Felicia 1.3MPi

Pätkii...

Matkanteko tyssää omituiseen pätkimiseen. Veto häviää, eikä mitään reaktiota kaasupolkimeen.

Tänään sammui kone kaksi kertaa n. 30 km matkalla.
Pienen paussin jälkeen matkanteko voi jatkua :)

Tyhjäkäyntiki kuulostaa normaalilta, ei ainakaan pätki. Ilmansuodattimen vaihto ei auttanut.

Jotain vinkkejä mistä aloittaa vianhaku ?

Katsastettu viikko sitten, ja päästöarvot olivat loistavat. Olisko liian laiha seos :)

3

1032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimim. Erkki

      Ennenvanhaan kun ei autoissa ollut ruiskuvehkeitä eikä elektroniikkaa, vianhakukin oli yksinkertaisempaa: bensaa, ilmaa ja kipinää kun vaan on tarjolla oikeaan aikaan oikeassa paikassa, niin moottori käy. Jos ei käy, niin joku noista on pielessä. Tässä muutamia vihjeitä alkajaisiksi.

      Ensinnäkin, kartoita vika mahdollisimman tarkkaan. Hyytyykö meno yhtäkkisesti vai pikku hiljaa? Onko ajonopeudella vaikutusta asiaan? Esiintyykö jotain muita oireita samassa yhteydessä? Milloin ongelma alkoi esiintyä - mitä teit juuri ennen sitä (aika suuri osa vioista on itse aiheutettuja)? Onko vika niin säännönmukainen, että se toistuu aina ennakoitavalla tavalla? Entä vian "katoaminen" - kauanko auton pitää seistä, jotta se taas käynnistyy?

      Sitten ihan vaan summamutikassa joitakin ensimmäiseksi tsekattavia juttuja. Tarkista että bensatankki saa korvausilmaa - aja kokeeksi vaikka ilman tankin korkkia. Tarkista ruiskutusjärjestelmään liittyvät johtoliitokset ja sulakkeet, myös bensapumpun rele - ainakin käsin heiluttelemalla mahdollisen kontaktihäiriön varalta. Tsekkaa myös, ettei avaimen pieni heilutteleminen virtalukossa vaikuta asiaan (virtalukon pohja voi temppuilla). Yritä saada selville, johtuuko sammuminen bensan vai kipinän puutteesta, vaikka se ei ihan yksinkertaista olekaan - kun ei ole tulpanjohtoja mitä irrotella eikä kaasarin kurkkua, mihin lorauttaa pullosta bensaa...

      Noilla voit yrittää päästä eteenpäin. Tosiasia on kuitenkin, että vian löytäminen ja korjaaminen silloin, kun se ei ole päällä, on yleensä pirun hankalaa.

    • Bensansuodatin voi olla yksi vaihtoehto,se kun vaihdetaan huollossa vain tarvittaessa.

    • t.t.

      relerasian vaihto korjasi tilanteen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe