Hermopinne kyynärpäässä!!!!!!!! Miten on toivuttu

Martukka

Kävin itse vasta eilen ekan kerran lääkärissä ja tälle nuorelle lääkärille tapaus oli ensimmäinen, joten konsultoi kokeneempia ja soittaa sitten parin päivän päästä minulle
Mulla alkaa mennä hermo kun kyseessä on vasenkäsi jolla kirjoitan, ym...Vaatii hirveesti keskittymistä ja voimia että saa kirjoitettua, kynällä siis ;)

Pikkurillin puoli on siis puutunut ollu jo 1kk.

Olen aiemmista ketjuista lukenut että erinäiset naprapaatit ym. on tuonu apua. Mutta mulla ei ole varaa mihinkään sellaiseen, puhumattakaan yksityisestä lääkäristä josta avun saisi huomattavasti nopeemmin kuin kunnallisesta :(
Onks mun pakko sit vaan kestää...
Tekis välillä mielä sahata koko remppa käsi irti!!!!!!!!!!

17

25801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkelityär

onneksi käsikirurgin tekemä pieni leikkaus auttaa ja nopeaa oli palautuminenkin... Sinun pitää pitää puolesi ja hoputtaa niitä jos mahdollista...

• teitä

eikö ole yksinkertaisenpaa köydä kansanparantajalla laukaisemassa se hermopinne kyynärpäästä ja sitten ojentaa hieman ruotoa suorempaan josta se puutumine johtuu.

• hermopinne?!

Jos sulla on hermopinne vaivana, niin silloin susta tuntuu kuin käsi ois kirjaimellisesti tulessa, niin ettet öisinkään saa nukuttua! Mulla se oli raskauden aikana, mutta onneksi meni itsestään ohi synnytyksen jälkeen..muuten ois leikkaus ollut edessä.

• Martukka

Hermopinne tila, diagnoosina nyt tällä hetkellä.
        Puutuminen jatkuu, voimattomuus vähän helpottanut..
        Ja ensiviikolla tiedän jatkohoidoista lisää...

• Gurjaatti

Itsellä leikattu 2 kertaa ja oireena oli vain puutuminen ja voimattomuus...tulessa...huh!

• tulessapa tulessa
        Gurjaatti kirjoitti:

Itsellä leikattu 2 kertaa ja oireena oli vain puutuminen ja voimattomuus...tulessa...huh!

Hyvää päivää sullekin vaan! Kai niissäkin sitten on niin laaja oirekirjo, että kaikilla on omanlaisensa. Mulla oli raskauden aikana, kun nestettä kertyi paljon kroppaan, niin itkin yöt käden kanssa koska se oli kuin tulessa.

• noin jyrkkiä diagnooseja sen
        tulessapa tulessa kirjoitti:

Hyvää päivää sullekin vaan! Kai niissäkin sitten on niin laaja oirekirjo, että kaikilla on omanlaisensa. Mulla oli raskauden aikana, kun nestettä kertyi paljon kroppaan, niin itkin yöt käden kanssa koska se oli kuin tulessa.

pohjalta, miten sinulla on ollut tai mennyt.

• en diagnisoinut
        noin jyrkkiä diagnooseja sen kirjoitti:

pohjalta, miten sinulla on ollut tai mennyt.

Kysymys muodossa esitin asiani...en todellakaan ole lääkäri!

• Gurjaatti
        en diagnisoinut kirjoitti:

"Jos sulla on hermopinne vaivana, niin silloin susta tuntuu kuin käsi ois kirjaimellisesti tulessa, niin ettet öisinkään saa nukuttua!"

• sentään!!!
        Gurjaatti kirjoitti:

"Jos sulla on hermopinne vaivana, niin silloin susta tuntuu kuin käsi ois kirjaimellisesti tulessa, niin ettet öisinkään saa nukuttua!"

Kyllä olet mainio tapaus=)Toivottavasti olet saanut rauhan päivääsi...

• saada aikaan.
        sentään!!! kirjoitti:

Kyllä olet mainio tapaus=)Toivottavasti olet saanut rauhan päivääsi...

Mainiotako?

• "Martukka"
        en diagnisoinut kirjoitti:

...vähän siihen tyyliin esitit kyllä asiasi ettei kysessä olisi hermopinne.
        Ok, diagnoosia en ole saanut vieläkään!
        ENMG-tutkimus kahden viikon sisällä joten tulen sitten kertomaan miten kävi.
        Tosin muitakin vaihtoehtoja on ruvettu tutkimaan. :(

• Kandi.

Mikäli pinnetila jatkaa vaan vaivaamista, sen voi korjata mahdollisesti fysioterapialla tai leikkauksella. Leikkaukset tehdään yleensä päiväkirurgisesti. Ei siis ole mikään iso operaatio. Tietysti mikään ei estä kokeilemasta näitä naprapaattejakin jos vaan rahat riittää. Oireiden perusteella kuulostaa ulnaris-hermon pinnetilasta kyynärpään sisäsyrjällä. Se aiheuttaa puutumista, pistelyä ja voimattomuutta pikkusormen ja joskus nimettömänkin alueella.

• "Martukka"

eli tänään kävin hermoratatutkimuksissa ja hermovaurio/hermopinne siinä vasemmassa kädessä on!
      Kipuja eikä poltteluja ole minun tapauksessa esiintynyt, vain puutuminen ja voimattomuus.
      Tosin todella harvoin on joskus vihlonut käteen.

• Martukka jatkaa...

Eli pian on kuukausi kulunut leikkaukseseta.
        Kyseessä oli hermopinne ja nimenomaan Ulnaris-hermossa...
        Leikkaus meni ihan ok.
        Toipumisesta en osaa vielä sanoa...Käsi ei toimi eikä tunnu vielä normaalilta.

• tommi
        Martukka jatkaa... kirjoitti:

Eli pian on kuukausi kulunut leikkaukseseta.
        Kyseessä oli hermopinne ja nimenomaan Ulnaris-hermossa...
        Leikkaus meni ihan ok.
        Toipumisesta en osaa vielä sanoa...Käsi ei toimi eikä tunnu vielä normaalilta.

Itsellänikin on sama ongelma oikeassa kädessä, ulnaris-hermo oli jotenki venähtäny kun kyynärpää murtu se leikattiin noin 1kk sitten mutta vielä ei paljon muutosta parempaan ole tapahtunut, puutumista, pistelyä, tunnottomuutta pikkurillissä ja nimettömässä.

Ennuste on kuulemma hyvä että paranee todennäköisesti lähes täysin mutta siihen voi kulua vuosikin, toivotaan parasta että joskus sais kuntoo

• Real Duke

Joo mulla on ollut vähän samanlaista, vasemman käden 3 sormea puutuneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3178
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      38
      1760
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1618
    Aihe