Sykkeitä melonnassa

vanha kehno

Kaikkea tulee kokeiltua, ja tänään pistin sykemittarin ruumiiseen kiinni 22 km meriretkellä.
Ei paljon sykemittarin viisari värähtänyt, vaikka muskeleissa tuntui riittävästi. Keskinopeus oli 6.7 km/h (vkv offshore)ja keskisyke 90. Rullaluistelussa vedin kesäkuussa 40 km:n kisan keskisykkeellä 164. Ei taida melonnassa päästä lähellekkään tuota. Ainakin mulla olkapäät hirttää kiinni.

5

1265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diefenbaker

Vähän samansuuntaisia kokemuksia itselläkin on, vaikka en ole sykemittarin kanssa melonutkaan. Varsinkin vähänkin pidemmällä lenkillä loppuu ruis yläkropasta ennemminkin kuin hapenotto muuten joutuu koetukselle. Koskimelonnassa sen sijaan sykkeen saa helposti heilumaan 180 tienoille (arvio). Tiedä sitten johtuuko se fyysisestä rasituksesta vai silkasta pelosta on eri asia.

• ...©

Eipä se syke tuollaisella läpsyttelyllä nouse ;)

Hyvällä säällä tuollainen vauhti kajakilla vastaa lähinnä kävelyä... pistä "juoksuksi", eli kajakin keskinopeus 8,5 km/h:n paremmalle puolelle. Itse kun vedän 15km:n lenkin Nordkappilla 9,3km/h keskinopeudella tiedän että sykkeet ovat samalla tasolla kuin reippaan juoksu/rullaluisteluleinkin aikana. En tiedä, mutta veikkaisin VKV:tä Nordkappia nopeammaksi...

PS. se on tekniikasta kiinni

• Lill-Klas

on kevytkulkuinen kajakki joka kulkee 6,7 km/h todella pienellä voimalla, ei siinä syke voi nousta. Vain ylävartalon lihaksia meloessa käyttämällä ei hyväkuntoinen saa kyllä sykettä nousemaankaan. Jos haluaa saada sykkeen nousemaan meloessa niin on otettava jalkatyö vahvasti mukaan. Tämähän onnistuu VKV Offshorella hyvin koska se on suunniteltu kilpamelontatyyliä varten. Silloin on nopeus myös 10 km/h tuntumassa. VKV Offshoren suunnitelija pitää sillä 8-9 km/h nopeutta ns. "kruissailunopeutena".
      http://www.vitudden.com/speed_test_uk.htm

• vanha kehno

Joo, yläkropan lihasten ja tekniikan puutettahan se vain on. Ja vauhti paranee kun malttaa tinkiä muista harrasteista. Lill-Klasille vielä kiitokset viime kesän VKV:n penkinparannus ym. ohjeista. Selkätuessa on vielä parannettavaa. Mistä sait sen pumpattavan tuen?

T. Harri A

• Lill-Klas
        vanha kehno kirjoitti:

Joo, yläkropan lihasten ja tekniikan puutettahan se vain on. Ja vauhti paranee kun malttaa tinkiä muista harrasteista. Lill-Klasille vielä kiitokset viime kesän VKV:n penkinparannus ym. ohjeista. Selkätuessa on vielä parannettavaa. Mistä sait sen pumpattavan tuen?

T. Harri A

Terve Harri,

Se pumpattava ilmatyyny jolla säädin Kajaksportin Ergo-penkin selkänojaa oli http://www.bayermann.fi :ltä ostettu pumpattava ristiselän tukityyny.

T.
        Lill-Klas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe