Elikkäs jelpatkaa tietämätöntä... Mulla on Focus -03, 1,6 litrainen 100 heppainen mylly...
oon kuullut vähän ristiriitaista tietoa jakohihnan vaihtovälistä... Eli onko se 100 tuhatta vai 120 tuhatta kilometriä???
Toi ohjekirja on tehty niin hemmetin hankalaks ettei siitä ota mitään tolkkua ku siinä on lueteltu kaikki mallit Transitista lähtien... :)
Mut jos jollain on faktatietoa niin ystävällisesti kertoisiko hän?? ;)
Focuksen jakohihnan vaihtoväli
6
8107
Vastaukset
- focus2001
Se on 160 000km, vaikkakin itse vaihdon varmanpäälle jo 120 000km:ssä.
- Tietämätön :)
Nooh... ei kai siitä mitään haittaakaan oo vaik sen nyt satasessa vaihtas...? On kuitenkin aika kovassa ja raskaassa käytössä (asuntovaunu ym)...
Paljonkohan arviolta toi remminvaihto kustantaa??? - focus2001
Tietämätön :) kirjoitti:
Nooh... ei kai siitä mitään haittaakaan oo vaik sen nyt satasessa vaihtas...? On kuitenkin aika kovassa ja raskaassa käytössä (asuntovaunu ym)...
Paljonkohan arviolta toi remminvaihto kustantaa???Itselläni tehtiin tosiaan samalla 120 000km huolto, joka on aina se kalliimpi joka kolmas huolto. Mutta kaikenkaikkiaan kalliimpi huolto ja jakohihnan vaihto maksoivat karvan yli 500e.
Olisko tuon jakohihnan osuus tuossa ollut joku 320e tms.
(Vertailun vuoksi kaverin alfa romeossa jakohihnan vaihto 50 000km välein ja maksaa 700e / kerta :) aika kallista) - focus2001
focus2001 kirjoitti:
Itselläni tehtiin tosiaan samalla 120 000km huolto, joka on aina se kalliimpi joka kolmas huolto. Mutta kaikenkaikkiaan kalliimpi huolto ja jakohihnan vaihto maksoivat karvan yli 500e.
Olisko tuon jakohihnan osuus tuossa ollut joku 320e tms.
(Vertailun vuoksi kaverin alfa romeossa jakohihnan vaihto 50 000km välein ja maksaa 700e / kerta :) aika kallista)Tosiaan juttelin verstaan äijän kanssa mitä voi tapahtua jos jakohihna hajoaa kesken ajon. Siinä saattaa hajota moottori. Ehkä ei. Mutta jos se hajoaa niin se maksaa noin 1500e käytetty moottori tilalle 800e asennus. Jos haluaa uuden moottorin se on 2500e 800e asennus.
Yleisesti aika pitkälti autoissa jakohihna vaihtoväli on 80-120 000km joten varmuuden vuoksi vaihdoin kuitenkin hihnan tuossa 120 000km kohdalla. Halpa hinta verrattuna uuteen moottoriin.
Ja kun kysyin että korvaako ford uuden moottorin jos jakohihna hajoaa ennen tuota 160 000km lukua joka on manuaalissa. Vastaus oli että "ehkä". Tarkempi kysely selvitti että "ehkä" tarkoitti että mikäli olet auton ensimmäinen omistaja sekä huoltokirja on kunnossa niin ford voi maksaa enintään puolet kustannuksista. Sitä yritin selvittää että miten se vaikuttaa siihen olenko ensimmäinen omistaja vai ei. Vastausta en saanut. Voinhan olla eka omistaja, mutta silti autolla on voinut ajaa puolen sukua eri ajotyyleillä :D
No katsoin parhaakseni että vaihdan ajoissa hihnan. Halpa hintahan se on suhteessa uuteen moottoriin. Ja ei sitä taas tarvi taihtaa 100-160 000km aikana. Eli noin 5-7 vuoden aikana minun ajollani.
- geri
ja meillä menossa jo ylikin mutta kun eivät pidä huolta!
naapurin volvossa joskus pyörähti ympäri jotain 350000:n kohdalla,vaihtovälistä ei tietoa (240)
että voi olla kyllä hyvät varmuuskertoimet ja hyvä tuuri.
aja piruuttas vaikka 200tkm niin muutkin tietää. - Joku muu
Mikäs mahtaa olla vaihtoväli vähän vanhemmassa Focuksessa? -99 siis kyseessä ja 1.6 bensakone. Onko vaihtoväli tuo sama 160tkm/10 vuotta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491496Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 14927
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi75754Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730