Tämä ei ole normaalia

*mietiskelee*

16v poika kirjoittaa...
Silloin tällöin, yleensä juuri koulussa, mulla saattaa yhtäkkiä vain vihlasta sydämestä, jolloin katseeni ja koko vartaloni jäätyy paikoilleen. Se kestää yleensä noin 10 sekuntia tai sitten se vähitellen loppuu ja olen taas normaalissa kunnossa.

Kuten kerran esitelmää pitäessä sanat vain yhtäkkiä katkesi... jäädyin siihen tiettyyn asentoon, luokka katsoi minua oudoksuen. Sitten hetken päästä lämäsin kädellä rintaani ja jatkoin esitelmän loppuun.

Toinen ikävä tilanne oli koulun käytävällä; käytävä täynnä porukkaa, kävelen rauhassa, kunnes yhtäkkiä vihlasee rinnasta. Jähmetyn paikalleni kyyry-asentoon ja kaikki katsovat minua. Ilmeenikin on kuin minua olisi survaistu miekalla selän läpi. Hetken siinä paikallani liikkumattomana olin, kunnes helpotti ja jatkoin muina miehinä kävelemistä. Kaikki olivat katsoneet ja sitten kävellessäni poispäin kuulin vain supinaa.

Kipu ei sinänsä ole mikään hirveän kova, mutta merkittävän kova silti ja se vain jähmettää koko ruumiini.

En siis ole mikään ylipainoinen tai muutenkaan tukeva. Olen hoikka ja harrastan liikuntaakin suht säännöllisesti. Nyt kesälomalla ei ole ollut kertaakaan tämmöistä hätä stoppia Ei ole aavistustakaan mistä tämmöinen voisi johtua ja mitä tämä yleensäkin tarkoittaa?

Pelkään tässä vain, että eräänä kauniina päivänä, valtimo menee täydellisesti tukkoon, mikäli siellä rojua on sitä tukkimassa tälläkään hetkellä ja saan sydärin ja kaadun maahan. Kualen. Paras tapahtua sitten sairaalassa jos on tapahtuakseen!
Onko tämä sitä kuuluisaa 'suomalaisuutta'?

13

1265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmp?

Mulla käy joskus samoin: Vihlaisee sydämmestä, enkä pysty liikkumaan. Vasta nyt kun luin ton juttus niin tuli mieleen epilepsia?

• pam

Epilepsia ei yleensä kyllä ilmene ihan tuolla tavoin...

BTW, minusta tuntuu, että kyseessä on ihan tavallinen sydänlihaskramppi, joita silloin tällöin ilmenee kaikilla ihmisillä. Jos sinulla oheiset "kohtaukset" ovat kuitenkin usein toistuvia, suosittelen käymään lääkärissä.

• oinasnainen

unoha kokonaan ett se liityis mitenkään epilepsiaan tai vastaavaan....
        pelkkää hoopoo puhetta tietämättömiltä!
        se on lihaskramppi sydämmes ja aika yleistä
        monilla, itse olen yksi niistä.

lääkäri puhui jotain ett se johtuu ku seläs
        lapaluiden alla on joku pikkunen lihas siel
        jossain syväl ja se on heikko,eikä kestä kaikkia liikkeitä ja sit
        tulee kramppi.en nyt osaa selittää sitä mitenkään
        hienosti ku siitä on niin kauan ku se on selitetty
        mulle, mut se ei oo vaarallista!!! joillakin niitä
        vain tulee.
        aattele vaik niin ett jos et oo liikkunu pitkään
        aikaan ja lihakset on heikistyny ja sit juoksetki
        jonku skuupperin, niin sillohan on aika yleistä
        ett saa lihaskrampin.
        niin on tässäki tapaukses....paitsi siihen ei ny
        tarvita aina mitään rehkimistä ett sydämmestä
        ottaa....tiiän ett se ei oo mukavaa saaja niitä,
        mut asialle ei voi mitään,mut jos niitä tulee
        todella usein niin mee käymään lääkäris
        kysymäs neuvoo ett mitä pitäis tehä. usein
        siihen suositellaan lapaluiden
        vahvistamis-liikkeitä...niin se lihas siel allaki
        si voimistuu eikä kramppaile.

ite aloin niitä tekeen ja en ookkaan si niitä
        "sydän kipuja" saanu pitkään aikaan :)))

• mutta

onks toi sun signeeraukses Resident Evil kolmosesta?

• ...

juup heti paikalla lääkäriin tommonen voi olla vakavaa!

• fewe

poltatko??ryyppäätkö??mee lääkärihin....

• asdsaf

HIViä.

• Ei oo totta :D

No ei kai nyt sentään mitään sukupuolitauteja aleta sotkemaan tähän :D Ei, ei ollankaan hei.

En ole ollut sukupuoliyhdynnässä... vielä, tai muutenkaan hivisen ihmisen lähettyvillä (tietääkseni) joten ei voi olla mulla sellasta :D

• Esim linkas...

Mulla oli sama juttu, esim. aamulla koulussa tai linja-autossa saattoi vihlaista rinnasta , ja tuntui kuin olisi kuoleman oma, ja pitäisikö mennä lääkäriin.. :( Nyt murheet ovat menneet ohi ,eli kyllä se siitä :)

Ps. Jos se jatkuu todella pitkään niin sitte lääkäriin :/

• että sydämestä?

oletko varma että vihlonta tulee sydämestä? saattaa olla jokin muukin kuin sydän. jos sydämessä on jotain vikaa niin se säteilee yleensä vasempaan käteen. vasen käsi voi esim puutua tai muuten sattua. onko tälläistä ollut?
      yksi mahdollisuus on myös että saat jonkinlaisen lihas krampin rintaan.
      monilla ihmisillä minullakin tulee välillä pistoksia rintaan. ja juuri vasemmalle puolelle

• teme91

juu mullakin on sama homma et sattuu se lihas vasemmal puolel

• Psykopaattityttö

Tämä on ehkä outo mielipide,mutta entä jos se liittyy stressiin? En tiedä miten,mutta tuli jotenkin sellainen tunne.

• zzzonjjjjjja

Luulen, että sulla voi myös vihlaista keuhkosta...
      Jäädytkö paikoilleen kivun takia? vai lamaannutko?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      59
      7470
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2896
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1746
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1639
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1448
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1384
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      129
      1116
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      817
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      46
      799
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe