Kaikkea olen kasvattanut mutta tänä vuonna vasta keijunmekkoja. Yllätyin niiden kasvutavasta. Ihmettelin alussa miksi lehdet ovat niin tummia ja kukanalut mutta miksi kukat niin kitusen pieniä ja sama multaseos kuin muillakin.
Mutta kukathan suurenee silmissä , yhtään ei ole vielä täysin valmiita ja kasvit vain kasvaa mittaa ja tekee uutta kukkaa samaan tahtiin.Miten kauan tuo kukka kestääkään sitten , onko muilla kokemusta?
keijunmekko
6
3031
Vastaukset
- Irma
Keijunmekot kukkivat koko kesän ja myöhäiseen syksyyn saakka yhtä ihanasti. Olen saanut kasvin säilymään talvenkin yli varastossa, mutta uuteen loistoon saaminen ei ole onnistunut.
Siemenestä kasvattamalla kotioloissa kasvin kasvatus ei puutarhurien mukaan onnistu.
Olen saanut aikaiseksi itse kokeilemalla melko vaatimattomia yksilöitä. Puutarhasta ostamani ovat venyneet parhaimmillaan 2,5 metrisiksi. - runsaasti mekkoja
Nyt on jo ilahduttaneet kauneudellaan ja ekat kukat vasta varisseet , siis tosi kestäviä.Ne on jo parimetrisiä eli melkein terassin katossa ja kauniita. Kukkia tosi runsaasti ja näyttää kasvu vain jatkuvan. Olen välillä lannoittanut ruusulannoitteella lieneekö vaikuttanut asiaan vai kaunis kesä. Varmasti laitan ensivuodeksikin siemenet koska kaikki itivät ja yritän tuota talvettamistakin kellarissa.
- mammales
Lisäisin vielä tähän keskusteluun, että minä olen laittanut keijunmekkoa siemenestä ja onnistunut. Täysin on mahdollista siemenestäkin lisätä.
- Ellis
Ostin torilta 3 kpl, istutin samaan altakasteluruukkuun. Ensin pidin lasitetulla parvekkeella, sitten vein mökin terassille, jossa on yksi avoin seinämä tuulen puhaltelulle. Muutaman kerran lannotin Kekkilän lannoitteella. Kun lähdimme pois mökiltä, panin aina säiliöön vettä. Kerran keijunmekko oli päässyt kuivuuttaan lurpahtamaan. Annoin vettä reilusti, virkosi nopeasti.
Hyvä, kestävä kasvi. Eilen 20.10. otin sen kylmältä terassilta mukaani kaupunkiin. Yritän viedä sitä talven yli. Nyt se on asunnon viileimmässä paikassa, takassa. Saapa nähdä. Tuntuu, että se on hyvin paljon helpompi käsitellä ja myös hoitaa kuin painava pelargoni. Jos menee pieleen, saahan niitä torilta lisää. Olen kovasti ihastunut keijunmekkoon ! - Joku vaan
Että tuo kasvisi kestäisi tuon saattaisi auttaa lannoitteiden antaminen
- marjanaama
Yhtenä ideana lisäisin, että keijunmekosta saa erinomaisen kauniin ja korkeahkon salkokasvin.
Koska se on hentorakenteinen ja nopeakasvuinen
kapeahko,alaosastaan esim.n 50 cm leveä ja n.2m korkea salko voisi olla sopiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999