Mitä kannattaa ottaa erityisesti huomioon tutustuessa 97 - 00 vuosimallin sceniciin? Entä millaisia kokemuksia ko. vm 1.6 koneen autosta? Tilaa on ainakin riittävästi 2 lapsiselle nuorelle perheelle.
Sceniciä ostamassa..
7
1573
Vastaukset
- Julle Ankanpää
Itselläni oli viiden vuoden ajan 2-litrainen RT vuosimallia, jolla ajoin hieman alle satatuhatta. Suosittelisin ostamaan mieluummin kaksilitraisen kuin ykskutosen, ja mieluummin RT-mallin kuin spartaanisemman RN:n. Älä osta liikaa ajettua. Kun viitsit vähän valkata, löydät paljon autoa pikkurahalla !!!
hyvää:
erittäin hyvä vääntö; itseasiassa 8-venttilinen 2-litrainen moottori on mukavampi käytössä kuin nykyisessä Megane Breakissa oleva 1,6-litrainen 16-venttiilinen; kummassakin on paperilla sama määrä tehoa, mutta ero on alakierrosten väännössä
loistava tilankäyttö (meillä oli käytössä vain kaksi takaistuinta, keskemmälle aseteltuina)
turvallisuus (korkeassa autossa lonkat paremmassa turvassa)
hyvä näkyväisyys
ihan mukava ajettava
järkyttävän helppo pysäköitävä vaikkei yhtään kulmista kuskin penkille näkynytkään
valtavasti säilytyslokeroita
voi veljet mikä määrä tavaraa tuolla autolla kuljetettiinkaan...
huonoa:
sivutuuliherkkyys
viileähkö talvella (ei tosin haitannut ainakaan taajama-ajossa, voi korjata termostaattia vaihtamalla)
korkeudesta myös haittaa (suksiboksin kanssa ei asiaa kaikkiin parkkihalleihin)
kummatkin etujouset katkesivat
käynnistyksenesto oikutteli
omastani puuttui ilmastointi mutta sehän tosin oli tiedossa jo ostettaessa.
Hieno peli se oli.- Sceenikko
Hyviä pointteja, tässä vielä muutama tarkennus yli 6 vuoden kokemuksella:
-1.6 ei aivan toivoton, yllättävän pirteä pienellä kuormalla kun antaa hanaa
-RN:ssä ei ole kovinkaan monta säilytyslokeroa
-turvatyynyjen määrässä eroa varustetasosta riippumatta, kuski vakio ja hanttimiehen tyyny optio (?)
-ajettavuus: parempi kuin voisi odottaa (lyhyt, korkea, pehmeä), jostain syystä tuolla jaksaa ajaa pitkää matkaa paremmin kuin monella paremmalla autolla
-ruostetta ei omassa näy, alustassa saattaa olla jotain (-97), metalliväri pysynyt siistinä
-soittimen vaihto helppoa, tarvitaan parinkympin asennuskaulus ja muutaman kympin sovittimet joilla saadaan rattikaukosäätö toimimaan
-lämmin talvella kun vaihtaa termostaatin parin vuoden välein
-jonkin verran melua, pärinää sisustuksesta tms.
-omassa kansiremppa alle 200tkm katti, iso miinus
-Rellun oma kattotelinesysteemi hyvä idea mutta käytännön toimivuus huono ja vaatii vielä erilliset sovitepalat bokseille tms. Tarviketelineissä ei varmaan tätä ongelmaa
-aina pajalle vietäessä on voinut hokea itselleen että "Renault on F1-maailmanmestari, maailmanmestari, hei maailmanmestari" eli helkkaristi pikkuvikoja (mm. tyhjäkäyntimoottori, alipaineanturi) tässä reilun vuoden aikana, eka 5v meni melko lailla ongelmitta.
-yllättävän neutraali valinta bmw-toyota asteikolla, ei tunnu aiheuttavan ahistusta muissa tielläliikkujissa ;)
- - Julle Ankanpää
Sceenikko kirjoitti:
Hyviä pointteja, tässä vielä muutama tarkennus yli 6 vuoden kokemuksella:
-1.6 ei aivan toivoton, yllättävän pirteä pienellä kuormalla kun antaa hanaa
-RN:ssä ei ole kovinkaan monta säilytyslokeroa
-turvatyynyjen määrässä eroa varustetasosta riippumatta, kuski vakio ja hanttimiehen tyyny optio (?)
-ajettavuus: parempi kuin voisi odottaa (lyhyt, korkea, pehmeä), jostain syystä tuolla jaksaa ajaa pitkää matkaa paremmin kuin monella paremmalla autolla
-ruostetta ei omassa näy, alustassa saattaa olla jotain (-97), metalliväri pysynyt siistinä
-soittimen vaihto helppoa, tarvitaan parinkympin asennuskaulus ja muutaman kympin sovittimet joilla saadaan rattikaukosäätö toimimaan
-lämmin talvella kun vaihtaa termostaatin parin vuoden välein
-jonkin verran melua, pärinää sisustuksesta tms.
-omassa kansiremppa alle 200tkm katti, iso miinus
-Rellun oma kattotelinesysteemi hyvä idea mutta käytännön toimivuus huono ja vaatii vielä erilliset sovitepalat bokseille tms. Tarviketelineissä ei varmaan tätä ongelmaa
-aina pajalle vietäessä on voinut hokea itselleen että "Renault on F1-maailmanmestari, maailmanmestari, hei maailmanmestari" eli helkkaristi pikkuvikoja (mm. tyhjäkäyntimoottori, alipaineanturi) tässä reilun vuoden aikana, eka 5v meni melko lailla ongelmitta.
-yllättävän neutraali valinta bmw-toyota asteikolla, ei tunnu aiheuttavan ahistusta muissa tielläliikkujissa ;)
-Lisäyksiä.
Mulla oli airbag vain kuljettajalla, apparin puolelle sai lisävarusteena?
Ainut lisävaruste autossani oli ABS, ja se tuli pari kertaa tarpeeseen... Ilmastointi ja kaksi kattoluukkua olisivat olleet kivoja, ja en tykännyt oman autoni väristä.
Metalliväri pysyi siistinä ja ruostetta ei ollut kuin aivan hivenen takapyörän kaarissa. Aika hyvä juttu, kun otetaan huomioon että autolla ajettiin melkein aina Kehä III:n suolaliemessä.
Kyllähän sillä mökkimatkaakin ajoi, ja ihmettelin ensimmäisenä kesänä, miten mökkimatka lyheni niin kummasti. Enemmän Megane Breakissa rasittuu.
Se radion kaukosäätönamiska on tosi hyvä. Scénicissä sellaista ei valitettavasti ollut, mutta nykyisessä on. Erittäin hyvä laite.
En vaihdattanut termostaattia kertaakaan. Ehkä olisi pitänyt.
Muuten oli hiljainen ja viimeistelty, paitsi että sisävalon katkaisija hivenen rämisi. Takapyöräkoteloista kuului pyörien ääntä sateella.
Itselläni oli Thulen kattotelineet, joihin sai valtavasti lisävarusteita, mutta toisaalta kumityynyistä tuli naarmuja katon maaliin, vaikka koetin pitää kumeja pehmeinä silikonilla.
Ai niin mulla meni myös tyhjäkäyntimoottori heti alkupuolella. Loppupuolella ei ollut teknisiä murheita.
Ostin auton 25.000 km ajettuna kolmen vuoden ikäisenä ja möin 125.000 km ajettuna keväällä. - Scenikki
Näin se oli. Tosin ajoin 210 tkm ILMAN vikoja! malli oli 2,0 RT. Kerran huollon jälkeen oli jätetty joku tyhjäkäyntipiuha irti, mutta sen plugin kiinnityksen jälkeen no prblem. Enkä kirjoita soopaa milliäkään. Olisipa se vielä ollut hiljaisempi. harkitsen uutta noin samanlaista.
- kameli
aivan hirvee keikkuja.
- Sceenikko
Scenic I:sen faceliftissä viriteltiin alustaa jonkin verran, tuntuisi että kallistelevat mutkissa selvästi vanhoja vähemmän. Uudet iskarit tuon ikäiseen autoon tekevät toki ihmeitä.
- Hallen
Sceenikko kirjoitti:
Scenic I:sen faceliftissä viriteltiin alustaa jonkin verran, tuntuisi että kallistelevat mutkissa selvästi vanhoja vähemmän. Uudet iskarit tuon ikäiseen autoon tekevät toki ihmeitä.
Itselläni on 2 litrainen RT -97 muutaman vuoden ja ollaan tykätty.
Takahelmoissa on ruostetta tullut nytten mutta muuten ei ole ollut suurempia vikoja ja ajettu on vajaa 170tkm.
Keikkuu tuulessa, mutta siihen on tottunut ja osaa ottaa huomioon.
Ilmastoinnin hajukin selvisi ;)
En enää ottaisi esim. lagunaa.
Kun scenic:ssä on ajoasento niin paljon parempi vaikkei mekään olla kuin alle 180cm ja näkee paremmin ulos kun on korkeammalla.
No tulipas toistettua mitä muutkin sanoivat.
Ps. kattoluukut ovat kivoja kun niitä om 2 kpl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172204Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842168Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101416- 1011407
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841267Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461198Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.253912- 78889
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173884- 63874