Onkelma

Probleema

Mulla on paha ongelma, kertokaa mulle yksinkertaisesti miten kompassilla suunnistetaan?

5

919

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • m61

jos haluaa tarkan suunnan on otettava huomioon eranto , mutta tuo edellinen on riittävän tarkka .

• RÖH~

Kompassi pureskellaa pieniksi muruikso ja syödääm tuhti annos hernerokkaa aimpanssin tai samatasoisen Nuukaion elämywsoppaan kanssa.

Kun pieretys almaa, keskisormi pannaan kartalla osoittamaan haluttua kohdetta, joka tällöin löytyy seuraamalla hajuttominta suntaa.

:8)

• makke8678

1. Suunnan otto: Pistä kompassi kartalle niin, että
      toinen pitkistä sivuista kulkee rastin a ja b välillä kulkusuutanuolen osoittaessa sinne minne mennään, eli rastille b. Nyt käännät neularasiaa niin, että pohjoishaarukka osoittaa kartan yläreunaan ja kompassin ja kartan suuntaviivat ovat yhdensuuntaisia. Ota kompassi käteen ja käännä itseäsi ja kompassia niin, että pohjoisnuoli menee pohjoishaarukan "sisään". Suunta on valmis.
      2. Suunnassa kulkeminen: Älä katso kulkiessa koko aikaa kompassia, vaan ota suuntanuolen avulla joku kiintopiste, esim. kivi tai iso puu ja kulje sitä kohti. Kun olet päässyt kiintopisteelle asti, katso taas joku uusi kiintopiste.

• lurttanalle

Olet varmasti uusi partsa! Tervetuloa joukkoomme. Toivottavasti voisit alkaa kanssani sähköpostikirjekamuiksi?

mutta asiaan. Kompassin toinen laita(en osaa sanoa, kumpi) laitetaan alkupisteestä(yleensäkin siitä, missä juuri nyt olet) loppupisteeseen. Jos kompassin reuna ei riitä, ota tietty piste, jossa otat uuden suunnan. Sitten käännät pyöritettävää osaa, kunnes ympyrän viivat ovat samassa linjassa, kun kartan reuna. Tässä apuna ovat kartan viiva, ne pystyt, tietenkin(eli partiossa pohjois-etelä). Näin ollen laitat kompassin napasi korkeudelle ja pyörit paikallasi niin kauan, että pääsi on sekaisin. No ei vaineskaan! ;) Pyöri, kunnes merkit ja se yksi merkki ovat samassa linjassa. Sitten kun lähdet liikkumaan etiäpäin, pitäisi sinun tulla etsimääsi paikkaan. Muista kuitnkin ottaa välillä kiintopisteitä, ettet eksy reitiltäsi, sillä jos olet aivan hukassa ja lähdet seuraamaan kompassia, et taatusti löydä määränpäätäsi. Mutta älä huoli, teitä ei laiteta metsään, ennen kuin osaatte varmasti, tai joku porukastasi osaa.
      Toinen tapa on erittäin helppo, ja yleensäkin vain harjoitus. pyydät, että kaverisi sanoo kaksi lukua, ensimmäinen on asteluku. Esim. 245. Pyöritä kiekkoon 245. Toisesta luvusta tulee askelmääräsi. Esim. 13. Sitten vain kävelet 13 askelta nuolin osoittamaan suuntaan.

Tämä oli toivottavasti edes jotain alkua, mutta olen kuuluisa, siitä, etten osaa selittää toiselle, joten lisää kommia tänne!!! Myös kokeneet eräilijät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. ALFA TV:N Konkurissi katastrofi media-alalle

ALFA TV:n konkurssi on katastrofi, koska paljon hyviä asiaohjelmia katoaa televisiotarjonnasta ja ALFA:lla ääneen pääsi myös yrittäjiä ja tasapuolises
      Maailman menoa
      676
      2622
    2. Tajuan, että tein virheen

kun pidin sinua hyvänä, mukavana, vaatimattomana, ymmärtäväisenä, oikeudenmukaisena ja älykkäänä ihmisenä. Sitä mielikuvaa ikävöin, en koskaan oikeaa
      Ikävä
      98
      1912
    3. Kaksi kuollut ulosajossa lauantai-iltana Loimaalla

On tainnut olla melkoinen ylinopeus kun on tuollaista jälkeä tullut. Onneksi ei kuitenkaan sivullisia menehtynyt https://viranomaisuutiset.fi/ulosajo-
      Loimaa
      41
      1746
    4. Martinan jorailut

Ai että Martina on jäykän näköinen kun hän joraa muiden naisten kanssa botskilla Dubaissa..Ja onpa hänellä hiirenhäntä ponnariksi🙄 Tämä ei ole provo,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      1673
    5. Mulla on ikävä sitä aikaa

kun säkin olit ihastunut minuun mies. Siltä se silloin alussa tuntui. Sekosin susta täysin ja tuntuu että en pääse irti enää.
      Ikävä
      54
      1342
    6. Kerro jotain kaivatustasi

jotain mitä teille on sattunut keskenään? Ei silmiin katsomista kun sitä on kaikilla. Jotain mistä hän voisi tietää että olet täällä...
      Ikävä
      94
      1168
    7. Arvaapa mies

montako vuotta oon sua ihaillut salaa?
      Ikävä
      81
      1046
    8. Miehet hoi!

Kysymys teille Jos näätte ja tapaatte naisen,joka on mielestänne mukava ja haluaisitte jatkaa vaikka siitä mihin jäitte tai haluatte nähdä tämän nais
      Ikävä
      42
      1023
    9. Sano sano todella

Onko sinulla Ikävä minua?
      Ikävä
      78
      1003
    Aihe