Olen piikitellyt 4 päivää ensimmäistä IVF-hoitoa varten, ensi viikolla punktio ja siirto. Päivistä ei vielä tietoa.
Onko muita kenellä IVF menossa tai alkamassa?
Olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja jännittää yhdessä!
IVF-hoidoissa ketään?
25
2216
Vastaukset
- Viuhti
Minulla alkoi sunnuntaina 2.IVF, eli siis nenäsumuilla mennään ja veri valuu jo limakalvoilta. Mietinkin jo tuossa että minkä ihmeen takia tuo antagonisti pitää ottaa sumutteena, ois paljon helpompi popsia vaikka pillereinä. Minua ainakin ihan iljettää kun se valuu kurkkuun ja nenä ihan tohjona.
Sinä olet jo hyvällä mallilla hoidoissa kun jo punktio lähestyy. Minulla vielä piiiitkä matka siihen, kun ei malttais odottaa. Miten sinulla on eka IVF hoito mennyt tähän asti?
Minä yritin ekalla kerralla ajatella että pieni mahdollisuus heti onnistua ja että tämä nyt on vain sellainen koe kierros yms. Mutta kyllä kirpaisi kun ei onnistuttu, vaivuin ihan pohjamutiin muutamaksi päiväksi. Kait olin sitten kuitenkin toivonut ja uskonut onnistumiseen. Toivottavasti teillä onnistuu heti, ettei tarvitse tätä rumbaa moneen kertaan käydä läpi!
Minkälainen lääkitys sinulla on? Mulla Synarelat ja sitten Menopuri. Edellisellä kerralla sain Puregonia, joten se on nyt sitten vaihdettu Menopuriin, muuten ihan sama ohjelma. Ainiin paitsi että annostusta on kans nostettu (jos näiden kahden lääkkeen yksiköitä voi toisiinsa verrata), eka kerralla aloitin 150IE joka lopussa nostettiin 175IE:n, nyt koko 9 päivää 300IE!!! Jotenki hirvittää, että onkohan se liikaa, kun ultriakaan ei ole kuin ennen ja jälkeen pistojen!?
Pitäis jättää tuo miettiminen lääkäreille ja luottaa vain heidän päätöksiin..
Tsemppiä sinulle!- eliza*
Löytyi sentään joku samassa tilanteessa oleva!
Minulla ei sumutteita ole käytössä, koska olen 4 kk ottanut hormonipiikkejä endometrioosin kukistamiseksi. Viimeisen piikin jälkeen siirryin suoraan IVF-piikkeihin.
Tähän asti hoito on mennyt ihan hyvin, alkaa kuitenkin jo munasarjat jomottamaan vähän ja vatsa turpoamaan. Tänään kävin ekassa ultrassa 4 päivän piikityksen jälkeen, tuloksena 11 munarakkulaa, joista 4 noin sentin kokoisia. Maanantaina taas uudestaan katsastamaan tilanne.
Lääkityksenä minulla on tällä hetkellä 225IE Fostimon joka sunnuntaina vaihtuu 150IE Merional -piikeiksi. Olen ulkomailla hoidoissa, joten lääkkeet ei taida olla samoja kun Suomessa käytettävät. Jäi kuitenkin mietityttämään, että miksi tuo lääke vaihdetaan näin kesken kaiken toiseen. No, pitänee kysyä seuraavalla kerralla.
Koska alat piikittelyn? Ja jos saan kysyä mikä mahtaa olla lapsettomuuteesi syynä? Itselläni on vaikea endometrioosi, ja nyt toivon sydämestäni tämän ensimmäisen IVF:n onnistuvan!
Kerrohan kuulumiasi ja onnea matkaan!! - Viuhti
eliza* kirjoitti:
Löytyi sentään joku samassa tilanteessa oleva!
Minulla ei sumutteita ole käytössä, koska olen 4 kk ottanut hormonipiikkejä endometrioosin kukistamiseksi. Viimeisen piikin jälkeen siirryin suoraan IVF-piikkeihin.
Tähän asti hoito on mennyt ihan hyvin, alkaa kuitenkin jo munasarjat jomottamaan vähän ja vatsa turpoamaan. Tänään kävin ekassa ultrassa 4 päivän piikityksen jälkeen, tuloksena 11 munarakkulaa, joista 4 noin sentin kokoisia. Maanantaina taas uudestaan katsastamaan tilanne.
Lääkityksenä minulla on tällä hetkellä 225IE Fostimon joka sunnuntaina vaihtuu 150IE Merional -piikeiksi. Olen ulkomailla hoidoissa, joten lääkkeet ei taida olla samoja kun Suomessa käytettävät. Jäi kuitenkin mietityttämään, että miksi tuo lääke vaihdetaan näin kesken kaiken toiseen. No, pitänee kysyä seuraavalla kerralla.
Koska alat piikittelyn? Ja jos saan kysyä mikä mahtaa olla lapsettomuuteesi syynä? Itselläni on vaikea endometrioosi, ja nyt toivon sydämestäni tämän ensimmäisen IVF:n onnistuvan!
Kerrohan kuulumiasi ja onnea matkaan!!Sinulla taisi olla tänään ultra? Mitäs siellä näkyi?? Kohta taitaa olla punktio käsillä!! Jännää! Hyvinhän sinulle oli noita rakkuloita ilmaantunut jo viime kerrallekkin, eli eiköhän niistä hyvät alkiot kasva.
Meillä lapsettomuuden syy miehen huonohkot simpat ja minun lievä endo. Missä päin maailmaa saat hoitoja? Minäkin kaukana Suomesta, eli Norjassa asti itseäni hoidattamassa, heh. Oletko ollut tyytyväinen sikäläiseen hoitoon? Minusta jertovat aika suppeasti hoidon kulusta täällä ja lääkärit vaikuttavat jotenkin niin etäisiltä ja "vaikeilta".. Mutta varmaan samanlaista Suomessakin. Yksiyisellä saa todennäköisemmin hiukan parempaa kohtelua, luulisin.
Minulla sumutukset jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.. Piikitys alkaa varmaan vasta parin viikon päästä, joten hermoja repii.. Onneksi ei toistaiseksi mitään sivuoireita. Paremmin mennyt kuin ekalla kerralla. Tiedä sitten onko hyvä vai huono merkki!
Kirjoittelehan kuulumisia. Jänskättää jo se sinun munis saldo! - eliza*
Viuhti kirjoitti:
Sinulla taisi olla tänään ultra? Mitäs siellä näkyi?? Kohta taitaa olla punktio käsillä!! Jännää! Hyvinhän sinulle oli noita rakkuloita ilmaantunut jo viime kerrallekkin, eli eiköhän niistä hyvät alkiot kasva.
Meillä lapsettomuuden syy miehen huonohkot simpat ja minun lievä endo. Missä päin maailmaa saat hoitoja? Minäkin kaukana Suomesta, eli Norjassa asti itseäni hoidattamassa, heh. Oletko ollut tyytyväinen sikäläiseen hoitoon? Minusta jertovat aika suppeasti hoidon kulusta täällä ja lääkärit vaikuttavat jotenkin niin etäisiltä ja "vaikeilta".. Mutta varmaan samanlaista Suomessakin. Yksiyisellä saa todennäköisemmin hiukan parempaa kohtelua, luulisin.
Minulla sumutukset jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.. Piikitys alkaa varmaan vasta parin viikon päästä, joten hermoja repii.. Onneksi ei toistaiseksi mitään sivuoireita. Paremmin mennyt kuin ekalla kerralla. Tiedä sitten onko hyvä vai huono merkki!
Kirjoittelehan kuulumisia. Jänskättää jo se sinun munis saldo!Eilen oli viimeinen ultra ja huomenna punktio! Jännittää, mutta laittavat minut kuulemma nukutukseen punktion ajaksi. Parempi ehkä niin...
Munarakkuloita oli kertynyt parisenkymmentä, joista sopivan kokoisia kymmenisen kappaletta. Sunnuntaina tai maanantaina sitten siirto.
Saan hoitoja Kyproksella ja olen ollut ihan tyytyväinen hoitoihin, mutta täälläkin kertovat todella nihkeästi hoidon kulusta. Jos en itse kysy, niin ei minulle mitään kerrota! Olen siksi yrittänyt ottaa mahdollisimman paljon asioista selvää etukäteen, että on edes jonkunlainen kuva siitä mitä tulee tapahtumaan.
Lääkemäärät hirvittävät! Eilen laitettiin irroituspiikki (pregnyl) ja nyt tänään on onneksi aivan piikitön päivä. Huomenna heti punktion jälkeen alkavat 10 päivän ajan progesteroni-piikit, sekä 3 x päivässä suunkautta otettava tabletti (nimeä en nyt muista). On minulle määrätty myös aiemmin utrogestan-tabletit, jotka ovat myös progesteronia, mutta pitääkin kysyä onko niitäkin tarkoitus laittaa, koska eilen vasta määrättiin nämä muut ja ne utrogestanit jo aikaisemmin. Huh, mitkä lääkitykset!
Saako Norjassa hoidot lääkkeineen ilmaiseksi, vai joudutko niistä maksamaan?
Miten sumuttelusi sujuu?
Kertoilen kuulumisia huomenna taas punktion jälkeen! - Kanssakulkijasi
eliza* kirjoitti:
Eilen oli viimeinen ultra ja huomenna punktio! Jännittää, mutta laittavat minut kuulemma nukutukseen punktion ajaksi. Parempi ehkä niin...
Munarakkuloita oli kertynyt parisenkymmentä, joista sopivan kokoisia kymmenisen kappaletta. Sunnuntaina tai maanantaina sitten siirto.
Saan hoitoja Kyproksella ja olen ollut ihan tyytyväinen hoitoihin, mutta täälläkin kertovat todella nihkeästi hoidon kulusta. Jos en itse kysy, niin ei minulle mitään kerrota! Olen siksi yrittänyt ottaa mahdollisimman paljon asioista selvää etukäteen, että on edes jonkunlainen kuva siitä mitä tulee tapahtumaan.
Lääkemäärät hirvittävät! Eilen laitettiin irroituspiikki (pregnyl) ja nyt tänään on onneksi aivan piikitön päivä. Huomenna heti punktion jälkeen alkavat 10 päivän ajan progesteroni-piikit, sekä 3 x päivässä suunkautta otettava tabletti (nimeä en nyt muista). On minulle määrätty myös aiemmin utrogestan-tabletit, jotka ovat myös progesteronia, mutta pitääkin kysyä onko niitäkin tarkoitus laittaa, koska eilen vasta määrättiin nämä muut ja ne utrogestanit jo aikaisemmin. Huh, mitkä lääkitykset!
Miten sumuttelusi sujuu?
Kertoilen kuulumisia huomenna taas punktion jälkeen!....hyvää sinulle sinne kaukaiseen maahan hoitoosi!!!!!Pidän peukkuja ja Norjaan myös!!!!:)
- eliza*
Kanssakulkijasi kirjoitti:
....hyvää sinulle sinne kaukaiseen maahan hoitoosi!!!!!Pidän peukkuja ja Norjaan myös!!!!:)
Kiitos paljon, onnea tarvitaan :)
- Viuhti
eliza* kirjoitti:
Kiitos paljon, onnea tarvitaan :)
Elikkäs tänään sinulla suuri päivä??!! Jännittää jo puolestas, toivottavasti kaikki menee hyvin ja niistä kymmenestä mollukasta mahdollisimman monessa on iskukykyinen munis sisällä!!!! Onki varmaan ihan hyvä tehdä koko homma nukutuksessa, varsinkin jos on kipuherkkä ja hirvittää. Minä sain rauhottavaa kankkuun ja särkylääkettä ennen ekaa punktiota ja hyvin meni. Alussa aikalailla kirpasi kun tuli se tabletti otettua vähän myöhään mutta sitten loppu menikin ihan hyvin. Ei jäänyt traumoja! ;0)
Pitelen nyt sitten sinulle kovasti peukkuja että kaikki menee loppuun asti hyvin.
Mulla edelleenkin sumut jatkuu,hoh hoijaa..... Tylsistyttää jo koko sniffailu! Mut ei auta.
Norjassa ei todellakaan saa mitään ilmaiseksi, hoitokatto n.2500€!!! Eli kyllä siihen saa jo hiki hatussa paiskia töitä. Tuo rahamäärä meni jo eka hoitoon. Jos ei kolmella hoitokerralla onnistuta niin täytyy alkaa harkita yksityistä, joka varmasti maksaa miljoonia.. Toivon nyt kuitenkin ettei siihen asti tarvisi mennä.
Tsemppiä sulle punktioon ja ilmoittele miten meni kun pää alkaa selvetä!! ;0) - Viuhtilus
eliza* kirjoitti:
Eilen oli viimeinen ultra ja huomenna punktio! Jännittää, mutta laittavat minut kuulemma nukutukseen punktion ajaksi. Parempi ehkä niin...
Miten sumuttelusi sujuu?
Kertoilen kuulumisia huomenna taas punktion jälkeen!Hei ootkos ollenkaan heränny siitä nukutuksesta!!! ;0) Täällä jännätään, että miten kävi...?
- eliza*
Viuhtilus kirjoitti:
Hei ootkos ollenkaan heränny siitä nukutuksesta!!! ;0) Täällä jännätään, että miten kävi...?
Herätty on, mutta on pitänyt vähän kiirusta =) Punktio meni tosi hyvin, täällä on ilmeisesti aina tapana tehdä se nukutuksessa, joten ei tuntunut missään. Herätessäni hieman oikeaa munasarjaa kivisti, mutta siihenkin sain särkylääkettä. Sen koommin ei kipuja ollut ja parin tunnin päästä menin normaalisti töihin.
Ja nyt sitten asiaan: saatiin kerättyä 10 hyvää munasolua ja lauantaina tuli soitto, että 8 niistä on hedelmöittynyt! Nyt sitten odotellaan, koska siirto on vasta keskiviikkona. Alkio siis viljellään blastokysta-vaiheeseen asti!
Vähän se kyllä ihmetyttää, koska tämähän on meidän ensimmäinen IVF ja normaalisti viljellään kait vain 2-3 päivää. No, täytyy toivoa että edes yksi alkio sen kestäisi ja päästäisiin siirtoon asti!
Montako päivää sinulla oli ekalla kerralla punktiosta siirtoon?
äh, kun ei jaksaisi odottaa kun oli jo niin kovin asennoitunut, että siirto olisi ollut jo tänään.. No ei se mitään, kohtahan se keskiviikko jo koittaa! :)
Miten sumuttelusi sujuu? - Viuhti
eliza* kirjoitti:
Herätty on, mutta on pitänyt vähän kiirusta =) Punktio meni tosi hyvin, täällä on ilmeisesti aina tapana tehdä se nukutuksessa, joten ei tuntunut missään. Herätessäni hieman oikeaa munasarjaa kivisti, mutta siihenkin sain särkylääkettä. Sen koommin ei kipuja ollut ja parin tunnin päästä menin normaalisti töihin.
Ja nyt sitten asiaan: saatiin kerättyä 10 hyvää munasolua ja lauantaina tuli soitto, että 8 niistä on hedelmöittynyt! Nyt sitten odotellaan, koska siirto on vasta keskiviikkona. Alkio siis viljellään blastokysta-vaiheeseen asti!
Vähän se kyllä ihmetyttää, koska tämähän on meidän ensimmäinen IVF ja normaalisti viljellään kait vain 2-3 päivää. No, täytyy toivoa että edes yksi alkio sen kestäisi ja päästäisiin siirtoon asti!
äh, kun ei jaksaisi odottaa kun oli jo niin kovin asennoitunut, että siirto olisi ollut jo tänään.. No ei se mitään, kohtahan se keskiviikko jo koittaa! :)
Miten sumuttelusi sujuu?Olipas positiivisia uutisia, ihanaa!! 8 hedelmöittynyttä on kyllä mahti saavutus!! Mulla oli eka kerralla perjantaina punktio ja maanantaina siirto, eli siis 3.päivänä siirrettiin. Olivat huonosti jakaantuneet ja "röpelöiset", eikä mitään pakkaseen. Jostain tutkimuksesta luin, että tuo pitempi viljely antaa parempia tuloksia, eli siitä ne heikoimmat ehtii karsiutua ennen siirtoa ja näin saadaan ne parhaimmat loppupeliin mukaan. Varmasti hävikki on sitten tietysti suurempi, mutta toisaalta taas lyhyemmällä viljelyllä pistettäis huonompilaatuisia soluja pakkaseen ja näin ollen PAS:sta voisi tulla huonommat tulokset..huh. Toivottavasti sulla mahdollisimman moni jaksaa jatkaa jakaantumista ja vielä pakkaseenkin jäisi kaiken varalta. Harmittavaa kun joutuu koko pitkän kaavan käymään uusiksi kun ei ole yhtään huurunenää käytettävissä.
Muistahan juoda nyt runsaasti, ettei vaan tule mitään jälkipuinteja, heh.
Mulla sumutus jatkuu, haluttais jo tosi toimiin!! Torstaina todennäköisesti eka ultra jos niillä on "aikaa", jos ei niin sitten vasta ensviikon keskiviikkona, jolloin ois tarkoitus ne piikit aloittaa. Kovasti hikoiluttaa, muuten ei mitään sivuoireita. Tuo hikoilu voi kyllä johtua tupakoimattomuudestakin, kun senkin lopetin. Tiedäppä sitä.
Sulla jännät paikat edessä ja kahden viikon piinakin päälle.. Kuuletko labrasta huomenna väliaika tietoja? Ilmoittelehan sitten tännekkin. Kovasti jänskään puolestas ja tietenkin toivon parasta!!!!!!!!!!!!!!! - Viuhti
eliza* kirjoitti:
Miten sumuttelusi sujuu?Sinulla ollut tänään siirto?? Miten meni ja montako blastokystaa oli vielä hengissä ja montako siirrettiin??!!
Toivottavasti kaikki meni hyvin ja siirto onnistui. Nyt sitten vain PIINAAMAAN pari viikkoa, kamalan rasittavaa aikaa kun testit polttaa kaapissa.
