Asunnon vuokraus ulkomailla olon ajaksi

Ananas1

Hei!

Olen lähdössä syyskuussa 10kk ulkomaille. En viitsisi luovuttaa asuntoani pois jakson ajaksi tavaroiden muuton inhottavuuden takia. Ois kiva kuulla kokemuksia asunnon jälleenvuokrauksesta tms., kun vähän arvelluttaisi asunnon luovoutus tavaroineni vieraalle.

4

3256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laikkakosmonautti

Ei muutakuin ilmoitusta tuonne että alivuokrattavana olis tämmöinen ja tämmöinen: http://www.asuntohelppi.fi/ilmoitukset/vuokrataan/index.html

Ja sitten tietenkin kaiken varastamisen arvoisen viet pois sieltä jonkun tutun varastoon jne. Etkä vuokraa kenellekään epäluotettavalle. Teet tietenkin kirjallisen alivuokraussopimuksen johon tulee alivuokralaisen sosialliturvatunnus ja muut tiedot. Aika pässi täytyy tällöin alivuokralaisen olla että alkaa asunnosta mitään kaappeja pois kantamaan.

Itsekin olen lähdössä talveksi vaihtoon. Itselläni kuitenkin kävi sen verran hyvä tuuri, että kaverini tarvitsee asuntoa tuolle ajalle, joten vuokraan omani hänelle vaihdon ajaksi. Lisäksi itse asuin alivuokralla toisen kaverini luona kun tämä oli vaihdossa. Homma toimii.

• Vuokrailija

Kirjakaupasta kannattaa hankkia 2-osainen asunnonvuokrauskaavake, jonka täytät vuokralaisen kanssa. Tee määräaikainen sopimus, niin asunto on vapaa kun tarvitset itse.
      Siinä kaavakkeessa on takana asunnonvuokrauslakiin perustuvaa infoa.
      Kannattaa ottaa savuton vuokralainen, mahdollisimman kunnollinen.

• Ananas1

Kiitos vastauksistanne! Kannattaako sopimukseen laittaa korvausvelvollisuusmaininta huoneistoon mahdollisesti jäävistä huonekaluista? Entä kannattaako ottaa takuuvuokra? Onko vuokranmaksusysteemi sellainen, että alivuokralainen maksaa mulle ja minä asunnonomistajalle? Kiitos, jos jaksatte vastailla tyhmiin kysymyksiini. Tää on ihan uusi juttu mulle. :)

• on ja huonoja

Meidän toises kämpäs oli vuokralaisia ja siellä oli meidän kamat, yhden n.vuoden aikana vuokralainen ehti tuhoon vaikka mitä, kun oli pitänyt bileitä meidän sänky oli rikki,samoin sohva,keittiön hellat ja parveke.Sen jlk ollaan otettu uusi vuokralainen joka on joku 39, 10 vahnempi kuin edellinen.Ja paikat on pysynyt kunnossa, viemäri oli mennyt tukkoon, ja hän itse maksoisen ja jtn kaakeleita jotka olivat vaurioituneet.Eli älä ota mitään kauhean nuorta opiskelijaa voi käydä niin että jättää maksamatta 2kk vuokran niin kuin meillä kävi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1780
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe