mikäs kumma miehiä vaivaa?

*en ällää*

toinen mies, joka on mustasukkainen, mutta pahempi kuin edellinen. Joku omistamisen halu iskee totaalisesti, kun ollaan oltu vähän aikaa yhdessä. Ei sais tanssia muiden kanssa, saatikka sitten jutella muiden kanssa. Työpäivän jälkeen udellaan kaikki: mitäs siellä juttelit, kenen kanssa jne. Alan olla totaalisen väsynyt tämmöiseen epäilyyn ja rajoittamiseen. Eikö se niin ole, ettei toista saa "omistaa". Tunnen itseni, kuin olisin jossakin "pullossa", enkä pysty hengittämään. Itellä ei pahemmin minkäänlaisia mustasukkasuuksia. Tervettä hösäämistä vaan...

121

42649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikki

      Olet menossa ,tai olet,jos jatkat suhdetta,tosi vaikeaan tlanteeseen.Lopeta jos voit heti. Mustasukaisuus vain pahenee, se parane parane koskaan.Jokaisella ihmisellä on oikeus omaan elämään ja kukan ei omista ketään.. sivusta seurannut..ja toisn päin kokenut,,

    • Samassajamassa

      ..ja pahenee. Kohta vaatii poistamaan exien ja miespuolisten kavereiden numerot. Epäilee että sinulla on vispilänkauppaa hänen jonkun kaverin kanssa kun kehtasit laittaa meikkiä kun tuli kylään ym.ym. Lista on loputon. Meitsillä on lähtölaskenta alkanut jo. Ei jaksa enää välittää.
      Ei jaksa tuntea syyllisyyttä asioista jotka ovat normaalia kanssakäymistä.

      • teet niiden...

        Mitähän teet niiden eksien numeroilla? Eiköhän heilläkin ole jo oma elämänsä kun kerran eksiä ovat?

        Sekin on aika raivostuttavaa, että toinen hajoittaa elämäänsä joka puolelle, eikä omia asioita hoideta ja selvitetä. Suosittelisin pitämään väliä parisuhteeseen, jos eksät ja kaverit on niin tärkeitä.

        Epäluotettava kumppani pistää kyselemään kaikenlaista. Siltä varalta nimittäin, että vielä olis jotain toivoa ennen kuin päättää lähteä takavasemmalle elämästä, jossa on kaikkea muuta niin paljon, ettei aikaa omalle suhteelle ole lainkaan.


      • enemmän kuin tahkoa kiertänyt

        ei kait kukaan järkevä ihminen jos TOSISSAAN suhteessa on,,pidä exien ym ns"kaverien" numeroita enää tallessa..äly hoi älä jätä...


    • intiimiä

      kun siinä kosketaan ja ollaan lähekkäin. miksi se pitäisi sallia? kaikki muu kyttääminen sitten onkin tarpeetonta ja tappaa vaan rakkauden.

      • *mussunmussun*

        mussuttaa yksi mustasukkaisuuden perikuva. mitä helvetin intiimiä tanssimisessa on... salli mun nauraa... *buahahahahh*


      • kesyttämätön karhu
        *mussunmussun* kirjoitti:

        mussuttaa yksi mustasukkaisuuden perikuva. mitä helvetin intiimiä tanssimisessa on... salli mun nauraa... *buahahahahh*

        olekkaan mitään pahaa, jos se pysyy "kauniissa" mallissa. toi illan "viimeisen hitaan" tanssiminen menee yleensä liian pitkälle, ei tosin aina...


      • näin on

        Tanssiminen on intiimiä,ja miehet usein tanssii "iskemistarkoituksessa".Jos nainen sellaista haluaa pysyköön sinkkuna.


    • yrittämiseen

      eikös parisuhteessa olla kahdestaan eikä haeta sitä innostusta muista ??
      tanssiminen toisten kanssa kyllä on suotavaa kunhan se ei mene intiimiksi ja ymmärretään missä menee raja.
      eli jos parisuhteessa ollaan niin kyllä se oma puoliso on se jota tanssitetaan eniten ( siis jos se toinen osapuoli haluaa vain tanssia ).
      Kyllä sekin on aika yleistä että kysellään mitenkä työpaikalla on mennyt tai et oliko mitää ihmeelisempää koska sitä puolisoa nähdään kummiskin paljon ja juttelemisen aiheita ei tunnu muuten aina syntyvän ja hiljaa olo kahdestaan on sitte vasta kauheeta sitä ei tiedä että onko toinen suuttunut vai mököttääkö vai mikä on.
      mutta liika mustasukkaisuus ei ole kyllä hyväksi.pieni muistasukkaisuus kuuluu parisuhteeseen minun mielestäni koska siinä tuntee että toinen välittää sinusta ja saat tuntemaan itsesi jotenkin tärkeäksi.

      Jos toinen kyselee sinulta sun työpaikan kuulumisia niin kerrot sille.
      eiköhän se jossaa vaiheessa huomaa että sinulla ei ole mitään tekemistä kenenkääkanssa siellä töissä ja joka päivä on suunnilleen samanlaista niin se väsyy kyselyyn ja lopettaa sen ihan omasta tahdosta.

      yritäs antaa huomiota miehellesi enemmän ja näytät kuinka tärkeä ihminen se on sinulle siis jos rakastat miestäsi ja ettei ole mitään syytä mustasukkaisuuteen ja että hän on sinulle todella tärkeä ihminen.

      näin meillä päästiin mustasukkaisuudesta eroon ja tulimme toisillemme vielä läheisimmiksi ja rakkaus kukoistaa.

      voimia sinulle

      • make

        jos ei miehelläsi ole aihetta mustasukkaisuuteen sano sille suoraan että ei ole ketään toista rakastan sinua mutta jos et pysty luottamaan minuun on meidän lopetettava suhde koska luottamus on hyvin
        tärkeä asia jos ei sitä ole ei ole mitään muutakaan.


      • marco
        make kirjoitti:

        jos ei miehelläsi ole aihetta mustasukkaisuuteen sano sille suoraan että ei ole ketään toista rakastan sinua mutta jos et pysty luottamaan minuun on meidän lopetettava suhde koska luottamus on hyvin
        tärkeä asia jos ei sitä ole ei ole mitään muutakaan.

        myös olemassa naisia jotka väittävät kirkkain silmin
        ettei mitään tapahtunut vaikka hänet yllätettäisiin makuuhuoneesta itse teosta.mutta kertokaahan naiset mistä eroittaa rehellisen naisen ja patoloogisen valehtelijan? tai mistä tiedät onko nainen varattu vai ei jos hän väittää olevansa vapaa mutta vähän ajan päästä rupeaa puheluita tulemaan joltain äijältä joka vaittää ihan eri asiaa? mistä löytää teitä kunnon naisia joilla on järki päässä ja jalat maassa?baareistako?en käy baareissa.onko muita paikkoja?itse en ainakaan toista kertaa halua sekaantua mihinkään kolmio draamoihin.


      • fubar
        marco kirjoitti:

        myös olemassa naisia jotka väittävät kirkkain silmin
        ettei mitään tapahtunut vaikka hänet yllätettäisiin makuuhuoneesta itse teosta.mutta kertokaahan naiset mistä eroittaa rehellisen naisen ja patoloogisen valehtelijan? tai mistä tiedät onko nainen varattu vai ei jos hän väittää olevansa vapaa mutta vähän ajan päästä rupeaa puheluita tulemaan joltain äijältä joka vaittää ihan eri asiaa? mistä löytää teitä kunnon naisia joilla on järki päässä ja jalat maassa?baareistako?en käy baareissa.onko muita paikkoja?itse en ainakaan toista kertaa halua sekaantua mihinkään kolmio draamoihin.

        Jepsunkeikkaa, itselläni on eräs ex joka myös oli patologinen valehtelija, varmaan tänä päivänäkin syyttää minua suhteemme kaatumisesta vaikka täysin päivänselvästi todisteiden kera häsläili vieraan miehen kanssa suhteemme aikana.

        Ainiin, mutta sehän olikin vain hänen serkkunsa...


      • rautaa
        marco kirjoitti:

        myös olemassa naisia jotka väittävät kirkkain silmin
        ettei mitään tapahtunut vaikka hänet yllätettäisiin makuuhuoneesta itse teosta.mutta kertokaahan naiset mistä eroittaa rehellisen naisen ja patoloogisen valehtelijan? tai mistä tiedät onko nainen varattu vai ei jos hän väittää olevansa vapaa mutta vähän ajan päästä rupeaa puheluita tulemaan joltain äijältä joka vaittää ihan eri asiaa? mistä löytää teitä kunnon naisia joilla on järki päässä ja jalat maassa?baareistako?en käy baareissa.onko muita paikkoja?itse en ainakaan toista kertaa halua sekaantua mihinkään kolmio draamoihin.

        Niinpä niin, näitä "monta rautaa tulessa" -tyyppejä on miehissä ja naisissa. Yleensä se ei paljastu heti, mutta jossain vaiheessa kyllä huomaa, että toisen itsetunto ei kestä sitä että vieressä ei ole pahan päivän lohduttajaa. Yleensä nää ihmiset ovat liian heikkoja luottaakseen yhteen ihmiseen. Tarvitsevat muita varalle. Valitettavasti. Heillä on oma elämä aika sekaisin.


      • rautaa kirjoitti:

        Niinpä niin, näitä "monta rautaa tulessa" -tyyppejä on miehissä ja naisissa. Yleensä se ei paljastu heti, mutta jossain vaiheessa kyllä huomaa, että toisen itsetunto ei kestä sitä että vieressä ei ole pahan päivän lohduttajaa. Yleensä nää ihmiset ovat liian heikkoja luottaakseen yhteen ihmiseen. Tarvitsevat muita varalle. Valitettavasti. Heillä on oma elämä aika sekaisin.

        juuri "monta rautaa tulessa"- ihmisiä, sekä miehiä että naisia, monet avio- tai avoliitossa.


      • niin tai näin
        make kirjoitti:

        jos ei miehelläsi ole aihetta mustasukkaisuuteen sano sille suoraan että ei ole ketään toista rakastan sinua mutta jos et pysty luottamaan minuun on meidän lopetettava suhde koska luottamus on hyvin
        tärkeä asia jos ei sitä ole ei ole mitään muutakaan.

        sehän on aivan kiinni siitä kuinka parisuhteessa toisen ottaa huomioon,kumppanin pyynnöt olisi kiva ottaa huomioon,jokaisen suhteen asiahan se on loppuviimein...itsellä kävi niin että ekassa suhteessa nää tanssit lipes pettämiseen (siis emäntä,joka halusi vain tanssia) joten se siitä sitten ja nyt toisella niin että ns.yksi parhaimpia kavereita rupes riisumaan emäntää puol väkisin silmieni edessä baarissa tanssiessa! =D tanssi on ihanaa,joopa joo kun mies vaan riittävästi hipelöi... tottakai sinne haluaa mennä siis,,


    • kyllästynyt

      ...Olen tavannut useita naisia,jotka ovat mustasukkaisia.Nykyinenkin on aika mustasukkainen ja se vasta ärsyttää.Toivottavasti löytäisi itselleen jotain sutinaa,niin saisin olla rauhassa.

      • toki itsekin

        Voithan toki itsekin lopettaa suhteen jos olet onneton siinä.


      • käytöstäsi

        Eräs tuttavamme ihmetteli samaa asiaa ja peilaili itseään. Uusi tyttökaveri olikin mustasukkainen.

        Voihan helvetti, mies tietämättää haluaa jakaa huomiota muillekin naisille ja "katselee" muita. Eihän sellainen ihminen koskaan saaa luottamusta toiselta. Se loppu huonosti, jos ei ymmärrä pysähtyä miettimään haluaako ehjän elämän ja pysyvän suhteen.
        Se oma käytös viestittää paljon, mutta siihen tulee sokeaksi.


    • miksi varatut flirttaavat?

      Entinen tyttöystävä oli todella sosiaalinen tyyppi, joka tykkäsi jutella kaikkien kavereitteni kanssa (ja jostain kumman syystä vielä tunteakin näitä hieman). En välttämättä sanoisi sitä flirttaamiseksi, mutta tykkäsi vaan keskustella ja olla jopa kaveri monelle mun kaverille.

      Kaikilla miespuolisilla ei näissä viattomissa keskusteluissa ollut puhtaat jauhot pussissa, vaan taka-ajatuksia tietenkin oli. Melko hyvän ulkonäön ja muodokkaan kropan kun exä omasi, niin tietty moni mies kiinnostui tästä reippaasta ja sosiaalisesta tapauksesta. Erottiin sitten (ei johtunut mun mustasukkaisuudesta, en edes ollut missään vaiheessa mustasukkainen, koska oltiin aika rakastuneita silloin) ja exä rupesi puolen vuoden jälkeen seurustelemaan uuden poikakaverinsa kanssa. Tutustui aika perusteellisesti tämän koko kaveripiiriin ja kävivät bileissä, joissa paljon uuden poikaystävän kaveripiiriä. Mikään lutka tämä tyttö ei ollut (ei ikinä suostuisi yhden illan juttuihin ja seksiinkiin vasta pitkään seurusteltuaan), mutta valitettavasti näistä kavereista moni sai väärän kuvan siitä sosiaalisuudesta ja sympatiasta muita ihmisiä kohtaan, jonka exäni omasi. Täten siis ymmärsivät "flirtin" tai muun ystävällisyyden väärin. Eräissä bileissä sitten eräs uuden poikaystävän kavereista (joka oli jo muodostanut jonkinlaisen ystävyyssuhteen tämän tytön kanssa) päättikin raiskata exäni. Tuntui aika pahalta kun tyttö kertoi itselleni näin tapahtuneen. Meni sitten pari päivää, jonka jälkeen tajusin hänen jopa jonkun verran "kerjänneen" tuota raiskausta. Ei vaan ole mitään järkeä antaa miesten ymmärtää jotain aivan muuta kuin mitä on tarkoitus (ei tyttö tarkoittanut mitään seksuaalista sillä, että saattoi halata jotain ihmistä, tai sillä että tykkäsi tanssia). Musta vaan tuntuu, että tuolla tapaa noin olisi voinut sattua ennemmin tai myöhemmin.

      • Setä Samuli

        Tässä jäi nyt mietityttämään, miten tapahtumat
        jatkuivat tästä eteenpäin. Jatkoivatko tyttö
        ja poika seurustelua raiskauksesta huolimatta?
        Mitä tapahtui raiskaajalle? Miten itse
        reagoit tapahtuneeseen?


      • Sauna222

        Kerjäsi??? Voi juma. Ei miehetkään voi olla noin tyhmiä. Jos nainen vähän juttelee / tanssii niin kerjää samalla raiskausta? Voin kertoa, että näin ei ole.


      • hju
        Sauna222 kirjoitti:

        Kerjäsi??? Voi juma. Ei miehetkään voi olla noin tyhmiä. Jos nainen vähän juttelee / tanssii niin kerjää samalla raiskausta? Voin kertoa, että näin ei ole.

        ainahan ne sitä kerjää.:-)miksi sitä pitää sössöttää sosiaalisena kaikkien kans jos seurustelee. Jos haluaa olla sössösosiaalinen niin pysyköön sinkkuna


    • Parisuhde

      Kukas sellaista sanoo, ettei toista saa omistaa? Mielestäni parisuhteeseen kuuluu "toisen" epäily ja kysely, jos kerran on luottamuksellisessa parisuhteessa, myös se kuuluu, mitä toinen tekee.. Jos sinusta ei ole tärkeää seurustella oman kultasi kanssa, vaan muiden, niin epäilen teidän suhteessa olevan jo heti alkuun jotakin vikaa.. Sinäkin "voit" vastavuoroisesti omistaa toisen ja kysellä hänenkin kuulumisensa ja menonsa.. Jos ahdistaa, niin mene välistä metsään hengittämään raikasta ilmaa.. Vaikka menette yhdessä, ihan sillein kahdestaan, ;)

      • omistuksesta

        niin, suhteessahan ollaan juuri sen vuoksi, että kumppani on puoli elämää,eikös juu? mielestäni tälläinen kysely päivän tapahtumista osoittaa vain kiinnostusta toisen päivän sujumisesta jne,, tyttöystäväni ei kysele minusta mitään, ja se itse asiassa päinvastoin vaivaa minua..


    • tyttö vain

      eikös se ole ihan normaalia keskustelua jos joskus kysyy puolisolta työpäivän jälkeen että miten meni tänään töissä?

    • noman

      Hankkiudu eroon kumppanista ,joka on sairaalloisen mustasukkainen.Ennen pitkää kumppanisi muuttuu väkivaltaiseksi ja sen jälkeen törmäät oviin ,ikkunan pieliin, kaadut pyörällä ja opit peittämään mustelmat kunnes eroat tai .......

    • Kauhukakara

      Jätä jo oman terveytesi nimissä moinen kaveri. Tulet kärsimään moneen kertaan moisesta omistamishalusta. Moisesta olen nähnyt tositapauksia ja voi olla ettet selviä vähällä kun yrität selvittää tilannetta. Kaverissa on selvät sykopaatin merkit.

    • Akvaariossa

      varmaan jo hankkiutua eroon koko miehestä. Jos kerta hän on pahempi kuin edellinen ja edellisestäkin erosit (varmaan mustasukkaisuuden vuoksi?), niin tiedät varmaan mitä on edessä.

      Itse jouduin taanoin pulaan ja tavallaan olen edelleen ja näillä näkymin varmaan loppu elämäni. Todella pitkä ja monimutkainen tarina, eli raapaisuna kerron mahdollisemman lyhyesti. Yksi mies on piirittänyt minua vuosia vaivihkaan, vaikka olin naimisissakin.
      Niinhän siinä sitten kävi, että aikanaan erosin omasta miehestäni (muista syistä, eli ei liittynyt mitenkään kukaan mies eroni syihin, saati että exäni olisi ollut mustasukkainen). Mutta siinä eroni myötä taisi vain mennä enemmän solmuun asiani ja piirittäjä tuli vielä hanakammin kuvioihin.
      No, tämä kyseinen piirittäjä oli samassa työssä kanssani (...hankkiutui samaan työpaikkaan). Todella inhottavaa kun hän punoi katalaa köyttä, johon vielä omaa sinisilmäisyyttäni meinasin haksahtaa ja sotkeutua lopullisesti.
      Kävi niin, että meille ei onneksi mitään suhdetta tullut ja hän meni naimisiin tahollansa.
      Kumminkin hän sanoi, että jos hän ei kerta kelvannut, niin hän pitää huolen siitä, että kukaan ei ole minun kanssani koskaan. Hän kuulema aina saa mitä haluaa ja näin nyt sitten ei käynytkään.
      Kerran siinä samassa työpaikassa ihan muuten vaan kävin yhden mukavan työkaverin kanssa oluella ja syömässä. Ei sen kummempaa ja tiettysti töissä pälätimme ja meillä oli mukavaa kun synkkasi kivasti. No, tämä pahis kun kuuli tilanteen, sai tämä kiva heppu samantien kenkää. No, tutustuin toiseen mieheen ja hänelle kanssa kävi huonosti. Kolmanteen mieheen tutuistuin ja se meni niin vaaralliseksi jo pelkkä ajatus siitä, että hänellekkin kävisi huonosti, eli oli pakko tylysti lopettaa moikkaamiset, vaikka vain juttelimme. En halua enään kenellekkään käyvän mitenkään.
      Lyhyesti sanottuna voin vaan näin jälkikäteen todeta, että mustasukkaisuus voi olla todellakin kaiken loppu, vaikka ei olisi ollut suhdettakaan kyseiseen ihmiseen.

      • taisit

        sittenkin vain ruokkia tätä toista miestä aviosi ohella, annoit toivoa ja kenties jopa pientä salatoimintaa,ei mies muuten noin haksahda, ja jos haksahtaakin, ni ei se siihen tilalle ota toista noin vain! mieti mitä sanot julkisesti, juuri tuollaiset naiset ovat myrkkyä!


    • se pahenee

      se pahenee siitä vielä ota jalat alle nopeesti.
      epäilen että 5v aikanana saat turpaan ja ja alkaa tulla muita oireita sillä .esim puhelimen ja likasten vaatteiten tutkiminen ja alistamista
      ym...
      lähde vieläkö kerkeet.
      tiedän yhden tapauksen ja se nainen joutui hakee
      lähestymis kielon ja muuttaa eri paikakunnalle ja
      vaihtaa duunin ja salaiseksi olin paikan.

      • Tiedän

        Myös nainen voi olla sairaalloisen omistushaluinen ja tahtoo vain ylenmääräistä huomiota. Hakee hyväksyntää yleensäkin miehistä keneen vain sattuu törmäämään ja jos siitä huomauttaa, niin on mukamas loukkaantunut. Olen elänyt suhteessa missä valehtelu oli normaalia naiselta eikä hän siitä koskaan muuttunut. Ei edes pyytänyt anteeksi toilailujaan. Ikävistä asioista ei osannut puhua vaan ilmoitti yleensä spostilla tai tekstiviestillä että nyt ei olla missään tekemisissä. HIRVEÄ tapa käsitellä toista ihmistä ja jättää toinen täysin yksin miettimään mitä oikein tapahtui.

        Kun haluaa olla raukka niin turvautuu viranomaisiin ja haluaa lähestymiskiellon. Keksitään valheita ja halutaan nujertaa toinen. Tämä kesti vuosia. Uskoin että hän muuttuu ja puheensa olisivat uskottavia. Jokin kaukainen syy voi olla syy tähän käyttäytymiseen. Sille en voi mitään jos näin on. Apu kelpasi ... ja ei kelvannut. Henkinen väkivalta tuhosi minut ... melkein. Ihmiset. Kohdelkaa toista ihmistä niin kuin toivoisitte itseänne kohdeltavan!


    • mustasukkaisuutta

      ...ei ole ollenkaan olemassa ja he ovat täysin viattomia enkeleitä!
      Voi sitä uskollisten rouvien määrä,joiden kanssa olen ollut sukupuoliyhteydessä jopa työaikana.

      Tilaisuus tekee useista varkaita.
      Niitä naisia kunnioitan,jotka eivät moiseen sorru! Heitäkin,luojan kiitos,löytyy vielä.

      • sattunut

        No kiinnostavaa, että nämä naimisissa olevat kelpasivat sinulle, vaikka niin paljon heitä täällä moraalisesti syytät.


      • ite sitten teit?

        työaikana. Vai oliko koko juttu unelmasi? Miten vaan, hyi hitto millainen olet.
        Terveisin. Uskollisessa parisuhteessa elävä ja työssäkäyvä.


      • mustasukkaisuutta
        ite sitten teit? kirjoitti:

        työaikana. Vai oliko koko juttu unelmasi? Miten vaan, hyi hitto millainen olet.
        Terveisin. Uskollisessa parisuhteessa elävä ja työssäkäyvä.

        Kunnioitan ehdottomasti uskollisia naisia,niin työssä kuin muualla,jotka ovat eriasteisissa parisuhteissa!

        Ruokatuntijutut ovat tapahtuneet yhteisymmärryksessä puhtaasta himosta molemmilla.
        Ei siinä ole raukkautta mukana,vain raakaa himoa,eikä niistä puhuta kenellekkään !

        Siis ehdottoman uskollisiakin naisia on olemassa,enkä heitä voi kun kunnioittaa ehdottomasti!


      • Päähän

        Jos oot ollu tietosesti varattujen Rouvien kanssa petitouhuis, niin voin mielihyvin lyödä sen rautaisan kalloos! Sama pätee näihin Rouviin! Yi-h mitä Huoria!
        T: Uskollinen Miähinen Miäs!


      • Pitävä..
        Päähän kirjoitti:

        Jos oot ollu tietosesti varattujen Rouvien kanssa petitouhuis, niin voin mielihyvin lyödä sen rautaisan kalloos! Sama pätee näihin Rouviin! Yi-h mitä Huoria!
        T: Uskollinen Miähinen Miäs!

        Taidat ollakin ! Kuten sanotkin =)


      • Päähän
        Pitävä.. kirjoitti:

        Taidat ollakin ! Kuten sanotkin =)

        Mitäs siellä sekoilet limanuljaska?


    • Rommaani Porista

      Et ole ymmärtänyt oikein, tai löytänyt oikeaa kumppania. Sitten kun se oikea löytyy, ei tarvitse
      paljon neuvoja kysellä. Kun se löytyy olet varmasti yhden puolison vapaaehtoinen vanki. Ettei vaan olisi tuttavapiiri ollut neuvomassa, että hanki taloudellisesti sopiva henkilö.

      Maalaisliiton aikana varoitettiin maalaistyttöjä ajattelemasta alapäällä. Yläpäällä ajatellen on tärkeintä hehtaarien yhdistäminen mahdollisen naimakaupan avulla. Kun talousasiat ovat sitten kunnossa, voi hankkia vaikka rakastajia hoitamaan puuttuneen läheisyyden tunteen.

      Valkolaisten murheita.

      • ajattelua

        ... tää maalaisliiton aikana jaetut ohjeet. En ole kuullutkaan. Mustavalkoista ajattelua.
        Kyllä parisuhteessa toisen kunnioitus ja välittäminen, rakastaminen on kaiken perusta.
        Jos osaa myös kunnioittaa itseään ja antaa toiselle TILAA olla, saa varmasti myös sen toisen kunnioituksen ja välittämisen.

        Jos pelkästään rahan takia lähtee yhteen, se loppuu pian riitoihin.


      • vapaata

        Meillä saa molemmat käydä vieraissa jos siltä tuntuu ja siitä huolimatta meillä menee hyvin.
        Me todellakin välitetään toisistamme.


      • vissiin
        vapaata kirjoitti:

        Meillä saa molemmat käydä vieraissa jos siltä tuntuu ja siitä huolimatta meillä menee hyvin.
        Me todellakin välitetään toisistamme.

        Mimmi on ainakin varmaan monta kertaa jo käynyt sukupuolitautien polilla tai sit kärsii vaan itsepintaisesti tulehduksensa. Miehesi tuntuu todella välittävän sinusta.


    • Mustasukkainen

      Mustasukkaisuus ilmenee kaiketi monilla eri tavoilla. Pahin tapa lienee se, jossa tästä sinänsä täysin tarpeellisesta tunteesta ei kyetä puhumaan avoimesti. Jos tunnetta ei pystytä purkamaan puhumalla, voivat seuraukset olla pahoja: Purkamaton mustasukkaisuus on negatiivista "energiaa", joka aivan varmasti kasaantuu jonnekin ihmismielen sopukoihin. Ja kasaantumisilla on tapana joskus kasaantua yli, jolloin kuohahtaa... Mitä pidemmän aikaa negatiivista tunnelatausta kerrytetään, sitä kovempi on kuohahdus.
      Puhuminen ja taas puhuminen, puhuminen asioiden oikeilla nimillä ketään tuomitsematta, on oikea tapa edetä. Tärkeätä on nimenomaan puhua tuomitsematta, syyttämättä; mustasukkaisuus on tunne ja jokaisella on oikeus tuntea.
      Jos puhuminen ei auta, voisi ehkä paradoksaalinen "terapia" toimia: Ryhdy matkimaan mustasukkaista puolisoasi. Mutta älä tee siitä numeroa, äläkä tee sitä kosto -mielessä, vaan ainoana pyrkimyksenäsi saada puoliso ymmärtämään olevansa liiallisesti tämän tunteensa vietävissä.
      Usko, että suhteenne selviää tästäkin.
      Kaikkea hyvää.
      T: KS

      • Mustasukkainen

        ...niin, jäi tuota sanomatta, että itse olen tehnyt rakkaalle avovaimolleni selväksi, etten oikein osaa ymmärtää tanssimista toisen miehen kanssa. Se nyt vaan on minusta turhan lähellä olemista. Jos jommalla kummalla on niin suuri tarve "keikkua" tai jopa tanssia hitaita jonkun toisen kanssa, että tekee sen siitä huolimatta, vaikka tietää toisen kärsivän siitä, niin silloin on aika tehdä valintoja...
        Sillai.
        KS


    • _Lisko_

      Älä ihmeessä ole enää sen miehen kanssa sillä yleensä mustasukkaisuudesta kärsivä suhde ei toimi, ei ainakaan kunnolla! Se joka on mustasukkainen pelkää oikeasti että itse pettäisi toista, siksi mustasukkainen pelkää että itsekkin pettäisit häntä! Ja ei ole terveellistä että tunnet olosi "pullotetuksi" kaikilla on oikeus elää normaalia elämää ja vapaasti kunnon suhteessa joka on hyvin tasapainoinen ;) Voithan sinä aina keskustella asiasta hänelle että suhde ei toimi jos joku on kokoajan hengittämässä niskaan...Sinä päätät jatkatko vai jätätkö. Tämä oli vain minun näkökulmani asiasta XD

      • viestejä

        kun lukee niin huomaa että ainaki suomessa suhteet ei mitenkään pyhiä ole,toista ei kunnioiteta.on kuin seurustelisi vain hieman paremman ystävän kanssa,oletuksena kuitenkin ettei siitä tule vaikeuksia itselle! joka jukerin suhteessa on hyvät puolensa, ja aivan varmasti myös huonommatkin,naivia sanoa ettei ole,sillä niitä on. eriasia kuinka ne haluaa kohdata ja haluaako niitä järjestää! nykyaikana miehet ovat petoja; eivät kunnioita tippaakaan seurustelevia/aviossa olevia, ja naiset,niin onnettomia että niihin jopa lankeavat jos joku yrittää! en kyllä koske suomalaisiin naisiin!yök!


    • Feministi Tarja

      Me Suomen nykynaiset haluamme, että joka avioliitto tulee päätymään eroon. Nyt pääty jo lähes 60% ja me laitamme eroista alkuun 3/4. Aiomme nostaa luvun hiljalleen tuonne n. 90%, kunhan vanhat polvet kuolevat pois koristamasta tilastoa. Vihaamme miesten kunniaa. Samalla vihamme keskellä ihannoimme kaikkea viihteen rappiota täysillä - seiskat ja saippuaoopperat jatkuvinen pettämisineen ynm. ovat kaikkein ihannoitavinta.

      Lapsia abortoimme myös joka vuosi ainakin sen 10 000 vauvanalkua palasina roskikseen, eli useampi kuin yksi joka tunti, läpi viikkojen, läpi vuoden. Pois äidin tieltä roskikseen - että saamma olla sinkkuja ja bailata. Näin olemme jo tehneet lähes puolelle miljoonalla vauvanalulle Suomessa. Mutta sukupuuttoon kuollessamme, tilalle voimme aina ottaa venäläisiä ja somaleita. Eipä lopu huumeet ja rikollisuus Suomen miesten hartioita painamasta.

      Samalla perheen ja lapsuuden hajotessa yhä useamman mielenterveys järkkyy - ja esim. päihteiden käyttö räjähtää käsiin. Samoin masennus tilastot ynm. Ei auta mitkään rikkaudet ja miesten keksimät tekniikat yhteiskunnan kehittämiseksi - me siskot pidämme huolen, että lapsuus, lähimmäisyys ja perhe elämä tullaan raunoittamaan - ja näin ihmiset hajoavat henkisesti.

      Eläköön feminismi! Ja moraalinen rappio! Eläköön peniskateus ja miesviha!

      • nomen

        Aika mielenterveystoimistoon tai ota lääkkeet,nyt taitaa Tarja-rukalla olla jo kiire!
        Samalla aloita suomenkielen opinnot,minä olen jo aloittanut.


      • Ei voi ymmärtää
        nomen kirjoitti:

        Aika mielenterveystoimistoon tai ota lääkkeet,nyt taitaa Tarja-rukalla olla jo kiire!
        Samalla aloita suomenkielen opinnot,minä olen jo aloittanut.

        Kannattaisiko edes joskus miettiä, onko
        tekstissä käytetty sarkasmia vai ei...?


      • nikke48
        nomen kirjoitti:

        Aika mielenterveystoimistoon tai ota lääkkeet,nyt taitaa Tarja-rukalla olla jo kiire!
        Samalla aloita suomenkielen opinnot,minä olen jo aloittanut.

        Ehkä siitä sitten joku sai mielenrauhaa,kiitos vinkistä,sietää joskus vähän aatella ensteks,siis minun..


    • vaivaa

      Onko kumma jos vähän vaivaa kun löydät ihmisen jota luulet tyttöystäväksesi ilmoituksen täältä.

    • minuavaivaa
      • marco

        juuri tarkoitin!huomio! naiset ja miehet jotka eivät viihdy parisuhteessa ja joilla on pakottava tarve valehdella tässä ilmainen neuvo:ÄLKÄÄ SEURUSTELKO KENENKÄÄN KANSSA!harrastelkaa vaan niitä yhden illan
        juttuja vaikka keskenänne mutta älkää sekoittako siihen muita.en kyllä käsitä mikä siinä on niin vaikea kohta ymmärtää!!!!!!


      • SpaceJunk

        Ja mitähän se herra itse etsiskeli sieltä deittipalstalta?


      • juntti

        Ai mikäkinköhän?


    • huolehtia pitää

      että tyttöystävä tulee nussituks.

    • suokuokka

      Mustasukkaisuus johtuu terapian tarpeesta, normaalista poikkeavasta kehittymättömästä kilpailuvietistä, vallanhalusta, huonosta itsetunnosta ja äitisuhteesta, empatiakyvyttömyydestä, sekä siitä ettei tunne itseänsä ja ennen kaikkea sopeutumiskyvyttömyydestä ja läheisriippuvuudesta. Vaihda ukkoa! Luultavasti myöhemmin hänestä tulee väkivaltainen. Tai asia täytyy nostaa esille jossakin turvallisessa tilanteessa. Mitäs muut ovat mieltä? Tämä on varmasti asia, josta kärsitään monessa parisuhteessa. Mustasukkaisuus kun ei ole sukupuolisidonnaista.

      • jauha

        miekinkin kaipaa huomuiota. Vähän muutakin kuin tunget nenän alle laskua, maksa joutessasi tuokin. Jos olet kylmä "kapakala", se ukko on äkkiä muualla. Ei mies ole mitenkään mustankipeä. Jos löydät paremman, ok. Sitten mentiin ja alta aikayksikön on taas oma huolta pidettävä kainalossa sillä miehelläkin.

        Sinä kirjoittelija et todellakaan ole ainoa nainen maailmassa. Joku vain tykkää Sinusta. Se on hyvä asia, pidä siitä kiinni. Hetken päästä olet aivan yksin, jos se kaveri saa päähänsä lähteä "vihreämmän ruohon perään". Ja se menee, jos olet tyly.


      • ei sovellu
        jauha kirjoitti:

        miekinkin kaipaa huomuiota. Vähän muutakin kuin tunget nenän alle laskua, maksa joutessasi tuokin. Jos olet kylmä "kapakala", se ukko on äkkiä muualla. Ei mies ole mitenkään mustankipeä. Jos löydät paremman, ok. Sitten mentiin ja alta aikayksikön on taas oma huolta pidettävä kainalossa sillä miehelläkin.

        Sinä kirjoittelija et todellakaan ole ainoa nainen maailmassa. Joku vain tykkää Sinusta. Se on hyvä asia, pidä siitä kiinni. Hetken päästä olet aivan yksin, jos se kaveri saa päähänsä lähteä "vihreämmän ruohon perään". Ja se menee, jos olet tyly.

        kahden ihmisen keskinäiseen rakkauteen.Ihmiset, jotka rakastavat toisiaan he eivät kilpaile keskenään kumpi on parempi tms. ja toista ei loukata huomaa ero siinä ku jotkut sanovat etten HALUA loukata , vaan rakastuneella parilla on keskinäinen kunnioitus jos toinen menestyy, niin siitä ollaan vain iloissaan.Ja terveessä parisuhteessa ymmärretään sekin jos toinen ei jostain syystä halua sänkyhommia tms....jos esmes työssään on väsynyt , niin toinen huomaa ja ymmärtää asian, eikä pakota toista osapuolta vain omien tarpeitten perusteella.


    • Reeta78

      Seurustelin taannoin miehen kanssa joka ei koskaan kysellyt minun perääni, ei missä olin ollut ja kenen kanssa.
      Jos myöhästyin, ei välittänyt kuulla miksi.
      aloin jopa tahallani kiusata häntä flirttailemalla muiden kanssa, sekään ei häntä haitannut..:(

      Lopulta tajusin että saan tehdä ihan mitä vaan, eikä häntä kiinnosta. Ja ilmeisesti saa koski häntä itseään koska oli kaiken maailman naikkosten numeroita kännykässään..

      Nyt tiedän, että olisin jopa imarreltu jos mies olisi minusta joskus mustis, vaikka tajuan kyllä että sekin voi pidemmän päälle olla rasittavaa, mutta kertoo ainakin että toinen edes välittää ja odottaa minun olevan uskollinen, jolloin se todella on hänelle se oikea tapa olla yhdessä.

      • Mölkky Kesä Pili

        Mustasukkaisuus on sairaus ja sinun menneessä suhteessa kaveri oli taase välinpitämätön ääripää. Mustis ei välttämättä voi tavoilleen mitään, mutta välinpitämättömät mulkerot, jotka ei kysele ja pitää listaa naisista kännykässään kannattais jättää rannalle jo ennen ko kerkee alottaa. Mustis saa toki olla, mutta vain ja ainoastaan hyvästä syystä. Toki pitää olla kiinnostunut toisen tekemisistäkin näin yleinsä, mut terveellä tavalla. Hojo hojo!


    • naimisissa mutta realisti

      eiköhän se ole niin että tavaroita voi omistaa mutta ei ihmistä, ja se pitäisi jokaisen ymmärtää vaikka ei muuta ymmärtäisikään

    • pieni pili

      Kavereiden kanssa ollaankin nuotiolla ja emännät kotona. Nyt ne luulee että ollaan vieraissa, mikä naisia vaivaa?

    • joo..

      en jaksanut kaikkia viestejä lukea.. mutta varmaan joku jo huomauttanut,että kyllä niitä mustasukkaisia naisia löytyy aivan samalla lailla.. tai no.. mustasukkaisuus nyt on aivan tervettäkin, mutta siinäkin rajansa.. liika on aina liikaa..

      Mutta siitä mustasukkaisuudestakin kannatta yrittää puhua puolisosi kanssa.. Ja tehdä selväksi aina välillä, ettei ole mitään syytä olla mustasukkainen..(jos mitään syytä ei ole :))

      Itsekin olen mustasukkainen, ja tyttökaverini sai puhuttua minulle järkeä päähän, ettei ole syytä olla mustasukkainen.. Ja minä kyllä heti "rauhotuin" pidemmäksikin aikaa.. noh.. toisaalta hän petti minua heti seuraavana viikonloppuna.. :) että semmosia..

      • supliikki toimii

        Hänellä se supliikki toimii vaan sinulla ei oma järki. Anteeksi nyt mut ei millään pahalla. Laita toinen aisoihin tai lähde muualle. Sun ei tarvi pettämistä sietää.


      • niin..
        supliikki toimii kirjoitti:

        Hänellä se supliikki toimii vaan sinulla ei oma järki. Anteeksi nyt mut ei millään pahalla. Laita toinen aisoihin tai lähde muualle. Sun ei tarvi pettämistä sietää.

        älä turhia anteeksi pyytele. :) Kyllähän mulla "järki toimii".. Ainakin jotenkin.. :)

        Mutta tosiaan siis siihen mustasukkaisuuteen viittasin, että asiallisella keskustelulla liiaallista mustasukkaisuutta voi ehkä hieman hallita. Se on tietenkin aina eri asia onko oikeasti syytä olla mustasukkaine vai ei. Sehän on tietenki aivan tosi fantsua kun petturi selittää pokeri-naamalla, että ei ole mitään syytä olla mustasukkainen.


    • Meillä

      Jos menen tanssimaan, niin lattialta tullaan hakemaan pois ja jälkeenpäin saan kuulla, että olen pyörittänyt persettä kuin halpa huora.Heh....kuinka voi tanssia, ettei pyöritä persettä??

      Kenenkään kanssa ei voi ravintolassa jutella. Äijä ottaa pultteja joskus naisten kanssa juttelustakin.

      Jos meikkaan, niin kysellään miksi meikkaan?

      Liian avonaisia puseroita en voi pitää, tai tulee huutoa, että tuota et ainakaan päälles pistä.

      Itse juoksee kuppiloissa, mutta auta armias jos minä lähden likkojen kanssa, niin puhelin soi koko ajan.....Rakas tule jo kotiin!!!Missä olet jne...Jos kerron missä olen niin takuuvarmasti tulee perässä ja pilaa koko illan.JOTEN VALEHTELEN OLINPAIKKANI!!!!!

      Vanhoja valokuviani en voi katsella hänen läsnäollessaan.

      Jos hän soittaa minulle ja puhelimeni on silloin varattu, alkaa kauhea tenttaus kenen kanssa juttelin ja mitä juttelin.

      Jos meille on tulossa aamusta joku vieras, niin huuto alkaa että vaatteet päälle. Aamutakki päällä en voi olla, vaikka olisin juuri saanut silmäni auki

      Aloimme olemaan kimpassa 5 vuotta sitten ja sanoin hänelle silloin, että minä annan sinulle tilaa hengittää, anna sinä myös minulle. Näin ei valitettavasti käynyt.

      Kypsyttää koko äijä! Olenkin päättänyt elää loppuelämäni sinkkuna, jos onnistun pääsemään eroon tästä kiusankappaleesta. Ei vaan äijä tajua lähteä, vaikka olen sataan kertaan hänelle siitä sanonut

      • Nainen -79

        Hei,
        Oli aivan pakko vastata, koska tapauksesi vaikuttaa niin samalta kuin mun tilanne...ja juuri tänään meillä kärjistyi aika pahasti. Eli ihana viikonloppu meni pieleen siksi, että puin iltapäiväkävelylle H&M:stä ostavani mekon, ja "en ollut saanut yhtään enempää ilmeisesti laitettua rintojani näkyville".Kävi niin, että kävelimme yhdessä max 200m, jolloin oli mun olo jo niin tukala toisen sanomisesta ja sitä seuranneesta kireydestä / puhumattomuudesta, että kävelin sitten kotiin, ja isäntä sai tehdä yksin lenkkinsä. Jälkikäteen sitten juteltiin asiasta, mutta ei, mä en oikein tajua, että mikä oikeus kaverilla olisi mun pukeutumisia määrätä! Sen kävellyn 200m aikana ehti äijä mm. HYPÄTÄ SUOJAKSI mun rintamuksen eteen, kun joku vanhempi mies tuli vastaan! Ollaan oltu tässä parisuhteessa enemmän tai vähemmän kymmenisen vuotta. Tänään sanoin, että tätä en enää katsele.
        Tuo tanssiminen on meillä kans ollut aiemmin vähän vastaava juttu, mutta eipä ikinä enää käydä erikseen juuri missään joten siltä osin ongelma on niinkuin ratkennut...
        Ja yöpaita päällä ei saisi meillä kotona kulkea muualla kuin makuuhuoneessa! Satutaan asumaan ekassa kerroksessa joo, mutta kait sitä nyt omassa kodissaan pitäs saada tehdä about mitä haluaa... Sympatiani on täysin sun puolella.


      • on sulle

        anna ihmeessä kenkää koko ukolle.


      • turkasenturaus
        Nainen -79 kirjoitti:

        Hei,
        Oli aivan pakko vastata, koska tapauksesi vaikuttaa niin samalta kuin mun tilanne...ja juuri tänään meillä kärjistyi aika pahasti. Eli ihana viikonloppu meni pieleen siksi, että puin iltapäiväkävelylle H&M:stä ostavani mekon, ja "en ollut saanut yhtään enempää ilmeisesti laitettua rintojani näkyville".Kävi niin, että kävelimme yhdessä max 200m, jolloin oli mun olo jo niin tukala toisen sanomisesta ja sitä seuranneesta kireydestä / puhumattomuudesta, että kävelin sitten kotiin, ja isäntä sai tehdä yksin lenkkinsä. Jälkikäteen sitten juteltiin asiasta, mutta ei, mä en oikein tajua, että mikä oikeus kaverilla olisi mun pukeutumisia määrätä! Sen kävellyn 200m aikana ehti äijä mm. HYPÄTÄ SUOJAKSI mun rintamuksen eteen, kun joku vanhempi mies tuli vastaan! Ollaan oltu tässä parisuhteessa enemmän tai vähemmän kymmenisen vuotta. Tänään sanoin, että tätä en enää katsele.
        Tuo tanssiminen on meillä kans ollut aiemmin vähän vastaava juttu, mutta eipä ikinä enää käydä erikseen juuri missään joten siltä osin ongelma on niinkuin ratkennut...
        Ja yöpaita päällä ei saisi meillä kotona kulkea muualla kuin makuuhuoneessa! Satutaan asumaan ekassa kerroksessa joo, mutta kait sitä nyt omassa kodissaan pitäs saada tehdä about mitä haluaa... Sympatiani on täysin sun puolella.

        Vietä seuraavat 10v tai enemänkin jonkun muun kanssa kuin nykyisen... se vain pahenee tuosta vuosien saatossa, oikeesti onko teillä makuuhuone sitten toisessa kerroksessa jos kerran yöpaitaa saa sitten siellä käyttää(haloo)... koti on koti voit kulkea siellä vaikka alasti... ja olla ilman verhoja, jos vain haluat... sillä omatpahan ovat ratkaisusi... eivät hänen!


      • Parempi mies

        millaisen äijän olet sattunut riesakses hommaamaan!
        On harmi, että joudut suunnittelemaan loppuelämän kestävää sinkkuutta, kun meitä miehiä on parempiakin, paljon parempia.


      • huomannut?

        ...että yleensä jos ite säätää jotain niin epäilee että toinen kin säätää, tiedän omasta kokemuksesta. oon lopettanut säätämiset ja keskityn vaan mun vaimoon, oon onnellinen näin :)
        en ennen ollut mikään ihanne mies mutta ikä opettaa, mutta en näyttänyt ikinä mustasukkaisuutta tai kysellyt perään, pidin sisälläni..eli en ollut sairas paskiainen, tykkäsin vain pelata, hauskoja aikoja, vaikka en haluakaan enää palata niihin vuosiin ;) oikeesti.


      • Voe
        Nainen -79 kirjoitti:

        Hei,
        Oli aivan pakko vastata, koska tapauksesi vaikuttaa niin samalta kuin mun tilanne...ja juuri tänään meillä kärjistyi aika pahasti. Eli ihana viikonloppu meni pieleen siksi, että puin iltapäiväkävelylle H&M:stä ostavani mekon, ja "en ollut saanut yhtään enempää ilmeisesti laitettua rintojani näkyville".Kävi niin, että kävelimme yhdessä max 200m, jolloin oli mun olo jo niin tukala toisen sanomisesta ja sitä seuranneesta kireydestä / puhumattomuudesta, että kävelin sitten kotiin, ja isäntä sai tehdä yksin lenkkinsä. Jälkikäteen sitten juteltiin asiasta, mutta ei, mä en oikein tajua, että mikä oikeus kaverilla olisi mun pukeutumisia määrätä! Sen kävellyn 200m aikana ehti äijä mm. HYPÄTÄ SUOJAKSI mun rintamuksen eteen, kun joku vanhempi mies tuli vastaan! Ollaan oltu tässä parisuhteessa enemmän tai vähemmän kymmenisen vuotta. Tänään sanoin, että tätä en enää katsele.
        Tuo tanssiminen on meillä kans ollut aiemmin vähän vastaava juttu, mutta eipä ikinä enää käydä erikseen juuri missään joten siltä osin ongelma on niinkuin ratkennut...
        Ja yöpaita päällä ei saisi meillä kotona kulkea muualla kuin makuuhuoneessa! Satutaan asumaan ekassa kerroksessa joo, mutta kait sitä nyt omassa kodissaan pitäs saada tehdä about mitä haluaa... Sympatiani on täysin sun puolella.

        Mää en tajua miten naiset ajaa ittensä tuommosiin suhteisiin ja vaikka ois ajautunutkin niin jatkaa sitä vuodesta toiseen.Varmasti joo rakastattekin toisianne aidosti, mutta miehesi tarvitsee hoitoa hyvänen aika. Menkää vielä naimisiin ja oot lopullisesti nalkissa. Mustasukkasuus pahenee vuosien varrella, jos sille ei tehdä mitään. On se kumma ko ihmiset ei osaa nauttia toisten antamasta huomiosta kumppanilleen! Sillon pitää olla perunan kanssa kimpassa, jos ei kestä toisten katseita. Koskemisessa mänöö mun raja, mutta katsoa saa......Siis muut megen daamia! Avokaulus vaa päälle ja Äijä ojennukseen!


      • Patse1
        Nainen -79 kirjoitti:

        Hei,
        Oli aivan pakko vastata, koska tapauksesi vaikuttaa niin samalta kuin mun tilanne...ja juuri tänään meillä kärjistyi aika pahasti. Eli ihana viikonloppu meni pieleen siksi, että puin iltapäiväkävelylle H&M:stä ostavani mekon, ja "en ollut saanut yhtään enempää ilmeisesti laitettua rintojani näkyville".Kävi niin, että kävelimme yhdessä max 200m, jolloin oli mun olo jo niin tukala toisen sanomisesta ja sitä seuranneesta kireydestä / puhumattomuudesta, että kävelin sitten kotiin, ja isäntä sai tehdä yksin lenkkinsä. Jälkikäteen sitten juteltiin asiasta, mutta ei, mä en oikein tajua, että mikä oikeus kaverilla olisi mun pukeutumisia määrätä! Sen kävellyn 200m aikana ehti äijä mm. HYPÄTÄ SUOJAKSI mun rintamuksen eteen, kun joku vanhempi mies tuli vastaan! Ollaan oltu tässä parisuhteessa enemmän tai vähemmän kymmenisen vuotta. Tänään sanoin, että tätä en enää katsele.
        Tuo tanssiminen on meillä kans ollut aiemmin vähän vastaava juttu, mutta eipä ikinä enää käydä erikseen juuri missään joten siltä osin ongelma on niinkuin ratkennut...
        Ja yöpaita päällä ei saisi meillä kotona kulkea muualla kuin makuuhuoneessa! Satutaan asumaan ekassa kerroksessa joo, mutta kait sitä nyt omassa kodissaan pitäs saada tehdä about mitä haluaa... Sympatiani on täysin sun puolella.

        Jos mulla olisi nainen, joka kehtaisi pukeutua sievään avoimeen mekkoon, niin olisin ylpeä hänestä! Ylpeänä kulkisin hänen rinnallaan,anteeksi, vierellään. Ei utelias, ihaileva katse vahingoita!


      • NAINEN vaan

        Mä olen ainakin sitä mieltä,että jos kukaan ei olisi keksinyt,että seksi on hyvää ja kiva harrastaa.Niin moni avioliitto olisi vielä ehjä. Tuntuu, että seksiä pukkaa ulos joka puolelta ja se on kaikkein tärkeintä, voidaan harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa ja pilata pitkä avioliitto yhden illantakia...
        Kuka nyt pettäisi jos ei seksiä saisi?!?
        Katsotaan vaikka ylempiä sukupolvia meidän isovanhempiamme, kuka heistä on eronnut? Tuskin monikaan? Mutta kun katsellaan Meidän vanhempiamme? heistä on eronnut lähes kaikki?!? Mistä tämä johtuu?


      • no...

        ..jos kerran persettäs halua pyörittää ni anna ressukan menna ennen kuin alat tosissas harjottaan tota sun...hmm. tanssia..


    • äijäsi

      miks sun tarvis hieroo sit toisten äijien kans?

      toi vaan osottaa että äijäs tykkää susta ja sil on vaan pieni alemmuuskompleksi josko löydät paremman.

      mitä sitä ny noin raskaasti tarvii ottaa, sen kun kyselee jos ei käsiks käy??

      • inkeri

        Ei se ole kuule pieni ongelma kun mies seuraa jokaista liikettäsi....vaikkei hakkaisikaan (se olisi jo mielenterveyshäiriö). Huonolla itsetunnolla varustetut ihmiset (löytyy myös naisissa) on halu kontroloida rakkaintaan, sen takia että hän pelkää menettävänsä tämän "paremmalle" ihmiselle (vaikkei kyse olisikaan sen paremmasta, sillä jokaisella meillä on luonteessamme hiottavaa). Mutta mitä enemmän pelkää, sitä varmemmin pelot käyvät toteen, koska alamme käyttäytyä alitajuntaisesti siihen suuntaan, mitä pelkäämme eniten. Eikä sairaanloisesta mustasukkaisuudesta ole pitkä askel lyömiseen. Mustasukkaisuus tuottaa vain enemmän ongelmia kuin hyvää. Jos rakastaa, silloin pitää antaa myös toiselle vapaus olla sitä mitä on.

        :) eli mitä vähemmän pidät kiinni sitä lujemmin hän pysyy vierelläsi.


      • naurattaa oikeesti

        tämähän kaveri oikein ruudin keksijä on... olis kiva nähdä minkälaiset hermot sillä löytyy kun kun kax metrinen karbaasi kyselis joka päivä jauhamalla ja soittamalla sekä painostamalla tuntitolkulla samoja kysymyksiä pääsemättä asiassa eteenpäin... niin voisin oikeasti väittää että kaikki mielenkiinto ja tunteet loppuu,,,, ja seuraa siitä syvä ahdistus ;) no suomi on vapaa maa, ja sen takia tuollaisenkin mielipiteen omaava kaveri saa kulkea julkisella paikalla ja vapaana... toki lobotomia olisi hänelle paras ja kivuttomin vaihtoehto elää elämänsä loppuun asti....


      • hrph
        inkeri kirjoitti:

        Ei se ole kuule pieni ongelma kun mies seuraa jokaista liikettäsi....vaikkei hakkaisikaan (se olisi jo mielenterveyshäiriö). Huonolla itsetunnolla varustetut ihmiset (löytyy myös naisissa) on halu kontroloida rakkaintaan, sen takia että hän pelkää menettävänsä tämän "paremmalle" ihmiselle (vaikkei kyse olisikaan sen paremmasta, sillä jokaisella meillä on luonteessamme hiottavaa). Mutta mitä enemmän pelkää, sitä varmemmin pelot käyvät toteen, koska alamme käyttäytyä alitajuntaisesti siihen suuntaan, mitä pelkäämme eniten. Eikä sairaanloisesta mustasukkaisuudesta ole pitkä askel lyömiseen. Mustasukkaisuus tuottaa vain enemmän ongelmia kuin hyvää. Jos rakastaa, silloin pitää antaa myös toiselle vapaus olla sitä mitä on.

        :) eli mitä vähemmän pidät kiinni sitä lujemmin hän pysyy vierelläsi.

        jos et pidä kiinni edes joskus,kaveri lähtee sinne,missä pidellään.katsos,himot ne on hiirelläkin,vaikka et niitä kenties tarkoittanutkaan.


      • ...
        naurattaa oikeesti kirjoitti:

        tämähän kaveri oikein ruudin keksijä on... olis kiva nähdä minkälaiset hermot sillä löytyy kun kun kax metrinen karbaasi kyselis joka päivä jauhamalla ja soittamalla sekä painostamalla tuntitolkulla samoja kysymyksiä pääsemättä asiassa eteenpäin... niin voisin oikeasti väittää että kaikki mielenkiinto ja tunteet loppuu,,,, ja seuraa siitä syvä ahdistus ;) no suomi on vapaa maa, ja sen takia tuollaisenkin mielipiteen omaava kaveri saa kulkea julkisella paikalla ja vapaana... toki lobotomia olisi hänelle paras ja kivuttomin vaihtoehto elää elämänsä loppuun asti....

        Tykkääks sä äijistä vai? Ei kyl meinaa hermot riittää tommosen paskan jauhannan lukemiseen.. mikähän rasisti mahdat olla kun et toisia suvaitse.


      • inkeri
        hrph kirjoitti:

        jos et pidä kiinni edes joskus,kaveri lähtee sinne,missä pidellään.katsos,himot ne on hiirelläkin,vaikka et niitä kenties tarkoittanutkaan.

        Niin...kun löytäis sen kultaisen keskitien,
        Liikaa...ei hyvä mutta liian vähän ei hyvä. Mies haluaa tuntea olevansa haluttu ja tyytyväinen jos nainen on hiukan mustankippee...mutta niin monta kertaa kuulee surullisia tarinoita joissa mies kertoo ettei muija päästä kavereiden kanssa iltaa viettää...jospa se hellästi sormenpäillä pitely olisi se paras :)


      • *öööh*
        ... kirjoitti:

        Tykkääks sä äijistä vai? Ei kyl meinaa hermot riittää tommosen paskan jauhannan lukemiseen.. mikähän rasisti mahdat olla kun et toisia suvaitse.

        provo... tai joku 12- vuotias pikkujannu... hahhah


    • ukko71

      Jätä ukkos, jos tuntuu siltä, että et kestäisi tuota seuraavaa 40 vuotta.

      Mun mielestä kaikenlainen mustasukkaisuus on aivan turhaa. Jos toisesta tuntuu, että se haluaa jonkun toisen elämänkumppanin, niin sehän lähtee vaikka kuinka syynäis sen perään...ja etenkin sillon. Oli tanssittu hitaita tai käyty tyttöjen kanssa viihteellä tai sitten ei. Tai niin mä ainakin oletan.

      Jos toista kunnioittaa ja rakastaa, niin kyllä mun mielestä pitää olla sen verran munaa, että antaa toiselle mahdollisuuden myös hieman elää omaa elämäänsä. Ainakin jos mun muija lähtis jonkun toisen matkaan, niin tottahan se vituttais, mutta tuskin se vika olis siinä, että mä oon antanut sen mennä ja tulla miten tahtoo. Luultavasti vika olisi siinä, että se ei vaan enää ole onnellinen mun kanssa. Loppuviimein mulle riittää, että se on onnellinen ja jos mä en enää kuuluisi siihen yhtälöön, niin sitten ei voi mitään.

      Kannattais vaan olla hyvillään siitä, että saa olla toisen kanssa onnellinen, eikä lähtee omistamaan toista. Kyseessä on kuitenkin kahden ihmisen elämä, eikä mikään kahden ihmisen yhteensulautuma. Näin mä tän asian ainakin ymmärrän.

      • samaa mieltä!

        TOI OLI OIKEETA ASIAA!!!! VOI KUN KAIKKI MIEHET YMMÄRTÄISIVÄT ASIAN NOIN NIINKUIN SINÄ!!! SINULLA ON MIELIPIDE KOHDALLAAN ASIASTA!!!!!!!!


      • Naisilta
        samaa mieltä! kirjoitti:

        TOI OLI OIKEETA ASIAA!!!! VOI KUN KAIKKI MIEHET YMMÄRTÄISIVÄT ASIAN NOIN NIINKUIN SINÄ!!! SINULLA ON MIELIPIDE KOHDALLAAN ASIASTA!!!!!!!!

        ..myös,jos sen tajuatte,että se voi tapahtua miehellekin,kuin salama kirkkaalta taivaalta ja vaikkapa päänsärkyyn vetoaminen alati loppuu.


    • asdf

      Pois vaan pullosta.

    • pelipoikka

      Oikeasti kaikille naisille tiedoksi, että jos yllä kuvattua txt"iä alkaa tulla kumpanienne suusta kannattaa ja pitää lähteä eriteille, tai oikeastaan mahdollisimman kauas siitä tyypistä... koska seuraava askel tuosta on pahoinpitelyt ja sen jälkeen tuleekin jo HAUTA! joka päiva saa lukea lehdistä kuinka mustasukkaisuus sekoitti jonkun nuoren tai vanhemman miehen pääkopan... oikeasti jos haluatte elää elämisen arvoista elämää mukavasti ja nautiskellen.... unohdatte ne kiiltokuva pojut ja elämänne rakkaudet jotka perustuvat hellan ja nyrkin väliin... nauttikaa elämästänne ja uskaltakaa ottaa elämän haaste vastaan ilman väkivallan pelkoa ja unohtakaa ne luuserit jotka naisia hakkaa... T: Naisia hakanneiden miesten hakkaaja... Ps: jos jotain naisten hakkaajia rupes oikein kaivelemaan tuo edellinen txt, ja itsetutkiskelun kautta et pääse siitä eroon... niin tavataan ladon takana(löytyy kaikista suomen kaupungeista ja kunnista) siiloin tiedät miltä tuntuu elää elämäänsä uhkan ja painostuksen alla, ja ehkäpä myös taistella omasta pienestä elämästäänkin... silloin vasta tiedät miltä kanssasi tuntuu elää saman katon alla... Tervetuloa...

    • Hösä

      Mitä se on?

      Sitä että ukko sanoo "Terve" kun häipyy...

    • aito Turo

      Nyt sukupuolistan itsekin, mutta miksi ihmeesä usein te naiset sukupuolistatte tätä mustasukkaisuusasiaa (harvoin näkee miesten vastaavia viestejä täällä)? Jos aiheen aloittajan miehellä herää helposti mustasukkaisuustuntemuksia, niin miksi otsikoida asia koskien miehiä ryhmänä.

      Eihän mustasukkaisuus ole mitenkään sukupuoleen sidottu asia. Tämä tuntuu taas olevan sellaista vulgäärifeministien propagandaa, joka on uponnut rahvaaseen ilman minkäänlaista kyseenalaistamista.

      Ja ihan aitona kysymyksenä naiset: jos teidän puolisonne on teistä mustasukkainen, miksi puhutte miehistä yleensä?

      • vaikea myöntää

        Minkä takia mustasukkaisuutta on yleensäkin niin vaikea myöntää? Luulenpa että osa toisen mustasukkaisuudesta vouhkaamisesta johtuu siitä, että ei osaa myöntää itsessään sitä piirrettä. Tuntuu että tämä tunne kaatuu aina jomman kumman niskaan.

        Minä olen meillä se mustasukkainen (nainen) enkä häpee sitä kyllä yhtään. Jos mulla on puoliso, jota en tahdo menettää ja joka on mulle tärkeä niin ei mua hävetä myöntää, että tahdon pitää hänestä kiinni. Ja se siitä.


      • .....hopo.......
        vaikea myöntää kirjoitti:

        Minkä takia mustasukkaisuutta on yleensäkin niin vaikea myöntää? Luulenpa että osa toisen mustasukkaisuudesta vouhkaamisesta johtuu siitä, että ei osaa myöntää itsessään sitä piirrettä. Tuntuu että tämä tunne kaatuu aina jomman kumman niskaan.

        Minä olen meillä se mustasukkainen (nainen) enkä häpee sitä kyllä yhtään. Jos mulla on puoliso, jota en tahdo menettää ja joka on mulle tärkeä niin ei mua hävetä myöntää, että tahdon pitää hänestä kiinni. Ja se siitä.

        mukavaa lukea edes jotain järevää näkökantaa täällä!
        tuntuu et tämä toisten syyllistäminen ei lopu koskaan! joka tapauksessa , ei varmaan ole oikeaa tapaa olla mustasukkainen! ihmiset on erillaisia luonteeltaan niinkuin näöltäänkin!!

        mies-78- ps: koitetaan kestää =)


      • totta!
        vaikea myöntää kirjoitti:

        Minkä takia mustasukkaisuutta on yleensäkin niin vaikea myöntää? Luulenpa että osa toisen mustasukkaisuudesta vouhkaamisesta johtuu siitä, että ei osaa myöntää itsessään sitä piirrettä. Tuntuu että tämä tunne kaatuu aina jomman kumman niskaan.

        Minä olen meillä se mustasukkainen (nainen) enkä häpee sitä kyllä yhtään. Jos mulla on puoliso, jota en tahdo menettää ja joka on mulle tärkeä niin ei mua hävetä myöntää, että tahdon pitää hänestä kiinni. Ja se siitä.

        ihana nainen!


    • mielikuva

      kokemuksia myös mulla. Ai niin mä olen mies.
      Eli naiset pystyvät ihan samaan ja henkisen väkivallan alueella ihan päälliköitä.
      Terveisiä vaan äkäemännälle.

    • mitäkö tehdä

      Joo, mulla mies ollut jo 5 vuotta mustis ja omistushaluinen, mitään ei saisi tehdä yksin, saatika puhua kenenkään miehen puolen kanssa, ja en ole pettänyt häntä koskaan...

      • hessu@hopo

        itselt :kestätkö sitä ja voitko elää sen kanssa??

        mieti mitä elämältäsi haluat ??

        (mieti myös toisen näkökanta?)

        onko miehessäsi ENÄÄN mitään hyviä puolia??
        (onko sinussa miehesi mielestä?)

        (jos on niin mieti hyvät ja huonot puolet elämäst sen kanssa) JA SIT MIETTIMÄÄN ONKO JÄRKEE VAI EI ?? terv: hessu hopo


    • prööt!

      hah! ei tämä mikään miestentauti yksistään ole. kyllä naisetkin osaa! =)

    • holout

      myrkytä puu ja omenat.... pysyy pupulla henkiki pois..

    • Yleistää ko

      Vikaa löytyy päässä vallan molempien sukupuolten edustajissa. Mege ei turhia nipota, mutta jos pettää, niin ihan omalla vastuulla. Jos on kiva olla Huora, niin onnea vaan valitsemalleen tielle ja ilmi se tulee ajallaan kuitenni....Yleinsä. Jotkut vaan onnistuu törmäämään ongelmiin toisia enempi ja sitten ihmetellään ja kysellään mikä miehiä vaivaa! Sehän on vaan mukavaa, jos oma neito/rutale kääntää päitä kadulla. Pitää ettiä sitten semmonen peruna, jos ei siedä muiden katseita. Aamenen jälkeen pitäs pettämiset pistää rangaistaviksi teoiksi! Jäis mulkerot rannalle ja ei toimivassa liitossa seläntakana vetoomiset vähenis huomattavasti! Harkittu pettäminen ehdotonta ja lievemmät (Todistettavasti) koville sakoille. Parhaan kaverin, naapurin jne tapaukset polttomerkillä otsaan "Olen Huora" Joidenkin elämä voi saada lähtemättömän jäljen......Oho! Tais aihe alkaa karkailee! Mustasukkasuus oli juu se itse Bointti. No ihmiset nyt on vaan tämän pallon oudoin, tuhoisin ja epäsopivin elämän muoto tällä pallolla unohtamatta teitä kaikki itseänne tähän joukkoon ei tunnistavia!:)Meneex tääkin vähän vierestä? No joktab....Kerran Mustis! Aina Mustis! Mässyy:D

      • voisikin

        Pettämistä voisi kyllä harkita rangaistavaksi teoksi. Ihan jos senkin takia, että sukupuolitaudit tarttuu. Eikä pelkästään taudit, vaan yksinkertaisesti uusi bakteerikanta, jonka mies tai nainen tuo omaan kotiinsa vakikumppanilleen, saattaa saada aikaan esim. kohdunkaulansyöpää tai tulehduksia.


    • Vituttaaa

      lukea että naiset ovat epämielyttävissä parisuhteessa vaikka vapaana kulkee hyviäkin miehiä. Se alkukimallus ei näytä kauas kantavan niillä lirkuttelijoilla. Ota uusi mies jos vielä uskallat ja jaksat yrittää. Itse olen rehellinen ja vapaan mutta toista arvostavan suhteen kannattaja. Siis samat "säännöt" molemmille kaikessa, eli rakkautta ja risuja tarpeen mukaan..
      t. yksinäinen

    • olet

      mitäs menet tanssimaan muiden ukkojen kans ja pyllyä keikuttamaan, suuttuuhan jokainen tollaisesta.. kaikki nykyajan naiset on lintuja...

      • *täh?*

        tavallinen lavatanssi on perseen pyörittämistä?en kyl ole semmosta huomannu...et kyl nyt itekään kovin "fiksu" ole,kun tuommosia latelet.


    • et`silleen

      ukkoparkoja.Oon tämmönen nelikymppinen ukonrähjä,naimisissa ollaan oltu pian parikymmentä vuotta emännän kanssa.Toisinaan mustasukkaisuutta esiintyy molemmilla,mutta sanoisin että se on enempi semmosta tervettä,ja leikkimielellä toisillemme niistä asioista `naljaillaan`.
      Tottahan se kuuluu parisuhteeseen oikealla tavalla,osoittaahan se että toisessa on sitä jotain minkä haluaa,ja on saanut itselleen.Mutta terve järki näissä asioissa olis ihan kohdallaan.Siinä vaiheessa kun ruvetaan kyttäilemään toisen pukeutumista,sanomisia,kännykkään tulleita viestejä,soitettuja ja vastaanotetuita puheluita ym.ym.,niin silloin olis ehkäpä juttutuokion paikka.
      Tämmöttii reppanoitahan me usein tahdotaan olla.

    • mustasukkaisia

      naisia, enkä ole koskaan kuullut sellaisista. Menemme usein kapakkaan ja tanssitan vain muita naisia ja firtailen heidän kanssaan ja usein jätän tyttöni yksin istumaan kapakkaan. Aamulla kun palaan hän on keittänyt kahvit minulle valmiiksi ja pitää minua hyvänä.

      • aika kiinnostunut

        Hän taitaa olla aika kiinnostunut sun omaisuudesta. Mikäs siinä sitä kytätessä, vaikka oma tunne-elämä jääkin sivussa lapsenasteelle. Mitä yleensä teette yhdessä kapakassa?


    • ei mustia sukkia

      aivan siis, mulla oli samnlainen nainen prikulleen kuin kuvailemasi mies, tosin lisänä oli vielä se että ei saanut katsoa edes telkkaria jos siinä oli kauniita naisia(esim missikisat) Äidillänsä oli samat oireet ja tv olikin heitetty talosta ulos..
      Se se vasta ahdistavaa oli. Puhuminen kielletty vieraiden ja jopa tuttujen naisten kanssa ja työpäivän tapahtumat piti kaikki kertoa, tosin en kertonut koska suurin osa asioista työssäni on salassapidettävää, niin mitenkäs sen sitten kerrot. Työmatkan vaiheetkin piti kertoa ja ketä oli missäkin ja mihin aikaan.... perkele.. ei sellasta helvettiä kukaan täysjärkinen mieskään kestä :(

    • kokenut

      vastaan sinulle, että onko se mies sen arvoinen että uhraat elämäsi hänen takia. Mieti olisiko elämäsi parempi, jos et olisi hänen kanssaan. Minä heivasin miehen pois ja huomasin että elämä on makeaa, kun ei trvitse elää toisen epäilylsen alla JOS KERRAN ITSE EI ANNA AIHETTA MIEHEN mustasukkaisuudelle. Pane elämäsi arvot järjestykseen.

    • no no

      kun ensin pitää päästä yhteen,ja heti ollaan pettämässä taitaa sitä (huora) siementä olla jokaisessa.

      • rehellinen tyttöraasu

        Ei ketään ole pakko väkisin pitää...valinta se on huonokin valinta ja miehilläkin sitä siementä löytyy, siitä vaan tehdään machoiluasia.


      • no no
        rehellinen tyttöraasu kirjoitti:

        Ei ketään ole pakko väkisin pitää...valinta se on huonokin valinta ja miehilläkin sitä siementä löytyy, siitä vaan tehdään machoiluasia.

        kerrotaan nyt sitten, että tyttöraasukin tietää, sitä minä en ymmärrä miksi pitää ensin mennä naimisiin, ja sitten kun vähän tulee ylämäkeä niin ollaan heti katselemassa parempaa "niin kun muka jostakin löytyisi" siinä on nykyään vika ihmiset ei halua rakastaa, eikä tosissaan taistella liittonsa polesta, ja minkä ihmeen takia pitää mennä tanssimaan toisen kanssa jos todella rakastaa omaa puolisoa, sehän kerrotaan jo kymmenessä käskyssä että älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa, äläkä tee huorin, niin jos ihmiset todella rakastaa toisiaan, niin ei kenenkään tarvitse puhua mustasukkaisuudesta, silloin sitä ei olisi kun molemmat näkee sen rakkautena, silloin mustasukkaisuutta ei olisi edes keksitty, ps. pysykkin rehellisenä sillä se kannattaa, tämä yksin olo ei ole herkkua.


    • leijona-05

      hei ei miehet noin käyttäydy kesken kasvuiset idiootit pojan klopit noin käyttäytyy. mun mielestä miehen pitää olla ihan joka tilanteessa vaikka mitä olis tapahtunut naisen ja perheen tukena ja turvana johon nainen voi aina luottaa. ja luottamus pitää olla molemmin puolista. jos ihan kaikista asioista toiveista tunteista haaveista ym. pystyy avoimesti rakentavasti keskusteleen ja toista kunnioittaan niin ei pitäis olla mitään mustasukkaisuutta. tai muuta vastaavaa käden vääntöä. tuollaiset mustasukkaiset miehet tarvis oikein kunnon selkäsaunan kavereilta ja lähipiiriltä, niin ne miettis toisenkin toisenkin kerran mikä on oikein ja väärin. eli tarvis kantapään kautta takoa niiden kalloon mitä sana empatia tarkoittaa... eikö tuollaisten sairaan mustasukkaisen miehen kaverit voi sanoa sille missä mennään vai onko ne sellaisia vätyksiä ettei ne uskalla sanoa et herää poju.... mua on aina nyppinyt tuollaiset idiootit keskenkasvuiset rääpäleet ja olen sen niille myös sanonut ja joitain on joskus joutunut vähän pyörittään kun ne on käynyt naiseen käsiks ja olen mennyt väliin ja sit nää onnettomat käy mun päälle niin mitä siinä teet kuin varotat ja jos se ei auta niin nostaa pojun seinälle koosta välittämättä.eikö se oma kulta ansaitse kaikista parhaan kohtelun joka tilanteessa ainakin mun mielestä. mut hyviä jatkoja teille kunnon miehille ja naisille ja kunnon miehet vois puuttua tuollaisten rääpäleiden käytökseen tai ainakin sanoa siitä et jos todellakin kaipaa jännitystä elämäänsä niin sitä voidaan järjestää... kait täällä nyt muitakin vastuuntuntoisia miehiä on kuin minä leijona vm. -62

    • tunteen

      Ymmärän ihan tarkalleen mitä tarkoitat ja tiedän miltä tuollainen käyttäytyminen tuntuu.
      Jos annat enemmän huomioita, otat lähelle, halaat, suukottelet, juttelet kivoja jne. Sittenhän se vasta meteli alkaa.... -"Mitä SÄ oot tehny kun nyt noin käyttäydyt ??!!"
      Olin 2 vuotta naisen kanssa jolla oli tuo "vaiva" hän ei myöntänyt mustasukkaisuutta vaan sanoi, - Minua EI kuseteta!" En ollut yhteenkään asiaan tai tekoon syyllistynyt mistä hän yritti kuulustella, en koskaan hänelle valehdellut enkä koskaan häntä pettänyt.

      -Teki niin tai näin niin aina teit väärinpäin, helvettiä jos mikä

      Tiedät kyllä mitä pitää tehdä

      • hyvä konsti

        on ainakin se et ku emo tekee 8 tuntista työ päivää, siihen kaks tuntia ajoa päälle ja sit se käypi harrasteissaan viel pari kolme tuntia... niin, ni pysyy nainen hyvällä mielellä, kun laitat hälle ruoan siihen, illammalla keität vielä ilta teen ja annat JOKA ilta hyvän yön pusun/peittelet... seksiä sit ku hän jaksaa(hardly ever) =D ja tämä tyttö ei halua omistaa minua yhtään,mutta kotiin on joka ilta tullu...


    • En ole mustasukkainen mies

      Annoin vaimoni käydä vapaasti tanssimassa en välittänyt vaikka Rakastinkin sitä kovasti ...
      Kysyin jos millainen ilta oli , tuli vastukseksi siellä vain tanssitaan ja se on mukavaa..tyydyin vastaukseen ajattelin että näin on mutta tanssimatkat pitenivät ja kyselin miksi niin minua haukuttiin luulosairaaksi.. ja mustasukkaiseksi ..hulluksi.. kunnes nämä tanssikaverit alkoivat jopa uhkailemaan minua ja lähettivät tekstiviestejä mitä kaikkea hauskaa tanssijen jälkeen on tapahtunut ... joten opetus on että ei pidä luottaa liikaa ja saa olla vähän mustasukkainen ja kysellä että tietää missä mennään ettei pety ... nyt on kyllä vaikea enää luottaa naisten juttuihin ja vaatii pitkään että kaikki on kohdallaan ..Se siitä Vapaudesta jota käytetään väärin...ja tilaisuus tekee varkaan tässä tapauksessa pettäjän.....

      • ukko71

        "Se siitä Vapaudesta jota käytetään väärin...ja tilaisuus tekee varkaan tässä tapauksessa pettäjän....."

        Mutta oliskohan auttanut yhtään mitään, jos olisit pitänyt naisesti "lyhyemmässä narussa"? Tai no, oisit tietty päässy siitä naisesta nopeammin eroon, joten olisi siinä se hyvä puoli ollut. Ehkä sillä sun vaimollas vaan ei ollutkaan halua olla sun kainalossa lopunikäänsä.

        Ja mitä ne toiset äijät sua on ahdistellut? Sunhan pitäis ahdistella niitä, jos jotain ahdistelua yleensä on. Eikä niiden kaikkia juttuja niin 100% todesta kannata ottaa. Varmasti lapinlisää jutuissa, kun tietävät, että otat kaiken tosissas.


    • ja aisankannattajia

      toki on paljon ns. sairaasti mustasukkaisia miehiä, tai eivät he miehiä ole, keskenkasvuisia ja kehittymättömiä poikasia. Heikko itsetunto, mikä klisee, mutta näin se on. Pelätään enemmän kuin uskotaan ja luotetaan. Pelko omanarvontunnon, olemattoman, menetyksestä. Omistamisen halu, liioiteltu ja sairas. Pelko purkautuu sitten usein väkivaltana, tai ainakin typeränä käytöksenä, huoritteluna jne.!
      Jääneet nähtävästi pikkuisena vaille äidin syliä ja turvaa, epävarmoja omasta identiteetistään, persoonallisuudestaan ja miehisyydestään. Elämä on vaikeaa, vaimon pitäisi olla äitinä, tyttöystävänä, rakastajattarena, hoitajana, pyykkärinä, läheisriippuvaisena, sokeana kuurona mykkänä paitsi jos ihailee ja kehuu tätä onnetonta.

      Toinen puoli tästä pelistä on sitten holtittomat nykynaiset, nuoret ja menevät. Millään muulla ei ole väliä kuin omalla koheltamisella, nautinnon etsimisellä. Mennään ja makaillaan kenen kanssa sattuu, unohdetaan lapset ja perhe, "minulla on oikeus" yms.! Ja näitä näin käyttäytyviä on aivan liikaa, vaikka vähemmistö ovatkin naisista. Mennään yhteen, avioonkin, tehdään lapsi(a), mutta samaan aikaan vilkuillaan aidan yli ja ollaan valmiita 'seikkailuun' kun kohdalle sattuu, koska nykynainen määrää itse omasta elämästään, ruumiistaan, käyttäytymisestään, laatii itse omat sääntönsä, ei ole vastuussa mistään eikä kenellekään, vain itselleen. Mitä suurinta itsekeskeisyyttä ja itsekkyyttä! Vaihdetaan kumppania, seksi, kuin paitaa, jätetään jopa omat pienet lapset oman nautinnon etsimisen tähden, petytään säännöllisesti ja kierre jatkuu. Mukana usein päihteet ja tuhon alku onkin jo olemassa. Mutta muusta viis kunhan itsellä on hauskaa. Tällaisten nykynaisten miessuhteet ja ne 'miehet' ovat liki aina samankaltaisia, alkoholisoituneita, väkivaltaisia pikkuroistoja. Ne kun ovat niin 'jänniä'! Ennustaminen ei ole vaikeaa näissä tapauksissa, nähty on.

      Itse olen jo aikamies, riittävän pitkään aviossa ollut ja olen, elämää nähnyt ja kokenut, joten on kaikupohjaa sanomiselleni.
      Silti, vaikka se siltä vaikuttaa, en pelkästään syyllistä näitä onnettomia nuoria miehiä ja naisia, heidän lähtöeväänsä ovat olleet vain heikot ja huonot, vanhemmillaan samat ongelmat.
      Jossakin vaiheessa kierre pitäisi saada katkaistua, muutoin olemme todellisissa ongelmissa seuraavien sukupolvien kanssa. Paluu juurille, kasvatuksessa, koulutuksessa, työelämässä, yhteiskunnan toimissa jne., se tulee tehdä eikä vain jeesustella. Poliitikot ovat vastuussa näistä toimenpiteistä! Myös itse, jokainen, olemme vastuullisia. Ryhtiä! Selkärankaa! Asennetta!

    • dominanssi

      siinä kaksi sanaa jotka pätevät ja ovat pelivälineinä näissä mustasukkaisuus ongelmissa.
      Nämä ominaisuudet kuuluvat kuitenkin meidän kaikkien luonteeseen, kenellä vahvemmin kenellä heikommin. Halu kontrolloida ja hallita. Mustasukkaisuus on vain sivujuoni tässä 'valtapelissä' jota naiset vs. miehet ovat iankaiken pelanneet, parisuhteessa ennemmin tai myöhemmin. Tutkittu on että ns. ihastumis-/rakastumisvaihe suhteessa kestää keskimäärin n. 1,5 vuotta. Tänä aikana ollaan sokeita ja kuuroja toisen virheille tai ärsyttäville piirteille. Jonkajälkeen alkaakin niiden virheiden haku ja hyväksikäyttö. Ja näyttämö onkin sitten valmis, roolit jaetaan ja näytös voi alkaa. Käräjäoikeus jakaa parhaat palkinnot suorituksista!

    • ja minä

      olen Aku Ankka. sie voitat.

    • timanttimies

      okolle

    • imarrella

      Jos löisit itse asiaa vähän lekkeriksi?
      "no sähän mustasukkainen olet?" "eikös se oo vaan hienoa jos joku haluaiskin katsella ja koskea sun naistas?" Pienellä kiusalla puhua niistä muutta kuitenkin tehden selväksi ettei sinulla ole aikomustakaan itselläsi ryhtyä moiseen. Flirttailla siis miehesi kanssa samalla kun puhut muista miehistä.
      Voisiko se olla hieman huvittavaa ja suloista se miehesi omistushaluisuus?

      Mutta liika on kaikessa tietty liikaa eikä "lasipulloon" saa tulla lukituksi vastoin tahtoaan. Tuossa vain se mitä itse tein miehelleni ja se onnistui. Hän rauhoittui asian suhteen kun sai varmasti enemmän huomiota osakseen kotosalla juuri silloin kun mustasukkaisuus kohtaukset iskivät.

      Kyselyihin mistä puhuimme saatoin närkästyneenä taikka virnuillen heittää "seksistä tietenkin. mistäs muusta. Siitä miten se haluaisi mua panna koska eihän musta mihinkään muuhun tietysti ole ja jokaikinen mies ajattelee musta vaan sellasia ajatuksia" Mies tajusi itse miten hölmöltä vaikutti kysellessään.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      253
      18650
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3275
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      137
      1758
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      273
      1476
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1302
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1151
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      134
      1004
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      235
      985
    Aihe