Olisiko hyviä ehdotuksia parin päivän patikka retki paikasta ? Olen kotoisin Helsingistä ja keski-suomea pidemmäksi en ole lähdössä. Olen käynyt jo Torronsuolla, Liesjärvellä ja Kurjenrahkassa ja nyt kaipaisin uusia kokemuksia. Mitä mieltä olette esim. Repovedestä, Päijänteestä tai Valkmusasta ? Toive olisi että retkellä näkisi paljon erilaisia lintuja.
LUONTOON !
6
792
Vastaukset
Repovesihän on aika hyvä paikka just parin päivän retken kohteeksi kun on lääniä liikkua vähän polkujenkin ulkopuolella ja lintuja varsinkin käkiä tuntuu olevan miltei "haitaksi" asti kun yöllä saapuvat teltan harjalle kukkumaan... Ja se valkmusa taas ei ehkä 120km:n ajamisen väärti ole, ellei nyt aivan järjettömän kiinnostunut ole eri suo tyypeistä, joita kyllä löytää löytää ihan yhtälailla muualtakin päin suomea ja saa samalla vähän enemmän liikuntaakin, sillä se aluehan on hyvin pieni, parissa tunnissa kävelee läpi. Paitsi että minulla on hyvin vakaa uskomus ,että valkmusa sisältää suomen runsaimman hirvikärpäs kannan, joten ötököistä kiinnostuneelle paikka tarjoaa epäilemättä ikimuistettavan elämyksen ja kutiavan päälaen:)
- Jukka-pappa
Joo Repovesihän on luonnollinen jatke reissuillesi! Suosittelen kyllä että menet sinne keskellä viikkoa, tunkua saattaa olla viikonloppuna niin että linnut kaikkoaa =)
Varsinkin vesilintuja siellä kyllä piisaa.
Hanki kartta, niin voit suunnistaa hiukka syrjemmälle ruuhkaväyliltä!
- Murmeli77
Nimimerkin mukaisesti asustelen Repoveden naapurissa ja minun mielestäni Repovesi tarjoaa hyvät edellytykset parin päivän retkeilyyn: se on lähellä Helsinkiä (n.2h), maisemat ovat näkemisen arvoisia ja lääniä riittää juuri pariksi päiväksi. Linnuista en osaa tarkemmin sanoa, en ole omilla reissuillani kiinnittänyt huomiota :-)... Mutta mielestäni kannattaa kokeilla!!
- Lintumies 00
Kiitos paljon asiallisista vastauksistanne ja hyvin perustelluista mielipiteistä! Taidampa sitten lähteä Repovedelle ;)
- Blinker
Haluutkos mennä hillaan muutaman päivän reissulle? Olen ite lähdössä, muttei ole kaveria mukaan. Mites olisi..?
- kokemusta
Suosittelen päijännettä ja sen kansallispuistoa.
Siellä on hyvät paikat tiirailla lintuja ja makeita maisemia, puhdasvetisen järven rannalla. Ja ennen kaikkea sinne pääsee helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 223031
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1922756Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1681743Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2551441- 1101243
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs401076Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta461017- 136905
Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32904- 43804