Väärät pisteet?

optimisti

Sain tänään kirjeen kotiin jossa yllättäen ilmoitettiin etten pääsyt hakutoiveisiini. Kuitenkin aika silmäänpistävää oli että ensimmäiseen hakutoiveeseeni oli merkitty estokoodiksi K(ei kutsuttu valintakokeisiin) vaikka sain kutsun ja kävin pääsykokeissa. Papereihin ei myöskään oltu merkitty valintakokeista saamiani pisteitä vaan ainoastaan ennakkotehtävien pistemäärä. Olenko nyt siis kohdannut vääryyttä vai olenko vain niin tyhmä etten tajua miksi siellä on viivoja ja tyhmiä kirjaimia?

14

2277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soittaa hakutoimistoon

ja kysyä. Toivotaan, että olet kärsinyt "vääryyden" ja saisit vielä opiskelupaikan, KANNATTAA YRITTÄÄ!

• kävi näin

Minäkin sain kirjeen minkä mukaan en ole osallistunut pääsykokeisiin. Osallistuin kyllä mutta mihin ne paperit ovat hävinneet. Todennäköisesti olisin päässyt sisään kun minulla oli korkeat lähtöpisteet. Miten tällaista voi tapahtua? Yritän selvittää asiaa. Ehkä pääsen tekemään kokeen uudelleen kun se on koulun moka.

• kävi lopulta näin

Soitin amk;n ja pääsin suoraan sisään. Pääsykokeeni löytyi arkistosta. Kovasti olivat pahoillaan. Eli kyllä asiat kannattaa selvittää ja voi saada yhtä onnellisen lopun kuin minäkin.

• realisti_

Ottakaa ehdottomasti yhteyttä ammattikorkeakouluun jos huomaatte vääriä estokoodeja tms. Kyseessä on usein inhimillinen virhe, joka pyritään kyllä korjaamaan kaikin tavoin, jos se vain huomataan. Ja paras konsti saada se huomatuksi on ottaa itse yhteyttä kun tällaisen virheen huomaa. ;)

• mimmu

Minä myös ihmettelin hieman saadessani hakupäätös lapun tänään. Olin hakenut ykköstoiveena ensihoidon koulutusohjelmaan ja toisena hoitotyön. En päässyt kumpaankaan.

Ensihoidon koulutusohjelmasta sain estokoodi E:n...? ja kokonaispistemääräkseni oli merkitty 1?? Vaikka alin sisälle päässyt pistemäärä oli 38. Hoitotyön ohjelmasta minulle oli taas merkitty pistemääräksi 41. Ja tein vain yhden pääsykokeen. Miten minut on voitu toiseen koulutusohjelmaan hylätä ja toiseen taas ei, kun sama valintakoe on molempiin?

Katsoin piramkin sivuilta että saisin jo koulumenestykseni takia pisteitä 24 p. Joten miten minulle on merkitty vain 1 piste?? Ei ymmärrä...

• nonnalie

Ensihoidon koulutusohjelman valintakokeessa on lisäosa jota ei ole hoitotyön koulutuohjelman kokeessa. Saitko kutsun valintakokeeseen ensihoidosta vai hoitotyöstä? Jos et ole suorittanut sitä lisäosaa ollenkaan (eli kutsu valintakokeeseen tuli hoitotyön koulutusohjelmasta), se ehkä selittäisi tuon 1 pisteen tuloksen (=hylätty).

• mamaa

Oikeusturva tuntuu aika ohkaiselta, jos jonkunlaisia pesunkestäviä selityksiä ei löydy!

• Niin ja..

Pikkuveljeni sai 21 pistettä valintakokeesta, jossa ei edes käynyt?!?!

• päin

Olisi kiva tietää missäpäin näin on tapahtunut. Tuttavani poika ei saanut pääsykokeista lainkaan pisteitä kun ei ole ollut amk:sta saaman kirjeen mukaan osallistunut pääsykokeeseen, vaikka oikeasti tekikin pääsykokeen.

• Inue
        päin kirjoitti:

Olisi kiva tietää missäpäin näin on tapahtunut. Tuttavani poika ei saanut pääsykokeista lainkaan pisteitä kun ei ole ollut amk:sta saaman kirjeen mukaan osallistunut pääsykokeeseen, vaikka oikeasti tekikin pääsykokeen.

Olin myös valintakokeessa ja sain valintakoe pistemääräksi muka vaivaiset 2 pistettä. Ihmettelen syvästi, koska osasin aivan takuulla enemmän. Katsoin oikeat valintakoetehtävien vastaukset ja huomsin, että yksikin tehtävä oikeuttaisi jo 3 pisteeseen. Outoa. Otan varuksi yhteyttä kyllä kouluun. Voi olla moka, jos kerran joku on saanut pisteitä vaikka ei ole ollut kokeessakaan. Hmm..

• ketettete
        Inue kirjoitti:

Olin myös valintakokeessa ja sain valintakoe pistemääräksi muka vaivaiset 2 pistettä. Ihmettelen syvästi, koska osasin aivan takuulla enemmän. Katsoin oikeat valintakoetehtävien vastaukset ja huomsin, että yksikin tehtävä oikeuttaisi jo 3 pisteeseen. Outoa. Otan varuksi yhteyttä kyllä kouluun. Voi olla moka, jos kerran joku on saanut pisteitä vaikka ei ole ollut kokeessakaan. Hmm..

viime vuonna hain viestintään. Sain myös yhteispisteiksi tasantarkkaan yhden pisteen, mutta kuvittelin asian olevan niin että kaikki hylätyt saisivat kyseisen ykkösen.. Jumalauta jos olin väärässä enkä selvittänyt :p

• nonnalie
        ketettete kirjoitti:

viime vuonna hain viestintään. Sain myös yhteispisteiksi tasantarkkaan yhden pisteen, mutta kuvittelin asian olevan niin että kaikki hylätyt saisivat kyseisen ykkösen.. Jumalauta jos olin väärässä enkä selvittänyt :p

Useiden koulutusohjelmien valintakokeissa on vaatimus että jokainen kokeen osio pitää suorittaa hyväksytysti. Jos yksikin osio menee hylätyksi, koko kokeen tulokseksi tulee 1p eli hylätty.

• nonnalie

Jos veljesi on hakenut vaikkapa neljään eri ammattikorkeakouluun liiketalouden koulutusohjelmaan, riittää että käy sen kokeen tekemässä yhdessä paikassa ja silti se valintakoetulos on voimassa kaikissa neljässä toiveessasi. Jotkut ammattikorkeakoulut ja koulutusohjelmat tekevät valintakoeyhteistyötä, eli pisteet "siirtyvät" muillekin hakutoiveille, vaikka koetta ei fyysisesti olekaan käynyt tekemässä kuin yhdessä paikassa.

• nonnalie
        päin kirjoitti:

Tässä on varmasti sattunut joku kömmähdys, pyydä tuttavaasi ottamaan yhteyttä sinne ammattikorkeaan missä tällaista on tapahtunut. Koe on voinut kadota tai tulos on jäänyt merkitsemättä. Parhaassa tapauksessa hän voi saada vielä vaikka opiskelupaikan, jos on jäänyt valitsematta tällaisen virheen takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5037
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe