Matkanteko tyssää omituiseen pätkimiseen. Veto häviää, eikä mitään reaktiota kaasupolkimeen.
Tänään sammui kone kaksi kertaa n. 30 km matkalla.
Pienen paussin jälkeen matkanteko voi jatkua :)
Tyhjäkäyntiki kuulostaa normaalilta, ei ainakaan pätki. Ilmansuodattimen vaihto ei auttanut.
Jotain vinkkejä mistä aloittaa vianhaku ?
Katsastettu viikko sitten, ja päästöarvot olivat loistavat. Olisko liian laiha seos :)
Felicia 1.3MPi
3
1032
Vastaukset
- Nimim. Erkki
Ennenvanhaan kun ei autoissa ollut ruiskuvehkeitä eikä elektroniikkaa, vianhakukin oli yksinkertaisempaa: bensaa, ilmaa ja kipinää kun vaan on tarjolla oikeaan aikaan oikeassa paikassa, niin moottori käy. Jos ei käy, niin joku noista on pielessä. Tässä muutamia vihjeitä alkajaisiksi.
Ensinnäkin, kartoita vika mahdollisimman tarkkaan. Hyytyykö meno yhtäkkisesti vai pikku hiljaa? Onko ajonopeudella vaikutusta asiaan? Esiintyykö jotain muita oireita samassa yhteydessä? Milloin ongelma alkoi esiintyä - mitä teit juuri ennen sitä (aika suuri osa vioista on itse aiheutettuja)? Onko vika niin säännönmukainen, että se toistuu aina ennakoitavalla tavalla? Entä vian "katoaminen" - kauanko auton pitää seistä, jotta se taas käynnistyy?
Sitten ihan vaan summamutikassa joitakin ensimmäiseksi tsekattavia juttuja. Tarkista että bensatankki saa korvausilmaa - aja kokeeksi vaikka ilman tankin korkkia. Tarkista ruiskutusjärjestelmään liittyvät johtoliitokset ja sulakkeet, myös bensapumpun rele - ainakin käsin heiluttelemalla mahdollisen kontaktihäiriön varalta. Tsekkaa myös, ettei avaimen pieni heilutteleminen virtalukossa vaikuta asiaan (virtalukon pohja voi temppuilla). Yritä saada selville, johtuuko sammuminen bensan vai kipinän puutteesta, vaikka se ei ihan yksinkertaista olekaan - kun ei ole tulpanjohtoja mitä irrotella eikä kaasarin kurkkua, mihin lorauttaa pullosta bensaa...
Noilla voit yrittää päästä eteenpäin. Tosiasia on kuitenkin, että vian löytäminen ja korjaaminen silloin, kun se ei ole päällä, on yleensä pirun hankalaa. Bensansuodatin voi olla yksi vaihtoehto,se kun vaihdetaan huollossa vain tarvittaessa.
- t.t.
relerasian vaihto korjasi tilanteen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483