Jos rotta kuolee....

ööh...

Anteeksi nyt tyhmä kysymys, mutta: Mitä pitää tehdä, jos rotta kuolee? Siis kotona ollessaan, mitä sille ruumiille pitää/voi tehdä? Ottaako eläinlääkäriasemat niitä vastaan tai jotain?

11

1127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veeraneiti

      Oletko kuullut jotain hautaamisesta? Jos asut kuitenkin semmoisessa paikassa, minne hautaaminen ei onnistu niin voithan toki haudata rottasi esim. mökille tai metsään.. yms.

      Jos rotta kuolee talvella, niin kaitpa poltto-/tuhkausjutut on mahdollisia :)

      • ööh...

        No katsos kun en ihan ajatellut kerrostalon pihalle rottaa alkaa hautaamaan, mitään mökkiäkään ei ole mihin voisi haudata, enkä kyllä ihan mihin tahansa metsään omaa rottaa hautaisisi. Että niin, se hautaus juttu ei onnistu


      • luonnollisesti..
        ööh... kirjoitti:

        No katsos kun en ihan ajatellut kerrostalon pihalle rottaa alkaa hautaamaan, mitään mökkiäkään ei ole mihin voisi haudata, enkä kyllä ihan mihin tahansa metsään omaa rottaa hautaisisi. Että niin, se hautaus juttu ei onnistu

        Vie se biojäte roskikseen! Luonnosta luontoon...


      • ei sentään
        luonnollisesti.. kirjoitti:

        Vie se biojäte roskikseen! Luonnosta luontoon...

        No tuo ei ole tosiaankaan oikea tapa!!


      • Rottahullu

        Mun rotta kuoli tänään vaikka se oli vasta 1 kk vanha😭😘en tiedä mitä pitäs tehä mut pistin sen pakastimeen.😢


      • eräs.nimetön
        Rottahullu kirjoitti:

        Mun rotta kuoli tänään vaikka se oli vasta 1 kk vanha😭😘en tiedä mitä pitäs tehä mut pistin sen pakastimeen.😢

        Otan osaa🐀😥
        Kai se olisi paras haudata?


      • huolestuttavaa
        Rottahullu kirjoitti:

        Mun rotta kuoli tänään vaikka se oli vasta 1 kk vanha😭😘en tiedä mitä pitäs tehä mut pistin sen pakastimeen.😢

        voi ei, kuis se ny niin aikasi kuoli?..


    • Aiswaraya

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000000117&posting=22000000016517873

      En tiedä, toimiiko toi linkki ja onko linkitys sallittua? Mutta katso joka tapauksesta tuolta aikaisemmista keskusteluista.

      Tosin en tiedä vieläkään ihan satavarmasti, mitä sit teen kun rotta kuolee.

      Asun myös kerrostalossa. Meillä on kyllä metsää lähellä, mutta se ei ole meidän metsää vaan kaupungin metsää ja tosi kallioista kaiken päälle. Ja talvellahan sinne ei ainakaan voi mitään kaivaa.

      Eläinlääkärille voisi ruumiit viedä, mutta lähdenkö sitten töiden jälkeen talvella ajamaan bussilla tai jopa useammalla viemään ruumista poltettavaksi? Vai mitä teen...? No, tulevaisuus näyttää.

      Kesällä saatan kyllä käydä kaikessa hiljaisuudessa hautaamassa tonne metsään, jos vaan lapio maahan pystyy. Sinnehän ne eläimet luonnostakin kuolee!

      • Nimetön

        jos rotta kuolee talvella, on mahdollista vaikka aika härskiltä tuntuukin niin pistää rotta talveksi pakastimeen odottamaan hautaa. pistä vain riittävän moneen muovipussiin ja pahvilaatikkoon tai arkkuun. ja rakkaan lemmikkisi nimi päälle. näitä asioita on ihan hyvä miettiä etukäteen, kun koskaan ei voi tietää..


      • ~Jemina~
        Nimetön kirjoitti:

        jos rotta kuolee talvella, on mahdollista vaikka aika härskiltä tuntuukin niin pistää rotta talveksi pakastimeen odottamaan hautaa. pistä vain riittävän moneen muovipussiin ja pahvilaatikkoon tai arkkuun. ja rakkaan lemmikkisi nimi päälle. näitä asioita on ihan hyvä miettiä etukäteen, kun koskaan ei voi tietää..

        Itse asun rivitalossa ja pihaa on vain pieni läntti. itse olen tuohon läheiseen metsään haudannut hiireni ja kaverini omia ötököitään.
        talvella toki voi laittaa pakkaseen odottamaan kesää, mutta myös biojäteastiaan voi laittaa, jos ei muuta mahdollisuutta ole tai se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta.

        se, että miten kukin on haudannut/hävittänyt eläimensä ruumiin ei ole verrattavissa siihen, että se kuka hautasi eläimensä ruuumiin rakasti sitä enemmän, kun tämä toinen, joka laittoin eläimensä ruumiin biojäteastiaan.


      • Aiswaraya
        ~Jemina~ kirjoitti:

        Itse asun rivitalossa ja pihaa on vain pieni läntti. itse olen tuohon läheiseen metsään haudannut hiireni ja kaverini omia ötököitään.
        talvella toki voi laittaa pakkaseen odottamaan kesää, mutta myös biojäteastiaan voi laittaa, jos ei muuta mahdollisuutta ole tai se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta.

        se, että miten kukin on haudannut/hävittänyt eläimensä ruumiin ei ole verrattavissa siihen, että se kuka hautasi eläimensä ruuumiin rakasti sitä enemmän, kun tämä toinen, joka laittoin eläimensä ruumiin biojäteastiaan.

        Minä olen miettinyt sekä tuota pakastimeen laittamista että biojäteastiaa molempia ihan yhtä vakavasti. Luulen nimittäin että se eläinlääkärille vienti on turhan työlästä minulle ilman autoa, ja eihän se rottaa enää henkiin tuo... Tietysti jos rotta on sairas, vien sen eläinlääkäriin vaikka olisikin vaikeaa. Mutta kuolleen rotan kanssa voi olla toinen juttu.

        Minä ainakin olen kiintynyt rottiimme jo reilussa viikossa niin suuresti, että kyläreissulta oli kiire kotiin, kun oli huoli, miten rotat pärjää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe