Jos joltakin löytyy vene kyseiseltä valmistajalta niin haluaisin kuulla mielipiteitä siitä.
Timola 490r
7
5836
Vastaukset
- .
Oli sellainen pari kesää sitten. Yllättävän hyvä ja kuorman kestävä vene. Oli varustettu trimmikoneella, joka oli hyvä kahdestaan takapenkiltä ajettaessa.
Tuossa kokoluokassa pituus vaikuttaa yllättävän tärkeältä tekijältä kulkuominaisuuksiin nähden. Veneessä on hyvin tasainen perä peräpeilin kohdalla, mutta hieman pidempänä se oli mielestäni pehmeämpi ajettava kuin
puoli metriä lyhyemmät (käytettynä saman hintaiset) teräväperäisemmät veneet. Etupohja kylläkin on timolassa terävä. Kuorman kestävyys oli loistava ja käyttökelpoinen nopeusalue laaja. Etenkin merellä tuo jälkimmäinen ominaisuus on arvokas, monesti pikkuveneellä jolla on pitkä liukukynnys on sitten ajettava uppoumakulussa,kun pitäisi räiskiä muuten 20 solmua isoon terävään vasta-aaltoon. Käsittääkseni vene on saavuttamassajoissakin piireissä jonkinlaisen kulttiveneen maineen. En ihan täysin ihmettelekään.- !
Minkä kokoisen koneen vaati timola?
- .
! kirjoitti:
Timolassani oli 50 hv trimmijammu, ja se oli oikein riittävä. Vielä 5 hengen kuormalla ja varusteet mukana riitti tehoreserviä.
- Jusu
! kirjoitti:
Mulla siinä on ollut 25hv joka ei mielestäni riittänyt ainakaan kun kone alkoi käydä vanhaksi. sen jälkee 35 mikä on suurin suositeltu teho ja mielestäni aivan riittävä. vene nuosee kevyesti liukuun.
- Anonyymi
Jusu kirjoitti:
Mulla siinä on ollut 25hv joka ei mielestäni riittänyt ainakaan kun kone alkoi käydä vanhaksi. sen jälkee 35 mikä on suurin suositeltu teho ja mielestäni aivan riittävä. vene nuosee kevyesti liukuun.
Mistä vuosimallista muuttuu max35hv
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä vuosimallista muuttuu max35hv
Mulla on 490TL timola ja se on 77vuosmalli niin siinä on tyyppikilven mukaan max 35hp
- Anonyymi
Hyvä vene. Mulla 430R 30hv Yamaha ja tänään tulee toi 490R.
Tosin toi pienempi myynnissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024793Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493232Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811727
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411500450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj106991Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah29973Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40971