S80 ja S60 mallien sähköviat

Asialinjalla

Muutamilla tällä palstalla näyttää olevan
hauskaa, kun Volvoissa on vikoja. Itse olen
harkitsemassa auton hankintaa ja neljästä
vaihtoehdosta kaksi on Volvoa (S80 ja S60).

Volvojen osalta minua askarruttaa erityisesti
tälläkin palstalla esille tuodut SÄHKÖVIAT.
Minkälaisia nämä viat ovat ja MIKSI HUOLTO EI
PYSTY NIITÄ KORJAAMAAN? Eikö autojen omat
diagnostiikkajärjestelmät osaa kertoa, missä
osassa vika on?

Valmistetaanko S60 Hollannissa? Ovatko S80:n ja
S60:n sähköjärjestelmät samankaltaiset?

13

6099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota AERO

      SAAB 9-5 et kadu koskaan,anna volvokuskit kyntää.

      • ??

        Ei kannattais mainostaa tollasta muovipulkkaa ku
        SAAB.Sisustus on älyttömän RUMA ja ulkoopäin se
        ei oo häävi!


      • SAAB
        ?? kirjoitti:

        Ei kannattais mainostaa tollasta muovipulkkaa ku
        SAAB.Sisustus on älyttömän RUMA ja ulkoopäin se
        ei oo häävi!

        ulkonäkö.sähköviat ei.HHHHAHAHAHAHhahaha


    • PVC

      taitavat olla yksi suuri syy. Esim. nopeusmittari
      pitää ohjelmoida erikseen ko. yksilöön jos se
      vaihdetaan. Myöskin sivupeilit saavat käskynsä
      tietokoneen välittämänä. Eräänkin S80:n
      ohjelmistoa rukattiin viidesti ekan kuukauden
      aikana ennenkuin auto suostui toimimaan. Sen
      jälkeen ei ongelmia ole ilmennyt. Vikoja oli mm.
      valojen katoaminen sekä käynnistymättömyys.

      • Masa

        Diagnostiikka saattaa ilmaista vian väärään
        kohteeseen, joka sitten vaihdetaan mutta vika ei
        poistu. Lisäksi ajoittaisia sähkövikoja.

        Älä ainakaan vielä osta Volvoa, saa nähdä mitä
        juuri perustettu kriisiryhmä saa aikaiseksi, niin
        katso sitten uudestaan Volvon suuntaan. Ongelmien
        täytyy olla melkoisia kun tuolla tohinalla
        perustetaan työryhmä, mutta hyvä kun reagoivat.
        Valoa näkyy jo tunnelin päässä mutta onko se
        tunnelin suu vai vastaantuleva juna ?


      • Isoturpo
        Masa kirjoitti:

        Diagnostiikka saattaa ilmaista vian väärään
        kohteeseen, joka sitten vaihdetaan mutta vika ei
        poistu. Lisäksi ajoittaisia sähkövikoja.

        Älä ainakaan vielä osta Volvoa, saa nähdä mitä
        juuri perustettu kriisiryhmä saa aikaiseksi, niin
        katso sitten uudestaan Volvon suuntaan. Ongelmien
        täytyy olla melkoisia kun tuolla tohinalla
        perustetaan työryhmä, mutta hyvä kun reagoivat.
        Valoa näkyy jo tunnelin päässä mutta onko se
        tunnelin suu vai vastaantuleva juna ?

        Vaikuttaa hieman hysteeriseltä ihmisten
        suhtautuminen tuohon kriisiryhmään. Näköjään
        maineelle ei tee hyvää Volvon pitämä avoin
        suhtautuminen auton vikoihin.

        Loppujen lopuksi kun katsoo tarkemmin,
        millaisista vioista on kyse, ei asia mikään
        haudanvakava olekaan. Viat ovat uudeksi
        nykyautoksi(valitettavasti) suhteellisen
        vähäisiä. Tietysti Volvon tarkoitushan on olla
        lähempänä laatumerkkejä (BMW ja MB) kuin
        pohjasakkaa (huonot saksalaiset, kaikki
        ranskalaiset). Siinä suhteessa vikoja on aivan
        liikaa, vaikka myöhemmissä tuotantomalleissa
        niitä ei olisikaan.

        Huvittavaa on, että omalla tavallaan vähäisimmät
        viat ovat kaikkein kiusallisimpia. Siis
        sähköpuolen viat. Etenkin ne ovat osoitus
        hätäisestä markkinoille tuonnista. Monissa
        uusissa autoissa on todella vakavia vikoja. Tämän
        päivän sanahan on tuotannon ulkoistaminen ja
        tietysti autonvalmistajatkin käyttävät sitä
        halvinta alihankkijaa. Monesti vaan promillen
        säästö alihankitun komponentin hinnassa aiheuttaa
        suuria ongelmia laadussa. Tuo on todella
        masentava suuntaus monella muullakin alalla.

        No onneksi Volvo kuitenkin vielä on valovuosia
        edellä monia muita merkkejä myös laadussa.


      • Elo
        Isoturpo kirjoitti:

        Vaikuttaa hieman hysteeriseltä ihmisten
        suhtautuminen tuohon kriisiryhmään. Näköjään
        maineelle ei tee hyvää Volvon pitämä avoin
        suhtautuminen auton vikoihin.

        Loppujen lopuksi kun katsoo tarkemmin,
        millaisista vioista on kyse, ei asia mikään
        haudanvakava olekaan. Viat ovat uudeksi
        nykyautoksi(valitettavasti) suhteellisen
        vähäisiä. Tietysti Volvon tarkoitushan on olla
        lähempänä laatumerkkejä (BMW ja MB) kuin
        pohjasakkaa (huonot saksalaiset, kaikki
        ranskalaiset). Siinä suhteessa vikoja on aivan
        liikaa, vaikka myöhemmissä tuotantomalleissa
        niitä ei olisikaan.

        Huvittavaa on, että omalla tavallaan vähäisimmät
        viat ovat kaikkein kiusallisimpia. Siis
        sähköpuolen viat. Etenkin ne ovat osoitus
        hätäisestä markkinoille tuonnista. Monissa
        uusissa autoissa on todella vakavia vikoja. Tämän
        päivän sanahan on tuotannon ulkoistaminen ja
        tietysti autonvalmistajatkin käyttävät sitä
        halvinta alihankkijaa. Monesti vaan promillen
        säästö alihankitun komponentin hinnassa aiheuttaa
        suuria ongelmia laadussa. Tuo on todella
        masentava suuntaus monella muullakin alalla.

        No onneksi Volvo kuitenkin vielä on valovuosia
        edellä monia muita merkkejä myös laadussa.

        Olen itse huollossa asiakaspalvelussa
        työskennelleenä ja kuluttajana takaiskuja
        kokeneena huomannut että mattimeikäläisen
        silmissä ei tehdä kovinkaan tarkkaa jaottelua
        siitä, mikä on iso ja mikä pikkuvika. Kaikki viat
        harmittavat yhtälailla kun auto viedään
        korjaamoon ja siellä sanotaan että vikaa ei
        löytynyt, tai että osia on vaihdettu mutta sama
        vika jatkuu.

        Tuo kilpailuhomma on kyllä karannut käsistä, sen
        näkee muuallakin kuin autoteollisuudessa. Voisko
        olla kuitenkin niin, että karilleajoista
        huolimatta se on niin kannattavaa että riski
        kannattaa ottaa. Eihän tässä ole kysymys kuin
        autoista. Suomessa ne kyllä maksavat niin paljon
        että tietysti sapettaa enemmän kuin halvemman
        hintatason maissa.

        Kyllä tuo Volvon valovuosien etumatka laadussa on
        kutistunut minuuteiksi.


    • 850

      S60 valmistetaan Hollannissa. Samoilla linjoilla
      tehdään myös kaikki 40-sarjalaiset.

      Volvo S60:n lastentaudeiksi näyttävät jääneen
      tosiaan nuo ikävät sähköviat.

      • Volvon ent. sähkäri

        Kaikkien merkkien uusissa malleissa
        on "lastentauteja", jotka pyritään korjaamaan jo
        ensimmäisen mallivuoden aikana. Huom. ei siis
        odoteta seuraavaan vuoteen! Kyllä se Volvokin
        osaa vikapaikat etsiä ja varmasti korjaa ne ennen
        seuraavaa vuotta. Maineen menetys on niin suuri
        juttu suuressa maailmassa, että imagon eteen
        tehdään varmasti kaikki inhimillisesti
        mahdollinen.

        Itse olin Volvon sähköhommissa vielä silloin, kun
        850-sarjan valmistus loppui. Esim. 850:n osalla
        oli melko suuria muutoksia koko sen tuotannon
        aikana eikä kukaan valittanut.

        Kyllä Volvo on aina Volvo, vaikka sitä yritetään
        lyödä nyt vyön alle.


      • Ajatelkaa vähän
        Volvon ent. sähkäri kirjoitti:

        Kaikkien merkkien uusissa malleissa
        on "lastentauteja", jotka pyritään korjaamaan jo
        ensimmäisen mallivuoden aikana. Huom. ei siis
        odoteta seuraavaan vuoteen! Kyllä se Volvokin
        osaa vikapaikat etsiä ja varmasti korjaa ne ennen
        seuraavaa vuotta. Maineen menetys on niin suuri
        juttu suuressa maailmassa, että imagon eteen
        tehdään varmasti kaikki inhimillisesti
        mahdollinen.

        Itse olin Volvon sähköhommissa vielä silloin, kun
        850-sarjan valmistus loppui. Esim. 850:n osalla
        oli melko suuria muutoksia koko sen tuotannon
        aikana eikä kukaan valittanut.

        Kyllä Volvo on aina Volvo, vaikka sitä yritetään
        lyödä nyt vyön alle.

        Saako yli 200 000 mk autossa olla erilaisia
        sähkövikoja.
        Vastaus: Ei todellakaan saa, jos sellaisia
        esiintyy, ainakin minä lähden seuraavaksi
        autokauppaan. Ja taatusti kauppaa tehdään silloin
        eri merkkisestä autosta.
        Volvoissahan on pahaa laatuongelmaa myös
        pallonivelissä ja pyöränlaakereissa. Ei sellaiset
        osat saa kulua 50 000 km matkalla, ne on tuon
        hintaluokan autossa kestettävä 300 000 km,
        ennenkuin voidaan puhua laadusta, muu on pelkkää
        ostajan kusettamista.


    • Aftonbladetin lukija

      Kyllä kai huolto pystyy korjaamaan ongelmat, jos
      se toimii ohjeiden mukaan. Ruotsin Volvohuollot
      on jo pantu "vakoilijoiden" syyniin. Volvo on
      lähettänyt asiakkaiksi tekeytyneitä tarkastajiaan
      Volvohuoltoihin ja -myyntiin.

      Sitten se tärkein: Volvo tietää melko tarkkaan,
      missä uusien mallien viat ovat. Asiasta on hyvä
      grafiikkakuva Aftonbladetin (11.4.01) artikkelin
      liitteenä. Artikkeli on "De ska lösa Volvos
      kris". Nettiosoite on:

      www.aftonbladet.se

      Toinen hyvä artikkeli on saman lehden seuraavan
      päivän numerossa: "Volvoägare får pengar
      tillbaka". Siinä kerrotaan asiakkaasta, joka sai
      rahansa takaisin 3 kk vanhasta Volvostaan.

    • muuramelainen

      S60 volvo ,moottori D5 v. 2003,käyntiinlähtö ongelma.Lähtee hyvin käyntiin kelillä .Pakkas kelillä ei suostu käynnistymään .akku pyörittää hyvin moottoria,hehkut rele vaihdettu,lokilämmitin toimii .?MMikähän on vika?

    • ajattele-millä-ajat

      Vuosia sitten , itselläni oli Volvo S80 2,9 vm2000
      Ajoin yli 100000 km,oli siinäkin "sähkövikoja" , muutaman polttimon joutui vaihtamaan .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      4781
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3203
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3145
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      413
      2264
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      236
      1392
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1151
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1118
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      118
      1028
    Aihe