miten onnistuis basilikan kuivattaminen kotikonstein? tavallisessa uunissa?
laittakaa muitaki ohjeita mitä valmistatta basilikasta.
basilikaa
6
1173
Vastaukset
- Peppiina
Tässä muutama basilikaruoka:
http://www.yrttitarha.com/kanta/basilika/reseptit.html - Juffe
Basilikan aromisäilyy parhaiten öljyssä -> pesto. Silloin aromit ei haihdu, kuten tapahtuu kuivatessa.
Yleensä kuivaamisessa on hyvä ettei nosta lämpöä liikaa. Tavallisessa uunissa kuivaaminen tarkoittaa luukun aukipitämistä, jotta lämpö ja kosteus ei nouse liian korkeaksi. Max 50 C kuivatessa ja kosteampana riittää alempi lämpötila. - harrastelija...
Itse tein viime vuonna niin, että laitoin basilikan lehdet pellille voipaperin päälle harvaan ja sitten uuniin jonka lämpö oli n. 50 ja luukku raolleen. Kurkkasin aina välillä että miltä näyttää ja kun olivat käppyräisiä otin pois. Kerran reissuun lähtiessä jätin lehtiä vain talouspaperin päälle keittiön pöydälle ja hyvin kuivuivat siinä itsekseen. Basilika on helppo kuivattaa.
- stöffe
että onko kellään pesto ohjetta mihin ei tulisi pähkinää ku oon allerginen sille.
en löytäny ku koitin googlettaa- ???
Ei tartte pähkinää laittaa välttämättä. En tiedä voitko syödä esim öljysiemenkurpitsan siemeniä, mutta niitä laitoin itse "pestoni" sekaan. Pestooni laitoin kaikkia muitakin yrttejä. Tätini ei käytä mitään siemeniä tai pähkinöitä pestossa. Sovella niin opit.
- kirjasta lukemani tieto
??? kirjoitti:
Ei tartte pähkinää laittaa välttämättä. En tiedä voitko syödä esim öljysiemenkurpitsan siemeniä, mutta niitä laitoin itse "pestoni" sekaan. Pestooni laitoin kaikkia muitakin yrttejä. Tätini ei käytä mitään siemeniä tai pähkinöitä pestossa. Sovella niin opit.
Että kuivaamalla ei saa basilikan aromeja parhaiten säilymään, pakkaavat ilmeisesti haihtumaan nuo aromit taivaan tuuliin... Kirja suositteli säilömistä öljyyn!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82042Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1101403Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201165Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861064Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661015Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8190933Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67785- 76750
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.73622Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös36612