Olen kasvattanut yrttejä (ym) ja ne tarvisivat lannoitetta, mutta en tahdo niille mitään kemiallista tuotetta antaa enkä myöskään teurasjätettä. Mikä on luonnon oma lannoite? Kanankakka tietty, mutta periaatteeni sotivat sitäkin vastaan..
Eri kasveille kai vähän erilaista poweria, mutta voiko kahvia antaa?
Olen kasvattanut basilikaa (ei tällä hetkellä tarvitse kyllä mitään elinvoimalisää), laventelia, oreganoa (tosi pientä nykeröä), persiljaa (hentoista ja lyhyttä), timjamia (ohuita, mutta pitkähkökä liruja), pinaattia (junnaa minimaalisena paikoillaan). Aattelin jos tiedosta olisi apua.. Niin, olen tosiaan aloittelija, joten ei kiitos nauruja/kettuiluja.
Luonnon lannoitteet
5
611
Vastaukset
- nämä
Nokkoskäyte ja nokkosvesi. Lainaa kirja "Ullan puutarha ja viljelyvinkit - 30 vuotta luonnonmukaista kotipuutarhaviljelyä", Ulla Lehtonen, WSOY - kannessa ilmeisesti punaisia munakoisoja, tomaatteja tms. ja takakansi vihreä. Neuvoja luonnonmukaiseen viljelyyn löytyy runsaasti!
- mimmu
meillä mummo lannoitti kanammunakuorivedellä.aina kun käyttimunia niin kuoret likoon veteen muutamaksi päiväksi ja sillä kasteli taimiaan. ja kuoria välillä muskkasi jauhoksi vasaralla.
Suosittelisin lainaamaan Ulla Lehtosen kirjoja ja videoita. Tietoa löytyy monenlaista.
- wilma3
olen liotellut ämpärissä... Väristä ja hajusta päätellen, niistä irtoaa jotain ainetta... ;-)
Liika stydiä ainetta voi käyttää tuholaisten torjuntaan, mutta (reilusti)laimennettuna käy lannotteena.
Yrtit ei tietääkseni vaadi kovia lannoituksia?!! Korjatkaa jos olen väärässä...?! - lannoitusta
Hevostalleilta tai lehmätiloilta voi löytyä "palanutta" siis maatunutta lantaa , sitä entisen mullan pinnalle lannoitukseksi , mutta se pitää olla sitä maatunutta että se ei haise kuin mullalle , voit sekoittaa sitä myös multaan ennen kasvukauden alkua ,, mutta se on ensi keväänä , sitten ei tarvitse lisälannoitusta koko kasvukautena . ,, Ehkä löydät sitä myös raviradan läheisyydestä ,
Et kertonut oletko parveke kasvattaja , vai onko sinulla oma kasvimaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418