Näetkö osaavia, sujuvia, taitavia turvallisia, vai: Onko ne KAIKKI "kusipäitä" Noh?
Näetkö hyvää?
7
425
Vastaukset
ku paljon ajaa.
on näkynyt taitavaa joustavaa ajoa joissa ohitellaan siististi, joskaan ei aina sääntöjen mukaan,
tavallista sääntöjen mukaan ohittelua,
sekä kusipäistä kaahausta, jossa mennään ohijos vakuttaa siltä että tila riittää, johtaa usein läheltäpiti tilanteeseen, ja muutamia -onneksi pieniä- kolhujakin on tullut nähtyä- ÄIJÄLÄ
Ajoneuvojen ja liikenneympäristön turvallisuuden kehittymisen myötä ainoa heikko lenkki ketjussa alkaa olla ainoastaan ihminen auton kuljettajana. Vireystilan lisäksi kuljettajan oma vuosien saatossa muodostunut ajotapa ja suhtautuminen muihin tielläliikkujiin määräävät aika pitkälti henkilökohtaisen riskitason. Tämä riskitaso vaihtelee huomattavasti, ja luonnollisesti korkealla riskitasolla toimivat kuljettajat ovat niitä jotka kolaroivat. Korkea riskitaso ei välttämättä johdu väärästä asenteesta tai tahallisesta riskinotosta. Joku opittu väärä tapa tai tottumus vain yksinkertaisesti lisää riskiä, eikä asianomainen sitä itse edes huomaa.
Yleisin väärä tai huono tapa lienee lähellä ajaminen. Jos ajoneuvotiheys on suuri, lähellä ajamiseen on helppo tottua eikä sitä koe riskiksi, ei ainakaan ennen kuin ollaan itse kolarissa. Välttämättä edes kolariin joutuminen ei muuta suhtautumista, koska syythän löytyvät muualta: keli, huonot renkaat, huono näkyvyys, tienpitäjän vika. Vai oletko kuullut, että kolarin jälkeen asianosainen kertoo tilanteen johtuneen omasta ajotavasta?
Tehokkain tapa tarkistaa oman ajotavan vahvuudet ja kehitysalueet on osallistua ammattilaisen tekemälle henkilökohtaiselle ajovalmennuskurssille. Monissa autokouluissa on kouluttajia, jotka ovat erikoistuneet ajokortillisten kuljettajien jatkokoulutukseen. Tarjontaa löytyy runsaasti: taloudellisen ajotavan kurssia, ajotapakartoitusta, liukkaan kelin kurssia. Koska kurssit ja koulutus on vapaaehtoista ja tietysti maksullista, suurta yleisöä on vaikea saada mukaan. Tavallaan on outoa, että uudesta autosta ollaan valmiita maksamaan 40 000 euroa, mutta omien liikennetaitojen kehittämisestä ei juuri mitään. No, tutkimusten mukaanhan jokainen on keskivertoa parempi.- nähnyt mitään
hyvää muissa kulkijoissa? Niin sokeaksi tulee kun paapattaa samaa nauhaa, EIKÖ!
- sinivilkku
nähnyt mitään kirjoitti:
hyvää muissa kulkijoissa? Niin sokeaksi tulee kun paapattaa samaa nauhaa, EIKÖ!
Äijälän luettelo on kopioitu suoraan tuolta:
http://www.tapiola.fi/www/yksityisasiakkaat/Asiakkaana Tapiolassa/Ajankohtaista/Ihminen on liikenteen heikoin lenkki.htm sinivilkku kirjoitti:
Äijälän luettelo on kopioitu suoraan tuolta:
http://www.tapiola.fi/www/yksityisasiakkaat/Asiakkaana Tapiolassa/Ajankohtaista/Ihminen on liikenteen heikoin lenkki.htm..teksti oli niin "raskaslukuista". että lopetin sen alkuunsa :-(
.....OLE KAIKKI "kusipäitä"
Katson itseäni peilistä ja näen taitavan kuljettjan :-)
Noh! Leikki sikseen. Todellakin tapaan päivittäin taitavia yksilöitä, mutta valitettavasti myös näitä "kusipäitä".
Kauhukseni olen huomannut, että uusi paha kaarti on ns. moposkootterit! (Tulevaisuuden autoiijat)
Onkohan näillä liikennesäännöt kateissa vai itseluottamus kohdallaan, kun ei noudateta autoilijoiden kohdalla esim. väistämisvelvollisuus sääntöjä?- sinivilkku
näen niin hyvää kuin vähemmän hyvääkin.
Kyllä vaan liikenteessä on vielä "ritareitakin" :)
Joka päivä on monta sataa kanssakulkijaa liikenteessä ja valtaosa ajaa aivan ok.
Jos "kaikki olisivat kusipäitä", niin eihän sieltä liikenteestä kukaan selviäisi ehjin nahoin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1321503
- 1691162
- 1011150
Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?
Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia761022- 187839
- 39789
- 89742
- 77714
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt70657- 86626