Tsirnikan kennel

koiranostaja

Hei onks kellään tietoa kasvattaako kennel Tsirnikan enää saksanpaimenkoiria. Puhelinnumeroakaan en ole saanut et olisin voinut soittaa.
Millainen kennel muuten on ?

90

25912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä
      • koiria sivuilla!

Minun silmääni todella hienoja, vaikka mistään näyttelyistä en mitään tajuakaan. Maallikon silmään komeita!

• utelen vain

Mollaamatta kysyn, miksei koirista ole sivuilla terveystietoja tai tuloksia muutoinkaan, vai onko niillä mitä tehtykään? Liekö niitä kenneleitä, jotka jalostavat koiria värin perusteella, en tiedä.

• riksu

Ei ole henk.koht. kokemuksia kyseistä kennelistä eikä myöskään ole tarkoitus mollata mutta KoiraNettiin vaan katsomaan, sieltä näkee mitä tuloksia on tehty. Voi tietysti olla että tuloksia on tehty mutta ei ole vielä sinne sivuille asti kerennyt.

Ihmetyttää tosin pentuja-osiossa suunnitteilla oleva spk-pentue Emä: Tsirnikan Armi ja isä: Tsirnikan Black Devil. Koiranetin mukaan Armi on kuvattu c/c o/o mutta Black Devililtä ei löydy kuvaustulosta eikä kummaltakaan mitään muutakaan tuloksia.

No mutta sieltä katsomaan:
        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?Id=19236&R=166

• tuolla
        riksu kirjoitti:

Ei ole henk.koht. kokemuksia kyseistä kennelistä eikä myöskään ole tarkoitus mollata mutta KoiraNettiin vaan katsomaan, sieltä näkee mitä tuloksia on tehty. Voi tietysti olla että tuloksia on tehty mutta ei ole vielä sinne sivuille asti kerennyt.

Ihmetyttää tosin pentuja-osiossa suunnitteilla oleva spk-pentue Emä: Tsirnikan Armi ja isä: Tsirnikan Black Devil. Koiranetin mukaan Armi on kuvattu c/c o/o mutta Black Devililtä ei löydy kuvaustulosta eikä kummaltakaan mitään muutakaan tuloksia.

juurikaan tuloksia ollut ei... ei edes kuvattuja.Onkohan syytä olettaa, että koiria ei ole kuvattu vai onko niin, että kuvia ei ole lähetetty eteenpäin.
        Minä ainakin henk.koht. tulkitsen niin, että kuvaamaton koira on rikkonainen.
        Tosin eiväthän kaikki kasvattajat vaadi niitä tuloksia. Myydään koiria kotikoiriksi ja ...

• inkku-s
        tuolla kirjoitti:

juurikaan tuloksia ollut ei... ei edes kuvattuja.Onkohan syytä olettaa, että koiria ei ole kuvattu vai onko niin, että kuvia ei ole lähetetty eteenpäin.
        Tosin eiväthän kaikki kasvattajat vaadi niitä tuloksia. Myydään koiria kotikoiriksi ja ...

Ei tartte kuvailla lonkkia jos paperittomia myy... Kelatkaa nyt, useita narttuja, sakupentuja ei ole ollut vuosiin. Ainakaan rekiseripentuja.

• hurjadevil
        riksu kirjoitti:

Naapurini vei narttunsa astutukseen black deville vuosi-pari sitten. kasvattaja vakuutti sen olevan a-lonkkainen. onneks astutus ei onnistunut, paperittomia olisi!

• pettynyt
        hurjadevil kirjoitti:

Naapurini vei narttunsa astutukseen black deville vuosi-pari sitten. kasvattaja vakuutti sen olevan a-lonkkainen. onneks astutus ei onnistunut, paperittomia olisi!

minä olen myöskin jokunenvuosi sitten vienyt kyseiseen paikkaan astutettavaksi narttuni josta maksoin hyppyrahan ja koira ei koskaan saanut pentuja joko uros ei hypännyt tai sitten ei edes astutettu mutta nartussa vika ei ole ja oli siellä kuitenkin viikon silloin.

• myös..
        riksu kirjoitti:

..kyseistä yhdistelmää. Urosta ei ole kuvattu, ja nartunkin lonkat C, huh huh.. Eikä kummallakaan tuloksia mistään PK-lajista.

KoiraNettiä selatessa pisti silmään jopa 6 kertaa pennutettu narttu! Plus sitten 4-5 pentuetta tehneet nartut, huh huijaa. Ei voi kuin ihmetellä..

• on koira mikä tahansa
        tuolla kirjoitti:

Siis mikä ihmeen perustelu sekään muka on, että kotikoiran ei tarvisi olla niin terve? Ei se lonkitta pärjää kotikoirakaan, jopa sohvalle loikkaamisessa ne ovat kovasti tarpeen.

nimimerkillä: Tonneja kotikoiransa puolesta lääkäriin kantanut

• kasvattaja
        pettynyt kirjoitti:

minä olen myöskin jokunenvuosi sitten vienyt kyseiseen paikkaan astutettavaksi narttuni josta maksoin hyppyrahan ja koira ei koskaan saanut pentuja joko uros ei hypännyt tai sitten ei edes astutettu mutta nartussa vika ei ole ja oli siellä kuitenkin viikon silloin.

mitä koiraa mahdoit siel astuttaa....niinku et mitä rotua sun koira on ja millä uroksella.saksanpaimenkoira oletan. olet kait uusinut astumisen ku kerran olet sellaisen maksanut. siellä oli mun omistama uros astumas.

• wuhhuhh

Tuttavani osti tuolta pennun, tosin papereitta. Kennelliitto ilmoitti kennelin olevan kurinpitolautakunnassa joistain asioista, eli paperittomaksi kallis pentu, koska ne rekkarit luvattiin toimittaa.

• koiranostaja

Mistä yhdistelmästä kaverisi osti pennun ja koska?
        Ei kai vaan Tsirnikan Black Devil, Silkestamm Andi tai Tsirnikan Black Magic?

• wuhhuhhh
        koiranostaja kirjoitti:

Mistä yhdistelmästä kaverisi osti pennun ja koska?
        Ei kai vaan Tsirnikan Black Devil, Silkestamm Andi tai Tsirnikan Black Magic?

Ei noista minkään jälkeläinen, koska oli sk kettuterrieri.
        Osa siitä pentueesta on saanut paprut suoraan kennelliittosta anoen ja samalla tehneet valituksen kasvattajan toiminnasta. Eli ne oli rekisteröity, mutta kasvattaja ei koskaan ole rekisteripaperita lunastanut.
        Mutta nämä muut ei taida saada kun niitä ei ole edes rekisteröity.
        Noh, katsotaan ja odotellaan millasen päätöksen kuluttajasuojavaltuusto tekee asiasta.
        Pitäisi vaan saada kaikki turhaan papereita odottavat kasaan.

• pettynyt..
        wuhhuhhh kirjoitti:

Ei noista minkään jälkeläinen, koska oli sk kettuterrieri.
        Osa siitä pentueesta on saanut paprut suoraan kennelliittosta anoen ja samalla tehneet valituksen kasvattajan toiminnasta. Eli ne oli rekisteröity, mutta kasvattaja ei koskaan ole rekisteripaperita lunastanut.
        Mutta nämä muut ei taida saada kun niitä ei ole edes rekisteröity.
        Noh, katsotaan ja odotellaan millasen päätöksen kuluttajasuojavaltuusto tekee asiasta.
        Pitäisi vaan saada kaikki turhaan papereita odottavat kasaan.