Minä sain ajan eka ultraan ens keskiviikoksi ja sitten pitäis vasta piikitystenkin alkaa jos kohtu ja munikset ok. Eli perässä tullaan, joskin kaukana! ;0) - eliza*
Viuhti kirjoitti:
Sinulla ollut tänään siirto?? Miten meni ja montako blastokystaa oli vielä hengissä ja montako siirrettiin??!!
Toivottavasti kaikki meni hyvin ja siirto onnistui. Nyt sitten vain PIINAAMAAN pari viikkoa, kamalan rasittavaa aikaa kun testit polttaa kaapissa.
Minä sain ajan eka ultraan ens keskiviikoksi ja sitten pitäis vasta piikitystenkin alkaa jos kohtu ja munikset ok. Eli perässä tullaan, joskin kaukana! ;0)Minulla oli siirto eilen! Pitkähkön pohdinnan ja lääkärin suosituksen jälkeen siirsimme siis kaksi "täydellistä" alkiota. Vielä jäi kaappiin kasvamaan 2-3 alkiota, jotka eivät olleet vielä blastokysta-vaiheessa. Jos ne on vielä hengissä, niin varmaankin laitetaan pakkaseen.
Siirto meni hyvin ja nopeasti, vaikkakin olin hieman pettynyt ettei mieheni saanut olla huoneessa mukana, enkä myös nähnyt monitorista mitään. No, pääasia että kaikki meni hyvin!
Tänään on ollut aamusta asti alavatsalla tasaista kipua, välillä oikein kunnollisia menkkakipuja, jotka saa tuskanhien otsalle! Vaikuttaakohan endometrioosini näiden kipujen syntyyn? Miten sinun vointisi oli silloin siirron jälkeen?
No, katsotaan mitä tuleman pitää! Lääkäri käski tehdä raskaustestin 12 päivää siirrosta.
Toivottavasti sinäkin olet pian valmis piikityksiin ja siitä eteenpäin! Ilmoittele itsestäsi ja minä jatkan piinailua!! - Kanssakulkijasi
eliza* kirjoitti:
Minulla oli siirto eilen! Pitkähkön pohdinnan ja lääkärin suosituksen jälkeen siirsimme siis kaksi "täydellistä" alkiota. Vielä jäi kaappiin kasvamaan 2-3 alkiota, jotka eivät olleet vielä blastokysta-vaiheessa. Jos ne on vielä hengissä, niin varmaankin laitetaan pakkaseen.
Siirto meni hyvin ja nopeasti, vaikkakin olin hieman pettynyt ettei mieheni saanut olla huoneessa mukana, enkä myös nähnyt monitorista mitään. No, pääasia että kaikki meni hyvin!
Tänään on ollut aamusta asti alavatsalla tasaista kipua, välillä oikein kunnollisia menkkakipuja, jotka saa tuskanhien otsalle! Vaikuttaakohan endometrioosini näiden kipujen syntyyn? Miten sinun vointisi oli silloin siirron jälkeen?
No, katsotaan mitä tuleman pitää! Lääkäri käski tehdä raskaustestin 12 päivää siirrosta.
Toivottavasti sinäkin olet pian valmis piikityksiin ja siitä eteenpäin! Ilmoittele itsestäsi ja minä jatkan piinailua!!Peukut ja varpaat pystyyn!!!!!Tsemihalit!:)
- Viuhti
Peukut ja varpaat pystyyn!!!!!Tsemihalit!:)
Voi kun kuulostaakin hyvältä!!! Nyt sinä olet virallisesti raskaana ja toivotaan että seuraavat 9 kuukautta! Kaksi huippu yksilöä, ei todellakaan paha. Ja ehkä vielä pakkaseenkin pari odottelemaan, josko joskus tarvittais. Nyt on sitten edessä vain piiiitkä 12 päivää.. Minä en eka kerralla jaksanut piinata vaan höperönä tein testejä jo varmaan pp9 alkaen.. =O)
Mulla ei muistaakseni ollut mitään kipuja masussa, mutta eipä hoito onnistunutkaan, eli jospa se kipuilu ois hyvä merkki!? Ehkä ne oli super yksilöitä jotka tarras kiinni limikseen heti kohtuun päästyään! ;0)
Ei minunkaan ukko ollut siirrossa mukana. Minä kyllä näin tosi hyvin siitä ultrasta kun ne kaksi pientä pistettä laitettiin kohtuun kasvamaan, tosinkin huonolla menestyksellä.. Minun alkiot kun olivat röpelöisiä rupeloita. Toivottavasti tällä kerralla oisivat jaksaneet jakautua kauniimmin.
Ilmoittelehan itsestäs, että minäkin saan jotakin muuta ajateltavaa kuin nämä sumut, tylsää..
Ainiin ja minkälainen loppuhoito sulla on? Mulla oli niitä emätinpuikkoja (karseita!) niin kauan että aloin vuotaa pp8-9. - eliza*
Viuhti kirjoitti:
Voi kun kuulostaakin hyvältä!!! Nyt sinä olet virallisesti raskaana ja toivotaan että seuraavat 9 kuukautta! Kaksi huippu yksilöä, ei todellakaan paha. Ja ehkä vielä pakkaseenkin pari odottelemaan, josko joskus tarvittais. Nyt on sitten edessä vain piiiitkä 12 päivää.. Minä en eka kerralla jaksanut piinata vaan höperönä tein testejä jo varmaan pp9 alkaen.. =O)
Mulla ei muistaakseni ollut mitään kipuja masussa, mutta eipä hoito onnistunutkaan, eli jospa se kipuilu ois hyvä merkki!? Ehkä ne oli super yksilöitä jotka tarras kiinni limikseen heti kohtuun päästyään! ;0)
Ei minunkaan ukko ollut siirrossa mukana. Minä kyllä näin tosi hyvin siitä ultrasta kun ne kaksi pientä pistettä laitettiin kohtuun kasvamaan, tosinkin huonolla menestyksellä.. Minun alkiot kun olivat röpelöisiä rupeloita. Toivottavasti tällä kerralla oisivat jaksaneet jakautua kauniimmin.
Ilmoittelehan itsestäs, että minäkin saan jotakin muuta ajateltavaa kuin nämä sumut, tylsää..
Ainiin ja minkälainen loppuhoito sulla on? Mulla oli niitä emätinpuikkoja (karseita!) niin kauan että aloin vuotaa pp8-9.Tosiaan pitkä 12 päivää, tekisi mieli testata nyt jo =) On ollut vähintään kerran päivässä kipuja, jolloin erittäin epämukava olo. Eikö blastokysta-vaiheeseen asti kasvaneet alkiot kiinnity yleensä päivässä parissa, vai mitä mieltä olet? Pitäisi nyt vaan olla ajattelematta koko asiaa, niin ehkä aika menisi nopeammin...
Minulla on tukilääkityksenä niitä iki-ihania emätinpalleroita (progesteroni) 2kpl 3xpäivässä, kerran päivässä progesteroni-piikki (pakarat nyt 8 päivän jälkeen jo ihan täynnä mustelmia) sekä jotain kortisonitabletteja, en kyllä tiedä mitä varten. Nämä kaikki siis testiin asti, ja jos testi on positiivinen, niin jatkan niillä palleroilla 3 raskauskuulle asti!
Ai niin, pakkaseen ei sitten loppujen lopuksi jäänytkään mitään laitettavaa. Ei se mitään, pääasia että saatiin nämä kaksi siirrettyä!
Hyvää viikonloppua! - Viuhti
eliza* kirjoitti:
Tosiaan pitkä 12 päivää, tekisi mieli testata nyt jo =) On ollut vähintään kerran päivässä kipuja, jolloin erittäin epämukava olo. Eikö blastokysta-vaiheeseen asti kasvaneet alkiot kiinnity yleensä päivässä parissa, vai mitä mieltä olet? Pitäisi nyt vaan olla ajattelematta koko asiaa, niin ehkä aika menisi nopeammin...
Minulla on tukilääkityksenä niitä iki-ihania emätinpalleroita (progesteroni) 2kpl 3xpäivässä, kerran päivässä progesteroni-piikki (pakarat nyt 8 päivän jälkeen jo ihan täynnä mustelmia) sekä jotain kortisonitabletteja, en kyllä tiedä mitä varten. Nämä kaikki siis testiin asti, ja jos testi on positiivinen, niin jatkan niillä palleroilla 3 raskauskuulle asti!
Ai niin, pakkaseen ei sitten loppujen lopuksi jäänytkään mitään laitettavaa. Ei se mitään, pääasia että saatiin nämä kaksi siirrettyä!
Hyvää viikonloppua!Toistaiseksi on siis meikäläisen hoidot onnistuneet, eli tänään kävin ekassa ultrassa. Kaikki näytti olevan hyvin ja lääke tehonnut, eli kohdun limis oli vain pikkuisen reilu 1mm paksu, ovariot ok. Eli tänä iltana töiden jälkeen aloitan ne iki-ihanat piikit.. Nyt sitten kokeillaan tosiaankin erillä lääkkeellä kuin viimeksi, joten toivoa sopii että se olisi parempi vaihtoehto. Käväsen vielä yhdessä ultrassa ennen ensviikon perjantain "viimeistä tuomiota". Jos nyt loppukin menee hyvin, niin punktio ois sitten todennäköisesti 21.8.. Vielä saan siis tovin odotella,huh.
Miten sinulla on mennyt? Onko ollu vuotoja tai kipuja? Toivottavasti kaikki hyvin ja matkalaiset tiukasti tarrautuneena limiksiin!! ;0) - eliza*
Viuhti kirjoitti:
Toistaiseksi on siis meikäläisen hoidot onnistuneet, eli tänään kävin ekassa ultrassa. Kaikki näytti olevan hyvin ja lääke tehonnut, eli kohdun limis oli vain pikkuisen reilu 1mm paksu, ovariot ok. Eli tänä iltana töiden jälkeen aloitan ne iki-ihanat piikit.. Nyt sitten kokeillaan tosiaankin erillä lääkkeellä kuin viimeksi, joten toivoa sopii että se olisi parempi vaihtoehto. Käväsen vielä yhdessä ultrassa ennen ensviikon perjantain "viimeistä tuomiota". Jos nyt loppukin menee hyvin, niin punktio ois sitten todennäköisesti 21.8.. Vielä saan siis tovin odotella,huh.
Miten sinulla on mennyt? Onko ollu vuotoja tai kipuja? Toivottavasti kaikki hyvin ja matkalaiset tiukasti tarrautuneena limiksiin!! ;0)Hyvä juttu!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja suunnitelmien mukaan, ja tämänkertainen IVF tuottaisi toivotun tuloksen!
Mikä muuten viimekertaisessa lääkkeessä oli vikana?
Minulla on mennyt ihan mukavasti, vuotoja ei ole ollut ja kivutkin loppuivat muutama päivä sitten. Mitä lie olleet, lääkäri sanoi että niillä on voinut olla jotain tekemistä sen endometrioosin kanssa.
Se tässä kuitenkin vähän mietityttää, että ei ole tosiaan mitenkään erilainen olo kuin normaalisti, oireita ei ole minkäänlaisia. Voi kumpa edes toinen niistä olisi siitä huolimatta kiinnittynyt! Maanantaina testi, joten vielä olisi 4 päivää piinattava!
Kaikkea onnea sinulle hoitoosi ja ilmoittele edistymisestäsi! - Viuhti
eliza* kirjoitti:
Hyvä juttu!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja suunnitelmien mukaan, ja tämänkertainen IVF tuottaisi toivotun tuloksen!
Mikä muuten viimekertaisessa lääkkeessä oli vikana?
Minulla on mennyt ihan mukavasti, vuotoja ei ole ollut ja kivutkin loppuivat muutama päivä sitten. Mitä lie olleet, lääkäri sanoi että niillä on voinut olla jotain tekemistä sen endometrioosin kanssa.
Se tässä kuitenkin vähän mietityttää, että ei ole tosiaan mitenkään erilainen olo kuin normaalisti, oireita ei ole minkäänlaisia. Voi kumpa edes toinen niistä olisi siitä huolimatta kiinnittynyt! Maanantaina testi, joten vielä olisi 4 päivää piinattava!
Kaikkea onnea sinulle hoitoosi ja ilmoittele edistymisestäsi!Hei eliza!! Sulla ollu testin teko jo, minkäslaista tulosta sieltä tuli????????????????
Mulla oli toka ultra tiistaina ja kaikki oli ihan ok. Huomenna IVF-klinikalle ultraan ja sopimaan punktiosta.. Eli alkaa täälläkin jännitys tiivistyä!!
Kerrohan kuulumisia! - eliza*
Viuhti kirjoitti:
Hei eliza!! Sulla ollu testin teko jo, minkäslaista tulosta sieltä tuli????????????????
Mulla oli toka ultra tiistaina ja kaikki oli ihan ok. Huomenna IVF-klinikalle ultraan ja sopimaan punktiosta.. Eli alkaa täälläkin jännitys tiivistyä!!
Kerrohan kuulumisia!Heippa!
Testi on joo tehty, ikävä kyllä negaa näytti! Mistähän johtuu, ettei kumpikaan alkioista kiinnittynyt? Kyllä harmittaa, mutta uutta yritystä heti kun mahdollista. Olen tässä myös miettinyt vaihtoehtohoitojen (akupunktio, vyöhyketerapia) mahdollisuudesta joko yksin tai IVF:n kanssa. Pitää mietiskellä!
Sylin täydeltä onnea sinulle hoitoosi ja ilmoita etenemisestäsi!!! - Kanssakulkijasi
eliza* kirjoitti:
Heippa!
Testi on joo tehty, ikävä kyllä negaa näytti! Mistähän johtuu, ettei kumpikaan alkioista kiinnittynyt? Kyllä harmittaa, mutta uutta yritystä heti kun mahdollista. Olen tässä myös miettinyt vaihtoehtohoitojen (akupunktio, vyöhyketerapia) mahdollisuudesta joko yksin tai IVF:n kanssa. Pitää mietiskellä!
Sylin täydeltä onnea sinulle hoitoosi ja ilmoita etenemisestäsi!!!että,olen pahoillani!!!!!!!Voimia nyt ja onnea seuraavaan koitokseen!Halit!!!!!!!
- Viuhti
että,olen pahoillani!!!!!!!Voimia nyt ja onnea seuraavaan koitokseen!Halit!!!!!!!
Siis pieleen meni. Mullekkin tehtiin yllättäen se pitkä viljely, 5 päivää. 7 solua hedelmöittyi mutta vain 2 selvisi siirtoon. Siirrettiin siis vasta eilen, mutta lääkäri sanoi että olivat TODELLA huono laatuisia, eikä juuri mitään toivoa ole, olivat jo melkein lopettaneet jakautumisenkin. Siirsivät nyt kuitenkin kun pitkän matkan päästä niitä tulin hakemaan. Eli odotan nyt sitten vain vuotoa, että pääsen taas eteenpäin elämässä. Ja sitten sanoivat vielä että munasoluissa todennäköisesti vika, voi olla että ei ikinä saada omia lapsia. Joten ei naurata. Onnea sinulle jatkoon!!!
- Kanssakulkijasi
Viuhti kirjoitti:
Siis pieleen meni. Mullekkin tehtiin yllättäen se pitkä viljely, 5 päivää. 7 solua hedelmöittyi mutta vain 2 selvisi siirtoon. Siirrettiin siis vasta eilen, mutta lääkäri sanoi että olivat TODELLA huono laatuisia, eikä juuri mitään toivoa ole, olivat jo melkein lopettaneet jakautumisenkin. Siirsivät nyt kuitenkin kun pitkän matkan päästä niitä tulin hakemaan. Eli odotan nyt sitten vain vuotoa, että pääsen taas eteenpäin elämässä. Ja sitten sanoivat vielä että munasoluissa todennäköisesti vika, voi olla että ei ikinä saada omia lapsia. Joten ei naurata. Onnea sinulle jatkoon!!!
Voimia sulle ja toivotaan kuitenkin vielä,että kiinnittyisikin!!!!!Onko siellä suunnalla lahjamunasoluhoitoja????Lämpimät voimahalit!!!!!!!!!!!!Tv:kanssakulkijasi,lahjamunasolulapsen äityli:)
- eliza*
Viuhti kirjoitti:
Voi itku.. minä täällä kuitenkin tsemppaan puolestasi, josko ihme voisi tapahtua!
Kävin itse kerran jo akupunktiossa, mutta sitten oli myös aika omalle lääkärille joka käski aloittamaan hormonipiikit endon hoitamiseksi vielä 3 kuukaudeksi. Kuulemma lääkärin millä kävimme aiemmin, olisi pitänyt määrätä piikkejä 6-12 kuukaudeksi, mutta minä sain vaan 4kk. Joten nyt sitten 3 kk väliä ja sitten kokeillaan taas uusi ivf, toivottavasti tällä kerralla paremmin tuloksin!
Aion myös hyvissä ajoin ennen seuraavaa ivf:ia alkaa käymään siellä akupunktiossa säännöllisesti kerran tai kaksi viikossa (nyt jäi tämän hormonihoidon takia kesken). Olen kuullut siitä paljon hyvää ja lääkärinikin kertoi muutaman kannustavan tarinan. Jos ei muuta, niin ainakin se rentouttaa ihanasti!
Millähän munasolujesi laatua saisi paremmaksi? Oletko tutkinut mitään tästä aiheesta?
Voimia sinulle ja miehellesi ja onnea jatkoon!!
- Viuhti
Kiitos tsemppauksesta kanssakulkija! Norja on kyllä monessa mielessä kehitysmaa suomeen verrattuna.. Täällä ei laki salli luovutettujen munasolujen käyttöä!! Ihan kivikautista, mikä ero on muka luovutetuissa siittiösoluissa ja munasoluissa??!! Siittiösolut luvallisia, munasolut ei!! Ehkä täälläkin sadan vuoden päästä ymmärretään, ettei näillä kahdella asialla ole eettistä eroa.
Ylpeä suomen lääketieteestä ja lapsettomuushoidoista, vaikken niistä itse hyödykkään!!!!!!!- No voi.............
,mutta toivon sydämeni pohjasta,että omillasi vielä onnistutte!!!!!!!!!!!Halit ja VOIMIA!!!!!!!!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."422106Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1701868- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711140- 91895
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73879Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78839Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931763- 54681