miten onnistuis basilikan kuivattaminen kotikonstein? tavallisessa uunissa?
laittakaa muitaki ohjeita mitä valmistatta basilikasta.
basilikaa
6
1132
Vastaukset
- Peppiina
Tässä muutama basilikaruoka:
http://www.yrttitarha.com/kanta/basilika/reseptit.html - Juffe
Basilikan aromisäilyy parhaiten öljyssä -> pesto. Silloin aromit ei haihdu, kuten tapahtuu kuivatessa.
Yleensä kuivaamisessa on hyvä ettei nosta lämpöä liikaa. Tavallisessa uunissa kuivaaminen tarkoittaa luukun aukipitämistä, jotta lämpö ja kosteus ei nouse liian korkeaksi. Max 50 C kuivatessa ja kosteampana riittää alempi lämpötila. - harrastelija...
Itse tein viime vuonna niin, että laitoin basilikan lehdet pellille voipaperin päälle harvaan ja sitten uuniin jonka lämpö oli n. 50 ja luukku raolleen. Kurkkasin aina välillä että miltä näyttää ja kun olivat käppyräisiä otin pois. Kerran reissuun lähtiessä jätin lehtiä vain talouspaperin päälle keittiön pöydälle ja hyvin kuivuivat siinä itsekseen. Basilika on helppo kuivattaa.
- stöffe
että onko kellään pesto ohjetta mihin ei tulisi pähkinää ku oon allerginen sille.
en löytäny ku koitin googlettaa- ???
Ei tartte pähkinää laittaa välttämättä. En tiedä voitko syödä esim öljysiemenkurpitsan siemeniä, mutta niitä laitoin itse "pestoni" sekaan. Pestooni laitoin kaikkia muitakin yrttejä. Tätini ei käytä mitään siemeniä tai pähkinöitä pestossa. Sovella niin opit.
- kirjasta lukemani tieto
??? kirjoitti:
Ei tartte pähkinää laittaa välttämättä. En tiedä voitko syödä esim öljysiemenkurpitsan siemeniä, mutta niitä laitoin itse "pestoni" sekaan. Pestooni laitoin kaikkia muitakin yrttejä. Tätini ei käytä mitään siemeniä tai pähkinöitä pestossa. Sovella niin opit.
Että kuivaamalla ei saa basilikan aromeja parhaiten säilymään, pakkaavat ilmeisesti haihtumaan nuo aromit taivaan tuuliin... Kirja suositteli säilömistä öljyyn!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1254071
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232962Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132504- 462071
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2491669Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451603- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201406- 281390
- 951201