Minulle on määrätty spesicor dos(syön vastaavaa metoprolol succinate HEXAL) lääkettä lisälyönteihin. Annostus on 47,5mg 1-1/2tablettia päivässä. Onko jollakin muulla ollut kyseiseen vaivaan tämä lääkitys? Onko auttanut?Millaisia annoksia olette ottaneet? Onko tuo oma annokseni suuri???? Itsestäni tuntuu että lääke vähän väsyttää, päätä särkee ja hieman huippaa(välillä).
Lääkitys on vasta aloitettu, sivuvaikutukset kaiketi ajan kanssa helpottaa...?
spesicor dos
10
6248
Vastaukset
- Santtu
Minulla annostus 95mg 1 tabletti päivässä lääkitys aloitettu n. 2kk sitten aorttaläppä leikkauksen jälkeen.Alussa oli käsien kylmyyttä,väsymystä luin pakkauksesta mahdolliset sivuvaikutukset siellä aika laaja kertomus sivuvaikutuksista
- yks vaan
itse syön kanssa tota kyseistä lääkettä ylilyönteihin tarvittaessa..eli menee jotain 2-3 tabl per kuukausi että käyttöni on tosi vähäistä ja tämän takia en ole kokenut noita haittavaikutuksia varmaankaan.kärsin myös jännityksestä jonka seurauksena verenpaine nousee aika reilusti joten silloin olen ottanut myös tuon kyseisen tabletin ja on auttanut.
hyvä lääke.
- ppppppppppp
itselläni on ollu sama lääke,sama annos.kävin 2-3 kertaa tk:ssa mittaamassa verenpaineet.lääke aiheuttaa verenpaineen laskua ja pulssin hidastumista,siksi myös väsyttää,mutta menee ajan myötä ohi.tarkkaile painoasi,minulla nousi yhtäkkiä 10kg lisää painoa ja huomasin kaiken muun tohinan keskellä vasta kun olotila tuntui sellaiselta että hukun omaan itseeni.meninlääkäriin ja lääke vaihdettiin heti toiseen,oli kerännyt nestettä kehoni.tarkkaile oloasi tarkasti ainakin vuoden ajan.
- runsaita lisälyöntej
Siis tietääkö joku mitä eroa on Spesicor Dos 47,5mg ( 1/2 tbl)
ja Bisoprolol ratiopharm 5 mg (1/2 tbl) tarvittaessa lisälyönteihin!
Tuntuu, että lenkin jälkeen lisälyöntejä on koko ajan! Lepäilin päivän ja tuntuu, että vähenevät laiskotellessa? - airamaria
runsaita lisälyöntej kirjoitti:
Siis tietääkö joku mitä eroa on Spesicor Dos 47,5mg ( 1/2 tbl)
ja Bisoprolol ratiopharm 5 mg (1/2 tbl) tarvittaessa lisälyönteihin!
Tuntuu, että lenkin jälkeen lisälyöntejä on koko ajan! Lepäilin päivän ja tuntuu, että vähenevät laiskotellessa?Mitä eroako? Valmisteyhteenvedot löydät netistä, kovin erilaiset. Ohjeistus pohjaaa monien eri sairauksien yhteyteen.
Lääkärisi osaa selvitttää miksi sinulle on määrätty joko/tai lääke.
Itselläni on bisoprololi 2 x 5mg päivässä dilatoivaan kardiomyopatiaan, lisälyöntejä on jatkuvasti vaihtelevin määrin silti, tosin vähentyneet lääkityksen johdosta. - Kohta jo ruumis
airamaria kirjoitti:
Mitä eroako? Valmisteyhteenvedot löydät netistä, kovin erilaiset. Ohjeistus pohjaaa monien eri sairauksien yhteyteen.
Lääkärisi osaa selvitttää miksi sinulle on määrätty joko/tai lääke.
Itselläni on bisoprololi 2 x 5mg päivässä dilatoivaan kardiomyopatiaan, lisälyöntejä on jatkuvasti vaihtelevin määrin silti, tosin vähentyneet lääkityksen johdosta.Nehän vaihtelee noita nykyään , jos ottaa edullisimman , se voi olla joka kerta eri valmistajan eri niminen , mutta vastaava lääke .
- ellunkana
Minulle määrättiin syyskuussa Emconcor 2,5 mg joka aiheutti valtavaa hikoilua, ja se vaihdettiin nyt Specicor 47,5 mg x 1 vrk. Onko kellään tietoa hikoiluttaako uusi lääke ?
- Onko THL asialla?
Sepelvaltimon pallolaajennuksen jälkeen olen käyttänyt spesicor dos 47,5:ttä,ja on toiminut hyvin,liikuntaa olen harrastanut melkomoisesti ja siitä on varmaan ollut apua.NYT ihmettelen aivan kauhiasti,kun apteekki esitti että kys.lääkettä ei saa 47.5mg:na,vaan vaihtoi ilman lääkäreitä eri lääkkeeseen,ja kaiken päälle vielä väite ettei tupla kokoa voi puolittaa,koska kyseessä on DEPOTTABLETTI.Kuitenkin niin uudessa kun spesicorissakin on käyttöohjeessa puolittamisesta ohjeet.Voisikos joku mieluusti joku asiantuntija kertoa mistä tässä on kyse.Lähes 20v käyttänyt ihmettelijä?
- näin käy
Pyydä apteekista Spesicor dos 95mg ja puolita se , jos ei anna ,kysy lääkäriltä,niin mäkin teen.
- n.18v.käyttänyt
Spesicor dos on minun kohdalla ollut hyvä lääke.Joskus oli alkuannostuksessa korjattavaa kun huimaili.Muistaakseni syynä öli verenpaineen lasku,joka silloin korjattiin annostusta pienentämällä.Kannattaisi varmaan seurata verenpainetta,koska sen lasku kyllä aiheutti ainakin minulla huimausta.Nyt lääke vaihdettiin Metohexaliksi samalla annostuksella...apteekkipäätöksellä???Annostus on ollut lähes koko ajan 47.5mg,alussa taisi olla alempi.(ehkä 20mg).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042915Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391550Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911406- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze117957Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763