Ostin kyseisen auton. Onko tietoo autosta miten
liityy merkit DAIMLER,MOPAR,DODGE CHRYSLERIIN ?
Onko merkkikerhoja,auton "merkkiviat"jotain hyviä linkkejä stratuksesta varaosalinkit jne.
Kovin on vähän tietoo autosta liikkeell.Paljonkohan niitä suomessa liikkuu? KIITTI asiallisista vastauksista
STRATUS 2.0 le -97
16
3255
Vastaukset
- Wapiz
Morot,
Dodge, Chrysler ja Plymouth ovat kaikki Mopar konsernin autoja... eli tekevät pitkälti samoja autoja eri mallinimillä.
Esim täällä myytävä Chrysler Stratus tunnetaan paremmin rapakon takana: Dodge Stratukssena, Chrysler Cirruksena ja Plymouth Breezenä... Kyse on kuitenkin samasta autosta.
Kyllähän näitä Stratuksia täällä pyörii, on tullut vastaan noita plymouth ja dodge versioitakin, ilmeisesti muuttoautoja.. rekisteröintimäärästä en kyllä tiedä.
Mulla on itsellä 96 Stratus 2.0 manuaaliaskilla, nyt on mittarissa 130tkm eikä suurempaa remonttia vielä ole tarvinnut tehdä, muutakuin normaali huollot.
Näistä linkeistä nyt löytyy jotakin ko. autosta:
http://www.stratusphere.org/
http://www.modernmopars.org
http://www.dreamspeed2.com
http://www.allpar.com/
http://www.c2e.info/STRATUSAFTERMARKETLINKS.html- JONE
Kiitti "Wapiz" löysin myös TM numeroista 1/1996 ja 1/1998 ja 1/2001 jotain autoon liittyvää tosin isommalla koneella (mitsun).Tämä nelonen on kai sama kuin neonissa?
- manuaali kraisuista
paljonkos stratuksella on käytännön kulutus manuaalina? Tuo stratus olisi nimittäin sopivasti persoonallisen näköinen biili nykymaailmassa, mutta kaupan olevat yksilöt tuntuvat olevan järjestään automaatteja. Ehkä tottumiskysymys, mut henk.koht. en tuosta chryslerin automaatista pidä. Tuntuu hukkaavan tehoja turhaan, eikä menokaan ole niin sulavaa kun automaatilta odottaisi.
- Wapiz
JONE kirjoitti:
Kiitti "Wapiz" löysin myös TM numeroista 1/1996 ja 1/1998 ja 1/2001 jotain autoon liittyvää tosin isommalla koneella (mitsun).Tämä nelonen on kai sama kuin neonissa?
Joo, pitää paikkansa, samaa konetta on ilmeisesti käytetty myös Stratuksen ja Neonin lisäksi esim. joissakin PT Cruiser, Mitsun Eclipse ja Eagle Talon:eissa.. lisää myllystä löytyy tuolta=>
http://www.allpar.com/mopar/2.html - Wapiz
manuaali kraisuista kirjoitti:
paljonkos stratuksella on käytännön kulutus manuaalina? Tuo stratus olisi nimittäin sopivasti persoonallisen näköinen biili nykymaailmassa, mutta kaupan olevat yksilöt tuntuvat olevan järjestään automaatteja. Ehkä tottumiskysymys, mut henk.koht. en tuosta chryslerin automaatista pidä. Tuntuu hukkaavan tehoja turhaan, eikä menokaan ole niin sulavaa kun automaatilta odottaisi.
ajan itseasiassa 100 km päivässä maantie/moottoritietä, kulutus "normaali" kaasulla 8L/100km. Kaupungissa en ole kulutusta laskenut...
Kyllähän näitä 2 litraisia on aikapaljonkin manuaalilaatikolla, 2.5 litraiset on ilmeisesti melkein kaikki tuotu automaatilla. - Jza
Wapiz kirjoitti:
ajan itseasiassa 100 km päivässä maantie/moottoritietä, kulutus "normaali" kaasulla 8L/100km. Kaupungissa en ole kulutusta laskenut...
Kyllähän näitä 2 litraisia on aikapaljonkin manuaalilaatikolla, 2.5 litraiset on ilmeisesti melkein kaikki tuotu automaatilla....vaan kaikki 2.5 koneella varustetut stratukset on autostick lootalla, kuten myös 2.4 litraiset (joita tosin onneksi ei ole suomeen tuotu).
Omalla 2.5 es:llä kulutus on maantiellä ollut n. 8.5 litraa ja kaupungissa noin 13 litraa satasella.
Cirrus, Stratus, ja Breeze on kaikki samoja autoja, mutta vähän eri maskilla ja varusteilla. Riippuu lähinnä siitä missä niitä myydään. Auto on jenkeissä Dodge, euroopassa Chrysler ja kanadassa Plymouth.
Sama juttu, kuin GM konsernilla...kaikki jenkeissä myytävät on Oldseja ja kaikki eurooppaan tuotavat on Pontiaceja. - HL
Jza kirjoitti:
...vaan kaikki 2.5 koneella varustetut stratukset on autostick lootalla, kuten myös 2.4 litraiset (joita tosin onneksi ei ole suomeen tuotu).
Omalla 2.5 es:llä kulutus on maantiellä ollut n. 8.5 litraa ja kaupungissa noin 13 litraa satasella.
Cirrus, Stratus, ja Breeze on kaikki samoja autoja, mutta vähän eri maskilla ja varusteilla. Riippuu lähinnä siitä missä niitä myydään. Auto on jenkeissä Dodge, euroopassa Chrysler ja kanadassa Plymouth.
Sama juttu, kuin GM konsernilla...kaikki jenkeissä myytävät on Oldseja ja kaikki eurooppaan tuotavat on Pontiaceja."Sama juttu, kuin GM konsernilla...kaikki jenkeissä myytävät on Oldseja ja kaikki eurooppaan tuotavat on Pontiaceja."
Kyllä tietääkseni GM myy jenkeissä edelleen kaikkia merkkejään:
Chevrolet
Pontiac
Buick
Oldsmobile
Cadillac
Saturn
Joitakin vuosia sitten tekivät päätöksen, että Euroopassa myydään ainoastaan merkkejä Chevrolet ja Cadillac. Tulevaisuudessa ilmeisesti tullaan taas näkemään Pontiacejakin. - impala67
Jza kirjoitti:
...vaan kaikki 2.5 koneella varustetut stratukset on autostick lootalla, kuten myös 2.4 litraiset (joita tosin onneksi ei ole suomeen tuotu).
Omalla 2.5 es:llä kulutus on maantiellä ollut n. 8.5 litraa ja kaupungissa noin 13 litraa satasella.
Cirrus, Stratus, ja Breeze on kaikki samoja autoja, mutta vähän eri maskilla ja varusteilla. Riippuu lähinnä siitä missä niitä myydään. Auto on jenkeissä Dodge, euroopassa Chrysler ja kanadassa Plymouth.
Sama juttu, kuin GM konsernilla...kaikki jenkeissä myytävät on Oldseja ja kaikki eurooppaan tuotavat on Pontiaceja.siis jos meinaat 2.4 koneella sitä ns. jatkettu k-sarjan autojen 2.2:sta tehtyä 2.4:sta nelikkoa, niin miten niin onneksi? kone on matalaviritteinen ja kestävä, ei siis missään nimessä kilpamoottori.
jenkeissä myydään "kaikkia" merkkejä eli halvin ns. cloudcar on plymouth breeze, ja sen vakiopata on yleensä neonista tuttu 134hv 2.0 nelonen,
dodge on sporttisempi merkki imagoltaan(vrt. DODGE viper ja v-10 ramit) joten dodge stratukseen saa handling pakettia ym. ja on stratus vakionakin breezeä tanakampi.
chrysler taas on merkkinä kalliimpi, ja siksi saman auton sisarmalli on siellä cirrus, johon on tungettu vakioksi heebeleitä ja sähkökitkuttimia.
SUOMEEN tuodut "chrysler" stratukset ovat siis dodge stratuksia, jossa on cirruksen optioita. tai no, mikä on mitäkin loppujen lopuksi... se tm:n valittelu kovasta alustasta johtuu juuri tuosta sport-alustasta mikä on dodgelle ominaista.
gm:llä jenkeissä myytävät ALEROT on olsseja, ja muutkin mallit myydään merkkiensä mukaan. kuten aiemmin on muut todenneet on selvennyksen vuoksi taukeille eurooppalaisille päätetty markkinoida autot joko letukkoina tai käkkylöinä. ainakin tähän saakka 2000luvulla. valitettavaa... - Jza
HL kirjoitti:
"Sama juttu, kuin GM konsernilla...kaikki jenkeissä myytävät on Oldseja ja kaikki eurooppaan tuotavat on Pontiaceja."
Kyllä tietääkseni GM myy jenkeissä edelleen kaikkia merkkejään:
Chevrolet
Pontiac
Buick
Oldsmobile
Cadillac
Saturn
Joitakin vuosia sitten tekivät päätöksen, että Euroopassa myydään ainoastaan merkkejä Chevrolet ja Cadillac. Tulevaisuudessa ilmeisesti tullaan taas näkemään Pontiacejakin.Jos otetaan vaikka kapistus nimeltä Pontiac Transport (ainakin mallit 1990-96), niin sitä myydään kyllä jenkeissä nimellä Oldsmobile Silhouette.