Ostimme kyseisestä kennelistä kääpiösnautserin viime syksynä ja edelleen odottelemme papereita..
        Meillekin paperit luvattiin toimittaa postitse..

Olen samaa mieltä että kaikki papereitaan odottavat pitäisi saada kasaan..

Keskustelu hoitokoirasta oli järkyttävä. Kuinka tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa!?

Ostaessamme pentua olimme kiitollisia kun löysimme mielestämme luotettavan kasvattajan, koska meillä on edellisen koiran (pentu joka jouduttiin lopettamaan) kasvattajan kanssa kiista vielä kesken kuluttajavalituslautakunnassa.
        Mutta kuinkas kävikään... USKOMATONTA!!

-hyvin pettynyt-

• ei rek??

Mikä ihmeen kennel se sellainen on, joka teetättää paperittomia pentuja? Ei se mikään kenneli ole!

• petetty

ystäväni osti sieltä kyseisestä kennelistä n.3 vuotta sitten kettarin pennun ja maksoi kalliin hinnan,paperit luvattiin mut ei oo saanu vieläkään? ei minun mielestä mitenkään kasvattaja vaan huijari.

• paperiton käppänä
        petetty kirjoitti:

ystäväni osti sieltä kyseisestä kennelistä n.3 vuotta sitten kettarin pennun ja maksoi kalliin hinnan,paperit luvattiin mut ei oo saanu vieläkään? ei minun mielestä mitenkään kasvattaja vaan huijari.

Täällä odotellaan (turhaan) papereita...ostettiin täyshintainen kääpiösnautseri jokin aika sitten ja näin meitäkin petettiin. Luotimme kasvattajaan siksi, koska hänen huostaan uskotaan alueen löytökoiratkin..Emme ole siis ensimmäisiä ja tuskin viimeisiä huijattavia. Onneksi pentu oli kuitenkin terve.

• kauheetakauheeta
        paperiton käppänä kirjoitti:

Täällä odotellaan (turhaan) papereita...ostettiin täyshintainen kääpiösnautseri jokin aika sitten ja näin meitäkin petettiin. Luotimme kasvattajaan siksi, koska hänen huostaan uskotaan alueen löytökoiratkin..Emme ole siis ensimmäisiä ja tuskin viimeisiä huijattavia. Onneksi pentu oli kuitenkin terve.

Niin, kuten huomaatte, ei ole vain parista asiasta kyse. Kasvattaja harrastaa laajamittaisesti outoa toimintaa, tai petoksia taitaa jo olla...

Alueen löytökoiratkin taidetaan toimittaa jo muualle?

• petetty
        kauheetakauheeta kirjoitti:

Niin, kuten huomaatte, ei ole vain parista asiasta kyse. Kasvattaja harrastaa laajamittaisesti outoa toimintaa, tai petoksia taitaa jo olla...

Alueen löytökoiratkin taidetaan toimittaa jo muualle?

toivon todellakin että ne löytöeläin paratkin toimitetaan kyseisestä kennelistä muualle/ei viedä sinne mitään eläintä enää koska ja loputkin pois,ei tuo toiminta enää ole tervettä touhua

• voivoivoivoi
        petetty kirjoitti:

toivon todellakin että ne löytöeläin paratkin toimitetaan kyseisestä kennelistä muualle/ei viedä sinne mitään eläintä enää koska ja loputkin pois,ei tuo toiminta enää ole tervettä touhua

Linkki keskusteluun jossa tarina hoitokoirasta kun se haettiin pois tsirnikasta.

http://www.createphpbb.com/tappijalat/viewtopic.php?t=1314&mforum=tappijalat

• aamu rusottaa
        voivoivoivoi kirjoitti:

Linkki keskusteluun jossa tarina hoitokoirasta kun se haettiin pois tsirnikasta.

Ihan uskomatonta luettavaa tämä Tsirnikan kennelijupakka... Kauhulla havahduin noilla mainitsemillanne kotisivuillaan, että oman sijoituskoirani kenneli on myös mainittu heidän kotisivuillaan... Sijoituskoirani on lagotto romagnolo ja tarjoan koiralle kodin siihen saakka, kun sen omistaja teettää koiralla(ni) yhden pentueen, jonka jälkeen koira siirretään minun nimiini.
        Nooh... mutkitta ei ole meidänkään tiemme kulkenut. Ihan kamala nainen se omistaja! Ajattelee vain koiraa tavarana! Toisaalta ymmärrän, että siinä missä kettutarhaajat ovat elinkeinonharjoittajia, ovat koiran kasvattajatkin... Mutta voisihan tuon työn toisinkin hoitaa. Olisi paljon kerrottavaa...
        Tämä kenneli tuottaa myös n. yhdeksää sorttia koirarotuja, eli ihan p...stähän se silloin on. Harmittaa, etten ottanut ajoissa selvää!!! Olen tietoinen, että samanlaista keplottelua tälläkin "harrastajalla" on rekkaripapereiden suhteen. Ja on myös kuulemma ollut 90-luvulla kasvatuskiellossa, kun olivat pitäneen myytävät pennut huonosti. Ja sitten se kolmas kotisivuillaan mainittu kenneli... Ihan sama juttu...? Tunnen hänetkin, mutta en ole kuullut mitään juttua, toistaiseksi. KARHUKOPLA!

• Lukekaa

Ottakaa hyvänen aika toisiinne yhteyttä, ja nostatte yhteiskanteen! Jos olette koiranne ostaneet rekisteröityinä, ettekä saakaan papereita, kuuluu teidän kyllä saada osa hinnasta takaisin! Hopi hopi mailiosoitteita vaihtamaan ja keskustelemaan asiasta!

• dgsdgsd

Joopa joo, äkkiseltään laskin että 20 koiraa kennelissä, eipä meille tuolta koiraa tulisi.

• ritva2
        dgsdgsd kirjoitti:

Joopa joo, äkkiseltään laskin että 20 koiraa kennelissä, eipä meille tuolta koiraa tulisi.

Joo, olen kans kuullu et kennelin pitäjä on huijari joka myy pentuja eikä lähetä rekkareita koskaan.
        Eihän tuollaiselta "kasvattajalta" kenenkään kannata pentua ostaa. SIIS JOS KUKAAN EI OSTA KOIRAA TUOLTA, LOPPUU TOIMINTA IHAN VARMASTI ! ! !

• kennelistä
        ritva2 kirjoitti:

Joo, olen kans kuullu et kennelin pitäjä on huijari joka myy pentuja eikä lähetä rekkareita koskaan.
        Eihän tuollaiselta "kasvattajalta" kenenkään kannata pentua ostaa. SIIS JOS KUKAAN EI OSTA KOIRAA TUOLTA, LOPPUU TOIMINTA IHAN VARMASTI ! ! !

Minä en ainakaan koiraa tuosta kennelistä ottaisi. Saksanpaimenkoirien kasvattajia kyllä piisaa. Itse kasvattajaa etsiessä pidin tärkeänä sitä, että kasvattajalla ei ole muita rotuja; on vain sakemanneja ja niistä tietoa valtavat määrät. Myöskin etsin kasvattajaa, jonka nettisivuilla paljon kuvia ja tuloksia koirista, ja jonka kennelillä hyvä lonkkakuvausprosentti.

Etsi joku parempi kennel!

• kasvattaja myös

Ihmettelen millainen ihminen tekee samalla nartulla viidet jopa kuudet pennut.
      Mielestäni on melkoista rääkkiä tehdä nartulla jatkuvasti pentuja. Millainen kasvattaja harrastaa moista tehtailua ja pitää narttujaan vain synnytyskoneina?
      Miksi ei myöskään netissä näy moniin vuosiin saksanpaimenkoirapentueita?
      Onko mahdollisesti jalostuskiellossa?
      Ihmettelen vaan ....

• useammalla rodulla

tehtailua..olen kuullut monelta ystävältäni ja nyt lukenut täällä että kyseinen henkilö tehtailee pentuja usealla eri rodulla..on kuulemma kennelliiton kiellossa rekisteröidä pentueita,nyt oli ollu k.k.terrieri pentue?onko kukaan kuullu onko nyt muita pentueita? oli ollut myös keväällä kaukasian paimenkoira pentue?onko muita rotuja?mikä kasvattaja tuollainen on?

• ihmettelevä
        useammalla rodulla kirjoitti:

tehtailua..olen kuullut monelta ystävältäni ja nyt lukenut täällä että kyseinen henkilö tehtailee pentuja usealla eri rodulla..on kuulemma kennelliiton kiellossa rekisteröidä pentueita,nyt oli ollu k.k.terrieri pentue?onko kukaan kuullu onko nyt muita pentueita? oli ollut myös keväällä kaukasian paimenkoira pentue?onko muita rotuja?mikä kasvattaja tuollainen on?

Joo, mäkin olen ymmärtänyt että kaukkaripentue oli talvella 2005-2006. Nyt kesällä ainakin kaksi pentuetta kettareita on kuuleman mukaan ollut.
        Sijoituskoiria on ainakin kasvattajat hakeneet pois ainakin kahdesta rodusta. Joku tipsukin oli kuulemma sokeutunut toisesta silmästä.
        Kyllä on melkoisesti mopo karannut käsistä tältä kasvattajalta.
        Nyt olisi kyllä parempi ettei kukaan ostaisi säälistä koiria kyseiseltä henkilöltä, koska se on ainoa keino lopettaa tuollainen touhuilu.
        Ja mikä on tämä kasvattaja, jonka linkeille pääsee ko kennelin sivuilta. Taitaa olla samanlainen erikoisuus.

• oops!
        ihmettelevä kirjoitti:

Joo, mäkin olen ymmärtänyt että kaukkaripentue oli talvella 2005-2006. Nyt kesällä ainakin kaksi pentuetta kettareita on kuuleman mukaan ollut.
        Sijoituskoiria on ainakin kasvattajat hakeneet pois ainakin kahdesta rodusta. Joku tipsukin oli kuulemma sokeutunut toisesta silmästä.
        Kyllä on melkoisesti mopo karannut käsistä tältä kasvattajalta.
        Nyt olisi kyllä parempi ettei kukaan ostaisi säälistä koiria kyseiseltä henkilöltä, koska se on ainoa keino lopettaa tuollainen touhuilu.
        Ja mikä on tämä kasvattaja, jonka linkeille pääsee ko kennelin sivuilta. Taitaa olla samanlainen erikoisuus.

Tuolla toisen kennelin sivuilla tarjotaan edelleen jalostuksenn mäyristä joka heillä hoidossa ollessa kuoli nälkään... ylempänä linkki!!!

• siis kuollut ..
        oops! kirjoitti:

Tuolla toisen kennelin sivuilla tarjotaan edelleen jalostuksenn mäyristä joka heillä hoidossa ollessa kuoli nälkään... ylempänä linkki!!!

hoitokoira tyrkyllä jalostukseen???miten se on mahdolista? eikö oikea omistaja voi nostaa syytettä ja viedä oikeuteen? apua,en minä ainakaan vie koiraani ikinä kyseiseen paikkaan, hei mikä se linkki on kyseiseen paikkaan? onko mahdollisesti sama kenneli kahdella eri kennel nimellä?

• oops!
        siis kuollut .. kirjoitti:

hoitokoira tyrkyllä jalostukseen???miten se on mahdolista? eikö oikea omistaja voi nostaa syytettä ja viedä oikeuteen? apua,en minä ainakaan vie koiraani ikinä kyseiseen paikkaan, hei mikä se linkki on kyseiseen paikkaan? onko mahdollisesti sama kenneli kahdella eri kennel nimellä?

Ihan kaks eri kenneliä ovat, mutta toimivat teamina. Omistaja on tehnyt rikosilmoituksen, enempää en tiedä.

• pöyristynyt
        siis kuollut .. kirjoitti:

No miten sitä kuollutta koiraa voi käyttää jalostukseen?
        Eivät siis osaa päivittää sivujaan vai?
        Rikollista touhua sanon minä.
        Edesvastuuseen tuollaiset pitäisi laittaa.
        Toivottavasti "vainajakoiran" omistaja nostaa pirunmoisen kanteen.

• tutteli
        pöyristynyt kirjoitti:

No miten sitä kuollutta koiraa voi käyttää jalostukseen?
        Eivät siis osaa päivittää sivujaan vai?
        Rikollista touhua sanon minä.
        Edesvastuuseen tuollaiset pitäisi laittaa.
        Toivottavasti "vainajakoiran" omistaja nostaa pirunmoisen kanteen.

Hei!
        Kyseisen kennelin sivuilta löytyy mm.kaksi saksanpaimenkoira narttua jotka koirien kasvattaja on hakenut pois.Lisäksi tiedossa on että useampi henkilö on jäänyt ilman koirien rekisteri papereita ja jos tätä lukee joku joka niitä odottaa voin kertoa että tuskin kasvattajalta itseltään ikinä niitä saa vaan kannattaa ottaa yhteyttä suoraan kennelliittoon niin asia hoituu sitä kautta.Todellakin paikka on sellainen että kaikki koirat piäisi ottaa pois,mutta tiedossa on että asiasta on tehty useampi ilmoitus eläinlääkärille.Toivotaan että tapukseen puututaan mahdollisiman pian!!!

• kukaan tee
        tutteli kirjoitti:

Hei!
        Kyseisen kennelin sivuilta löytyy mm.kaksi saksanpaimenkoira narttua jotka koirien kasvattaja on hakenut pois.Lisäksi tiedossa on että useampi henkilö on jäänyt ilman koirien rekisteri papereita ja jos tätä lukee joku joka niitä odottaa voin kertoa että tuskin kasvattajalta itseltään ikinä niitä saa vaan kannattaa ottaa yhteyttä suoraan kennelliittoon niin asia hoituu sitä kautta.Todellakin paikka on sellainen että kaikki koirat piäisi ottaa pois,mutta tiedossa on että asiasta on tehty useampi ilmoitus eläinlääkärille.Toivotaan että tapukseen puututaan mahdollisiman pian!!!

asialle mitään?kaupungin el.lääkärikään ei puutu asiaan sen enempää kuin käy vaan katsomas ja kirjoittaa lapun ja asia jää siihen..tämä kyseinen paikka on vieläpä löytökoirien hoitopaikka,tiedetäänköhän kaupungin virastossa kyseisen paikan olosuhteet?ovatko käyneet katsomassa paikan päällä? kyseisestä paikasta on haettu koiria pois mut siellä on vieläkin koiria jotka ei kuulu sinne,saksanpaimenkoiria ja kettuterriereitä..hakekaa omanne pois sillä syyllä että niillä koirilla ei ole hyvä olla siellä,niitä kohdellaan tosi huonosti,armeliampaa olisi lopettaa vaikka ovatkin nuoria koiria.kyseinen henkilö julkisuuteen paikallisiin lehtiin kuvineen päivineen että ihmiset osaisivat varoa ostamasta/viemästä koiriansa sinne.

• koiran menettänyt
        kukaan tee kirjoitti:

asialle mitään?kaupungin el.lääkärikään ei puutu asiaan sen enempää kuin käy vaan katsomas ja kirjoittaa lapun ja asia jää siihen..tämä kyseinen paikka on vieläpä löytökoirien hoitopaikka,tiedetäänköhän kaupungin virastossa kyseisen paikan olosuhteet?ovatko käyneet katsomassa paikan päällä? kyseisestä paikasta on haettu koiria pois mut siellä on vieläkin koiria jotka ei kuulu sinne,saksanpaimenkoiria ja kettuterriereitä..hakekaa omanne pois sillä syyllä että niillä koirilla ei ole hyvä olla siellä,niitä kohdellaan tosi huonosti,armeliampaa olisi lopettaa vaikka ovatkin nuoria koiria.kyseinen henkilö julkisuuteen paikallisiin lehtiin kuvineen päivineen että ihmiset osaisivat varoa ostamasta/viemästä koiriansa sinne.

Kyllä se asia on nyt niin, että tuollaisen elämäntapaintiaanin kanssa keinot on hyvin vähissä.
        Pitäisi kerätä "joukkovoimaa" ja laittaa ko henkilö kuriin. Niin paljon vaan syytteitä päälle, että loppuisi huijailu.
        Kenenkään ei pitäisi ostaa koiraa ko paikasta.
        Ja papereiden kanssa pitäisi olla tarkempi, kenen "signeeraamia" paperit oikeastaan ovat.
        Koirien rekkareita ei ole mahdollista saada kennelliitosta.
        Eläinsuojelulaki on liian aukkoinen tällaisissa asioissa.
        Ei auta vaikka eläinlääkärit ja terveystarkastajat siellä käyvät.
        Nyt pitäisi siis kerätä porukka kokoon ja joukolla ryhtyä toimeen. Olisiko kellään ehdotuksia tähän?

• sirk-ka
        koiran menettänyt kirjoitti:

Kyllä se asia on nyt niin, että tuollaisen elämäntapaintiaanin kanssa keinot on hyvin vähissä.
        Pitäisi kerätä "joukkovoimaa" ja laittaa ko henkilö kuriin. Niin paljon vaan syytteitä päälle, että loppuisi huijailu.
        Ja papereiden kanssa pitäisi olla tarkempi, kenen "signeeraamia" paperit oikeastaan ovat.
        Nyt pitäisi siis kerätä porukka kokoon ja joukolla ryhtyä toimeen. Olisiko kellään ehdotuksia tähän?

ja mitä sanomme? Paperit heti! Mutta kun kennelliitto ei rekkaa... Vai astutus uusiks! Mutta uros kuvaamaton....
        Tarhat minimi kokoa, lain puitteissa, koirat pulskia, vettä kupissa.... HUOH...

Viidakkorumpu rotupalstoille!!!!!!!!!! Tällä huuhaa-palstalla turhaa valittaa.

• menettänyt
        koiran menettänyt kirjoitti:

myös minulle kävi näin ja olen valmis lähteen mukaan että saatais jollain tavoin hänen toiminta loppuun kokonaan ja elinikäinen kielto pitää mitään koiraa enää koskaan..ei tuon kasvattajan paikka ole mikään eläinrakkaan paikka

• sirk-ka
        menettänyt kirjoitti:

myös minulle kävi näin ja olen valmis lähteen mukaan että saatais jollain tavoin hänen toiminta loppuun kokonaan ja elinikäinen kielto pitää mitään koiraa enää koskaan..ei tuon kasvattajan paikka ole mikään eläinrakkaan paikka

mihkäs mukaan sit kaikki lähtee? On niin sekalainen seurakunta tämä "uhrien" kokoonpano....
        Osa on katsonut parhaaksi hoitaa kennelliiton kautta, osa kuluttajasuojaviranomaisten. Mitäs muuta? Muut vaan päivittelee täällä ja vinkuu!

• lapinnoita2
        sirk-ka kirjoitti:

mihkäs mukaan sit kaikki lähtee? On niin sekalainen seurakunta tämä "uhrien" kokoonpano....
        Osa on katsonut parhaaksi hoitaa kennelliiton kautta, osa kuluttajasuojaviranomaisten. Mitäs muuta? Muut vaan päivittelee täällä ja vinkuu!

Niin meitä kohtalotovereita löytyy monien eri rotujen harrastajista jotka ovat ko henkilöltä ottaneet koiran eikä rekkareita vaan kuulu.
        Olen keräämässä porukkaa kokoon, jotta voisi olla mahdollista saada vaikkapa joukkokanne oikeuteen.
        Etsin myöskin eri rotujen kasvattajia jotka ovat hakeneet kasvattinsa pois tai kasvattajia jotka eivät vielä ole saaneet kasvattejaan pois.
        Voit ottaa minuun yhteyttä
        [email protected]

• sirk-ka
        lapinnoita2 kirjoitti:

Niin meitä kohtalotovereita löytyy monien eri rotujen harrastajista jotka ovat ko henkilöltä ottaneet koiran eikä rekkareita vaan kuulu.
        Olen keräämässä porukkaa kokoon, jotta voisi olla mahdollista saada vaikkapa joukkokanne oikeuteen.
        Etsin myöskin eri rotujen kasvattajia jotka ovat hakeneet kasvattinsa pois tai kasvattajia jotka eivät vielä ole saaneet kasvattejaan pois.
        [email protected]

Ja mites ne kasvatit saa pois? Ihan vaan että hei, tulin nää hakeen, vai?
        Ei se kyllä sillälailla mene. Mutta jos menette ja haette koirat pois, varmasti kasvattajat ne sitten vastaanottavat.

• mummeli vaan
        sirk-ka kirjoitti:

Ja mites ne kasvatit saa pois? Ihan vaan että hei, tulin nää hakeen, vai?
        Ei se kyllä sillälailla mene. Mutta jos menette ja haette koirat pois, varmasti kasvattajat ne sitten vastaanottavat.

Kyllä Suomesta sentään vielä jokin laki löytyy.
        Omistajuus vain pitää todistaa.
        Pitää olla asianmukaiset paperit jne. ja katsoa ettei nimikirjoituksia ole väärennetty.
        Kyllä asioilla yleensä on taipumus järjestyä, tarvitaan vain sitkeyttä.
        Ei muuta kun porukka kokoon vaan.

• sirk-ka
        mummeli vaan kirjoitti:

Kyllä Suomesta sentään vielä jokin laki löytyy.
        Omistajuus vain pitää todistaa.
        Pitää olla asianmukaiset paperit jne. ja katsoa ettei nimikirjoituksia ole väärennetty.
        Kyllä asioilla yleensä on taipumus järjestyä, tarvitaan vain sitkeyttä.
        Ei muuta kun porukka kokoon vaan.

Mutta kun se omistaa itse koiransa, millä niitä kasvattajat hakee? Tai kukaan?
        Ei se noin vaan mee. Eihän siä kenenkään koirat oo vaan muuten asumassa että ne olisi sieltä pois haettavissa!

• mummeli vaan
        sirk-ka kirjoitti:

Mutta kun se omistaa itse koiransa, millä niitä kasvattajat hakee? Tai kukaan?
        Ei se noin vaan mee. Eihän siä kenenkään koirat oo vaan muuten asumassa että ne olisi sieltä pois haettavissa!

Niin voithan tarkistaa kenen koiria siellä on !

• sirk-ka
        mummeli vaan kirjoitti:

Niin voithan tarkistaa kenen koiria siellä on !

Ja mistäs sen tarkistan?! Tai ei se minulle oikeastaan kuulu, mutta hänen omia taitaa kaikki olla, vaikkei kaikki omia kasvatteja.

• pötkyläkoira
        oops! kirjoitti:

ystävältäni joka on kyseisen hoitokoiran kasvattaja, että sivut ovat poliisin toimesta laitettu päivityskieltoon. Siksi nämä uhrit vielä roikkuvat sivuilla ja mainonta pyörii.

• uneliasutelias
        lapinnoita2 kirjoitti:

[email protected]

Miten tilanne edistyy? Ja mikä on kokoonpanon tilanne? Tavoite?
        Miten viranomaiset ovat ottaneet asiaan kantaa?

• Kuulin juuri
        pötkyläkoira kirjoitti:

ystävältäni joka on kyseisen hoitokoiran kasvattaja, että sivut ovat poliisin toimesta laitettu päivityskieltoon. Siksi nämä uhrit vielä roikkuvat sivuilla ja mainonta pyörii.

että kyseisestä paikasta on TAAS kerran "karannu"? koira, tällä kertaa sileäkarvainen noutaja uros,joka ollu karkuteillä 5.11 lähtien...liekö oikeesti karkuteillä vai?? kuten se onneton kiusattu mäyris,jota omistaja varmasti vieläkin kaipaa...Ihan oikeesti tuollainen ihminen joka aiheuttaa eläimelle /eläimille noin paljon tuskaa ja niiden omistajille, pitäis mun mielestä....no jääköön sanomatta..
        tämän jos minkä pitäis jo herättää eläinsuojelu eläinlääkärit ymmärtämään ettei hän kykene enää toimimaan eläinten parissa

• luolatytsy

minun koirani lähtivät tästä kennelistä hoitoon toiseen kenneliin minkä piti olla hyvä paikka.. ei ollut.. toinen koirani palasi elävänä ja toinen tuli minulle tuhkana.. tämä tsirnikan kennel on ylöjärven kaupungin alainen koirarankkuri... olen itse käynyt paikan päällä ja voisin sanoa että on todella hirveä paikka..

• sirk-ka

Millainen tämä toinen kenneli sitten on? Ja miksi ne lähti sinne?! Kun Tsirnikan kenneliin veit ja jätit, kyseenalaistan arvostelusi! MIKSI veit sinne jos niin kamala paikka?

• luolatytsy
        sirk-ka kirjoitti:

Millainen tämä toinen kenneli sitten on? Ja miksi ne lähti sinne?! Kun Tsirnikan kenneliin veit ja jätit, kyseenalaistan arvostelusi! MIKSI veit sinne jos niin kamala paikka?

toisen kennelin piti olla hyvä.. olin myös puhunut asiasta paljon toisen kennelin pitäjän kanssa.. tsirnikan kennelissä koirat olivat vain muutaman päivän.. asiaan liittyy niin paljon.. minulle oli juuri tehty raskauden keskeytys kun koirat lähtivät hoitoon.. raskaus keskeytettiin siksi koska sikiö ei ollut kehittynyt.. minulla on myös sellainen sairaus joka on tosi kivulias.. olen pääsemässä marraskuussa leikkaukseen.. ajattelin että koirien on parempi muualla kun oma kunto oli niin huono.. olin menossa koiria katsomaan monta kertaa mutta koirien hoitaja oli aina kipeä.. olin vaan liian hyvä uskonen.. toinen koira joka palasi hengissä painaa nyt 10 kg... silloin kun se tuli hoidosta se painoi 6 kg... olen myös käynyt metsällä jo yhdeksän vuotta ja minulla on melkein aina ollut koira.. on todellakin paljon asiaa.. mitä te ulkopuoliset ette tiedä! kun asia on oikeudessa käsitelty voin sen lehteen kirjoittaa.. juttu on tällä hetkellä oikeudessa..

• mummu vaan
        luolatytsy kirjoitti:

toisen kennelin piti olla hyvä.. olin myös puhunut asiasta paljon toisen kennelin pitäjän kanssa.. tsirnikan kennelissä koirat olivat vain muutaman päivän.. asiaan liittyy niin paljon.. minulle oli juuri tehty raskauden keskeytys kun koirat lähtivät hoitoon.. raskaus keskeytettiin siksi koska sikiö ei ollut kehittynyt.. minulla on myös sellainen sairaus joka on tosi kivulias.. olen pääsemässä marraskuussa leikkaukseen.. ajattelin että koirien on parempi muualla kun oma kunto oli niin huono.. olin menossa koiria katsomaan monta kertaa mutta koirien hoitaja oli aina kipeä.. olin vaan liian hyvä uskonen.. toinen koira joka palasi hengissä painaa nyt 10 kg... silloin kun se tuli hoidosta se painoi 6 kg... olen myös käynyt metsällä jo yhdeksän vuotta ja minulla on melkein aina ollut koira.. on todellakin paljon asiaa.. mitä te ulkopuoliset ette tiedä! kun asia on oikeudessa käsitelty voin sen lehteen kirjoittaa.. juttu on tällä hetkellä oikeudessa..

Onneksi olkoon! ! !
        Olet sitten vienyt asian oikeuteen, hyvä juttu. Toivottavasti saavat kunnon rangaistuksen, vaikka eläintenpitokiellon.
        Olen pahoillani kaikesta mitä Sinulle on sattunut, elät ajatuksissani ja toivon Sinulle kaikkea hyvää jatkossa.

• sirk-ka
        luolatytsy kirjoitti:

Miksi sitten tsirnikaa syytetään jos ne on ollut muualla hoidossa ja muualla nälkiintyneet?

• luolatytsy
        sirk-ka kirjoitti:

Miksi sitten tsirnikaa syytetään jos ne on ollut muualla hoidossa ja muualla nälkiintyneet?

Johan sanoin että asiaan liittyy aika paljon.. en kerro ketä syytetään.. kaikkia niitä jotka on ollu asiassa mukana.. sirk-ka taidat kans tietää jotain.. onko sinulla itselläsi koiria? ja jos on niin haluaisitko että ne joutuisi sellaiseen paikkaan kuin tsirnika on.. jos ne joutuisi rankkurille.. olet varmaan lukenut juttuja mitä täälä kirjoitetaan ja käynyt kotisivuilla..? kyllä se antaa jo aika kuvan.. JA TÄMÄ PAIKKA ON YLÖJÄRVEN KAUPUNGIN ALAINEN KOIRARANKKURI!

• sirk-ka
        luolatytsy kirjoitti:

Johan sanoin että asiaan liittyy aika paljon.. en kerro ketä syytetään.. kaikkia niitä jotka on ollu asiassa mukana.. sirk-ka taidat kans tietää jotain.. onko sinulla itselläsi koiria? ja jos on niin haluaisitko että ne joutuisi sellaiseen paikkaan kuin tsirnika on.. jos ne joutuisi rankkurille.. olet varmaan lukenut juttuja mitä täälä kirjoitetaan ja käynyt kotisivuilla..? kyllä se antaa jo aika kuvan.. JA TÄMÄ PAIKKA ON YLÖJÄRVEN KAUPUNGIN ALAINEN KOIRARANKKURI!

Eikö sillä kaupungilla ole sitten mitään vastuuta paikasta? Millanen eläinlääkäri aluetta hoitaa?
        Jos olisin kuinka sairas, en koiraani kuvailemaan paikkaan jättäisi! Hoitoloita on useita Treen seudulla ja jos koiriesi kasvattajat eivät pystyneet hoitoon ottamaan (vai kysyitkö?), miksi et vienyt sadoista hoitopaikoista johonkin muuhun?
        Kirjoituksesi perusteella voisit itsekkin miettiä oliko järkevää viedä ne sinne? Olit sairas tai et, vastuu oli myös sinulla.

• luolatytsy
        sirk-ka kirjoitti:

Eikö sillä kaupungilla ole sitten mitään vastuuta paikasta? Millanen eläinlääkäri aluetta hoitaa?
        Jos olisin kuinka sairas, en koiraani kuvailemaan paikkaan jättäisi! Hoitoloita on useita Treen seudulla ja jos koiriesi kasvattajat eivät pystyneet hoitoon ottamaan (vai kysyitkö?), miksi et vienyt sadoista hoitopaikoista johonkin muuhun?
        Kirjoituksesi perusteella voisit itsekkin miettiä oliko järkevää viedä ne sinne? Olit sairas tai et, vastuu oli myös sinulla.

älä puhu asioista kun et kaikkea tiedä! taidat olla ihminen jolta kans pitäisi ottaa koirat pois! kyselin kyllä aika monesta paikasta voisiko joku ottaa hoitoon..! Minulla sattuu oleen eläimistä aika monen vuoden kokemus! teen myös sellaista työtä että minun pitää tietää eläimistä aika paljon!

• sirk-ka
        luolatytsy kirjoitti:

älä puhu asioista kun et kaikkea tiedä! taidat olla ihminen jolta kans pitäisi ottaa koirat pois! kyselin kyllä aika monesta paikasta voisiko joku ottaa hoitoon..! Minulla sattuu oleen eläimistä aika monen vuoden kokemus! teen myös sellaista työtä että minun pitää tietää eläimistä aika paljon!

En tiedäkkään asiasta paljoa, mutta silmääni vain pisti kun arvostelet paikkaa jonne kuitenkin ne jätit. Moni olisi mielummin tilanteessasi myynyt pois tai palauttanut kasvattajalle koiran. Tai jopa lopettanut! En vain ymmärrä mitä ajattelit jos tietoisesti ne tuollaiseen paikkaan jätit. Helppohan sinun toisia arvostella...

• tuttu ennestään
        sirk-ka kirjoitti:

En tiedäkkään asiasta paljoa, mutta silmääni vain pisti kun arvostelet paikkaa jonne kuitenkin ne jätit. Moni olisi mielummin tilanteessasi myynyt pois tai palauttanut kasvattajalle koiran. Tai jopa lopettanut! En vain ymmärrä mitä ajattelit jos tietoisesti ne tuollaiseen paikkaan jätit. Helppohan sinun toisia arvostella...

En malta olla osallistumasta juttuunne.
        Olen tuntenut ko henkilöt jo vuosien takaa.
        Nämä kaksi "hoitajaa" ovat tehneet jo vuosia ns. yhteistyötä.
        Ennen oli asiat suhteellisen ok, mutta maailma muuttuu eskoseni. Joltain ihmisiltä vaan lähtee mopo käsistä kun ajatellaan vaan rahaa.
        Tiedän paljon ihmisiä jotka eivät tahdo uskoa ko henkilöistä totuutta. Luulevat kenties kaiken olevan entisellään. Oli kaiketi tämäkin henkilö ihan suht koht kasvattaja, mutta ei ole enää koska ei saa pentuja edes rekisteröityäkään.
        Käypä katsomassa niin yllätyt.

• luolatytsy
        sirk-ka kirjoitti:

en olisi ikinä jättänyt koiria tsirnikan kenneliin pidemmäksi aikaa.. koirat olivat pakosta sielä muutaman päivän.. tähän asiaan liittyy niin paljon! lukekaa lehdestä sitten kun oikeuden päätös tulee! koirat lähtivät siihen toiseen paikkaan koska sen piti olla hyvä.. kuka lopettaa kolme ja kaksi vuotiaat koirat??? en halunnut koirista luopua kokonaan koska ne olivat minulle todella tärkeitä.. koitas muistella mitä olen kertonut...

• luolatytsy
        tuttu ennestään kirjoitti:

En malta olla osallistumasta juttuunne.
        Olen tuntenut ko henkilöt jo vuosien takaa.
        Nämä kaksi "hoitajaa" ovat tehneet jo vuosia ns. yhteistyötä.
        Ennen oli asiat suhteellisen ok, mutta maailma muuttuu eskoseni. Joltain ihmisiltä vaan lähtee mopo käsistä kun ajatellaan vaan rahaa.
        Tiedän paljon ihmisiä jotka eivät tahdo uskoa ko henkilöistä totuutta. Luulevat kenties kaiken olevan entisellään. Oli kaiketi tämäkin henkilö ihan suht koht kasvattaja, mutta ei ole enää koska ei saa pentuja edes rekisteröityäkään.
        Käypä katsomassa niin yllätyt.

mistä käydä katsomassa? en oikein ymmärtänyt..

• sirk-ka
        luolatytsy kirjoitti:

en olisi ikinä jättänyt koiria tsirnikan kenneliin pidemmäksi aikaa.. koirat olivat pakosta sielä muutaman päivän.. tähän asiaan liittyy niin paljon! lukekaa lehdestä sitten kun oikeuden päätös tulee! koirat lähtivät siihen toiseen paikkaan koska sen piti olla hyvä.. kuka lopettaa kolme ja kaksi vuotiaat koirat??? en halunnut koirista luopua kokonaan koska ne olivat minulle todella tärkeitä.. koitas muistella mitä olen kertonut...

Muistan kyllä kertomasi, mutta edelleen en ymmärrä että jätit koirasi kuvailemaasi paikkaan kun tiesit ilmeisesti tulevan kohtalon.
        Mutta ehkä se ei ole minun asia ymmärtääkkään, kunhan uteliaana ihmettelin.
        Ja jos kuitenkin sait takasin kuolleen ja melkein kuolleen, olisi lopetus ollut ehkä se inhimillisempi tapa.
        Ilmottelehan tänne sitten oikeuden päätös. Onko käsittely jo ollut vai pian tulossa?

• tuttu ennestään
        luolatytsy kirjoitti:

Tarkoitin tälle toiselle sirk-alle joka kanssasi kirjoittelee. Hänen pitäisi käydä katsomassa ko paikkaa, mehän paikan jo tiedämme.

• luolatytsy
        sirk-ka kirjoitti:

Muistan kyllä kertomasi, mutta edelleen en ymmärrä että jätit koirasi kuvailemaasi paikkaan kun tiesit ilmeisesti tulevan kohtalon.
        Mutta ehkä se ei ole minun asia ymmärtääkkään, kunhan uteliaana ihmettelin.
        Ja jos kuitenkin sait takasin kuolleen ja melkein kuolleen, olisi lopetus ollut ehkä se inhimillisempi tapa.
        Ilmottelehan tänne sitten oikeuden päätös. Onko käsittely jo ollut vai pian tulossa?

asia on syyttäjällä.. enkä tiennyt että koirille kävisi huonosti! asiasta en enempää keskustele.. minä en ole tehnyt mitään väärin! sen on moni sanonut!

• kasvattaja myös
        luolatytsy kirjoitti:

asia on syyttäjällä.. enkä tiennyt että koirille kävisi huonosti! asiasta en enempää keskustele.. minä en ole tehnyt mitään väärin! sen on moni sanonut!

Käypäs katsomassa kaupunginhallituksen päätöksiä.
        Onneksi jotain tapahtuu.

• määki kasvattaja oon
        kasvattaja myös kirjoitti:

Käypäs katsomassa kaupunginhallituksen päätöksiä.
        Onneksi jotain tapahtuu.

laitas linkki sinne päätökseen, ei löydy millään

• kasvattaja
        määki kasvattaja oon kirjoitti:

laitas linkki sinne päätökseen, ei löydy millään

katso kaupunginhallituksen päätökset syyskuu 25 päivä

• hoona
        kasvattaja kirjoitti:

katso kaupunginhallituksen päätökset syyskuu 25 päivä

Niin, mitäs ihmeellistä tossa sitten on?!?!!!

• asioihin puututaan
        hoona kirjoitti:

luin tuon kaupunginhalituksen päätöksen ja kiitän luojaa että joskus "herratkin" herää tekemään oikeita päätöksiä!!kyllä ei kyseiselle henkilölle pitäisi antaa minkäänlaista oikeutta pitää enää ikinä minkäänlaista eläintä..tsemppiä sinulle luolatytsy et saat oikeutta koiriesi kohdalla..minultakin varastettiin koira kyseisen henkilön toimesta ja nyt kuulin että koirani kuoli..onneksi koirani sai ihanan uuden kodin toisesta paikasta ja sai siellä hyvän loppuelämän elää ennen kuin kuoli.

• päätös
        hoona kirjoitti:

oletko jotenkin sukua tms..kun niin puolustelet kyseistä henkilöä???minun mielestä erittäin hyvä asia kun kaupunki purki sopimuksen kyseisen henkilön kanssa ja saisi myös tehdä el.lääkärin kanssa yhteistyötä et saataisiin kaikki eläimet pois ja ikuinen kielto pitää mitään eläintä koko paikassa kenenkään nimissä..

• hoona
        päätös kirjoitti:

oletko jotenkin sukua tms..kun niin puolustelet kyseistä henkilöä???minun mielestä erittäin hyvä asia kun kaupunki purki sopimuksen kyseisen henkilön kanssa ja saisi myös tehdä el.lääkärin kanssa yhteistyötä et saataisiin kaikki eläimet pois ja ikuinen kielto pitää mitään eläintä koko paikassa kenenkään nimissä..

ei tossa päätöksessä mainittu mitään eläinsuojelullisista tai petoksien vuoksi, VAAN sopimus puretaan tarpeettomana.

• hurjaa
        asioihin puututaan kirjoitti:

luin tuon kaupunginhalituksen päätöksen ja kiitän luojaa että joskus "herratkin" herää tekemään oikeita päätöksiä!!kyllä ei kyseiselle henkilölle pitäisi antaa minkäänlaista oikeutta pitää enää ikinä minkäänlaista eläintä..tsemppiä sinulle luolatytsy et saat oikeutta koiriesi kohdalla..minultakin varastettiin koira kyseisen henkilön toimesta ja nyt kuulin että koirani kuoli..onneksi koirani sai ihanan uuden kodin toisesta paikasta ja sai siellä hyvän loppuelämän elää ennen kuin kuoli.

Miksi koirasi kuoli? Miksi et saanut koiraa takasin? Mistä se sai varastettua sen?!

• kasvattaja
        hoona kirjoitti:

ei tossa päätöksessä mainittu mitään eläinsuojelullisista tai petoksien vuoksi, VAAN sopimus puretaan tarpeettomana.

Niin viranomaisillahan on omat keinonsa ilmaista asia "kauniisti". Jokainenhan tietämme että löytöeläinpaikka on joka kunnassa lakisääteisesti oltava. Onneksi ko kaupungin päättäjät ovat heränneet huomaamaan asian "oikean laidan".
        Kyllä ko kaupungissa "eläinihmisetkin" tietävät millaisesta paikasta on kyse.

• jo käsitelty
        luolatytsy kirjoitti:

Hei, onko asia jo käsitelty vai pääsivätkö taas kuin koira veräjästä?

• luolatytsy
        jo käsitelty kirjoitti:

Hei, onko asia jo käsitelty vai pääsivätkö taas kuin koira veräjästä?

tuomittu on ja joutuvat korvaamaan! eläintenpitokieltoa ei tullut! asia menee kuitenkin hoviin! eivät valita korvauksesta vain tuomiosta.. eli yrittävät saada sakkoja pienemmäksi! saas nähdä koska saan korvauksen.. tarkoituksena olisi lahjoittaa osa eläinsuojelulle! rahat eivät ole minulle vain ne ovat eläinten!

• mutta kuitenkin
        luolatytsy kirjoitti:

tuomittu on ja joutuvat korvaamaan! eläintenpitokieltoa ei tullut! asia menee kuitenkin hoviin! eivät valita korvauksesta vain tuomiosta.. eli yrittävät saada sakkoja pienemmäksi! saas nähdä koska saan korvauksen.. tarkoituksena olisi lahjoittaa osa eläinsuojelulle! rahat eivät ole minulle vain ne ovat eläinten!

Hyvä juttu mutta luulen kyllä että saat korvauksiasi muutaman vuoden odotella. Taitaa tällaiset ihmiset olla "varattomia"...
        Kaikesta huolimatta toivotan Sinulle (Teille) oikein kaunista ja lämmintä kesää ! ! !

• helmiorvokkila
        luolatytsy kirjoitti:

pistipä silmään tämä kun etsin yhtä muuta juttua. kuinka tässä luolatytsyn tapauksessa kävi?

• Nimimerkki abc
        helmiorvokkila kirjoitti:

pistipä silmään tämä kun etsin yhtä muuta juttua. kuinka tässä luolatytsyn tapauksessa kävi?

Laita tuonne mäyräkoira osioon kysymys, siellä varmaan tiedetään enempi?

• sakumaku
        mutta kuitenkin kirjoitti:

Hyvä juttu mutta luulen kyllä että saat korvauksiasi muutaman vuoden odotella. Taitaa tällaiset ihmiset olla "varattomia"...
        Kaikesta huolimatta toivotan Sinulle (Teille) oikein kaunista ja lämmintä kesää ! ! !

outoa ettei kennelliitto edes kerro onko kennelin rekisterikielto päättynyt!

• Tiedoksi
        sakumaku kirjoitti:

outoa ettei kennelliitto edes kerro onko kennelin rekisterikielto päättynyt!

Jollet osaa koiranetistä tarkastella, tiedoksi, kyseiselle kennelnimelle ei ole vuoden 2001 jälkeen rekisteröity saksanpaimentimia ainakaan ja kun ekoissa ketjun viesteissä ollutta linkkiä klikkasi, tuli vastaus että ei ole Suomessa rekisteröityä kennelnimeä. Ottaa alavalikon kasvattajat, venyttää ajanjaksoa 10 vuodeksi ja saa tuon alussa kertomani faktan selville.

Ei siinä tarvitse olla tietäjä.

• sorryyyy
        Tiedoksi kirjoitti:

Jollet osaa koiranetistä tarkastella, tiedoksi, kyseiselle kennelnimelle ei ole vuoden 2001 jälkeen rekisteröity saksanpaimentimia ainakaan ja kun ekoissa ketjun viesteissä ollutta linkkiä klikkasi, tuli vastaus että ei ole Suomessa rekisteröityä kennelnimeä. Ottaa alavalikon kasvattajat, venyttää ajanjaksoa 10 vuodeksi ja saa tuon alussa kertomani faktan selville.

Ei siinä tarvitse olla tietäjä.

Ai, tuommoista en ole huomannut. Onko kyseinen kennel "irtisanonut" kennelnimensä vai tuleeko tuo ilmoitus kiellossa oleville?

• Tiedoksi
        sorryyyy kirjoitti:

Ai, tuommoista en ole huomannut. Onko kyseinen kennel "irtisanonut" kennelnimensä vai tuleeko tuo ilmoitus kiellossa oleville?

Ei niitä normaalisti ikinä mihinkään its irtisanota, tuskin mahdollistakaan, ja miksi kukaan nimen omaava niin tekisi, koska se nimi on kerralla maksettu, eikä se maksa sen jälkeen mitään, joko niitä pentuja rekkaa enempi koskaan enää tai ei. Ei ole mitään syytä irtisanoa.

Sellaisten kohdalla tällaiseen törmännyt ennemmin - ainakin siis niissä tapauksissa tällaiseen - että ollut sellaisia puuhia, ei vissiin voi rekata pentuja enää. En tiedä missä on raja, että kennelnimi otetaan pois kennelliiton taholta. Mutta tämmöiseen törmännyt itse nimenomaisesti tapauksissa, missä kuullut sitä mitä kuullut ..

• Ylöläinen
        luolatytsy kirjoitti:

Elisa oliko kyseinen henkilö syytteessä asiasta? Ei ollut. Miksi valehtelit tälläisiä asioita? Käräjäoikeudesta saa tilattua kaikki asiapaperit, syytteessä oli yksi henkilö. Miten voit valehdella julkisella palstalla toisesta ihmisestä näin törkeästi, oletko itse joutunut vastuuseen teostasi?

• Ylöläinen
        Ylöläinen kirjoitti:

Elisa oliko kyseinen henkilö syytteessä asiasta? Ei ollut. Miksi valehtelit tälläisiä asioita? Käräjäoikeudesta saa tilattua kaikki asiapaperit, syytteessä oli yksi henkilö. Miten voit valehdella julkisella palstalla toisesta ihmisestä näin törkeästi, oletko itse joutunut vastuuseen teostasi?

Ja vielä kysyn mihin yhdistykseen olet korvaukset lahjoittanut?

• Zzzz.....
        luolatytsy kirjoitti:

Valittivat siis tuomiosta, puhut monikossa. Mitä hovin päätös sanoo? En saanut käsiini mistään. Käräjien asiapapereissa lukee yksi henkilö. Toki voit teititellä, mutta kyseinen henkilö ei ole Tsirnikan kennel pitäjä, vaan toinen joka tuomionsa kärsinyt.

• Luolakoira
        Ylöläinen kirjoitti:

Elisa tarkoittaa tätä tapahtumaa joka ei ole tämän kennelin tapaus vaan "sekoittaa" kaksi ihmistä nyt:

Ihmettelen miksi kirjotit asiaa toisen niskoille?

• aunne
        Zzzz..... kirjoitti:

Valittivat siis tuomiosta, puhut monikossa. Mitä hovin päätös sanoo? En saanut käsiini mistään. Käräjien asiapapereissa lukee yksi henkilö. Toki voit teititellä, mutta kyseinen henkilö ei ole Tsirnikan kennel pitäjä, vaan toinen joka tuomionsa kärsinyt.

mistä käräjäkaupungista olet saanut tämän tilattua?tampereella ei ollut?eli missä tapahtunut?

• Luolakoira
        aunne kirjoitti:

mistä käräjäkaupungista olet saanut tämän tilattua?tampereella ei ollut?eli missä tapahtunut?

Pirkanmaan käräjäoikeudesta saat, käsitelty Toijalan käräjäoikeudessa.

• BlackCatSixteen
        Tiedoksi kirjoitti:

Ei niitä normaalisti ikinä mihinkään its irtisanota, tuskin mahdollistakaan, ja miksi kukaan nimen omaava niin tekisi, koska se nimi on kerralla maksettu, eikä se maksa sen jälkeen mitään, joko niitä pentuja rekkaa enempi koskaan enää tai ei. Ei ole mitään syytä irtisanoa.

Sellaisten kohdalla tällaiseen törmännyt ennemmin - ainakin siis niissä tapauksissa tällaiseen - että ollut sellaisia puuhia, ei vissiin voi rekata pentuja enää. En tiedä missä on raja, että kennelnimi otetaan pois kennelliiton taholta. Mutta tämmöiseen törmännyt itse nimenomaisesti tapauksissa, missä kuullut sitä mitä kuullut ..

Kuulehan, on irtisanottu kasvattajan toimesta. Ei erotettu. Olisihan se ollut Kennelliiton kurinpitolautakunnan päätöksissä niinkuin tämän kennelin muut rekisteröintikieltoasiat!

• miettikää

Kyllä se vastuu on mitä suurimmassa määrin ostajalla. Te teette tälläisesta toiminnasta mahdollista. Laatukennelin työn tuntee siitä että jalostusvalintoihin todella panostetaan, käytetään terveitä hyväsukuisia koiria joilla tulokset ja testit kunnossa. No, ehkä ostaessa säästää satasen ja koiran saa mukaan ilman turhia kyselyitä mutta se joka siinä loppujen lopuksi kärsii on eläin ja ostaja. Rekisteröintti ja tulostiedot koirista ja jalostuksesta on kaikille avointa julkista tietoa, käyttäkää sitä. Myös kannattaa lukea hankinnassa olevan rodu JTO ja miettiä miltä osin se pentue josta koiraa on ostamassa, vastaa tätä suunnitelmaa.

• Joskus luotin

Mitä vähemmän arvon kasvattajat pitävät yhteistä ryhtiä yllä, sitä tarkemmiksi te todentotta meidät pennunostajat pakotatte.

Vanhempien terveystarkastukset, luonnetestit, harrastustulokset, periytyvyystestit, teitä isoveli valvoo -systeemillä tarkkailevat yhdistykset, viranomaiset ja kennelliitto... petetyt ja pahantahtoiset pennunostajat juoruilemassa pitkin internettiä...

Sitä saa mitä tilaa. Kun ei kerran molemminpuolinen luottamus kasvattaja- ja ostajatahojen välillä kelpaa.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe