Jos joltakin löytyy vene kyseiseltä valmistajalta niin haluaisin kuulla mielipiteitä siitä.
Timola 490r
7
6096
Vastaukset
- .
Oli sellainen pari kesää sitten. Yllättävän hyvä ja kuorman kestävä vene. Oli varustettu trimmikoneella, joka oli hyvä kahdestaan takapenkiltä ajettaessa.
Tuossa kokoluokassa pituus vaikuttaa yllättävän tärkeältä tekijältä kulkuominaisuuksiin nähden. Veneessä on hyvin tasainen perä peräpeilin kohdalla, mutta hieman pidempänä se oli mielestäni pehmeämpi ajettava kuin
puoli metriä lyhyemmät (käytettynä saman hintaiset) teräväperäisemmät veneet. Etupohja kylläkin on timolassa terävä. Kuorman kestävyys oli loistava ja käyttökelpoinen nopeusalue laaja. Etenkin merellä tuo jälkimmäinen ominaisuus on arvokas, monesti pikkuveneellä jolla on pitkä liukukynnys on sitten ajettava uppoumakulussa,kun pitäisi räiskiä muuten 20 solmua isoon terävään vasta-aaltoon. Käsittääkseni vene on saavuttamassajoissakin piireissä jonkinlaisen kulttiveneen maineen. En ihan täysin ihmettelekään.- !
Minkä kokoisen koneen vaati timola?
- .
! kirjoitti:
Timolassani oli 50 hv trimmijammu, ja se oli oikein riittävä. Vielä 5 hengen kuormalla ja varusteet mukana riitti tehoreserviä.
- Jusu
! kirjoitti:
Mulla siinä on ollut 25hv joka ei mielestäni riittänyt ainakaan kun kone alkoi käydä vanhaksi. sen jälkee 35 mikä on suurin suositeltu teho ja mielestäni aivan riittävä. vene nuosee kevyesti liukuun.
- Anonyymi
Jusu kirjoitti:
Mulla siinä on ollut 25hv joka ei mielestäni riittänyt ainakaan kun kone alkoi käydä vanhaksi. sen jälkee 35 mikä on suurin suositeltu teho ja mielestäni aivan riittävä. vene nuosee kevyesti liukuun.
Mistä vuosimallista muuttuu max35hv
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä vuosimallista muuttuu max35hv
Mulla on 490TL timola ja se on 77vuosmalli niin siinä on tyyppikilven mukaan max 35hp
- Anonyymi
Hyvä vene. Mulla 430R 30hv Yamaha ja tänään tulee toi 490R.
Tosin toi pienempi myynnissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492358Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on452139Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2041656Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681630- 231521
- 171421
Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok861394Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s61369Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81281Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191264