Suomessa ole kaksi Silhouettea nähnyt ja molemmat on tuotu itse jenkeistä.
Puhun siis näistä seka-autoista (joita tehdää useammalla nimella), tottakai perinteiset merkit (Corvetet, Camarot yms.) on pidetty alkuperäisillä nimillä.
Myönnän virheeni kyllä asiassa :D - Jza
impala67 kirjoitti:
siis jos meinaat 2.4 koneella sitä ns. jatkettu k-sarjan autojen 2.2:sta tehtyä 2.4:sta nelikkoa, niin miten niin onneksi? kone on matalaviritteinen ja kestävä, ei siis missään nimessä kilpamoottori.
jenkeissä myydään "kaikkia" merkkejä eli halvin ns. cloudcar on plymouth breeze, ja sen vakiopata on yleensä neonista tuttu 134hv 2.0 nelonen,
dodge on sporttisempi merkki imagoltaan(vrt. DODGE viper ja v-10 ramit) joten dodge stratukseen saa handling pakettia ym. ja on stratus vakionakin breezeä tanakampi.
chrysler taas on merkkinä kalliimpi, ja siksi saman auton sisarmalli on siellä cirrus, johon on tungettu vakioksi heebeleitä ja sähkökitkuttimia.
SUOMEEN tuodut "chrysler" stratukset ovat siis dodge stratuksia, jossa on cirruksen optioita. tai no, mikä on mitäkin loppujen lopuksi... se tm:n valittelu kovasta alustasta johtuu juuri tuosta sport-alustasta mikä on dodgelle ominaista.
gm:llä jenkeissä myytävät ALEROT on olsseja, ja muutkin mallit myydään merkkiensä mukaan. kuten aiemmin on muut todenneet on selvennyksen vuoksi taukeille eurooppalaisille päätetty markkinoida autot joko letukkoina tai käkkylöinä. ainakin tähän saakka 2000luvulla. valitettavaa..."nyt yleistyi jo liikaa.."
...myönnetään!
"niin miten niin onneksi?"
Siten, että jos käyt vähän katsomassa vaikka http://www.carsurvey.org/review_25033.html
tai
http://www.carsurvey.org/review_23623.html
tai
http://auto.consumerguide.com/auto/editorial/ask/index.cfm?act=maintenance
tai
http://www.cartrackers.com/Forums/live/Chrysler/8.html
...tahtoo sanoa, että kansipahvit palaa enemmän kuin tiuhaan tahtiin ja siitä on melkoista herjaa täällä netissä liikkeellä. 2.5 koneista en ole samanlaista kettuilua löytänyt.
"se tm:n valittelu kovasta alustasta johtuu juuri tuosta sport-alustasta mikä on dodgelle ominaista."
Jees, eli siinä on ilmeisesti tämä sama alusta, kuin Dodge Stratus ES:ssä? - HL
Jza kirjoitti:
Jos otetaan vaikka kapistus nimeltä Pontiac Transport (ainakin mallit 1990-96), niin sitä myydään kyllä jenkeissä nimellä Oldsmobile Silhouette.
Suomessa ole kaksi Silhouettea nähnyt ja molemmat on tuotu itse jenkeistä.
Puhun siis näistä seka-autoista (joita tehdää useammalla nimella), tottakai perinteiset merkit (Corvetet, Camarot yms.) on pidetty alkuperäisillä nimillä.
Myönnän virheeni kyllä asiassa :DJuu onhan se Oldsmobile Silhouette jenkeissä myytävä malli, mutta kyllä sen sisarmalleja myydään jenkeissä myös nimillä Chevrolet Venture ja Pontiac Montana.
http://autos.msn.com/vip/newoverview.aspx?make=Chevrolet&model=Venture
http://autos.msn.com/vip/newoverview.aspx?make=Pontiac&model=Montana
Edellisen Silhouetten sisarmalleja myytiin jenkeissä nimillä Chevrolet Lumina APV ja Pontiac Trans Sport.
http://autos.msn.com/vip/usedoverview.aspx?make=Chevrolet&model=Lumina APV
http://autos.msn.com/vip/usedoverview.aspx?make=Pontiac&model=Trans Sport - impala67
Jza kirjoitti:
"nyt yleistyi jo liikaa.."
...myönnetään!
"niin miten niin onneksi?"
Siten, että jos käyt vähän katsomassa vaikka http://www.carsurvey.org/review_25033.html
tai
http://www.carsurvey.org/review_23623.html
tai
http://auto.consumerguide.com/auto/editorial/ask/index.cfm?act=maintenance
tai
http://www.cartrackers.com/Forums/live/Chrysler/8.html
...tahtoo sanoa, että kansipahvit palaa enemmän kuin tiuhaan tahtiin ja siitä on melkoista herjaa täällä netissä liikkeellä. 2.5 koneista en ole samanlaista kettuilua löytänyt.
"se tm:n valittelu kovasta alustasta johtuu juuri tuosta sport-alustasta mikä on dodgelle ominaista."
Jees, eli siinä on ilmeisesti tämä sama alusta, kuin Dodge Stratus ES:ssä?tuota samaa kansipahvin paloherkkyyttä on ollut neoninkin 2.0:ssa joten ei se täysin outo vika muillekaan mopar-nelosille ole...
en ole ihan varma nyt mitä tarkoitat tuolla 2.5:lla kun noi on koko lailla sekaisin mikä oli kenenkin valmistama ja mihin perustuva lohko, joten en kirjoita siitä mitään... etten vaan taas olisi muistanut väärin ja että mopar2.2:sta olisi kasvatettu juuri tuo 2.5! ..eikä 2.4... mutta mikäs kone se sitten taas (aluperin) olisi...
jep-alustassa olettaisin juurinäin; suomi-stratuksessa on dodge s. es:n kivi-alusta. - Wapiz
impala67 kirjoitti:
tuota samaa kansipahvin paloherkkyyttä on ollut neoninkin 2.0:ssa joten ei se täysin outo vika muillekaan mopar-nelosille ole...
en ole ihan varma nyt mitä tarkoitat tuolla 2.5:lla kun noi on koko lailla sekaisin mikä oli kenenkin valmistama ja mihin perustuva lohko, joten en kirjoita siitä mitään... etten vaan taas olisi muistanut väärin ja että mopar2.2:sta olisi kasvatettu juuri tuo 2.5! ..eikä 2.4... mutta mikäs kone se sitten taas (aluperin) olisi...
jep-alustassa olettaisin juurinäin; suomi-stratuksessa on dodge s. es:n kivi-alusta.Heh, siinä maha missä painitaan.. Käytin just Stratukseni huollossa, ja kertoivat ystävällisesti että kannnentiiviste on morot...
Ettän näin...
Ja toi chryslerin 2.0 sohc kone on sama sekä stratuksessa että neonissa 96 => - Jza
impala67 kirjoitti:
tuota samaa kansipahvin paloherkkyyttä on ollut neoninkin 2.0:ssa joten ei se täysin outo vika muillekaan mopar-nelosille ole...
en ole ihan varma nyt mitä tarkoitat tuolla 2.5:lla kun noi on koko lailla sekaisin mikä oli kenenkin valmistama ja mihin perustuva lohko, joten en kirjoita siitä mitään... etten vaan taas olisi muistanut väärin ja että mopar2.2:sta olisi kasvatettu juuri tuo 2.5! ..eikä 2.4... mutta mikäs kone se sitten taas (aluperin) olisi...
jep-alustassa olettaisin juurinäin; suomi-stratuksessa on dodge s. es:n kivi-alusta.Ainakin tuossa omassa on mitsun tekemä kutonen keulalla (2.5 MPFI).
Tiedä sitten muista kutosista, mutta käsittääksen stratuksissa ei ole muita keulilla ollut? ...Voin kyllä olla (taas) väärässäkin :D - Jza
HL kirjoitti:
Juu onhan se Oldsmobile Silhouette jenkeissä myytävä malli, mutta kyllä sen sisarmalleja myydään jenkeissä myös nimillä Chevrolet Venture ja Pontiac Montana.
http://autos.msn.com/vip/newoverview.aspx?make=Chevrolet&model=Venture
http://autos.msn.com/vip/newoverview.aspx?make=Pontiac&model=Montana
Edellisen Silhouetten sisarmalleja myytiin jenkeissä nimillä Chevrolet Lumina APV ja Pontiac Trans Sport.
http://autos.msn.com/vip/usedoverview.aspx?make=Chevrolet&model=Lumina APV
http://autos.msn.com/vip/usedoverview.aspx?make=Pontiac&model=Trans SportJoo, olet kyllä oikeassa...kirjoitin vain pikaistuksessani tarinaa, mitä olen luullut oikeaksi, mutta hyvä tietää :D
..Sitä vartenhan nämä palstat ovat, että tietoa tulisi...kait?
- impala67
stratusphere.org tai cirrusphere.
aktiivinen kerho, tosin aktioonit on amerikoissa. saman henkistä tuningin tapaista virittelyä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484