Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

HIKOILU

ApUvA jOkU

Hei!Kärsin voimakkaasta liikahikoilusta. Oireet ilmenevät sos. tilanteissa, kuten esim. koulussa ja treffeillä yms., mutten kuitenkaan juuri itse koe tilanteita jännittävinä. Joskus kyllä vatsassa on perhosia. Kyseessä on siis jonkin sortin jännitys, sillä esim. kotona ei hikoiluta.Onko tähän tehokasta lääkettä, joka poistaa hikoilun???

Kaupan ja apteekin lääkkeet on kokeiltu. Gastrodyn comp-lääke auttoi, mutta nyt se on vedetty pois markkinoilta. Auttaako lääkkeet, vai onko aika botox-hoidon???

29

33674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomi_Järviniemi

      Apu löytynee Absolut Torrista, apteekista saatava liikahikoiluun tarkoitettu antiperspirantti. Kyseessä on siis sellainen liuos, jota levitetään kainaloihin illalla, ja aamulla herätessä pestään suihkussa pois. Se on sillä selvä. Yleensä kainalot pysyy hiettominä viikon, eli viikon välein kannattaa laittaa sitä Absolut Torria. Joillain ihmisillä on todella kovaa liikahikoilua, joten he käyttävät sitä sitten useammin.

      Mikäli vatsalla stressaat paljon asioita, kysele lääkäriltä Libraxia, joka auttaa siis stressivatsaan.

      • ApUvA jOkU

        Totta, se absolut torr auttaa, muttei pysty käyttää, aivan liian tuskallista, ei saa edes unta. Ei minua mikään jännitys sinänsä haittaa, vain siitä johtuva liikahikoilu, se on kuitenkin niin suuri este kaikkeen...


      • hikipossu

        Ihmettelen kuinka joku pystyy sitä absolut torria käyttämään. Minulla se polttelee niin pahasti että ei pysty nukkumaan, ja avunkin se tuo vain yhdeksi päiväksi, seuraavana päivänä jo hiki haisee vaikka laittaa antiperspiranttia. Meitä on moneen lähtöön. Miehillä on kai paksumpi iho ja eivät yleensä poista kainalokarvoja, ehkä ei sitten kirvele niin pahasti. Triplle dry(en muista miten kirjoitetaan) ei tehoa taas ollenkaan. Aina haisee kainalot karseelta, inhottavaa.


      • Jenni S
        hikipossu kirjoitti:

        Ihmettelen kuinka joku pystyy sitä absolut torria käyttämään. Minulla se polttelee niin pahasti että ei pysty nukkumaan, ja avunkin se tuo vain yhdeksi päiväksi, seuraavana päivänä jo hiki haisee vaikka laittaa antiperspiranttia. Meitä on moneen lähtöön. Miehillä on kai paksumpi iho ja eivät yleensä poista kainalokarvoja, ehkä ei sitten kirvele niin pahasti. Triplle dry(en muista miten kirjoitetaan) ei tehoa taas ollenkaan. Aina haisee kainalot karseelta, inhottavaa.

        Jos kärsit hikoilusta niin lue tämä
        http://www.hikoilu.info/


      • JOHAN TULIKIN APUA
        Jenni S kirjoitti:

        Jos kärsit hikoilusta niin lue tämä
        http://www.hikoilu.info/

        "Suoritamme palvelimen päivitystä…" Siinä sun apus,välkky.


      • Anonyymi
        ApUvA jOkU kirjoitti:

        Totta, se absolut torr auttaa, muttei pysty käyttää, aivan liian tuskallista, ei saa edes unta. Ei minua mikään jännitys sinänsä haittaa, vain siitä johtuva liikahikoilu, se on kuitenkin niin suuri este kaikkeen...

        Itselläni oli hikoilua 20 vuotta, kukaan lääkäri ei löytänyt syytä, yksikin sanoi että kaikki ihmiset hikoilee ( sen tiesin kyllä itesekkin) mutta minun hikoilun oli liiallista, koko keho märkänä ja pää oli märkä koko ajan niin että tippui hiki latvoista.
        Jostain sen täytyi johtua. En jännitellyt ainakaan tietoisesti se hiki vaan tuli ja meni monet kerrat päivässä.
        Sitten vaan loppui yhtä äkkiä kuten oli alkanutkin, äidilläni oli ollut sama juttu. Vaatteita sai vaihtaa monet kerrat päivässä ja töissä oli kasvotkin märkänä , mutta siellä oli kesäisin kyllä kuumakin joten muutkin hikoilivat..
        Niinnettä en vieläkään osaa ymmärtää mistä se johtui , nautin tänään siitä etten hikoile muuta kun silloin jos teen jotain työtä mikä hikoiluttaa.


    • esim. kainaloista

      Olen kuullut leikkauksista, joissa hikirauhasia poistetaan kainaloista. Leikkauksen jälkeen saattaa käydä niin, että elimistö poistaa lämpöä (hikoilee) muuta kautta, esim. kädet/jalat/kasvot.

      Liikahikoilu sos.tilanteissa liittyy jännittämiseen. Joko hyväksyt tilanteen tai hankit apua?

      Varapaidoilla ja kainaloiden pesullakin pärjännee pitkälle? Tsemiä :)

      • ApUvA jOkU

        No joo, vain kainaloista. Olen apua hankkinutkin, kunhan lääkärini palaa lomalta, niin joitain lääkkeitä jännitykseen hän määrää. Sanoi että kyllä jännitykseen löytyy paljon ja tehokkaita lääkkeitä ja kun se jännitys sen aktioikin.Tässä vain odotellessa kysellä.

        Leikkauksissa on riskinsä, jos jollakin on pelkkä kainalohikoilu (ei esim. jännitys) niin botox-pistokset on kuulemma tehokkaita, vaikka hintavia. Kela korvaa noin puolet kuulemma ja joissain sairaaloissa jopa ilmaisella.Eli jos ei lääkkein, niin sitten pitää mennä tuollaiseen botox-juttuun.


      • vähän...
        ApUvA jOkU kirjoitti:

        No joo, vain kainaloista. Olen apua hankkinutkin, kunhan lääkärini palaa lomalta, niin joitain lääkkeitä jännitykseen hän määrää. Sanoi että kyllä jännitykseen löytyy paljon ja tehokkaita lääkkeitä ja kun se jännitys sen aktioikin.Tässä vain odotellessa kysellä.

        Leikkauksissa on riskinsä, jos jollakin on pelkkä kainalohikoilu (ei esim. jännitys) niin botox-pistokset on kuulemma tehokkaita, vaikka hintavia. Kela korvaa noin puolet kuulemma ja joissain sairaaloissa jopa ilmaisella.Eli jos ei lääkkein, niin sitten pitää mennä tuollaiseen botox-juttuun.

        epäilyttäviltä nuo botox-pistokset. Toivottavasti lääkkeet auttaa nyt ja voit myöhemmin luopua niistä. Esiintymiskokemuksen ja iän karttuessa ongelma todennäköisesti pienenee.


      • Hikoilija
        vähän... kirjoitti:

        epäilyttäviltä nuo botox-pistokset. Toivottavasti lääkkeet auttaa nyt ja voit myöhemmin luopua niistä. Esiintymiskokemuksen ja iän karttuessa ongelma todennäköisesti pienenee.

        Hei, käytä vaan sitä Absolut torria, ei sun tarvii kun kärsiä yksi yö, niin sen jälkeen menee muutama päivä ilman hikoilua.

        Itse olen ollut parin vuoden ajan liikahikoilusta kärsivä (paniikkihäiriön ja sos.tilanteiden pelosta johtuva). Nyt olen käyttänyt edellä mainittua ainetta ja se on auttanut sairaan hyvin. Nyt on kolmas päivä menossa ja hyvältä tuntuu-ei hikoilua. Aikaisemmin käytin Triple Dry-nimistä ainetta, mutta siihen ei voinut luottaa.


      • mikke
        Hikoilija kirjoitti:

        Hei, käytä vaan sitä Absolut torria, ei sun tarvii kun kärsiä yksi yö, niin sen jälkeen menee muutama päivä ilman hikoilua.

        Itse olen ollut parin vuoden ajan liikahikoilusta kärsivä (paniikkihäiriön ja sos.tilanteiden pelosta johtuva). Nyt olen käyttänyt edellä mainittua ainetta ja se on auttanut sairaan hyvin. Nyt on kolmas päivä menossa ja hyvältä tuntuu-ei hikoilua. Aikaisemmin käytin Triple Dry-nimistä ainetta, mutta siihen ei voinut luottaa.

        mä olen käyttäny absolut torria nyt jo muutaman kuukauden ja joka kerta kun sitä laitan se kirvelee yhtä paljon ja unta en paljoa sinä yönä saa, muutaman kerran olen pari tuntia laittamisen jälkeen huuhtassu kainalot vedellä kun kirvelly niin paljon mut aine on silti vaikuttanu viikon eteenpäin! tähän asti olen olu tyytyväinen mut saa nähdä loppuuko vaikutus samallalailla kun triple dry kans tapahtu! ei montaa päivää toiminu se tökötti! nyt on ollu paljon varmempi olo kun ei kainalot ja paidat ole markiä


      • zic
        Hikoilija kirjoitti:

        Hei, käytä vaan sitä Absolut torria, ei sun tarvii kun kärsiä yksi yö, niin sen jälkeen menee muutama päivä ilman hikoilua.

        Itse olen ollut parin vuoden ajan liikahikoilusta kärsivä (paniikkihäiriön ja sos.tilanteiden pelosta johtuva). Nyt olen käyttänyt edellä mainittua ainetta ja se on auttanut sairaan hyvin. Nyt on kolmas päivä menossa ja hyvältä tuntuu-ei hikoilua. Aikaisemmin käytin Triple Dry-nimistä ainetta, mutta siihen ei voinut luottaa.

        absolut torr todellakin pitää kainalot kuivana, en olisi itse uskonut...
        vinkki: yrittäkää järkätä kotityöt tehtäviksi sinä iltana kun laitatte torria ja levittäkää se muutama tunti ennen kuin menette sänkyyn.Touhuessa ette huomaa samalla tavalla kirvelyä.mitä useamman kerran käytät torria sitä vähemmän se kirvelee.varatkaa vähän huonompi paita tähän hommaan.kainalothan tulee olla rutikuivat(ei kirvele niin paljon)Mulla oli monet vuodet ongelmana pläntit kainaloissa ja aina piti miettiä mitä voi pukea päälle...löysiä paitoja..
        Nyt voi käyttää töissäkin erittäin kuumissa työoloissa TIUKKOJA, minkävärisiä paitoja tahansa! se toimii!


      • ?????????????
        zic kirjoitti:

        absolut torr todellakin pitää kainalot kuivana, en olisi itse uskonut...
        vinkki: yrittäkää järkätä kotityöt tehtäviksi sinä iltana kun laitatte torria ja levittäkää se muutama tunti ennen kuin menette sänkyyn.Touhuessa ette huomaa samalla tavalla kirvelyä.mitä useamman kerran käytät torria sitä vähemmän se kirvelee.varatkaa vähän huonompi paita tähän hommaan.kainalothan tulee olla rutikuivat(ei kirvele niin paljon)Mulla oli monet vuodet ongelmana pläntit kainaloissa ja aina piti miettiä mitä voi pukea päälle...löysiä paitoja..
        Nyt voi käyttää töissäkin erittäin kuumissa työoloissa TIUKKOJA, minkävärisiä paitoja tahansa! se toimii!

        Luin tämän jutun ja tuli tosi hyvä mieli sillä minulla on kanssa sama ongelma, aina märät kainalot...mutta upeaa jos on tuollainen aine!! Täytyy mennä heti ostamaan! Sitä vaan ajattelin kysyä että missäs hinnoissa tätä Absolut torria myydään? Ja saako sitä ilman reseptiä?? =)
        Kiitos jo etukäteeen! :D


    • kukkis2

      käy ihmeessä lääkärissä. hän voi määrätä sinulle esim. propranololia, joka miedoilla annoksilla auttaa erittäin hyvin jännityksen oireisiin kuten hikoiluun, käsien vapinaan, sydämen hakkaamiseen.. tabletteja otetaan tarvittaessa esim. ennen esitelmää tai muuta jännittävää tilannetta. Ei ole kolmiolääke eikä aiheuta riippuvuutta.

      monesti kun joutuu jännittävään tilanteeseen, niin sitä lietsoo tahattomasti itsensä aina vaan jännittyneemmäksi ja näin taas oireet voimistuvat..
      Jokainen ihminen jännittää, mutta toisilla se näkyy päälle päin enemmän kuin toisilla.

      • ApUvA jOkU

        Absolut torr on kokeiltu yli kuukauden, joka kerralla se kirvelee ja pahasti. Botox on kuulemma turvallinen. Mutta pitää lääkärini kanssa jutella, hikoilu kun johtuu sos. tilanteista niin eiköhän nuo lääkkeet auta jännitykseen ja sitäkautta hikoiluun.Itse en jännitä ollenkaan, vaan keho sen tekee puolestani ja kai se mielikin...Kiitos neuvoista, etenkin propranolista, sitä pitää ehdottaa omalääkärilleni. Kai sitä joku lääke tähän hikoiluun löytyy, kun sen kerta nuo tilanteet aiheuttaa.


      • vielä...
        ApUvA jOkU kirjoitti:

        Absolut torr on kokeiltu yli kuukauden, joka kerralla se kirvelee ja pahasti. Botox on kuulemma turvallinen. Mutta pitää lääkärini kanssa jutella, hikoilu kun johtuu sos. tilanteista niin eiköhän nuo lääkkeet auta jännitykseen ja sitäkautta hikoiluun.Itse en jännitä ollenkaan, vaan keho sen tekee puolestani ja kai se mielikin...Kiitos neuvoista, etenkin propranolista, sitä pitää ehdottaa omalääkärilleni. Kai sitä joku lääke tähän hikoiluun löytyy, kun sen kerta nuo tilanteet aiheuttaa.

        Täällä kanssa on taipumusta jännittämiseen ja sitä kautta liikahikoiluun. Olen tuota mainittua Absolut Torria käyttänyt ja kyllähän se jonkun verran auttaa, mutta kainalot kostuu silti jännittävissä tilanteissa.

        Omalla kohdalla olen huomannut, että 1-2 tunnin käyttö riittää ja vaikutus on silti ihan sama, kuin jos antaa vaikuttaa yön yli. Iltaisin tulee yleensä laitettua ja lepäiltyä sängyllä niin, että kainaloiden iho saa vapaasti hengittää. Ainakin minun kohdalla kirvelykin pysyy ihan siedettävänä näillä konsteilla...


      • ApUvA jOkU
        vielä... kirjoitti:

        Täällä kanssa on taipumusta jännittämiseen ja sitä kautta liikahikoiluun. Olen tuota mainittua Absolut Torria käyttänyt ja kyllähän se jonkun verran auttaa, mutta kainalot kostuu silti jännittävissä tilanteissa.

        Omalla kohdalla olen huomannut, että 1-2 tunnin käyttö riittää ja vaikutus on silti ihan sama, kuin jos antaa vaikuttaa yön yli. Iltaisin tulee yleensä laitettua ja lepäiltyä sängyllä niin, että kainaloiden iho saa vapaasti hengittää. Ainakin minun kohdalla kirvelykin pysyy ihan siedettävänä näillä konsteilla...

        joo niin se kirvelee..kokeilkaa kysyä apteekista että tekeevät 25prosenttisen alkoholittoman liuoksen, muuten saman kuin absolut torrin, ei kirvele niin paljoa ja auttaa..lopulta sitten lääkäriin jos ei mikään auta..


      • kerronpa vain
        ApUvA jOkU kirjoitti:

        joo niin se kirvelee..kokeilkaa kysyä apteekista että tekeevät 25prosenttisen alkoholittoman liuoksen, muuten saman kuin absolut torrin, ei kirvele niin paljoa ja auttaa..lopulta sitten lääkäriin jos ei mikään auta..

        hahaa huomasin että tämä keskustelu on käyty jo melkein vuosi sitten, mutta laitanpa silti tietoni jos se jotain vaikka auttaisi. Eli itse olen myös vannoutunut Absolut torrin käyttäjä, ja kirvely oli alussa ongelmana. sitten hoksasin kuivata kainalot juuri ennen käyttöä hiustenkuivaajalla jotta iho on täysin kuiva. Aineen levittämisen jälkeen kuivatan kainalot jälleen kuivaajalla, ja kirvelyä on tämän jälkeen tuskin lainkaan. Eli kannattaa kokeilla jos muuten tuskailee em. tuotteen kanssa mutta silti haluaa sitä käyttää!


      • Nimetön
        kerronpa vain kirjoitti:

        hahaa huomasin että tämä keskustelu on käyty jo melkein vuosi sitten, mutta laitanpa silti tietoni jos se jotain vaikka auttaisi. Eli itse olen myös vannoutunut Absolut torrin käyttäjä, ja kirvely oli alussa ongelmana. sitten hoksasin kuivata kainalot juuri ennen käyttöä hiustenkuivaajalla jotta iho on täysin kuiva. Aineen levittämisen jälkeen kuivatan kainalot jälleen kuivaajalla, ja kirvelyä on tämän jälkeen tuskin lainkaan. Eli kannattaa kokeilla jos muuten tuskailee em. tuotteen kanssa mutta silti haluaa sitä käyttää!

        huomasin minäkin tän keskustelun vasta nyt,harmi... olen kanssa jännittäjä hikoilija. apsolut torr auttaa kyllä kainaloihin tosi tehokkaasti ja kärsin mielelläni yhden yön huonolla unella kirvelyn takia sillä kesto on yli viikon ja on tosiaankin ihanaa kun ei tartte käyttää vain mustia ja väljiä vaatteita! mutta mikä auttaisi kämmenten hikoiluun?! työskentelen asiakaspalvelussa ja käytän paljon konetta,noloa kun hiiri on välillä litimärkä... onko apuja kellään?


    • löylyssä

      On tää kauheeta.Kaikki lääkkeet on koettu,mikään
      ei auta.On kun olisi aamusta iltaan ja öisinkin
      jatkuvassa löylyssä.Yöpaitaa saa vaihtaa keskimäärin 3kert./yö.Kaikki sosiaalinen toiminta
      päivisin on mahdotonta.Lääkärit sanovat vain ,ettäei auta kun kärsiä vaan.Tietäisiköhän
      kukaan mitä voisi vielä kokeilla?Kaikesta tiedosta olisin kovin kiitollinen.Vaikka hiki virtaa,niin laihtumista ei tapahdu .Se on siis epänormaalia hikeä.Terv.Löylyssä.

      • kärsivä

        Itselläni ei absolut torr auttanut. Mutta toinen mikä on hyvä. Luis Widmerin antiperspirantti. Kehitetty todella allergisille ja "hielle" allergisille.

        Siis uskomatonta mutta sekin toimii. Parin päivän viiveellä tosin. Auttaa ihan hirmuisesti. Mutta joillain tököteillä saa paitoja pidettyä mutta itselläni hikoilu sitten tulee jostain muualta läpi.

        Joten olen komromissi tilanteessa, käytän sen verran ettei naama ja kädet valu hikeä. Mutta sen verran että pystyisi edes olemaan ohuella aluspaidalla ja päälipaidalla.

        Mutta kokeilkaa ihmeessä, maksaa n. 7 euroa, ja myydään apteekeissa. On apteekki koskemtiikka sarja.


    • Jos vähän
      • pelottavaa

        pelkään myös sosiaalisia tilanteita. pelkään niitä koska hikoilen ja hikoilen koska pelkään.
        mä kävin ottamassa botoxia kun MIKÄÄN muu ei auttanut. ei betasalpaajat, absolut tor vaan kirveli ja raavin kainalot verille. menin siis lääkärille, joka antoi mulle lähetteen hyksiin ja sain pistot siellä. vähän se sattuu kyllä mutta ei niin paljon etteikö sitä kestäisi, ja parin päivän päästä hikoilu väheni aivan huimasti.tää on myös turvallinen vaihtoehto, koska se pysyy paikallaan ihon alla eikä leviä muualle kehoon, eikä sillä ole mitään sivuvaikutuksia.. ainoa haitta on kallis hinta. lähetteen kautta ei maksanut kun polikliniikkamaksun, mutta jatkossa joutuu maksamaan ite.ja se on muutama satanen. ja lääkäri sanoi että botox auttaa 99 % hikoilusta kärsiviä ! !


    • MeninTeinKoin

      Tosta absolut torin kirvelystä. Itse koin samoja kirvely kokemuksia, (ei saanu unta ja piti käydä pesemässä pois). Nyt kuitenkaan ei ole enää kertaakaan kivellyt kun olen keksinyt konstin tähän.

      Pesen illalla kainalot ja kuivaan pyyhkeellä. Odottelen vielä hetkenaikaa, että kainalot kuivaa kokonaan. (liiallinen pyyhkeen hinkkaus ei hyväksi). Sitten levitän puhtaisiin, kuiviin kainaloihin absolut toria. Sitten on tärkeää että annat sen absolut torin kuivua kunnolla ennenkun lyöt kädet kiinni. Meet vaikka sängylle makaamaan(nukkumaan), mutta pidä kädet ylhäällä sen aikaa että tunnet selvästi että se absolut tor on kuivunu. Nyt voit sitten laittaa kädet kiinni, heilutella tai mitä vaan.

      Näin ei ole edes pientä kirvelyä enää tuntunut.

    • Ymmärrän

      Minä taas hikoilen sos. tilanteissa aina päästä. Hiukset ja otsa ovat ihan hiessä, jos samassa tilassa on paljon ihmisiä tai jos minua hermostuttaa paljon. Kaiken lisäksi minulla on myös paniikkihäiriö... Mutta ymmärrän, se on noloa!

      • jännityshikoilija

        Nimenomaan jännityshikoilen! Kyllä muutenkin tulee hiki helposti pintaan, mutta ei nyt normipäivänä sentäs, ellei pidä huhkia tai juosta. Toista se on jännittävissä tilanteissa; työhaastetteluissa yms. ja tiedostan sen hikoilun ja se ei tosiaan liity kuumuuteen mitenkään. Tosi mystistä. Kädet hikoilee vaan sillon, kun pitäis kätellä. (oikein v-mäistä siis!!)

        Nyt on kuitenkin edessä ehkä maailman jännittävin tilanne näet poikaystävän vanhempien tapaaminen! Mulle tuli jo hiki ihan, kun kuulin tilanteesta ja että se on kahden viikon päästä!!! Mä en tiedä, miten selviän siitä, kun tiedän, että hiki tulee kuitenkin. Ei sinne nyt voi ilman paitaakaan kylään mennä ja en tosiaan halua näyttää hikoilevalta possultakaan. Huuuuuh! Täytyis varmaan tehdä jotain paitakokeiluja, että missä näkyy huonoiten hiki. Ois varmaan kuitenkin siistiä pitää hihallista paitaa, eikä mitään biletoppia. Neuleessa tulee taas liian kuuma. Onko vinkkejä? Mitkä kankaat ois hyviä? Mallit? Ostin ginatrigotista sellanen "pitsipaidan," jossa on hihat, se olis tosi hieno, mutta epäilen, että siinä näkyis hiki. : / Mitä luulette?

        Apsolut torr on aikaisemmin irrottanut ihoa mun kainaloista, joten vähän pelottaa sekin. : /


    • OMA KOKEMUS

      Valkuaisen syöminen minimiin, niin loppuu hikoilu! Tarkoitan myös kasvisvalkuaista. Liika valkuaisen syönti on vaarallista koska ihmisen keho pystyy sulattamaan siitä vaan osan, loppu jää rasittamaan elimistöä.
      Pidä itsesi fyysisesti hyvässä kunnossa, sekin edesauttaa ylimääräisen hikoilun poistamisessa.
      Olen saanut paljon tukea Paavo Airolan Voi Hyvin -kirjasta.
      Kokeile vaikka mehupaastoa - hikoilu loppuu heti kunhan muistat ottaa suolihuuhtelut joka päivä.
      Ruuasta siis on kysymys!

    • Oma kokemus vol2

      Ihmiset ovat erilaisia,mutta itellä auttaa paljon ku pystyy olemaan miettimättä sitä hikoilua,tarvii saada ajatukset muualle.

    • Anonyymi

      Eipä mittään! Yle on tehnyt hikoilusta jutun. Itse olen kärsinyt päästä hikoilusta aina, mutta enpä ole hokannut yleen kertoa. Jäi kivat pätäkät saamatta.
      Hiki on hyväkisi, minulla ainakin. Veri kiertää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe