Luonnon lannoitteet

Aloittelijan kengissä

Olen kasvattanut yrttejä (ym) ja ne tarvisivat lannoitetta, mutta en tahdo niille mitään kemiallista tuotetta antaa enkä myöskään teurasjätettä. Mikä on luonnon oma lannoite? Kanankakka tietty, mutta periaatteeni sotivat sitäkin vastaan..

Eri kasveille kai vähän erilaista poweria, mutta voiko kahvia antaa?

Olen kasvattanut basilikaa (ei tällä hetkellä tarvitse kyllä mitään elinvoimalisää), laventelia, oreganoa (tosi pientä nykeröä), persiljaa (hentoista ja lyhyttä), timjamia (ohuita, mutta pitkähkökä liruja), pinaattia (junnaa minimaalisena paikoillaan). Aattelin jos tiedosta olisi apua.. Niin, olen tosiaan aloittelija, joten ei kiitos nauruja/kettuiluja.

5

693

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nämä

Nokkoskäyte ja nokkosvesi. Lainaa kirja "Ullan puutarha ja viljelyvinkit - 30 vuotta luonnonmukaista kotipuutarhaviljelyä", Ulla Lehtonen, WSOY - kannessa ilmeisesti punaisia munakoisoja, tomaatteja tms. ja takakansi vihreä. Neuvoja luonnonmukaiseen viljelyyn löytyy runsaasti!

• mimmu

meillä mummo lannoitti kanammunakuorivedellä.aina kun käyttimunia niin kuoret likoon veteen muutamaksi päiväksi ja sillä kasteli taimiaan. ja kuoria välillä muskkasi jauhoksi vasaralla.

• Suosittelisin lainaamaan Ulla Lehtosen kirjoja ja videoita. Tietoa löytyy monenlaista.

• wilma3

olen liotellut ämpärissä... Väristä ja hajusta päätellen, niistä irtoaa jotain ainetta... ;-)

Liika stydiä ainetta voi käyttää tuholaisten torjuntaan, mutta (reilusti)laimennettuna käy lannotteena.

Yrtit ei tietääkseni vaadi kovia lannoituksia?!! Korjatkaa jos olen väärässä...?!

• lannoitusta

Hevostalleilta tai lehmätiloilta voi löytyä "palanutta" siis maatunutta lantaa , sitä entisen mullan pinnalle lannoitukseksi , mutta se pitää olla sitä maatunutta että se ei haise kuin mullalle , voit sekoittaa sitä myös multaan ennen kasvukauden alkua ,, mutta se on ensi keväänä , sitten ei tarvitse lisälannoitusta koko kasvukautena . ,, Ehkä löydät sitä myös raviradan läheisyydestä ,
      Et kertonut oletko parveke kasvattaja , vai onko sinulla oma kasvimaa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      181
      1475
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      83
      1306
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1048
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      869
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      763
    6. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      676
    7. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      636
    8. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      99
      586
    9. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      576
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      557
    Aihe