taekwondo ei

itsepuolustus laji

olen sitä mieltä, että taekwondo on enemmänkin kilpailu laji kuin itsepuolustusta!
sellaisia (sirkus juttuja)!
mutta hienoja ne liikkeet kyllä on.
tykkään katsella taekwondoa, vaan en harrastaa!

11

2417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karkaavat

Mielestäni pituushyppy ei ole kamppailulaji. Mutta kun vahvajalkainen pituushyppääjä kenkäisee sua munille, niin siinä on vitsit vähissä. Avaa siis silmäsi ja tutki lajia, ennenkuin paljastat tietämättömyytesi. TKD on paljon muutakin kuin sitä sinun näkemääsi sirkusjuttua.

• tutkinut

ja eihän taekwondossa opeteta jalan plokkausta, mahtaa sattua kun sääri kolahtaa polveen!
        no mutta, hieno laji se taekwondo on!
        kamppailulajit rules!
        itse pystyn potkaisemaan 2,5 metriin, ja murskaamaan 7 kattotiiltä, potkaisemaan 4kertaa ilmassa, mutta mihin noita potkuja oikein tarvitaan? mielestäni ei mihinkään!

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        tutkinut kirjoitti:

ja eihän taekwondossa opeteta jalan plokkausta, mahtaa sattua kun sääri kolahtaa polveen!
        kamppailulajit rules!
        itse pystyn potkaisemaan 2,5 metriin, ja murskaamaan 7 kattotiiltä, potkaisemaan 4kertaa ilmassa, mutta mihin noita potkuja oikein tarvitaan? mielestäni ei mihinkään!

opetetaan myös torjumaan potkuja ja lyöntejä. Ainakin ITF Taekwondossa, jota itse olen harrastanut. Se olympialaji on WTF Taekwondo, siitä en tiedä onko se pelkkää kilpaurheilua ilman itsepuolustusta.

• master of tkd
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

opetetaan myös torjumaan potkuja ja lyöntejä. Ainakin ITF Taekwondossa, jota itse olen harrastanut. Se olympialaji on WTF Taekwondo, siitä en tiedä onko se pelkkää kilpaurheilua ilman itsepuolustusta.

Jos haluatte oppia puolustamaan itseänne niin siihen ei tarvita mitään kamppailulajia. pari bruce leen leffaa ja homma on bueno.

tkd on kaukana itsepuolustuksesta niin kuin on moni muukin "itsepuolustuslaji"

Mut loistava kamppailulaji tkd on. Tiedän kun sitä harrastan...

• monesta asiasta
        master of tkd kirjoitti:

Jos haluatte oppia puolustamaan itseänne niin siihen ei tarvita mitään kamppailulajia. pari bruce leen leffaa ja homma on bueno.

tkd on kaukana itsepuolustuksesta niin kuin on moni muukin "itsepuolustuslaji"

Mut loistava kamppailulaji tkd on. Tiedän kun sitä harrastan...

jokainen tkd:a harjoitteleva harjoittelee omalla tavallaan. Toinen harjoittlee enemmän esim. ottelua, toinen taas juuri itsepuolustusta.

Tuo harjoittelun suunta ja painotus taas riippuu mestarista tai opettajasta. Eli siitä, kuinka paljon itsepuolustusta opetetaan ko. henkilölle.

Tehokas itsepuolustus ei muuten riipu lajista. On olemassa muutamia perussuorituksia, joita on jokaisessa lajissa, ja jotka toimivat, oli harjoittelija karateka, taekwondoka tai judoka.

• flamm'ee
        tutkinut kirjoitti:

kamppailulajit rules!

"itse pystyn potkaisemaan 2,5 metriin, ja murskaamaan 7 kattotiiltä, potkaisemaan 4kertaa ilmassa, mutta mihin noita potkuja oikein tarvitaan? mielestäni ei mihinkään!"

Mihin kamppailutaitoja ylipäätäänsä tarvitsee?

Olen harjoitellut judossa puolivoltteja, päähyppyjä, niskahyppyjä, kärrynpyöriä, käsilläkävelyä jne. Käsittääkseni myös BJJ:ssä harjoitellaan tollasia..

Mihin niitä tarvii?

• hojo
        flamm'ee kirjoitti:

"itse pystyn potkaisemaan 2,5 metriin, ja murskaamaan 7 kattotiiltä, potkaisemaan 4kertaa ilmassa, mutta mihin noita potkuja oikein tarvitaan? mielestäni ei mihinkään!"

Olen harjoitellut judossa puolivoltteja, päähyppyjä, niskahyppyjä, kärrynpyöriä, käsilläkävelyä jne. Käsittääkseni myös BJJ:ssä harjoitellaan tollasia..

Mihin niitä tarvii?

"No ei niitä ainakaan tarvii itsepuolustukseen" :D

Kehittävät kylläkin ihmisestä erinomaisen jumppaajan!

• tarvitsee
        flamm'ee kirjoitti:

Mihin niitä tarvii?

ollakseen parempi kamppailuharrastaja. Pystyäkseen tarvittaessa puolustamaan itseään. Pysyäkseen hyvässä fyysisessä kunnossa. Pysyäkseen hyvässä henkisessä kunnossa itsevarmuuden kasvettua.

• kerroppa
        tarvitsee kirjoitti:

ollakseen parempi kamppailuharrastaja. Pystyäkseen tarvittaessa puolustamaan itseään. Pysyäkseen hyvässä fyysisessä kunnossa. Pysyäkseen hyvässä henkisessä kunnossa itsevarmuuden kasvettua.

.. Miten TKD näihin liittyy, kun opetellaan vain muka potkaisemaan vastusta ja opetellaan hienoja hyppypotkuja, joilla ei ole mitään tekemistä oikean kamppailun tai itsepuolustuksen kanssa....?
        Jos haluaa oppia itsepuolustusta on syytä hakeutua täyskontaktilajeihin (myös päähän saa lyödä = kadulla hyökätään päähän suunnatulla lyönnillä n. 90% tapauksista) tai ip-lajeihin, joissa on jo hieman realistisuutta!

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        monesta asiasta kirjoitti:

jokainen tkd:a harjoitteleva harjoittelee omalla tavallaan. Toinen harjoittlee enemmän esim. ottelua, toinen taas juuri itsepuolustusta.

Tuo harjoittelun suunta ja painotus taas riippuu mestarista tai opettajasta. Eli siitä, kuinka paljon itsepuolustusta opetetaan ko. henkilölle.

Tehokas itsepuolustus ei muuten riipu lajista. On olemassa muutamia perussuorituksia, joita on jokaisessa lajissa, ja jotka toimivat, oli harjoittelija karateka, taekwondoka tai judoka.

...mitä tuo yks sano... niin itse olen harjoittanut ITF TKD:ta ja jonkin verran Bruce Leen Jeet Kune Do'a.

• kysymykseen
        kerroppa kirjoitti:

.. Miten TKD näihin liittyy, kun opetellaan vain muka potkaisemaan vastusta ja opetellaan hienoja hyppypotkuja, joilla ei ole mitään tekemistä oikean kamppailun tai itsepuolustuksen kanssa....?
        Jos haluaa oppia itsepuolustusta on syytä hakeutua täyskontaktilajeihin (myös päähän saa lyödä = kadulla hyökätään päähän suunnatulla lyönnillä n. 90% tapauksista) tai ip-lajeihin, joissa on jo hieman realistisuutta!

mihin kamppailulajeja tarvitaan. En lähde rajaamaan mielestäni oikeasti toimivia lajeja, mutta näin se yleisellä tasolla kamppailulajien piireissä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe