Minulla on kaksipesäinen öljykattila, joka olisi puhdistuksen tarpeessa. Olen ensikertalainen tässä puhdistus hommassa, joten voisiko joku ystävällisesti neuvoa miten homma olisi parasta tehdä. Haluaisin tehdä sen itse ja samalla tutustua tähän järjestelmään paremmin.
Kaikki vinkit ovat tarpeen!
Öljykattilan puhdistus ohjeita
3
12126
Vastaukset
- peliin
niin noki irtoaa.
- Osku.
Öljylämmityskattila
Minun vanha Jämäni ( öljy ) alkoi myös mustata palotilan seiniä.
1 mm nokea lisää öljynkulutusta muistaakseni noin 10 %
Pyysin nuohoojaa samalla kun hän rassasi piipun, nuohoamaan pannun, ei korjaantunut!
Avasin vetopellin kokonaan auki.
Otin itse kaikki luukut auki ja huomasin että savupiippuun menevä sola oli enää noin 1/3 auki, pitkä ( 1,5 m ) keppi, jolla rassasin, ja sain vielä ämpärillisen tuhkaa nuohoojan jälkeen?
Kyllä alkoi vetämään pienemmällä ilmamäärällä! nokeaminen loppui! Mutta itse olin kuin "n" tummaihoinen, mutta lähti sentään saippualla.
( Puupuoli samalla tapaa )!
Päävirtakytkin asentoon ”0”
- irrota poltin poltinluukusta
- irrota savusolan puhdistusluukku, ja vedä liekinohjauslevyt ulos
- puhdista savukanavien seinämät
- aseta puhdistusluukku tilapäisesti paikoilleen, koska
- sitten irrotat poltinluukun, ja puhdista tulipesä
- nyt poltinluukku paikoilleen
- avaa savusolan luukku joka äsken jäi löysälle, ja työnnä liekinohjauslevyt oikeaan asentoon aivan perille saakka
- kiinnitä puhdistusluukku sopivaan kireyteen aivan kun poltinluukku
- poltin paikoilleen ja käynnistä se. Totea kädellä ettei luukut vuoda savukaasuja.
Uudesta öljylämmityskattilasta, myös Jämä ei vuoden käytön jälkeen tule kun "vaarin" mukillinen tuhkaa!
Tässä Öljylämmityskattilan huolto ym-ohjeita:
http://www.rte.vtt.fi/webdia/oljylampo/huolto/yleiset.asp?ID=22- Öljykattila.
Todella paljon kiitoksia ohjeistasi, Osku. Juuri sellaisia tarvitsin. Samoin se linkki oli myös erittäin tervetullut lisä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847