Kotilot... Miten eroon?

kyllästynyt

Minulla on tuolla akvaariossa ihan älyttömän paljon kotiloita, suurin osa on kierteissarvikotiloita, sitten on myös jotain muuta lajia.. Olen yrittänyt niitä poistaa akvasta aina kun näen, mutta se ei tunnu auttavan.
Onko olemassa mitään ainetta mitä akvaarioon voisi laittaa että kotilot kuolisi? Tai onko mitään kalaa tai muuta joka söisi niitä? Olen kuullut että sammakko söisi muka kotiloita, pitääkö paikkansa että semmosen voi akvaarioon tunkea kalojen sekaan? Vaikka aika omituiselta mielestäni kuulostaa...

9

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-kaktusfani

On olemassa jotain myrkkyjä mutta ne ovat usein myös epäterveellisiä kaloille. On myös joitakin kaloja jotka syövät kotiloita mutta kierteiset ovat niille kuoriensa takia aika kova pala. Muuten jos haluat kierteisistä eroon minä voisin ostaa niitä. Tarvitsisin nimittäin akvaani talonmiehiä pitämään hiekan kuohkeana. Kierteiset voi postittaa kirjekuoren sisällä kosteassa pussissa. Jos tarjoukseni kiinnostaa ota yhteyttä sähköpostiini: [email protected]

• Rihma

Sammakko ei sovi kalojen seuraan.

• Minä vain..

Itsellänikin on kotiloita akvaariossani. Kuulin, että Verkkonuoliainen poistaisi/söisi kotiloita. Otin sellaisen, mutta ei se oikein auta. Mutta joillakin se auttaa..Olen rikkonut niitä aina jollakin läpyskällä.

• Rihma

• P.i.p

Itse puhdistan akvaarion kotiloista säännöllisesti.. Mitä enemmän pohjalle kertyy ruuantähteitä, sitä tehokkaammin kotilot lisääntyy (kierteiset ainakin). Tipautan iltasella pohjatabun ja jonku tunnin päästä poistan ylimääräiset kotilot.
      Joku sitten on valmis niistä maksamaankin, joten kannattaa lukee palstoja.
      Nuoliaiset on pehmee kuoristen (postikotilot...)
      kotiloiden tuhoamiseen hyviä, mutta vaativat ison akvaarion.
      Itse olen käyttänyt joskus myös kotilotuhoainetta, joka tehoaa vain nuoriin kotiloihin. Eikä ole osoittautunut ongelmaksi kalojen suhteen.

• uteliaisuuttani

täs nyt kyselen, et mitenkä ootte hävittäneet ylimääräiset kierteiset pois, varsinkin isoimmat, jos ei vapaaehtoisia halukkaita löydy. kantaa pitäisi kohta täälläkin ruveta karsimaan. ootteko kenties pönttöö niille näyttänyt?? ite en kyl tota raaskis tehrä...

• P.i.p
        uteliaisuuttani kirjoitti:

täs nyt kyselen, et mitenkä ootte hävittäneet ylimääräiset kierteiset pois, varsinkin isoimmat, jos ei vapaaehtoisia halukkaita löydy. kantaa pitäisi kohta täälläkin ruveta karsimaan. ootteko kenties pönttöö niille näyttänyt?? ite en kyl tota raaskis tehrä...

Isommat kierteiset olen keränny haaviin ja upottanu kiehuvaan veteen...ja sit pönttöön...

• ex harrastaja

Pakastaminen ja keittäminen varmimmat keinot.Poikas kotiloihin tehoaa mollux kuuri eli kotiloita tappava aine, myydään eläinkaupoissa.Aikuisia kotiloita pitäisi poistaa käsin tai sitten pakastamalla kaikki, sisustus, hiekka suodatin ymsillä pääse kaikiasta kotiloista.Itse pääsin pakastamisella eroon kotiloista ja sitä ennen olin kokeillut kaikkea mitä mielikuvituskin tuottaa.Kasvit voi pestä/liottaa tulikuumassa vedessä jotta munat tuhoituisi.Akvaarion kuivattaminen ei ole yhtä varma keino, koska munat saattavat selvitä ilman happea pitkänkin ajan.(kokeiltu ja todistettu).neuvot olem kysynyt eläinkaupasta.

• syö kotilot pois

itsellänioli hieman ylikansoitusta kotiloista, joten hankin kaksi raitanuoliaista. ovat nuoliaisista pienimpiä ja söivät kahdessa päivässä pois kaikki kotilot. ei jäänyt kuin kovat kuoret - imevät kotilot ulos kuorestaan ja syövät suihinsa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      149
      8841
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2609
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2397
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      43
      2381
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1823
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1693
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      41
      1219
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1126
    Aihe