16v poika kirjoittaa...
Silloin tällöin, yleensä juuri koulussa, mulla saattaa yhtäkkiä vain vihlasta sydämestä, jolloin katseeni ja koko vartaloni jäätyy paikoilleen. Se kestää yleensä noin 10 sekuntia tai sitten se vähitellen loppuu ja olen taas normaalissa kunnossa.
Kuten kerran esitelmää pitäessä sanat vain yhtäkkiä katkesi... jäädyin siihen tiettyyn asentoon, luokka katsoi minua oudoksuen. Sitten hetken päästä lämäsin kädellä rintaani ja jatkoin esitelmän loppuun.
Toinen ikävä tilanne oli koulun käytävällä; käytävä täynnä porukkaa, kävelen rauhassa, kunnes yhtäkkiä vihlasee rinnasta. Jähmetyn paikalleni kyyry-asentoon ja kaikki katsovat minua. Ilmeenikin on kuin minua olisi survaistu miekalla selän läpi. Hetken siinä paikallani liikkumattomana olin, kunnes helpotti ja jatkoin muina miehinä kävelemistä. Kaikki olivat katsoneet ja sitten kävellessäni poispäin kuulin vain supinaa.
Kipu ei sinänsä ole mikään hirveän kova, mutta merkittävän kova silti ja se vain jähmettää koko ruumiini.
En siis ole mikään ylipainoinen tai muutenkaan tukeva. Olen hoikka ja harrastan liikuntaakin suht säännöllisesti. Nyt kesälomalla ei ole ollut kertaakaan tämmöistä hätä stoppia Ei ole aavistustakaan mistä tämmöinen voisi johtua ja mitä tämä yleensäkin tarkoittaa?
Pelkään tässä vain, että eräänä kauniina päivänä, valtimo menee täydellisesti tukkoon, mikäli siellä rojua on sitä tukkimassa tälläkään hetkellä ja saan sydärin ja kaadun maahan. Kualen. Paras tapahtua sitten sairaalassa jos on tapahtuakseen!
Onko tämä sitä kuuluisaa 'suomalaisuutta'?
13
1265
Vastaukset
- Hmp?
Mulla käy joskus samoin: Vihlaisee sydämmestä, enkä pysty liikkumaan. Vasta nyt kun luin ton juttus niin tuli mieleen epilepsia?
- pam
Epilepsia ei yleensä kyllä ilmene ihan tuolla tavoin...
BTW, minusta tuntuu, että kyseessä on ihan tavallinen sydänlihaskramppi, joita silloin tällöin ilmenee kaikilla ihmisillä. Jos sinulla oheiset "kohtaukset" ovat kuitenkin usein toistuvia, suosittelen käymään lääkärissä. - oinasnainen
unoha kokonaan ett se liityis mitenkään epilepsiaan tai vastaavaan....
pelkkää hoopoo puhetta tietämättömiltä!
se on lihaskramppi sydämmes ja aika yleistä
monilla, itse olen yksi niistä.
lääkäri puhui jotain ett se johtuu ku seläs
lapaluiden alla on joku pikkunen lihas siel
jossain syväl ja se on heikko,eikä kestä kaikkia liikkeitä ja sit
tulee kramppi.en nyt osaa selittää sitä mitenkään
hienosti ku siitä on niin kauan ku se on selitetty
mulle, mut se ei oo vaarallista!!! joillakin niitä
vain tulee.
aattele vaik niin ett jos et oo liikkunu pitkään
aikaan ja lihakset on heikistyny ja sit juoksetki
jonku skuupperin, niin sillohan on aika yleistä
ett saa lihaskrampin.
niin on tässäki tapaukses....paitsi siihen ei ny
tarvita aina mitään rehkimistä ett sydämmestä
ottaa....tiiän ett se ei oo mukavaa saaja niitä,
mut asialle ei voi mitään,mut jos niitä tulee
todella usein niin mee käymään lääkäris
kysymäs neuvoo ett mitä pitäis tehä. usein
siihen suositellaan lapaluiden
vahvistamis-liikkeitä...niin se lihas siel allaki
si voimistuu eikä kramppaile.
ite aloin niitä tekeen ja en ookkaan si niitä
"sydän kipuja" saanu pitkään aikaan :)))
- mutta
onks toi sun signeeraukses Resident Evil kolmosesta?
- ...
juup heti paikalla lääkäriin tommonen voi olla vakavaa!
- fewe
poltatko??ryyppäätkö??mee lääkärihin....
- asdsaf
HIViä.
- Ei oo totta :D
No ei kai nyt sentään mitään sukupuolitauteja aleta sotkemaan tähän :D Ei, ei ollankaan hei.
En ole ollut sukupuoliyhdynnässä... vielä, tai muutenkaan hivisen ihmisen lähettyvillä (tietääkseni) joten ei voi olla mulla sellasta :D
- Esim linkas...
Mulla oli sama juttu, esim. aamulla koulussa tai linja-autossa saattoi vihlaista rinnasta , ja tuntui kuin olisi kuoleman oma, ja pitäisikö mennä lääkäriin.. :( Nyt murheet ovat menneet ohi ,eli kyllä se siitä :)
Ps. Jos se jatkuu todella pitkään niin sitte lääkäriin :/ - että sydämestä?
oletko varma että vihlonta tulee sydämestä? saattaa olla jokin muukin kuin sydän. jos sydämessä on jotain vikaa niin se säteilee yleensä vasempaan käteen. vasen käsi voi esim puutua tai muuten sattua. onko tälläistä ollut?
yksi mahdollisuus on myös että saat jonkinlaisen lihas krampin rintaan.
monilla ihmisillä minullakin tulee välillä pistoksia rintaan. ja juuri vasemmalle puolelle - teme91
juu mullakin on sama homma et sattuu se lihas vasemmal puolel
- Psykopaattityttö
Tämä on ehkä outo mielipide,mutta entä jos se liittyy stressiin? En tiedä miten,mutta tuli jotenkin sellainen tunne.
- zzzonjjjjjja
Luulen, että sulla voi myös vihlaista keuhkosta...
Jäädytkö paikoilleen kivun takia? vai lamaannutko?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain597470Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232896- 1421746
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651639Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151448Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671384- 1291116
- 73817
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko46799- 51707