Honda BF15 -> 20

onnistuuko?

Hondan BF15 ja BF20 on mitoiltaan ja painoiltaan ihan sama kone, toinen kiertää enemmän. Onko 15 heppanen vain kuristettu versio vai onko muitakin eroja? Ohjeita viritykseen kenelläkään?

Vi**uiluviestit voi jättää väliin...

7

8309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matias....

      minulla on sellainen käsitys että 9,9 ja 15 ovat
      tehty samalle rungolle ja 20 heppainen on taas
      ihan eri moottori.

      • käsitys

        eikös se juuri niin ole, että 9.9 ja 15 hv ovat samaa kastia ja 20 ihan omansa


      • matias...
        käsitys kirjoitti:

        eikös se juuri niin ole, että 9.9 ja 15 hv ovat samaa kastia ja 20 ihan omansa

        sivuilta ja nyt ei auta olla puolesta eikä vastaan vaan pikemminkin päinvastoin.

        Kyllä tämä nykyinen mallisto näyttää tekniset tiedot
        -kohdan mukaan rakentuvan samalla perusrungolle 15 ja
        20 heppaisen Hondan kohdalla.
        Aika näpsäkän kevyt kaksikymppinen nelitahtikone vaikka Jammuun verrattuna.


    • Mökkivene

      Itse etsin 30 hv konetta ja siihen sopivaa venettä.Jälleenmyyjäsanoi että
      älä osta BF30:stä vaan BF20.He säätivät kaasuvivustoa ja katso: tehot kuten BF30!
      Ei tarvinnut venettä rekisteröidä....
      Ainakin vm -03 BF20 on kolmisylinterinen ja tilavuus kuten BF30.

    • Itsellä sama kone

      15hv nelarista oli ilmeisesti kyse.?
      15hv ja 20 hv ero löytyy nokka-akselista sekä kaasuttimesta. 15 kierosrajoitin tulee vastaan 5800rmp/min kohdalla kun 20hv se on 6300. tosin nopeus ei lisäänny sillä et muuttaa rajoitinta tai että sen vaihtaisi 20 hv koneesta ellei vaihda samalla koko kaasutinta ja nokka-akselia.
      20 suuttimet ei käy 15 seen ainakin se nousuputki on muutaman millin pitempi elis jos meinaat kokeilla niin muista lyhentää se samanmittaiseksi. Ehkä suurin muutos tulisi 20 nokka-akselin vaihdolla, se mulla vielä kokeilematta, muut kokeiltu ilman suurempaa tulosta. Yamahan potkuri sama kuin hondan eli kannattaa harkita jammun 12 noususta ropellia.
      Tosin senkin toiminta riippuu veneestäsi.

      • onnistuu tai ei...

        Arvelinkin että saattaa olla työläämpi (=hintavampi) homma, lienee siis parempi jättää väliin.
        Mutta jos 20:stä saa 30:n suht helposti niin nyt ottaa päähän ettei tullut sitä hommattua :)
        Vene on jo vanha 70-luvun paatti, Terhi mikä lie... eikä kolme päällä jaksa nousta plaaniin. Pitänee se paatti joskus uusia mutta mökkeily on nyt vähän "harvassa" kun kakarat on just hankalan kokoisia.


      • Anonyymi

        Aivan varmasti jos kierrokset nousee 500r/min myös nopeus nousee, kunhan on oikea nousu vielä potkurissa, niin jaksaa myös nostaa ne kierrokset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe