Jos joltakin löytyy vene kyseiseltä valmistajalta niin haluaisin kuulla mielipiteitä siitä.
Timola 490r
6
5659
Vastaukset
- .
Oli sellainen pari kesää sitten. Yllättävän hyvä ja kuorman kestävä vene. Oli varustettu trimmikoneella, joka oli hyvä kahdestaan takapenkiltä ajettaessa.
Tuossa kokoluokassa pituus vaikuttaa yllättävän tärkeältä tekijältä kulkuominaisuuksiin nähden. Veneessä on hyvin tasainen perä peräpeilin kohdalla, mutta hieman pidempänä se oli mielestäni pehmeämpi ajettava kuin
puoli metriä lyhyemmät (käytettynä saman hintaiset) teräväperäisemmät veneet. Etupohja kylläkin on timolassa terävä. Kuorman kestävyys oli loistava ja käyttökelpoinen nopeusalue laaja. Etenkin merellä tuo jälkimmäinen ominaisuus on arvokas, monesti pikkuveneellä jolla on pitkä liukukynnys on sitten ajettava uppoumakulussa,kun pitäisi räiskiä muuten 20 solmua isoon terävään vasta-aaltoon. Käsittääkseni vene on saavuttamassajoissakin piireissä jonkinlaisen kulttiveneen maineen. En ihan täysin ihmettelekään.- !
Minkä kokoisen koneen vaati timola?
- .
! kirjoitti:
Timolassani oli 50 hv trimmijammu, ja se oli oikein riittävä. Vielä 5 hengen kuormalla ja varusteet mukana riitti tehoreserviä.
- Jusu
! kirjoitti:
Mulla siinä on ollut 25hv joka ei mielestäni riittänyt ainakaan kun kone alkoi käydä vanhaksi. sen jälkee 35 mikä on suurin suositeltu teho ja mielestäni aivan riittävä. vene nuosee kevyesti liukuun.
- Anonyymi
Jusu kirjoitti:
Mulla siinä on ollut 25hv joka ei mielestäni riittänyt ainakaan kun kone alkoi käydä vanhaksi. sen jälkee 35 mikä on suurin suositeltu teho ja mielestäni aivan riittävä. vene nuosee kevyesti liukuun.
Mistä vuosimallista muuttuu max35hv
- Anonyymi
Hyvä vene. Mulla 430R 30hv Yamaha ja tänään tulee toi 490R.
Tosin toi pienempi myynnissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986928- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41929