Päivitys medion pna-240

Ere

Mistä saa päivityksen medion pna-240:seen .
Hukkaa kun sammuttaa koneen kotiosoitteen.
Onko kellään kokemuksia muuten laitteesta onko muita vikoja?

7

13523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AM_Tiainen

Nyt ei tuo viestisi oikein auennut. Et kertonut kunnolla mitä oikein tarkoitit. Vähän voisi kirjoittaa hiukan selvemmin sillä esim. lause "Hukkaa kun sammuttaa koneen kotiosoitteen" ei ole paljoa tolkkua. Ei melkein tehnyt edes mieli vastata noin hätäisesti kirjoitettuun (tyypillistä suomi24 tasoa) viestiin mutta vastaan joka tapauksessa kun siitä voi olla apua muillekin Medion PNA240 käyttäjille.

Laite sammutetaan normaalisti virtanapista, jolloin asetukset tulisi kyllä säiliä. Voi olla että olet sekoittanut laitteen takana olevan On/Off kytkimen jota ei normaalikäytössä käytetä. Sitä käytetään vain siinä tapauksessa että laite menee esim. tilttiin tai jos laite ei toimi oikein. Laitteen takana oleva On/Off kytkin tekee Hard Resetin. Hard Reset asentaa laitteen ohjelmiston uudelleen. Hard Reset tapahtuu myös silloin kun laitteen akusta loppuu virta.

Jos tarkoitit navigaattori hukkaa asetukset, kotiosoitteen ja suosikit laitteen Hard Resetoinnin yhteydessä niin silloin Medionissa on liian vanha ohjelmisto. Uudemmissa versioissa navigointiohjelmisto kysyy asennuksen yhdeydessä halutaanko vanhoja/edellisen asennuksen asetukset säilyttää.

Oletko muuten ostanut laitteen suomesta ja ihan vastikään? Jos olet niin sitten kyllä ihmettelen miten tuossa PNA240 mallissa on vielä noin vanha ohjelmisto. Jos olet tilannut laitteen ulkomailta tai liikkeestä joka tuo itse laitetta maahan niin silloin en yhtään ihmettele jos ohjelmisto sattuisi olemaan vanhempaa mallia.

Omassa Medionissa oli myös mukana sen verran vanha ohjelmisto ettei se muistanut osoitteita, asetuksia jne. Tosin laitteeni onkin jo yli puoli vuotta vanha joten siihen aikaan Medion navigaattorin ohjelmistosta ei ollut edes olemassa tätä uudempaa versiota. Itse ratkaisin ongelman joka tapauksessa vähän aika sitten kopioimalla kaverin uudemmasta PNA500 navigaattorista ohjelmiston PNA240 muistikortille.

Itse kyllä vaatisin vaikka maahantuojan tai myyjän toimesta uudempaa softaa jos tosiaan olet hankkinut navigaattorin äskettäin. Olisihan se aika törkeää jos kalliimmassa PNA240 mallissa olisi vanhempi ja hieman vajaa ohjelmisto verrattuna halvempaan PNA500 malliin nähden.

Toinen (ja ehkä arveluttavampi) keino on hankkia uudempi softa imuroimalla se esim. eMule ohjelmalla.

Medion Navigator 5.1 ohjelmistosta on olemassa useampi eri variaatio joista vain uusimmat muistavat tallennetut asetukset.

• ere

Eli medioni kadottaa kotiosoitteen kun sammutan laitteen virtanapista joka sijaisee etupaneelissa asetus napin vieressä . Joko ymmärsit? Ei tee joka kerta vain joskus. Ostettu suomesta viime viikolla!!!!!!!

• Ere

JA vielä että jos sen ohjelmiston saa jostain miten se asennetaan ?

• AM_Tiainen
        Ere kirjoitti:

JA vielä että jos sen ohjelmiston saa jostain miten se asennetaan ?

Asennus tapahtuu kopioimalla kaksi tiedostoa laitteen muistikortille. Tämä tapahtuu helpoiten jos omistat muistikortinlukijan.

Jos et omista muistikorttilukijaa niin silloin sinun tulee asentaa ActiveSync ohjelmisto joka on saatavilla vain Windows käyttöjärjestelmiin. ActiveSyncin kautta saat yhteyden Navigaattoriin ja sen muistikortille.

Luulen että laitteessa on tyhjentynyt akku (ei ole ladattu tarpeeksi usein) ja sen jälkeen laite on käynnistetty, on se tehnyt Hard Resetin (jonka saa tehtyä laitteen takana olevastakin On/Off kytkimestä).

Hard Resetin tunnistaa siitä että laite ei käynnisty suoraan ohjelmiston päävalikkoon tai navigaattoriin vaan ruudulle ilmestyy millä kielellä haluat ohjelmiston käynnistyvän. Tämän jälkeenhän navigaattori asentaa ohjelmiston uudelleen ja navigaattori käynnistyy vasta tämän jälkeen.

Jos navigaattorin akkua ei ole päästetty kertaakaan tyhjentymään, ja siitä huolimatta kotiosoite hukkuu, laitteessa voi hyvinkin olla jokin vika. Itselläni ei ole omassa navigaattorissa ollut tuollaista ongelmaa.

Itse kokeilisin tehdä tässä (jos akku ei ole kertaakaan tyhjentynyt) tapauksessa Hard Resettiä joka asentaa navigaattorin ohjelmiston uudelleen puhtaalta pöydältä (kadottaa asetukset, suosikit ja kotiosoitteen joskin uusin navigaattorin softa kysyy pidetäänkö vanhat asetukset voimassa).

• Ere
        AM_Tiainen kirjoitti:

Asennus tapahtuu kopioimalla kaksi tiedostoa laitteen muistikortille. Tämä tapahtuu helpoiten jos omistat muistikortinlukijan.

Jos et omista muistikorttilukijaa niin silloin sinun tulee asentaa ActiveSync ohjelmisto joka on saatavilla vain Windows käyttöjärjestelmiin. ActiveSyncin kautta saat yhteyden Navigaattoriin ja sen muistikortille.

Luulen että laitteessa on tyhjentynyt akku (ei ole ladattu tarpeeksi usein) ja sen jälkeen laite on käynnistetty, on se tehnyt Hard Resetin (jonka saa tehtyä laitteen takana olevastakin On/Off kytkimestä).

Hard Resetin tunnistaa siitä että laite ei käynnisty suoraan ohjelmiston päävalikkoon tai navigaattoriin vaan ruudulle ilmestyy millä kielellä haluat ohjelmiston käynnistyvän. Tämän jälkeenhän navigaattori asentaa ohjelmiston uudelleen ja navigaattori käynnistyy vasta tämän jälkeen.

Jos navigaattorin akkua ei ole päästetty kertaakaan tyhjentymään, ja siitä huolimatta kotiosoite hukkuu, laitteessa voi hyvinkin olla jokin vika. Itselläni ei ole omassa navigaattorissa ollut tuollaista ongelmaa.

Itse kokeilisin tehdä tässä (jos akku ei ole kertaakaan tyhjentynyt) tapauksessa Hard Resettiä joka asentaa navigaattorin ohjelmiston uudelleen puhtaalta pöydältä (kadottaa asetukset, suosikit ja kotiosoitteen joskin uusin navigaattorin softa kysyy pidetäänkö vanhat asetukset voimassa).

Kokeilin kyseistä hommaa ja ohjelma kyllä kysyy asetuksista mutta kotiosoite ja muutamat muut asetukset häipyvät suosikit kyllä pysyy tallessa .Ohjelma versio näyttää olevan 5.0 .
        Hienoa että täällä on asiallista porukkaa joilta kysyä kun itse ei tiedä. Olisiko mahdollista että lähettäisit nuo tiedostot sähköpostiin ?

• Ere

Joko laitoit postii ? Ei ollu vielä ainakaan tullu .

• PORrock
        AM_Tiainen kirjoitti:

Mitenkähän tuo päivitys ihan oikeesti tapahtuu. Mitkä kaksi tiedostoa on kopioitava Medioinin muistikortille. Vastatkee/neuvokee viisaammat

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe