varastaminen armeijassa

sdjösdgösd

mitä ootte pölliny intissä?

18

6924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyi paha paha

      Ei sieltä saa varastaa. :-//

      • pölliny

        ainakin yhen toimivan suomi konepistoolin, pari käsikranaattia, kaminan ja yhdet alushousut.


    • vimpari

      siellä NUSSITAAN

      • siel iskee

        ISONUSSI


    • Armeija= Paskaluukku

      Rynnäkkökiväärin panoksia, räkäpäitä, erilaisia auton osia ja cd-soittimia. Kaikenlaista mahdollista mistä nyt jotain iloa voi olla. Helppoa ja hauskaa.

    • gona muistelee

      Olin armeijassa silloin kun lyhin palvelusaika oli 8 kk. Nykyään edellinen saapumiserä lähtee pois ennenkuin seuraava tulee palvelukseen, mutta tuon systeemin vallitessahan wanhat edellisen saapumiserän gonat olivat jonkun aikaa rinnakkain palveluksessa uusien morttien kanssa.

      Gonat tiesivät jo miten armeijassa toimitaan, mutta vastatulleet mortit olivat ihan pihalla. Siksi heiltä oli helppoa pölliä tavaraa, kuin olisi vienyt karkin lapselta. Uusien alokkaiden tiloista käytettiinkin nimitystä "morttimarketti". Jos itse oli hukannut jotain armeijan kamoja, joita olisi joutunut korvaamaan, niin sen kuin kävi hakemassa itselleen vastaavan tilalle morttimarketista. Ja mortti joutui vuorostaan maksumieheksi. Itse kävin hakemassa morttimarketista mm. karvalakin, hanskat, intin lippalakin ym. sälää. Osan tavaroista olin itse kadottanut leireillä mutten halunnut joutua korvaamaan, kun niiden puuttuminen olisi huomattu lopputarkastuksessa, ja osan otin ihan muistoksi.

      Morttimarketin olemassaolo ja yleensäkin gonapappojen uusille alokkaille näyttämä huono esimerkki oli yksi painava syy, minkä takia palvelusaikaa lyhennettiin ja otettiin käyttöön järjestelmä jossa edelliset, gonahtaneet varusmiehet kotiutetaan ennenkuin seuraavat otetaan palvelukseen. Joten voitte nykyajan alokkaat olla vanhoille gonapapoille kiitollisia lyhyemmästä palvelusajasta.

      Tuolloinhan myös 8 kk miesten palveluksen loppuaikana "esimiehinä" olivat AUK:n/RUK:n käyneet oman palveluserän kaverit, entiset alokastoverit, joilla tietenkään ei ollut paljoakaan auktoriteettia vanhoihin tupakavereihinsa. Usein heidän käskyilleen lähinnä naureskeltiin, kun taas uudet alokkaat tottelivat heitä kusi sukassa. Ja sekös gonapappoja nauratti.

      • spoltj0

        löytyyhän intistä onneks vielä iloiset 9 kuukauden kuninkaalliset gona spollet. Me osattiin lipastamisen(nussimisen,pöllimisen..) kultainen taito sekä muu morteille vittuilu ; )


      • Flame

        Morttimarket toimii vieläki yli 6kk palvelevilla. Olin ite 9kk 1/00 Kesr/Sluk.. En kuitenkaan sitä paljoa käyttänyt,kun auton lavalle tuppasivat alokkaat unohtamaan kaikkea kivaa..


    • no totta helv...

      Ite varastin parit T80 panssarivaunut, yhen Draken hävittäjän, 15 rynnäkkökivääriä, kapteenin tyttären neitsyyden, soskun tytön alushousut ja pari laatikollista miinoja, sekä yhden atomipommin.

      • häkki heilahtaa

        mä otin yhden kapteenin, majurin ja alikersantin. nyt ne on seinällä.


    • Lantasotilas

      Päätin napata kotiutuessa.EI tarvinnut ostaa paperia 6 kuukauteen. Oli meinaan melko riittoisaa :)

    • no ei sieltä mittää ihimeellistä.. yks rulla kaksoisjohtoa, päiväpeite ja jottai koulutushaara merkkejä..!

    • Anonyymi

      Oke, mitä tänään

    • Anonyymi

      Peltipaita ja päiväpeite. Molemmat aivan uusia. Päiväpeitteen päällä on tullut vietettyä monta kivaa hetkeä vaimon kanssa vuosien varrella.

    • Anonyymi

      Kaksi konepistoolin patruunaa, kulki inttiajan aina mukanani.

    • Anonyymi

      Naapurituvasta otin tampaxin kun itellä loppu..

    • Anonyymi

      Paljon hyviä kokemusta ja taistelijan osaamisen.

    • Anonyymi

      Aikoinaan vähän helvetisti lomia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe