taekwondo ei

itsepuolustus laji

olen sitä mieltä, että taekwondo on enemmänkin kilpailu laji kuin itsepuolustusta!
sellaisia (sirkus juttuja)!
mutta hienoja ne liikkeet kyllä on.
tykkään katsella taekwondoa, vaan en harrastaa!

11

2408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karkaavat

      Mielestäni pituushyppy ei ole kamppailulaji. Mutta kun vahvajalkainen pituushyppääjä kenkäisee sua munille, niin siinä on vitsit vähissä. Avaa siis silmäsi ja tutki lajia, ennenkuin paljastat tietämättömyytesi. TKD on paljon muutakin kuin sitä sinun näkemääsi sirkusjuttua.

      • tutkinut

        ja eihän taekwondossa opeteta jalan plokkausta, mahtaa sattua kun sääri kolahtaa polveen!
        no mutta, hieno laji se taekwondo on!
        kamppailulajit rules!
        itse pystyn potkaisemaan 2,5 metriin, ja murskaamaan 7 kattotiiltä, potkaisemaan 4kertaa ilmassa, mutta mihin noita potkuja oikein tarvitaan? mielestäni ei mihinkään!


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        tutkinut kirjoitti:

        ja eihän taekwondossa opeteta jalan plokkausta, mahtaa sattua kun sääri kolahtaa polveen!
        no mutta, hieno laji se taekwondo on!
        kamppailulajit rules!
        itse pystyn potkaisemaan 2,5 metriin, ja murskaamaan 7 kattotiiltä, potkaisemaan 4kertaa ilmassa, mutta mihin noita potkuja oikein tarvitaan? mielestäni ei mihinkään!

        opetetaan myös torjumaan potkuja ja lyöntejä. Ainakin ITF Taekwondossa, jota itse olen harrastanut. Se olympialaji on WTF Taekwondo, siitä en tiedä onko se pelkkää kilpaurheilua ilman itsepuolustusta.


      • master of tkd
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

        opetetaan myös torjumaan potkuja ja lyöntejä. Ainakin ITF Taekwondossa, jota itse olen harrastanut. Se olympialaji on WTF Taekwondo, siitä en tiedä onko se pelkkää kilpaurheilua ilman itsepuolustusta.

        Jos haluatte oppia puolustamaan itseänne niin siihen ei tarvita mitään kamppailulajia. pari bruce leen leffaa ja homma on bueno.

        tkd on kaukana itsepuolustuksesta niin kuin on moni muukin "itsepuolustuslaji"

        Mut loistava kamppailulaji tkd on. Tiedän kun sitä harrastan...


      • monesta asiasta
        master of tkd kirjoitti:

        Jos haluatte oppia puolustamaan itseänne niin siihen ei tarvita mitään kamppailulajia. pari bruce leen leffaa ja homma on bueno.

        tkd on kaukana itsepuolustuksesta niin kuin on moni muukin "itsepuolustuslaji"

        Mut loistava kamppailulaji tkd on. Tiedän kun sitä harrastan...

        jokainen tkd:a harjoitteleva harjoittelee omalla tavallaan. Toinen harjoittlee enemmän esim. ottelua, toinen taas juuri itsepuolustusta.

        Tuo harjoittelun suunta ja painotus taas riippuu mestarista tai opettajasta. Eli siitä, kuinka paljon itsepuolustusta opetetaan ko. henkilölle.

        Tehokas itsepuolustus ei muuten riipu lajista. On olemassa muutamia perussuorituksia, joita on jokaisessa lajissa, ja jotka toimivat, oli harjoittelija karateka, taekwondoka tai judoka.


      • flamm'ee
        tutkinut kirjoitti:

        ja eihän taekwondossa opeteta jalan plokkausta, mahtaa sattua kun sääri kolahtaa polveen!
        no mutta, hieno laji se taekwondo on!
        kamppailulajit rules!
        itse pystyn potkaisemaan 2,5 metriin, ja murskaamaan 7 kattotiiltä, potkaisemaan 4kertaa ilmassa, mutta mihin noita potkuja oikein tarvitaan? mielestäni ei mihinkään!

        "itse pystyn potkaisemaan 2,5 metriin, ja murskaamaan 7 kattotiiltä, potkaisemaan 4kertaa ilmassa, mutta mihin noita potkuja oikein tarvitaan? mielestäni ei mihinkään!"

        Mihin kamppailutaitoja ylipäätäänsä tarvitsee?

        Olen harjoitellut judossa puolivoltteja, päähyppyjä, niskahyppyjä, kärrynpyöriä, käsilläkävelyä jne. Käsittääkseni myös BJJ:ssä harjoitellaan tollasia..

        Mihin niitä tarvii?


      • hojo
        flamm'ee kirjoitti:

        "itse pystyn potkaisemaan 2,5 metriin, ja murskaamaan 7 kattotiiltä, potkaisemaan 4kertaa ilmassa, mutta mihin noita potkuja oikein tarvitaan? mielestäni ei mihinkään!"

        Mihin kamppailutaitoja ylipäätäänsä tarvitsee?

        Olen harjoitellut judossa puolivoltteja, päähyppyjä, niskahyppyjä, kärrynpyöriä, käsilläkävelyä jne. Käsittääkseni myös BJJ:ssä harjoitellaan tollasia..

        Mihin niitä tarvii?

        "No ei niitä ainakaan tarvii itsepuolustukseen" :D

        Kehittävät kylläkin ihmisestä erinomaisen jumppaajan!


      • tarvitsee
        flamm'ee kirjoitti:

        "itse pystyn potkaisemaan 2,5 metriin, ja murskaamaan 7 kattotiiltä, potkaisemaan 4kertaa ilmassa, mutta mihin noita potkuja oikein tarvitaan? mielestäni ei mihinkään!"

        Mihin kamppailutaitoja ylipäätäänsä tarvitsee?

        Olen harjoitellut judossa puolivoltteja, päähyppyjä, niskahyppyjä, kärrynpyöriä, käsilläkävelyä jne. Käsittääkseni myös BJJ:ssä harjoitellaan tollasia..

        Mihin niitä tarvii?

        ollakseen parempi kamppailuharrastaja. Pystyäkseen tarvittaessa puolustamaan itseään. Pysyäkseen hyvässä fyysisessä kunnossa. Pysyäkseen hyvässä henkisessä kunnossa itsevarmuuden kasvettua.


      • kerroppa
        tarvitsee kirjoitti:

        ollakseen parempi kamppailuharrastaja. Pystyäkseen tarvittaessa puolustamaan itseään. Pysyäkseen hyvässä fyysisessä kunnossa. Pysyäkseen hyvässä henkisessä kunnossa itsevarmuuden kasvettua.

        .. Miten TKD näihin liittyy, kun opetellaan vain muka potkaisemaan vastusta ja opetellaan hienoja hyppypotkuja, joilla ei ole mitään tekemistä oikean kamppailun tai itsepuolustuksen kanssa....?
        Jos haluaa oppia itsepuolustusta on syytä hakeutua täyskontaktilajeihin (myös päähän saa lyödä = kadulla hyökätään päähän suunnatulla lyönnillä n. 90% tapauksista) tai ip-lajeihin, joissa on jo hieman realistisuutta!


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        monesta asiasta kirjoitti:

        jokainen tkd:a harjoitteleva harjoittelee omalla tavallaan. Toinen harjoittlee enemmän esim. ottelua, toinen taas juuri itsepuolustusta.

        Tuo harjoittelun suunta ja painotus taas riippuu mestarista tai opettajasta. Eli siitä, kuinka paljon itsepuolustusta opetetaan ko. henkilölle.

        Tehokas itsepuolustus ei muuten riipu lajista. On olemassa muutamia perussuorituksia, joita on jokaisessa lajissa, ja jotka toimivat, oli harjoittelija karateka, taekwondoka tai judoka.

        ...mitä tuo yks sano... niin itse olen harjoittanut ITF TKD:ta ja jonkin verran Bruce Leen Jeet Kune Do'a.


      • kysymykseen
        kerroppa kirjoitti:

        .. Miten TKD näihin liittyy, kun opetellaan vain muka potkaisemaan vastusta ja opetellaan hienoja hyppypotkuja, joilla ei ole mitään tekemistä oikean kamppailun tai itsepuolustuksen kanssa....?
        Jos haluaa oppia itsepuolustusta on syytä hakeutua täyskontaktilajeihin (myös päähän saa lyödä = kadulla hyökätään päähän suunnatulla lyönnillä n. 90% tapauksista) tai ip-lajeihin, joissa on jo hieman realistisuutta!

        mihin kamppailulajeja tarvitaan. En lähde rajaamaan mielestäni oikeasti toimivia lajeja, mutta näin se yleisellä tasolla kamppailulajien piireissä on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe