Timola 490r

Jusu

Jos joltakin löytyy vene kyseiseltä valmistajalta niin haluaisin kuulla mielipiteitä siitä.

7

5946

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Oli sellainen pari kesää sitten. Yllättävän hyvä ja kuorman kestävä vene. Oli varustettu trimmikoneella, joka oli hyvä kahdestaan takapenkiltä ajettaessa.
      Tuossa kokoluokassa pituus vaikuttaa yllättävän tärkeältä tekijältä kulkuominaisuuksiin nähden. Veneessä on hyvin tasainen perä peräpeilin kohdalla, mutta hieman pidempänä se oli mielestäni pehmeämpi ajettava kuin
      puoli metriä lyhyemmät (käytettynä saman hintaiset) teräväperäisemmät veneet. Etupohja kylläkin on timolassa terävä. Kuorman kestävyys oli loistava ja käyttökelpoinen nopeusalue laaja. Etenkin merellä tuo jälkimmäinen ominaisuus on arvokas, monesti pikkuveneellä jolla on pitkä liukukynnys on sitten ajettava uppoumakulussa,kun pitäisi räiskiä muuten 20 solmua isoon terävään vasta-aaltoon. Käsittääkseni vene on saavuttamassajoissakin piireissä jonkinlaisen kulttiveneen maineen. En ihan täysin ihmettelekään.

• !

Minkä kokoisen koneen vaati timola?

• .
        ! kirjoitti:

Timolassani oli 50 hv trimmijammu, ja se oli oikein riittävä. Vielä 5 hengen kuormalla ja varusteet mukana riitti tehoreserviä.

• Jusu
        ! kirjoitti:

Mulla siinä on ollut 25hv joka ei mielestäni riittänyt ainakaan kun kone alkoi käydä vanhaksi. sen jälkee 35 mikä on suurin suositeltu teho ja mielestäni aivan riittävä. vene nuosee kevyesti liukuun.

• Anonyymi
        Jusu kirjoitti:

Mulla siinä on ollut 25hv joka ei mielestäni riittänyt ainakaan kun kone alkoi käydä vanhaksi. sen jälkee 35 mikä on suurin suositeltu teho ja mielestäni aivan riittävä. vene nuosee kevyesti liukuun.

Mistä vuosimallista muuttuu max35hv

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä vuosimallista muuttuu max35hv

Mulla on 490TL timola ja se on 77vuosmalli niin siinä on tyyppikilven mukaan max 35hp

• Anonyymi

Hyvä vene. Mulla 430R 30hv Yamaha ja tänään tulee toi 490R.
      Tosin toi pienempi myynnissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kehu kaivattuasi yhdellä lauseella

"Hän on todella mielenkiintoinen henkilö. "
      Ikävä
      96
      1610
    2. Tänään sen huomasin ja se tuntuu

Vapauttavalta. Saavuttomaton rakkaus on loppunut. En tunne enää kaipuuta enkä rakkautta. Nyt voin alkaa taas elää eikä t
      Ikävä
      113
      1238
    3. Päivän persu: Maahanmuuttajat ovat "rupusakkia"

Voi Petteri parkaa 🤣 "Kansanedustaja Mauri Peltokangas (ps) kutsuu kolmansista maista Suomeen muuttavia ihmisiä rupusa
      Maailman menoa
      346
      1200
    4. En uskalla liikkua yöllä yksin ulkona

Tai lähteä viettämään iltaa, kun kotiinpaluu myöhään ei tunnu hyvältä. Kerroin tuon yhdelle miehelle. Arvaa mitä hän va
      Ikävä
      167
      1074
    5. Miten yrität saada tilannetta eteenpäin

ettei jäätäisi päikoilleen, missä kumpikin ikävöi omalla tahollaan?
      Ikävä
      76
      1073
    6. Se nainen joka sua kaipailee on melkoisesti

Lihonut. melkoisen Noloo. Mieheltä tutulle miehelle
      Ikävä
      98
      999
    7. Taisit vihdoin ymmärtää

Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.
      Ikävä
      12
      995
    8. Kauneutesi kiinnitti huomioni

mutta oikeesti rakastuin tapaan, miten näet asiat ja kaikki. Olet liian ihana, enkä tiedä miten sen saisin sanottua.
      Ikävä
      33
      972
    9. Et tule koskaan löytämään tällaista syvyyttä kenestäkään toisesta

Jos vaan tietäisit, kuinka paljon tunnen sinua kohtaan. Jos vaan tietäisit, miten paljon merkitset minulle.
      Rakkaus ja rakastaminen
      90
      965
    10. En ymmärrä

Miksi ikinä olen mitään hyvää tuntenut sinua kohtaan. Koskaan et ole mitään hyvää halunnut mulle.
      Ikävä
      92
      919
    Aihe