Kotilot... Miten eroon?

kyllästynyt

Minulla on tuolla akvaariossa ihan älyttömän paljon kotiloita, suurin osa on kierteissarvikotiloita, sitten on myös jotain muuta lajia.. Olen yrittänyt niitä poistaa akvasta aina kun näen, mutta se ei tunnu auttavan.
Onko olemassa mitään ainetta mitä akvaarioon voisi laittaa että kotilot kuolisi? Tai onko mitään kalaa tai muuta joka söisi niitä? Olen kuullut että sammakko söisi muka kotiloita, pitääkö paikkansa että semmosen voi akvaarioon tunkea kalojen sekaan? Vaikka aika omituiselta mielestäni kuulostaa...

9

1072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-kaktusfani

On olemassa jotain myrkkyjä mutta ne ovat usein myös epäterveellisiä kaloille. On myös joitakin kaloja jotka syövät kotiloita mutta kierteiset ovat niille kuoriensa takia aika kova pala. Muuten jos haluat kierteisistä eroon minä voisin ostaa niitä. Tarvitsisin nimittäin akvaani talonmiehiä pitämään hiekan kuohkeana. Kierteiset voi postittaa kirjekuoren sisällä kosteassa pussissa. Jos tarjoukseni kiinnostaa ota yhteyttä sähköpostiini: [email protected]

• Rihma

Sammakko ei sovi kalojen seuraan.

• Minä vain..

Itsellänikin on kotiloita akvaariossani. Kuulin, että Verkkonuoliainen poistaisi/söisi kotiloita. Otin sellaisen, mutta ei se oikein auta. Mutta joillakin se auttaa..Olen rikkonut niitä aina jollakin läpyskällä.

• Rihma

• P.i.p

Itse puhdistan akvaarion kotiloista säännöllisesti.. Mitä enemmän pohjalle kertyy ruuantähteitä, sitä tehokkaammin kotilot lisääntyy (kierteiset ainakin). Tipautan iltasella pohjatabun ja jonku tunnin päästä poistan ylimääräiset kotilot.
      Joku sitten on valmis niistä maksamaankin, joten kannattaa lukee palstoja.
      Nuoliaiset on pehmee kuoristen (postikotilot...)
      kotiloiden tuhoamiseen hyviä, mutta vaativat ison akvaarion.
      Itse olen käyttänyt joskus myös kotilotuhoainetta, joka tehoaa vain nuoriin kotiloihin. Eikä ole osoittautunut ongelmaksi kalojen suhteen.

• uteliaisuuttani

täs nyt kyselen, et mitenkä ootte hävittäneet ylimääräiset kierteiset pois, varsinkin isoimmat, jos ei vapaaehtoisia halukkaita löydy. kantaa pitäisi kohta täälläkin ruveta karsimaan. ootteko kenties pönttöö niille näyttänyt?? ite en kyl tota raaskis tehrä...

• P.i.p
        uteliaisuuttani kirjoitti:

täs nyt kyselen, et mitenkä ootte hävittäneet ylimääräiset kierteiset pois, varsinkin isoimmat, jos ei vapaaehtoisia halukkaita löydy. kantaa pitäisi kohta täälläkin ruveta karsimaan. ootteko kenties pönttöö niille näyttänyt?? ite en kyl tota raaskis tehrä...

Isommat kierteiset olen keränny haaviin ja upottanu kiehuvaan veteen...ja sit pönttöön...

• ex harrastaja

Pakastaminen ja keittäminen varmimmat keinot.Poikas kotiloihin tehoaa mollux kuuri eli kotiloita tappava aine, myydään eläinkaupoissa.Aikuisia kotiloita pitäisi poistaa käsin tai sitten pakastamalla kaikki, sisustus, hiekka suodatin ymsillä pääse kaikiasta kotiloista.Itse pääsin pakastamisella eroon kotiloista ja sitä ennen olin kokeillut kaikkea mitä mielikuvituskin tuottaa.Kasvit voi pestä/liottaa tulikuumassa vedessä jotta munat tuhoituisi.Akvaarion kuivattaminen ei ole yhtä varma keino, koska munat saattavat selvitä ilman happea pitkänkin ajan.(kokeiltu ja todistettu).neuvot olem kysynyt eläinkaupasta.

• syö kotilot pois

itsellänioli hieman ylikansoitusta kotiloista, joten hankin kaksi raitanuoliaista. ovat nuoliaisista pienimpiä ja söivät kahdessa päivässä pois kaikki kotilot. ei jäänyt kuin kovat kuoret - imevät kotilot ulos kuorestaan ja syövät suihinsa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3205
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1849
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      147
      1789
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      1664
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      77
      1574
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      340
      1491
    7. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      81
      1349
    8. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      20
      1268
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1122
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1105
    Aihe