mitä ootte pölliny intissä?
varastaminen armeijassa
18
8256
Vastaukset
- Hyi paha paha
Ei sieltä saa varastaa. :-//
- pölliny
ainakin yhen toimivan suomi konepistoolin, pari käsikranaattia, kaminan ja yhdet alushousut.
- vimpari
siellä NUSSITAAN
- siel iskee
ISONUSSI
- Armeija= Paskaluukku
Rynnäkkökiväärin panoksia, räkäpäitä, erilaisia auton osia ja cd-soittimia. Kaikenlaista mahdollista mistä nyt jotain iloa voi olla. Helppoa ja hauskaa.
- gona muistelee
Olin armeijassa silloin kun lyhin palvelusaika oli 8 kk. Nykyään edellinen saapumiserä lähtee pois ennenkuin seuraava tulee palvelukseen, mutta tuon systeemin vallitessahan wanhat edellisen saapumiserän gonat olivat jonkun aikaa rinnakkain palveluksessa uusien morttien kanssa.
Gonat tiesivät jo miten armeijassa toimitaan, mutta vastatulleet mortit olivat ihan pihalla. Siksi heiltä oli helppoa pölliä tavaraa, kuin olisi vienyt karkin lapselta. Uusien alokkaiden tiloista käytettiinkin nimitystä "morttimarketti". Jos itse oli hukannut jotain armeijan kamoja, joita olisi joutunut korvaamaan, niin sen kuin kävi hakemassa itselleen vastaavan tilalle morttimarketista. Ja mortti joutui vuorostaan maksumieheksi. Itse kävin hakemassa morttimarketista mm. karvalakin, hanskat, intin lippalakin ym. sälää. Osan tavaroista olin itse kadottanut leireillä mutten halunnut joutua korvaamaan, kun niiden puuttuminen olisi huomattu lopputarkastuksessa, ja osan otin ihan muistoksi.
Morttimarketin olemassaolo ja yleensäkin gonapappojen uusille alokkaille näyttämä huono esimerkki oli yksi painava syy, minkä takia palvelusaikaa lyhennettiin ja otettiin käyttöön järjestelmä jossa edelliset, gonahtaneet varusmiehet kotiutetaan ennenkuin seuraavat otetaan palvelukseen. Joten voitte nykyajan alokkaat olla vanhoille gonapapoille kiitollisia lyhyemmästä palvelusajasta.
Tuolloinhan myös 8 kk miesten palveluksen loppuaikana "esimiehinä" olivat AUK:n/RUK:n käyneet oman palveluserän kaverit, entiset alokastoverit, joilla tietenkään ei ollut paljoakaan auktoriteettia vanhoihin tupakavereihinsa. Usein heidän käskyilleen lähinnä naureskeltiin, kun taas uudet alokkaat tottelivat heitä kusi sukassa. Ja sekös gonapappoja nauratti.- spoltj0
löytyyhän intistä onneks vielä iloiset 9 kuukauden kuninkaalliset gona spollet. Me osattiin lipastamisen(nussimisen,pöllimisen..) kultainen taito sekä muu morteille vittuilu ; )
- Flame
Morttimarket toimii vieläki yli 6kk palvelevilla. Olin ite 9kk 1/00 Kesr/Sluk.. En kuitenkaan sitä paljoa käyttänyt,kun auton lavalle tuppasivat alokkaat unohtamaan kaikkea kivaa..
- no totta helv...
Ite varastin parit T80 panssarivaunut, yhen Draken hävittäjän, 15 rynnäkkökivääriä, kapteenin tyttären neitsyyden, soskun tytön alushousut ja pari laatikollista miinoja, sekä yhden atomipommin.
- häkki heilahtaa
mä otin yhden kapteenin, majurin ja alikersantin. nyt ne on seinällä.
- Lantasotilas
Päätin napata kotiutuessa.EI tarvinnut ostaa paperia 6 kuukauteen. Oli meinaan melko riittoisaa :)
no ei sieltä mittää ihimeellistä.. yks rulla kaksoisjohtoa, päiväpeite ja jottai koulutushaara merkkejä..!
- Anonyymi
Oke, mitä tänään
- Anonyymi
Peltipaita ja päiväpeite. Molemmat aivan uusia. Päiväpeitteen päällä on tullut vietettyä monta kivaa hetkeä vaimon kanssa vuosien varrella.
- Anonyymi
Kaksi konepistoolin patruunaa, kulki inttiajan aina mukanani.
- Anonyymi
Naapurituvasta otin tampaxin kun itellä loppu..
- Anonyymi
Paljon hyviä kokemusta ja taistelijan osaamisen.
- Anonyymi
Aikoinaan vähän helvetisti lomia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213600
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu303413Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt503371Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka513045Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222849Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod212608Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1142332MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142145Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281737IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk1341370