3,5 kk takana ja yhtäkkiä suupielet halkesivat kummatkin vuorotellen...Voisiko tämä johtua siitä, että erehdyin syömään hedelmiä, jotka sisältävät runsaasti A-vitamiinia. Nyt tilanne on alkanut jo helpottaa...
suupielien halkeileminen
Isotretinoin alpharma
5818
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 5
Vanhimmat
Eipä taida olla. Saattaa olla b-vitamiinin puutetta tai sitten olet syönyt vuorivillassa kasvatettua kurkkua/tomaattia siitä menee kanssa suu rikki. Syö vain mullassa tai turpeessa kasvatettua.
A-vitamiininhan pitäisi olla vain hyväksi iholle..
Joillakin ihmisillä suupielet halkeilevat sitrushedelmien ja kiivien syönnistä.
kyse voi olla myös sinkin tai B2-vitamiinin puutteesta
kyllä se on tuo lääkekuurisi mikä suupielet saa halkeilemaan. minulla tällä hetkellä sama kuuri menossa ja suupielet halki jatkuvasti. bepanthen voide auttaa parhaiten, minulla ainakin.
Tuo oire on ehkä tavallisin kuurin aiheuttama vaiva. Sulla tosin ilmeni aika "myöhään". Itsellä oli huulet korppuna ja halkeilevana koko ajan ja Bepanthenia käytin huulirasvana. Kasvot myös kuivuivat.
Heitänpä kysymyksen ilmaan: Ihokeliakia?