Pohtamon hiukset Universumeissa

Luomuhiukset?

Lähtikö Pohtamo Universumeihin hiukset luomuna?
Joissakin kuvissa noista kisoista hiukset näyttävät vaaleammilta kuin ne ovat kun taas joissakin ne näyttävät omanvärisiltä. Eli vaalennittiinko hiuksia ennen kisoja vai ovatko ne vain vaalenneet San Salvadorin lämmössä?

11

2094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missologi

      Oma väri hiuksissa, lisänä vaaleita raidotuksia.

      Muuten kyllä voisi sanoa, että Anne Pohtamo oli viimeisin todellinen luomu-Miss Universum. Hänen hammasrivistöllään ei kisoja tänä päivänä voitettaisi (luonnollisen valkoiset, etuhampaat lievästi "limittäin"). Hänen vartalonsa oli MINUN mielestäni "täydellinen", mutta noin hoikalla ja naisellisella kropalla ja kapeilla käsivarsilla ei enää pärjää missikisoissa. Trendi on nyt sporttinen; pitäisi olla lihaksia, ei saisi olla vyötärölinjaa (Anne oli erittäin hoikka, mutta muodokas)ja enemmän make-upia (tämä ei ole minun toiveeni. Anne Pohtamon minimaalin make-up toimi vielä 1970-luvulla, mutta Tarja Smura 1990-luvulla menetti mahdollisuutensa "kompastumalla" omaan luonnollisuuteensa (ei siis siihen iltapuvun helmaan kuten on väitetty).

      Anne Pohtamo on edelleen mielestäni kaikkien aikojen kaunein Miss Universum. Tuon v.1975 kisan ennakkosuosikki, U.S.A:n Summer Bartholomew, joka sijoittui toiseksi perintöprinsessaksi oli minun suosikkini myös, mutta jostakin syystä sitten jopa Haitin sangen tavanomainen Gerthie David kiilasi hänen ohitseen.

      • Missologi

        Olin todella pahoillani, että hän pätkäisi upeat, pitkät hiuksensa ennen Miss Suomi-kisaa. Sitten hänellä tuli kiire kasvattamaan niitä Universum-kisaa varten, mutta eiväthän hiukset puolessa vuodessa kasvaa 6-7cm enempää (keskiverto).

        Jos kukaan muistaa Anne Pohtamon debyyttikisaa "Me naiset"-lehden järjestämässä "Suomen teiniprinsessa"-mittelössä niin hän oli aivan upea pitkissä, loivasti kiharretuissa kutreissaan, mutta jäi niukasti kakkoseksi.


      • Jussi_

        Tarjassa on hämmästyttävää yhdennäköisyyttä Anne Pohtamon kanssa. Mutta ajat olivat tosiaan muuttuneet, eikä kansainvälistä menestystä tullut.


      • Luomuhiukset?
        Jussi_ kirjoitti:

        Tarjassa on hämmästyttävää yhdennäköisyyttä Anne Pohtamon kanssa. Mutta ajat olivat tosiaan muuttuneet, eikä kansainvälistä menestystä tullut.

        Olihan Tarja Smura 10 parhaan joukossa Universumeissa 1993.Ihan hyvä saavutus. Meiltä tuppaa unohtumaan miten monia tyttöja tuohon kisaan osallistuu. Usa -edustaja Summer vuonna 1975 on kyllä säkenöivä ainakin uimapukukierroksella. Asiasta toiseen. Miss Eurooppa-kisan johtaja ranskalaisen Claude Berrin sanotaan tarjonneen kisassa voittoa sängyn kautta.Jostain näin että hän olisi häärinnyt myös Universumeissa. Minulle tuli pari vuotta sitten yllätyksenä, että vuosina 1962-1975 peräti kymmenen suomalaista missiä oli Universumeissa 5 parhaan joukossa. Luin Timo T.A Mikkosen missikirjasta että Miss Suomi 1976 Suvi Lukkarinen kohahdutti antamalla Berrille pakit missitansiaisissa. Ja jossain lehdessä joku toimittja juuri totesi että Pohtamon voiton jälkeen 1975 suomalaisten menestys Universumeissa loppui kuin seinään.HUH HUH! Mieleeni on tullut ikäviä ajatuksia... Onko muilla mitään " sisäpiirin tietoa " näistä kuvoista?


      • tuolloin
        Luomuhiukset? kirjoitti:

        Olihan Tarja Smura 10 parhaan joukossa Universumeissa 1993.Ihan hyvä saavutus. Meiltä tuppaa unohtumaan miten monia tyttöja tuohon kisaan osallistuu. Usa -edustaja Summer vuonna 1975 on kyllä säkenöivä ainakin uimapukukierroksella. Asiasta toiseen. Miss Eurooppa-kisan johtaja ranskalaisen Claude Berrin sanotaan tarjonneen kisassa voittoa sängyn kautta.Jostain näin että hän olisi häärinnyt myös Universumeissa. Minulle tuli pari vuotta sitten yllätyksenä, että vuosina 1962-1975 peräti kymmenen suomalaista missiä oli Universumeissa 5 parhaan joukossa. Luin Timo T.A Mikkosen missikirjasta että Miss Suomi 1976 Suvi Lukkarinen kohahdutti antamalla Berrille pakit missitansiaisissa. Ja jossain lehdessä joku toimittja juuri totesi että Pohtamon voiton jälkeen 1975 suomalaisten menestys Universumeissa loppui kuin seinään.HUH HUH! Mieleeni on tullut ikäviä ajatuksia... Onko muilla mitään " sisäpiirin tietoa " näistä kuvoista?

        Anne Pohtamolla oli keskivartalo suora pötkolinjainen jo tuolloin ja eikä niin ihmeellisen näköinen todellakaan. Mutta hän feikkasi vähän J Kennedyn tyyliin vaan sivistyneesti.

        Mutta uskoonpamahtaminen ja se taso kuiteskin...


      • aappa
        Jussi_ kirjoitti:

        Tarjassa on hämmästyttävää yhdennäköisyyttä Anne Pohtamon kanssa. Mutta ajat olivat tosiaan muuttuneet, eikä kansainvälistä menestystä tullut.

        -52, olympiavuosi=suomalainen missi
        -75, etyksvuosi=suomalainen missi


      • tulee myös?
        aappa kirjoitti:

        -52, olympiavuosi=suomalainen missi
        -75, etyksvuosi=suomalainen missi

        nyt sitten?


      • hmmm

        Itse kun olin ollut teini 70-luvulla, sen ajan kauneusihanteet ovat minusta edelleen kauniita, siis Pohtamo tai 70-luvun elokuvatähdet (katselen mielelläni DVDltä 70-luvun jenkkileffoja). Esim. rinnat saivat olla luonnollisen pienehköt silloin, ei tarvittu silikoneja, ja Annehan oli aika pienirintainen. Rusketus oli silloisilla naisilla luonnollista rannalla hankittua eikä sellaista ruiskurusketusta kuin nykyään. Ja noista hampaista olen samaa mieltä. Nykyajan hammaslaminaatit ovat aika karsean näköisiä etenkin valokuvissa.

        Jotenkin naismalleista on myös tullut kasvoiltaan androgyynisemmän näköisiä 2000-luvulla, 70-luvulla oltiin selkeämmin naisia.


      • 70-lukulainen
        hmmm kirjoitti:

        Itse kun olin ollut teini 70-luvulla, sen ajan kauneusihanteet ovat minusta edelleen kauniita, siis Pohtamo tai 70-luvun elokuvatähdet (katselen mielelläni DVDltä 70-luvun jenkkileffoja). Esim. rinnat saivat olla luonnollisen pienehköt silloin, ei tarvittu silikoneja, ja Annehan oli aika pienirintainen. Rusketus oli silloisilla naisilla luonnollista rannalla hankittua eikä sellaista ruiskurusketusta kuin nykyään. Ja noista hampaista olen samaa mieltä. Nykyajan hammaslaminaatit ovat aika karsean näköisiä etenkin valokuvissa.

        Jotenkin naismalleista on myös tullut kasvoiltaan androgyynisemmän näköisiä 2000-luvulla, 70-luvulla oltiin selkeämmin naisia.

        Kaikkein näteimmät missimme löytyvät v.1966-1976.

        Aina enemmän ja enemmän drag queenien näköisiä tyttöjä!

        Suomalaiset tosin ovat vielä pysyneet "naisina", mutta nuo leikellyt ja kirurgoidut latinokaunottaret...


      • Anonyymi
        Luomuhiukset? kirjoitti:

        Olihan Tarja Smura 10 parhaan joukossa Universumeissa 1993.Ihan hyvä saavutus. Meiltä tuppaa unohtumaan miten monia tyttöja tuohon kisaan osallistuu. Usa -edustaja Summer vuonna 1975 on kyllä säkenöivä ainakin uimapukukierroksella. Asiasta toiseen. Miss Eurooppa-kisan johtaja ranskalaisen Claude Berrin sanotaan tarjonneen kisassa voittoa sängyn kautta.Jostain näin että hän olisi häärinnyt myös Universumeissa. Minulle tuli pari vuotta sitten yllätyksenä, että vuosina 1962-1975 peräti kymmenen suomalaista missiä oli Universumeissa 5 parhaan joukossa. Luin Timo T.A Mikkosen missikirjasta että Miss Suomi 1976 Suvi Lukkarinen kohahdutti antamalla Berrille pakit missitansiaisissa. Ja jossain lehdessä joku toimittja juuri totesi että Pohtamon voiton jälkeen 1975 suomalaisten menestys Universumeissa loppui kuin seinään.HUH HUH! Mieleeni on tullut ikäviä ajatuksia... Onko muilla mitään " sisäpiirin tietoa " näistä kuvoista?

        Sisäpiiri paljastaa:

        Suomi palkittiin valitsemalla AP voittajaksi, koska Suomi järjesti ETYK-kokouksen juuri tuolloin. Samoin AK voitti kun oli olympialaiset.

        Suomea palkittiin siksi että se näin kurkotti länteen eikä Neuvostoliittoon päin kuten yleensä ja jota länsi paheksui.

        Upeita ja ladylikeja naisia silti molemmat, ei näistä nykyisistä ole enää mihinkään...


      • Anonyymi

        jos hän kisaisi nyt niin eiköhän olisi ajanmukaisena trendeissä mukana, kasvot ja luusto täydellinen .varmasti roikkuisi timankit kutreilla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3451
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1508
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1277
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1151
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      772
    Aihe