aiheuttajat?

tyttö 18

te, jotka osaatte sanoa niin mitkä ovat teidän migreenin aiheuttajia? esim stressi, ruokaaineet.. itse en meinaa tiedostaa muuta kuin kuukautismigreenin, yleensä saattaa olla viikko ennen sitä ja juuri niiden loputtua. ruoka-aineista en ole saanut selkoa. väsymys aiheuttaa, alkoholi ei. kiva, jos joku kertoo omiaankin =)

P.s lääkkeenä minulla on miranax 550mg, josta riittää välillä puolet ja välillä kokonainen. vasta kivun ollessa paha otan naramigia

6

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitaja -82

Minulla migreenin aiheuttaa väsymys, monesti yövuoron jälkeen jos en ole saanut kunnolla nukuttua. Ja jos olen ollut iltavuorossa ja menen aamuvuoroon jolloin olen nukkunut yön huonosti ja aivan liian vähän aikaa.

Toinen mikä tekee migreenin on tiedostamaton jännitys. Esimerkki viime kesänä kun järjestimme häitämme. Viikkoa ennen häitä, eli 7 päivää ennen häitä olin kuutena päivänä migreenissä! Vasta hääpäiväaamuna olin hyvävointinen, ilman migreeniä :)

Alkoholi on yksi syy mikä tekee migreenin, mutta se ei tee sitä aina. Kuukautiset eivät vaikuta migreeniin, muutakuin silloin jos otan alkoholia ennen kuukautisten alkamista.

Ja vielä yksi mikä on migreeninaiheuttaja, on niskahartiaseudun jännittämisestä tuleva kipu- eli lihakset menevät jumiin mikä tekee migreenin.

Mulla lääkityksenä Maxalt Rapitab.

Hyvää vointia Sinulle!

• tatti

Minulla saattaa laukaista kirkas auringonvalo ja kuumuus, liian pitkä ruokailuväli, sauna, unenpuute, kuukautisaika...toisinaan en edes tiedä syytä. Lääkkeenä imigran.

• toisen käden tietoa

12v lapselleni migreeniä aiheuttaa väsymys, varsinkin kuumuus ja kirkasvalo, lämpimässä fyysinen suoritus ( pelaa jalkapalloa ja tykkää peleta keväällä ja syksyllä, kun on kylmää ), epäsäännöllinen ruokailu, jotkut hajut esim. "raskaat" hajuvedet ja ne aiheuttaa saman tien pahan säryn, jotkut muut hajut ja maut, esim. tietyt mausteet ja soijapalakastike ( siis on kasvissyöjä). Kuukautisia ei vielä ole, joten niistä en vielä tiedä, mutta onhan noita jo.

Itselläni on muuten myös jotkut mausteet laukaisevia, 90-luvulla sain aian migreenin Pizza Hutissa syötyäni pizzaa, jokin heidän pizzakastikkeessa laukaisi kohtauksen. Kaikki piti mua ihan pöljänä, kunnes kerran tapasin kaverini miehen, joka valitti samaa ja todettiin sen näin olevan.
        Se voi siis olla melkein mikä tahansa, joka laukaisee kohtauksen.

• Migreenitön

Minulla migreenikohtauksen laukaisi helpoimmin punaviini ja suklaa :/ lisäksi vähäinen uni ja todella voimakkaat tuoksut/hajut herkistivät kohtauksille. Onneksi siitä on vuosia aikaa koska omalla kohdallani estolääke (Seloken) toi helpotuksen, kannattaa kokeilla jos migreeni on toistuvaa.

• Mieminämeitsi

Heippa

Sain ensimmäisen pahan migreenikohtauksen vasta 21 vuotiaana(nyt 25), tämän jälkeen niitä esiintyi n. 1 1/2 vuoden ajan. lääkkeeksi Miranoxia ja jotain muuta myrkkyä minkä nimeä en enää muista. Rajuimmat kohtaukset häipyivät pikkuhiljaa ja pysyivät pois n.muutaman vuoden kunnes taas muutama päivä sitten olin puolitajuttomana n. 5 tunnin ajan. Varasin ajan lääkärille, sillä taitaa taas tulla lääkkeille käyttöä. Mulle laukaisija on aina ollut punaviini(mitä tanninisempi sen pahempi) ja väsymys. Mikäli vielä muitakin huolia, paineita ja vähän liikuntaa niin avot! Kohtauksen aikana pahoinvointi on valtaisaa,lähes poikkeuksetta oksennan, ja liikkuminen täysin mahdotonta. Valot häiritsevät ja tekisi usein mieli itkeä kipua, mutta moinen tärinä pahentaisi asiaa etisestään... onko kellään muulla ollut pitkiä taukoja migreenin kanssa? Vai kärsinkö jostain muusta....

• nipsuhuuli

Mulla tuntuu migreeniä aiheuttavan stressi, nestehukka ja syömättömyys. Eli pitäisi välttää niitä. Useasti saan migreenin jos en ole syönyt kunnolla aamulla ja olen samalla stressaantunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe