Kotilot... Miten eroon?

kyllästynyt

Minulla on tuolla akvaariossa ihan älyttömän paljon kotiloita, suurin osa on kierteissarvikotiloita, sitten on myös jotain muuta lajia.. Olen yrittänyt niitä poistaa akvasta aina kun näen, mutta se ei tunnu auttavan.
Onko olemassa mitään ainetta mitä akvaarioon voisi laittaa että kotilot kuolisi? Tai onko mitään kalaa tai muuta joka söisi niitä? Olen kuullut että sammakko söisi muka kotiloita, pitääkö paikkansa että semmosen voi akvaarioon tunkea kalojen sekaan? Vaikka aika omituiselta mielestäni kuulostaa...

9

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-kaktusfani

      On olemassa jotain myrkkyjä mutta ne ovat usein myös epäterveellisiä kaloille. On myös joitakin kaloja jotka syövät kotiloita mutta kierteiset ovat niille kuoriensa takia aika kova pala. Muuten jos haluat kierteisistä eroon minä voisin ostaa niitä. Tarvitsisin nimittäin akvaani talonmiehiä pitämään hiekan kuohkeana. Kierteiset voi postittaa kirjekuoren sisällä kosteassa pussissa. Jos tarjoukseni kiinnostaa ota yhteyttä sähköpostiini: [email protected]

    • Rihma

      Sammakko ei sovi kalojen seuraan.

    • Minä vain..

      Itsellänikin on kotiloita akvaariossani. Kuulin, että Verkkonuoliainen poistaisi/söisi kotiloita. Otin sellaisen, mutta ei se oikein auta. Mutta joillakin se auttaa..Olen rikkonut niitä aina jollakin läpyskällä.

      • Rihma

    • P.i.p

      Itse puhdistan akvaarion kotiloista säännöllisesti.. Mitä enemmän pohjalle kertyy ruuantähteitä, sitä tehokkaammin kotilot lisääntyy (kierteiset ainakin). Tipautan iltasella pohjatabun ja jonku tunnin päästä poistan ylimääräiset kotilot.
      Joku sitten on valmis niistä maksamaankin, joten kannattaa lukee palstoja.
      Nuoliaiset on pehmee kuoristen (postikotilot...)
      kotiloiden tuhoamiseen hyviä, mutta vaativat ison akvaarion.
      Itse olen käyttänyt joskus myös kotilotuhoainetta, joka tehoaa vain nuoriin kotiloihin. Eikä ole osoittautunut ongelmaksi kalojen suhteen.

      • uteliaisuuttani

        täs nyt kyselen, et mitenkä ootte hävittäneet ylimääräiset kierteiset pois, varsinkin isoimmat, jos ei vapaaehtoisia halukkaita löydy. kantaa pitäisi kohta täälläkin ruveta karsimaan. ootteko kenties pönttöö niille näyttänyt?? ite en kyl tota raaskis tehrä...


      • P.i.p
        uteliaisuuttani kirjoitti:

        täs nyt kyselen, et mitenkä ootte hävittäneet ylimääräiset kierteiset pois, varsinkin isoimmat, jos ei vapaaehtoisia halukkaita löydy. kantaa pitäisi kohta täälläkin ruveta karsimaan. ootteko kenties pönttöö niille näyttänyt?? ite en kyl tota raaskis tehrä...

        Isommat kierteiset olen keränny haaviin ja upottanu kiehuvaan veteen...ja sit pönttöön...


    • ex harrastaja

      Pakastaminen ja keittäminen varmimmat keinot.Poikas kotiloihin tehoaa mollux kuuri eli kotiloita tappava aine, myydään eläinkaupoissa.Aikuisia kotiloita pitäisi poistaa käsin tai sitten pakastamalla kaikki, sisustus, hiekka suodatin ymsillä pääse kaikiasta kotiloista.Itse pääsin pakastamisella eroon kotiloista ja sitä ennen olin kokeillut kaikkea mitä mielikuvituskin tuottaa.Kasvit voi pestä/liottaa tulikuumassa vedessä jotta munat tuhoituisi.Akvaarion kuivattaminen ei ole yhtä varma keino, koska munat saattavat selvitä ilman happea pitkänkin ajan.(kokeiltu ja todistettu).neuvot olem kysynyt eläinkaupasta.

      • syö kotilot pois

        itsellänioli hieman ylikansoitusta kotiloista, joten hankin kaksi raitanuoliaista. ovat nuoliaisista pienimpiä ja söivät kahdessa päivässä pois kaikki kotilot. ei jäänyt kuin kovat kuoret - imevät kotilot ulos kuorestaan ja syövät suihinsa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe