Olisiko hyviä ehdotuksia parin päivän patikka retki paikasta ? Olen kotoisin Helsingistä ja keski-suomea pidemmäksi en ole lähdössä. Olen käynyt jo Torronsuolla, Liesjärvellä ja Kurjenrahkassa ja nyt kaipaisin uusia kokemuksia. Mitä mieltä olette esim. Repovedestä, Päijänteestä tai Valkmusasta ? Toive olisi että retkellä näkisi paljon erilaisia lintuja.
LUONTOON !
6
814
Vastaukset
Repovesihän on aika hyvä paikka just parin päivän retken kohteeksi kun on lääniä liikkua vähän polkujenkin ulkopuolella ja lintuja varsinkin käkiä tuntuu olevan miltei "haitaksi" asti kun yöllä saapuvat teltan harjalle kukkumaan... Ja se valkmusa taas ei ehkä 120km:n ajamisen väärti ole, ellei nyt aivan järjettömän kiinnostunut ole eri suo tyypeistä, joita kyllä löytää löytää ihan yhtälailla muualtakin päin suomea ja saa samalla vähän enemmän liikuntaakin, sillä se aluehan on hyvin pieni, parissa tunnissa kävelee läpi. Paitsi että minulla on hyvin vakaa uskomus ,että valkmusa sisältää suomen runsaimman hirvikärpäs kannan, joten ötököistä kiinnostuneelle paikka tarjoaa epäilemättä ikimuistettavan elämyksen ja kutiavan päälaen:)
- Jukka-pappa
Joo Repovesihän on luonnollinen jatke reissuillesi! Suosittelen kyllä että menet sinne keskellä viikkoa, tunkua saattaa olla viikonloppuna niin että linnut kaikkoaa =)
Varsinkin vesilintuja siellä kyllä piisaa.
Hanki kartta, niin voit suunnistaa hiukka syrjemmälle ruuhkaväyliltä!
- Murmeli77
Nimimerkin mukaisesti asustelen Repoveden naapurissa ja minun mielestäni Repovesi tarjoaa hyvät edellytykset parin päivän retkeilyyn: se on lähellä Helsinkiä (n.2h), maisemat ovat näkemisen arvoisia ja lääniä riittää juuri pariksi päiväksi. Linnuista en osaa tarkemmin sanoa, en ole omilla reissuillani kiinnittänyt huomiota :-)... Mutta mielestäni kannattaa kokeilla!!
- Lintumies 00
Kiitos paljon asiallisista vastauksistanne ja hyvin perustelluista mielipiteistä! Taidampa sitten lähteä Repovedelle ;)
- Blinker
Haluutkos mennä hillaan muutaman päivän reissulle? Olen ite lähdössä, muttei ole kaveria mukaan. Mites olisi..?
- kokemusta
Suosittelen päijännettä ja sen kansallispuistoa.
Siellä on hyvät paikat tiirailla lintuja ja makeita maisemia, puhdasvetisen järven rannalla. Ja ennen kaikkea sinne pääsee helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli208934"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn213432Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi402035Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on111824Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html881784Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.241248Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait111224- 631021
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen167779- 64761