Mistä pitäis alkaa vikaa etsimään kun meinaa ko. auto viedä liikaa öljyä? Viimeisen merkkiliikkeen öljyhuollon jälkeen autolla ajettu n.3000 km ja jälleen öljykannu kojetaulussa syttyi keltaiseksi.No ei muutakun pelti ylös ja kahtomaan. Taas kerran oli öljyt tippuneet alarajaan! Auto on vuoden 2000 320i 2.2 ja ajomäärä 140tkm. Koneessa Castrolin 0W-30 SLX LL04 öljyt.
320i E46 öljynkulutus
7
5379
Vastaukset
- makke_
Jos täyttivät väärin huollossa. Nehän laittavat vaan mittarin mukaan eivätkä katso tikkua.
- veikkaan
Ovat laittaneet öljynvaihdon yhteydessä tikun mukaisesti öljyt, mutta eivät ole täyttäneet tai huomioineet suodattimen ottamaa öljymäärää, vähän kaukaa haettua tuo on mutta jos autosi oikeasti kuluttaisi öljyä niin huomaiset sen joko sinisestä savusta tai lammikosta auton alla.
- tanakammaksi
No melko litkuahan tuo käyttämäsi öljy on, koita ensi alkuun 5W-30 tai sitten 5W-40 niin eiköhän ala pysymään.
- BMW Power
Joko se öljy vuotaa suoraan öljypropun unohdetun tiivisteen vaihtamisesta tai onko sitä konetta huollettu ollenkaan.
Ei 140 tkm olen mitään huolletulle M54B22 koneelle!
Kaiken saa rikki jos yrittää...Kyseistä autoa sattumoisin vaan tuntevana kerron seuraavaa:
Autossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ja sinne merkkiliikkeeseen soitettaessa kertovat sen olevan jopa yleistä tälle kyseiselle moottorimallille. Joten se sitten siitä "kaiken saa rikki jos yrittää" -kommentista.
Sen sijaan anteeksiantamatonta todellakin on se, että tuollainen auto syö noinkin paljon öljyä. Näköjään vaan täytyy katsoa totuutta silmiin ja todeta, että onpas tullut linjalta sutta ja sekundaa, jos tuo öljynkulutus todellakin on niin yleistä, mitä merkkiliikkeen huolto antaa ymmärtää. Onko sitten puristettu liian paljon tehoja liian nopealla moottorinkehitystahdilla, sitä en tiedä, enkä ota kantaa.
Mutta no, tänään on ohjelmassa yhteydenotto maahantuojaan ja katsotaan miten siellä päässä suhtaudutaan tapaukseen. Todennäköisesti olankohautuksella, mutta kysyähän aina voi.
Tähän mennessä perheessämme on kokemusta useista bemareista, E30,36,46,39, eikä mihinkään muuhun malliin ole vaihtovälillä tarvinnut öljyä lisätä.
T. Ex. E39Touring, nyk. E46Touring,
HJL:n velipoika -Masa-
- solex
öljynkulutusta, niin kannattaa kokeilla metallinpinnoituslisäainetta. Tuotteen nimi Resurs maksaa synteettiseen öljyyn 15 euroa ja eron huomaa heti, jos männänrenkaat eivät ole katki ja jos öljy ei vuoda ulos.
- Joy
Venttiilivarsien kumet? Näin meillä oli, söi öljyä ihan eläkseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313994- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302393
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122230- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481592- 1411497