keijunmekko

runsaasti mekkoja

Kaikkea olen kasvattanut mutta tänä vuonna vasta keijunmekkoja. Yllätyin niiden kasvutavasta. Ihmettelin alussa miksi lehdet ovat niin tummia ja kukanalut mutta miksi kukat niin kitusen pieniä ja sama multaseos kuin muillakin.
Mutta kukathan suurenee silmissä , yhtään ei ole vielä täysin valmiita ja kasvit vain kasvaa mittaa ja tekee uutta kukkaa samaan tahtiin.Miten kauan tuo kukka kestääkään sitten , onko muilla kokemusta?

6

3081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irma

Keijunmekot kukkivat koko kesän ja myöhäiseen syksyyn saakka yhtä ihanasti. Olen saanut kasvin säilymään talvenkin yli varastossa, mutta uuteen loistoon saaminen ei ole onnistunut.
      Siemenestä kasvattamalla kotioloissa kasvin kasvatus ei puutarhurien mukaan onnistu.
      Olen saanut aikaiseksi itse kokeilemalla melko vaatimattomia yksilöitä. Puutarhasta ostamani ovat venyneet parhaimmillaan 2,5 metrisiksi.

• runsaasti mekkoja

Nyt on jo ilahduttaneet kauneudellaan ja ekat kukat vasta varisseet , siis tosi kestäviä.Ne on jo parimetrisiä eli melkein terassin katossa ja kauniita. Kukkia tosi runsaasti ja näyttää kasvu vain jatkuvan. Olen välillä lannoittanut ruusulannoitteella lieneekö vaikuttanut asiaan vai kaunis kesä. Varmasti laitan ensivuodeksikin siemenet koska kaikki itivät ja yritän tuota talvettamistakin kellarissa.

• mammales

Lisäisin vielä tähän keskusteluun, että minä olen laittanut keijunmekkoa siemenestä ja onnistunut. Täysin on mahdollista siemenestäkin lisätä.

• Ellis

Ostin torilta 3 kpl, istutin samaan altakasteluruukkuun. Ensin pidin lasitetulla parvekkeella, sitten vein mökin terassille, jossa on yksi avoin seinämä tuulen puhaltelulle. Muutaman kerran lannotin Kekkilän lannoitteella. Kun lähdimme pois mökiltä, panin aina säiliöön vettä. Kerran keijunmekko oli päässyt kuivuuttaan lurpahtamaan. Annoin vettä reilusti, virkosi nopeasti.
      Hyvä, kestävä kasvi. Eilen 20.10. otin sen kylmältä terassilta mukaani kaupunkiin. Yritän viedä sitä talven yli. Nyt se on asunnon viileimmässä paikassa, takassa. Saapa nähdä. Tuntuu, että se on hyvin paljon helpompi käsitellä ja myös hoitaa kuin painava pelargoni. Jos menee pieleen, saahan niitä torilta lisää. Olen kovasti ihastunut keijunmekkoon !

• Joku vaan

Että tuo kasvisi kestäisi tuon saattaisi auttaa lannoitteiden antaminen

• marjanaama

Yhtenä ideana lisäisin, että keijunmekosta saa erinomaisen kauniin ja korkeahkon salkokasvin.
      Koska se on hentorakenteinen ja nopeakasvuinen
      kapeahko,alaosastaan esim.n 50 cm leveä ja n.2m korkea salko voisi olla sopiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      36
      4156
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1543
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1506
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1276
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      84
      1036
    6. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      131
      1032
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      44
      1008
    8. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      254
      988
    9. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      974
    10. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      23
      906
    Aihe