Suomalainen Doors?

opossumus

Mikä olikaan se suomenkielellä Doorsia levyttänyt bändi, joka keikkaili silloin 70-luvun lopulla ahkerasti ainakin etelä-suomessa? Muistaakseni se oli hyvin taitavista soittajista koottu. Olisiko ollut Jukka Tolonen mukana? Pianistina ja kiipparisoittajana taisi ainakin olla Pedro Hietanen. helvetin hyviä versioita veti suomeks Doors-biiseistä. Jossain mulla pitäis olla se niiden eka LP vinyylinä tallessa. Muistaako kukaan muu tätä bändiä?

6

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öövini

      muistaakseni siinä oli nui muusikot.

    • koiruohokoi

      Kyllä te olette nyt unta nähnyt. Suomeksi ei ole Doorsin kappaleista käännetty (ei ainakaan levytetty) kuin:

      Love me two times ('rakasta kaks kertaa' by Moogetmoogs)

      Roadhouse Blues ('roudaus blues' by Turo's hevi gee)

      Light my fire ('älä tee musta faijaa') by Vilperin Perikunta

      ja post-morrison-biiseistä:

      Mosquito ('moskiitto' by Markku Aro)

      Get up and dance ('Tulkaa tömistämään' by Kirka)
      ----

      Ainakin Smack on levyttäny live-version Maggie McGillistä, Leningrad Cowboys L.A. Womanista
      ja Eput Roadhouse Bluesista.

    • jimbo

      ei varmaan oo ollu tollasta bändiä, ei missään oo tullu vastaan, ei oo kuulluu eikä näkyny.
      itse kerään vinyylejä. levykään ei ole tuttu.
      jos oot oikeassa, levysi on aika harvinaisen hintainen.

    • Jessuspärkkele

      Kajaanissa on toiminut ainakin aikoinaan semmoinen kun Absolutely Doors, joka on todella hyvä varadoors!!! Bassossa mm. nykyinen Niko Ahvosen Cortina Jetsin basisti!! Hyvä soittaja!!!

      • ns.

        doors kopiossa ihan ok soittajat, laulajalla vaan ei oo ääntä eikä munaa! se on sellanen, minä haluan olla suomen ainut Morrison tyyppi,naurettavaa.käykää itse kuuntelemassa:http://www.kolumbus.fi/absolutelydoors/


      • sampi
        ns. kirjoitti:

        doors kopiossa ihan ok soittajat, laulajalla vaan ei oo ääntä eikä munaa! se on sellanen, minä haluan olla suomen ainut Morrison tyyppi,naurettavaa.käykää itse kuuntelemassa:http://www.kolumbus.fi/absolutelydoors/

        toihan on ihan paska toi laulaja. täysi pelle vielä kaiken lisäks.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe