Oletko marjastushullu? No, kerro sitten mistä päin Suomea voin löytää hyvät mustikkapaikat?
mistä mä löydän mustikoita!!!!!
16
3008
Vastaukset
- Jermu
Taidat jotenkin huijata nyt???
- nessie
haluat mennä nyt,niin takuulla yllätyt.Hae kangasmetsiä ,kuusikoita,löydät mustikoita.
- Alexsandra10
Hei, ihan totta!!! Mä tosissani kyselen mistä päin Suomea löytyy MUSTIKOITA (tumman sininen marja). Asun täällä Kymenlaakson eteläisehkössä osassa ja täältä en tänäänkään näitä marjoja löytänyt. Mä tarvitsen mustikoita säilöökseni niitä talveksi, koska ne sisältävät runsaasti erilaisia ihmisen tarvitsemia ravintoaineita. Onks outoo, kun joku tällasta arkista, käytännön juttua tällä palstalla kyselee?
- nessie
Alexsandra10 kirjoitti:
Hei, ihan totta!!! Mä tosissani kyselen mistä päin Suomea löytyy MUSTIKOITA (tumman sininen marja). Asun täällä Kymenlaakson eteläisehkössä osassa ja täältä en tänäänkään näitä marjoja löytänyt. Mä tarvitsen mustikoita säilöökseni niitä talveksi, koska ne sisältävät runsaasti erilaisia ihmisen tarvitsemia ravintoaineita. Onks outoo, kun joku tällasta arkista, käytännön juttua tällä palstalla kyselee?
mahtaa tuo kuivuus osaltaan vaikuttaa ,mutta tosiaan
ennen ainakin kuivina kesinä synkimpien kuusikoiden reunoilta niitä etsittiin.Toki siitä on aikaa paljon,paljon. - Alexsandra10
nessie kirjoitti:
mahtaa tuo kuivuus osaltaan vaikuttaa ,mutta tosiaan
ennen ainakin kuivina kesinä synkimpien kuusikoiden reunoilta niitä etsittiin.Toki siitä on aikaa paljon,paljon.Kiitos kiltti Nessie noista yleisistä ohjeista mustikkapaikan löytämiseksi. KYLLÄ minä useiden kymmenien vuosien kokemuksella TUON tiedän - siis, että millaisista maastoista ne marjat löytyvät. MUTTA kysymyshän onkin nyt siitä, että mistä päin niitä ITSE MARJOJA löydän. Naapurin emäntien kanssa olemme päättäneet hypätä vaunuuni heti kun meille joku kertoo missä mustikat tänä kesänä kasvavat. Halla nääs kukkaset palellutti täällä Kymenlaaksossamme.
- Piirakka
Alexsandra10 kirjoitti:
Kiitos kiltti Nessie noista yleisistä ohjeista mustikkapaikan löytämiseksi. KYLLÄ minä useiden kymmenien vuosien kokemuksella TUON tiedän - siis, että millaisista maastoista ne marjat löytyvät. MUTTA kysymyshän onkin nyt siitä, että mistä päin niitä ITSE MARJOJA löydän. Naapurin emäntien kanssa olemme päättäneet hypätä vaunuuni heti kun meille joku kertoo missä mustikat tänä kesänä kasvavat. Halla nääs kukkaset palellutti täällä Kymenlaaksossamme.
taisi "paneskella" ne mustikan kukkaset täällä Keski-Suomenkin marjakankailla. Ja siihen kun vielä lisää päälle tämän kesän kuivuuden, niin eipä taida helposti löytyä mustikoita tänä vuonna... muutama kuivakka rutunen mustikka on tullut nähdyksi mökin lähimetsässä.
- nessie
Alexsandra10 kirjoitti:
Kiitos kiltti Nessie noista yleisistä ohjeista mustikkapaikan löytämiseksi. KYLLÄ minä useiden kymmenien vuosien kokemuksella TUON tiedän - siis, että millaisista maastoista ne marjat löytyvät. MUTTA kysymyshän onkin nyt siitä, että mistä päin niitä ITSE MARJOJA löydän. Naapurin emäntien kanssa olemme päättäneet hypätä vaunuuni heti kun meille joku kertoo missä mustikat tänä kesänä kasvavat. Halla nääs kukkaset palellutti täällä Kymenlaaksossamme.
siitä ,että kiität vaiika en osaa neuvoa.Raveissa ennen sanottiin Pohjanmaan tietäjäksi,mutta mustikat
taitavat jäädä sinne metsään ;DD Velhoja huuda apuun. - ~olennainen~
Alexsandra10 kirjoitti:
ylensä on mustikkaa, varsinkin saaristossa.
En ole tänä kesänä ehinyt käydä katsomassa, kun lomani pidin jo kesäkuussa. - nessie
~olennainen~ kirjoitti:
ylensä on mustikkaa, varsinkin saaristossa.
En ole tänä kesänä ehinyt käydä katsomassa, kun lomani pidin jo kesäkuussa.paikoilla saaristossa länsirannikolla ei ole tullut vastaan metsässäkään,muuta kuin metsämansikoita,ja
punkkeja. - Pirre*
Alexsandra10 kirjoitti:
näyttäisi tulevan kohtalainen mustikka sato, ovat vain niin pieniä rutukoita vielä ettei oikein kannata nyt ruveta keräämään niitä - antaahan sateitten lihotella mustikat.
En ole käynyt metsässä pitemmällä, mutta tässä meidänkin petäjäkankaalla, jonka voisi tyypitellä tuoreeksi mustikkakankaaksi, on marjoja kohtalaisesti, ja ovat jo aurinkoisilla paikoilla kypsiäkin, sekä saarissa näyttäisi mustikoita olevan runsaasti.
Tänne vaat, jos et karhuja pelkää; niitäkin nimittäin täällä on nähty, viimeksi toissapäivänä kaksi kölleröä omalla kylällämme :/
- Samurai
Me5tsästä alexsandra, metsästä niitä mustikoita löytyy;)
- maisisko
Kuulin, että Ilomantsissa olisi jo mustikoita.
Vähäisten sateiden vuoksi ne ovat vähissä.
Mustikoita saa ostaa myös jauheena ja silloin niissä on kaikki mahdolliset tykötarpeet mukana, kuten siemenet jauhettuna. Siemenethän eivät kuulemma sula, vaan tulevat sellaisenaan pois. - satunnainen kulkija
Mikkelin torilta löytyy
- lea
Löysin mukavan mustikkapaikan pienen kosteikon reunalta. Vesi on ollu vähissä ja sitähän luontokin kaipaa.
- tumpelo
kävin aika ison lenkin metsässä. ei ollu edes suon reunoilla. muutaman pienen kurpelon löysin.
huomasin myös että lakkaa (hilla) ei ollut. lehtiäkin hyvin vähän.
tämä seutu on savon muata,jossa marjoja on ollut. viinimarjat ovat pieniä ja väkeviä. luonto kaipaa vettä mutta kun ei sada. pilvet ohittavat tämän seudun satamatta.
- Anonyymi
🪣🪣🫐🫐
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2105917- 1691681
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661507- 691048
- 98959
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6897Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124857Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy195828En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66779- 98773