miten onnistuis basilikan kuivattaminen kotikonstein? tavallisessa uunissa?
laittakaa muitaki ohjeita mitä valmistatta basilikasta.
basilikaa
6
1123
Vastaukset
- Peppiina
Tässä muutama basilikaruoka:
http://www.yrttitarha.com/kanta/basilika/reseptit.html - Juffe
Basilikan aromisäilyy parhaiten öljyssä -> pesto. Silloin aromit ei haihdu, kuten tapahtuu kuivatessa.
Yleensä kuivaamisessa on hyvä ettei nosta lämpöä liikaa. Tavallisessa uunissa kuivaaminen tarkoittaa luukun aukipitämistä, jotta lämpö ja kosteus ei nouse liian korkeaksi. Max 50 C kuivatessa ja kosteampana riittää alempi lämpötila. - harrastelija...
Itse tein viime vuonna niin, että laitoin basilikan lehdet pellille voipaperin päälle harvaan ja sitten uuniin jonka lämpö oli n. 50 ja luukku raolleen. Kurkkasin aina välillä että miltä näyttää ja kun olivat käppyräisiä otin pois. Kerran reissuun lähtiessä jätin lehtiä vain talouspaperin päälle keittiön pöydälle ja hyvin kuivuivat siinä itsekseen. Basilika on helppo kuivattaa.
- stöffe
että onko kellään pesto ohjetta mihin ei tulisi pähkinää ku oon allerginen sille.
en löytäny ku koitin googlettaa- ???
Ei tartte pähkinää laittaa välttämättä. En tiedä voitko syödä esim öljysiemenkurpitsan siemeniä, mutta niitä laitoin itse "pestoni" sekaan. Pestooni laitoin kaikkia muitakin yrttejä. Tätini ei käytä mitään siemeniä tai pähkinöitä pestossa. Sovella niin opit.
- kirjasta lukemani tieto
??? kirjoitti:
Ei tartte pähkinää laittaa välttämättä. En tiedä voitko syödä esim öljysiemenkurpitsan siemeniä, mutta niitä laitoin itse "pestoni" sekaan. Pestooni laitoin kaikkia muitakin yrttejä. Tätini ei käytä mitään siemeniä tai pähkinöitä pestossa. Sovella niin opit.
Että kuivaamalla ei saa basilikan aromeja parhaiten säilymään, pakkaavat ilmeisesti haihtumaan nuo aromit taivaan tuuliin... Kirja suositteli säilömistä öljyyn!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848