Muutamilla tällä palstalla näyttää olevan
hauskaa, kun Volvoissa on vikoja. Itse olen
harkitsemassa auton hankintaa ja neljästä
vaihtoehdosta kaksi on Volvoa (S80 ja S60).
Volvojen osalta minua askarruttaa erityisesti
tälläkin palstalla esille tuodut SÄHKÖVIAT.
Minkälaisia nämä viat ovat ja MIKSI HUOLTO EI
PYSTY NIITÄ KORJAAMAAN? Eikö autojen omat
diagnostiikkajärjestelmät osaa kertoa, missä
osassa vika on?
Valmistetaanko S60 Hollannissa? Ovatko S80:n ja
S60:n sähköjärjestelmät samankaltaiset?
S80 ja S60 mallien sähköviat
13
6099
Vastaukset
- Ota AERO
SAAB 9-5 et kadu koskaan,anna volvokuskit kyntää.
- ??
Ei kannattais mainostaa tollasta muovipulkkaa ku
SAAB.Sisustus on älyttömän RUMA ja ulkoopäin se
ei oo häävi! - SAAB
?? kirjoitti:
Ei kannattais mainostaa tollasta muovipulkkaa ku
SAAB.Sisustus on älyttömän RUMA ja ulkoopäin se
ei oo häävi!ulkonäkö.sähköviat ei.HHHHAHAHAHAHhahaha
- PVC
taitavat olla yksi suuri syy. Esim. nopeusmittari
pitää ohjelmoida erikseen ko. yksilöön jos se
vaihdetaan. Myöskin sivupeilit saavat käskynsä
tietokoneen välittämänä. Eräänkin S80:n
ohjelmistoa rukattiin viidesti ekan kuukauden
aikana ennenkuin auto suostui toimimaan. Sen
jälkeen ei ongelmia ole ilmennyt. Vikoja oli mm.
valojen katoaminen sekä käynnistymättömyys.- Masa
Diagnostiikka saattaa ilmaista vian väärään
kohteeseen, joka sitten vaihdetaan mutta vika ei
poistu. Lisäksi ajoittaisia sähkövikoja.
Älä ainakaan vielä osta Volvoa, saa nähdä mitä
juuri perustettu kriisiryhmä saa aikaiseksi, niin
katso sitten uudestaan Volvon suuntaan. Ongelmien
täytyy olla melkoisia kun tuolla tohinalla
perustetaan työryhmä, mutta hyvä kun reagoivat.
Valoa näkyy jo tunnelin päässä mutta onko se
tunnelin suu vai vastaantuleva juna ? - Isoturpo
Masa kirjoitti:
Diagnostiikka saattaa ilmaista vian väärään
kohteeseen, joka sitten vaihdetaan mutta vika ei
poistu. Lisäksi ajoittaisia sähkövikoja.
Älä ainakaan vielä osta Volvoa, saa nähdä mitä
juuri perustettu kriisiryhmä saa aikaiseksi, niin
katso sitten uudestaan Volvon suuntaan. Ongelmien
täytyy olla melkoisia kun tuolla tohinalla
perustetaan työryhmä, mutta hyvä kun reagoivat.
Valoa näkyy jo tunnelin päässä mutta onko se
tunnelin suu vai vastaantuleva juna ?Vaikuttaa hieman hysteeriseltä ihmisten
suhtautuminen tuohon kriisiryhmään. Näköjään
maineelle ei tee hyvää Volvon pitämä avoin
suhtautuminen auton vikoihin.
Loppujen lopuksi kun katsoo tarkemmin,
millaisista vioista on kyse, ei asia mikään
haudanvakava olekaan. Viat ovat uudeksi
nykyautoksi(valitettavasti) suhteellisen
vähäisiä. Tietysti Volvon tarkoitushan on olla
lähempänä laatumerkkejä (BMW ja MB) kuin
pohjasakkaa (huonot saksalaiset, kaikki
ranskalaiset). Siinä suhteessa vikoja on aivan
liikaa, vaikka myöhemmissä tuotantomalleissa
niitä ei olisikaan.
Huvittavaa on, että omalla tavallaan vähäisimmät
viat ovat kaikkein kiusallisimpia. Siis
sähköpuolen viat. Etenkin ne ovat osoitus
hätäisestä markkinoille tuonnista. Monissa
uusissa autoissa on todella vakavia vikoja. Tämän
päivän sanahan on tuotannon ulkoistaminen ja
tietysti autonvalmistajatkin käyttävät sitä
halvinta alihankkijaa. Monesti vaan promillen
säästö alihankitun komponentin hinnassa aiheuttaa
suuria ongelmia laadussa. Tuo on todella
masentava suuntaus monella muullakin alalla.
No onneksi Volvo kuitenkin vielä on valovuosia
edellä monia muita merkkejä myös laadussa. - Elo
Isoturpo kirjoitti:
Vaikuttaa hieman hysteeriseltä ihmisten
suhtautuminen tuohon kriisiryhmään. Näköjään
maineelle ei tee hyvää Volvon pitämä avoin
suhtautuminen auton vikoihin.
Loppujen lopuksi kun katsoo tarkemmin,
millaisista vioista on kyse, ei asia mikään
haudanvakava olekaan. Viat ovat uudeksi
nykyautoksi(valitettavasti) suhteellisen
vähäisiä. Tietysti Volvon tarkoitushan on olla
lähempänä laatumerkkejä (BMW ja MB) kuin
pohjasakkaa (huonot saksalaiset, kaikki
ranskalaiset). Siinä suhteessa vikoja on aivan
liikaa, vaikka myöhemmissä tuotantomalleissa
niitä ei olisikaan.
Huvittavaa on, että omalla tavallaan vähäisimmät
viat ovat kaikkein kiusallisimpia. Siis
sähköpuolen viat. Etenkin ne ovat osoitus
hätäisestä markkinoille tuonnista. Monissa
uusissa autoissa on todella vakavia vikoja. Tämän
päivän sanahan on tuotannon ulkoistaminen ja
tietysti autonvalmistajatkin käyttävät sitä
halvinta alihankkijaa. Monesti vaan promillen
säästö alihankitun komponentin hinnassa aiheuttaa
suuria ongelmia laadussa. Tuo on todella
masentava suuntaus monella muullakin alalla.
No onneksi Volvo kuitenkin vielä on valovuosia
edellä monia muita merkkejä myös laadussa.Olen itse huollossa asiakaspalvelussa
työskennelleenä ja kuluttajana takaiskuja
kokeneena huomannut että mattimeikäläisen
silmissä ei tehdä kovinkaan tarkkaa jaottelua
siitä, mikä on iso ja mikä pikkuvika. Kaikki viat
harmittavat yhtälailla kun auto viedään
korjaamoon ja siellä sanotaan että vikaa ei
löytynyt, tai että osia on vaihdettu mutta sama
vika jatkuu.
Tuo kilpailuhomma on kyllä karannut käsistä, sen
näkee muuallakin kuin autoteollisuudessa. Voisko
olla kuitenkin niin, että karilleajoista
huolimatta se on niin kannattavaa että riski
kannattaa ottaa. Eihän tässä ole kysymys kuin
autoista. Suomessa ne kyllä maksavat niin paljon
että tietysti sapettaa enemmän kuin halvemman
hintatason maissa.
Kyllä tuo Volvon valovuosien etumatka laadussa on
kutistunut minuuteiksi.
- 850
S60 valmistetaan Hollannissa. Samoilla linjoilla
tehdään myös kaikki 40-sarjalaiset.
Volvo S60:n lastentaudeiksi näyttävät jääneen
tosiaan nuo ikävät sähköviat.- Volvon ent. sähkäri
Kaikkien merkkien uusissa malleissa
on "lastentauteja", jotka pyritään korjaamaan jo
ensimmäisen mallivuoden aikana. Huom. ei siis
odoteta seuraavaan vuoteen! Kyllä se Volvokin
osaa vikapaikat etsiä ja varmasti korjaa ne ennen
seuraavaa vuotta. Maineen menetys on niin suuri
juttu suuressa maailmassa, että imagon eteen
tehdään varmasti kaikki inhimillisesti
mahdollinen.
Itse olin Volvon sähköhommissa vielä silloin, kun
850-sarjan valmistus loppui. Esim. 850:n osalla
oli melko suuria muutoksia koko sen tuotannon
aikana eikä kukaan valittanut.
Kyllä Volvo on aina Volvo, vaikka sitä yritetään
lyödä nyt vyön alle. - Ajatelkaa vähän
Volvon ent. sähkäri kirjoitti:
Kaikkien merkkien uusissa malleissa
on "lastentauteja", jotka pyritään korjaamaan jo
ensimmäisen mallivuoden aikana. Huom. ei siis
odoteta seuraavaan vuoteen! Kyllä se Volvokin
osaa vikapaikat etsiä ja varmasti korjaa ne ennen
seuraavaa vuotta. Maineen menetys on niin suuri
juttu suuressa maailmassa, että imagon eteen
tehdään varmasti kaikki inhimillisesti
mahdollinen.
Itse olin Volvon sähköhommissa vielä silloin, kun
850-sarjan valmistus loppui. Esim. 850:n osalla
oli melko suuria muutoksia koko sen tuotannon
aikana eikä kukaan valittanut.
Kyllä Volvo on aina Volvo, vaikka sitä yritetään
lyödä nyt vyön alle.Saako yli 200 000 mk autossa olla erilaisia
sähkövikoja.
Vastaus: Ei todellakaan saa, jos sellaisia
esiintyy, ainakin minä lähden seuraavaksi
autokauppaan. Ja taatusti kauppaa tehdään silloin
eri merkkisestä autosta.
Volvoissahan on pahaa laatuongelmaa myös
pallonivelissä ja pyöränlaakereissa. Ei sellaiset
osat saa kulua 50 000 km matkalla, ne on tuon
hintaluokan autossa kestettävä 300 000 km,
ennenkuin voidaan puhua laadusta, muu on pelkkää
ostajan kusettamista.
- Aftonbladetin lukija
Kyllä kai huolto pystyy korjaamaan ongelmat, jos
se toimii ohjeiden mukaan. Ruotsin Volvohuollot
on jo pantu "vakoilijoiden" syyniin. Volvo on
lähettänyt asiakkaiksi tekeytyneitä tarkastajiaan
Volvohuoltoihin ja -myyntiin.
Sitten se tärkein: Volvo tietää melko tarkkaan,
missä uusien mallien viat ovat. Asiasta on hyvä
grafiikkakuva Aftonbladetin (11.4.01) artikkelin
liitteenä. Artikkeli on "De ska lösa Volvos
kris". Nettiosoite on:
www.aftonbladet.se
Toinen hyvä artikkeli on saman lehden seuraavan
päivän numerossa: "Volvoägare får pengar
tillbaka". Siinä kerrotaan asiakkaasta, joka sai
rahansa takaisin 3 kk vanhasta Volvostaan. - muuramelainen
S60 volvo ,moottori D5 v. 2003,käyntiinlähtö ongelma.Lähtee hyvin käyntiin kelillä .Pakkas kelillä ei suostu käynnistymään .akku pyörittää hyvin moottoria,hehkut rele vaihdettu,lokilämmitin toimii .?MMikähän on vika?
- ajattele-millä-ajat
Vuosia sitten , itselläni oli Volvo S80 2,9 vm2000
Ajoin yli 100000 km,oli siinäkin "sähkövikoja" , muutaman polttimon joutui vaihtamaan .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .984781Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403203Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503145Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4132264Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2361392Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761207
- 711151
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311118Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181028