Mistä mahtaa johtua että pienen, laihan kissani turkkikin alkaa olla kärsineen näköinen? On aina ollut laiha&pieni, nyt kyljet lommollaan, ja varsinkin niissä kohdin turkki tosi huonon näköinen, ei laikukas eikä takkuinen, mutta jotenkin sekainen...
turkki huonossa kunnossa
3
1755
Vastaukset
- Kissallinen*2
Onko kissa madotettu? Madot verottavat kissan ruokaa ja tämä näkyy huononevana kuntona, kissa laihtuu ja turkki käy huonoksi.
Mitäs kissasi syö,onko liian laihat eväät? Sairauskin voi vaivat,siloin eläinlääkärin pakeille. - Katti
Kissasi turkista sen verran,että voi hyvinkin olla mahdollista,että kissallasi on matoja.
Seuraappas vähän oksenteleeko kissa useasti/tuleeko oksennuksen mukana pieniä keltaisia matoja.
Jos mahdollista,tarkasteleppa myös kissan kakkaamista,tuleeko kissan kakkan mukana myös näitä keltaisia matoja.
Jos kyseessä ei ole matoja,luulisin,että kissasi ei saa riittävästi B-vitamiinia.
Ruoka kaupoissa myydään juuri kissoille tarkoittettua B-vitamiini tabletteja.
Tabletit vaikuttavat kissan turkin kiiltoon,sekä sen tuuheuteen..
Tabletit kohentavat myös kissan yleiskuntoa :)
Ei maksa paljoa,ja on helppo tapa hoitaa kissan turkin kuntoon. - hoida madotukset
kuntoon.Osta jotain hieman "tujumpaa"matolääkettä eli Axiluria tai Drontalia.Hoida samalla ulkoloishäädöt(Frontline-liuos).
Tarkista ruokinta.Saako kissasi tarpeeksi laadukasta ruokaa?Tarkoittaen mm.laadukas kuivaruoka esim.Hill´s tai Acana.Raakaa lihaa esim.nauta,broileri.Kerran viikossa kalaa(järvikalat kypsennettyinä) sekä raaka kananmunankeltuainen.
Karvanlähtöaikoina voi lisänä antaa esim.Pirskattia tai Viacutan-liuosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285