paljon noin 5 vrk ikäinen vauva syö maito jos sille antaa pullosta.ihan siksi kysyn kun siskoni antaa vauvalle mun mielestä aivan liikaa..itse imetän ihan tuonne 1v asti.
paljon vauva syö?
12
16773
Vastaukset
- suurinpiirtein
kuudesosan omasta painostaan vuorokaudessa.
- Minde84..
Ei kai vauvalle voi antaa liikaa?Eihän se syö jos sillä ei ole nälkä?Näin ainakin luulis...kyllä meidän tytsy pulauttaa pullon tutin pois suusta kun ei enää maistu.
- joku nimimerkki tähä
Olet ihan oikeassa. Ei vauvalle voi antaa liikaa maitoa. Vauva lopettaa, kun ei tarvitse enempää maitoa. Meidän vauva pulauttaa tuttipullon suustaan pois, kun on kylläinen. Sama juttu, kun imee rintaa, pulauttaa sen pois, kun ei halua enempää ja on kylläinen. Neuvolassa myös sanottiin, ettei voi syöttää liikaa. On huolehdittava pikemminkin, että vauva saa tarpeeksi usein ravintoa ja tarpeeksi. :)
- sanottiin
että ei syö kun sen mitä tarvii. Meidän neitikin pistää suun tiukasti kiinni kun on täynnä. Ja suunnittelin itsekin imettäväni pitkään, mutta vaivaisesti onnistuin parikuukautta ja senkin lisämaidon kanssa...
- psykologi
vauvalle pitää antaa niin paljon maitoa, kun hän vain haluaa. Yleisesti vauvaa ei voi ylisyöttää.
- tämä,
psykologi kirjoitti:
vauvalle pitää antaa niin paljon maitoa, kun hän vain haluaa. Yleisesti vauvaa ei voi ylisyöttää.
kaikki tietävä "psyko" täällä jakelee neuvojaan...
hohhoijaa!
- on..
neuvolassa sanottiin minullekin, että vauva syö vain sen verran mitä tarvii eli ei voi ylisyöttää.
- joo-
Mua sitten ärsyttää tommonen "minä ainakin imetän pitkään ja muut tekee väärin kun ei tee niin kuin minä teen.."-tyypit. Vauvaa EI voi syöttää liikaa. Eihän sitä voi nälässä pitää. Mistä sä tiedät paljonko se sunvauva sietä tissistä ottaa? Eikä se imettäminenkään niin yksinkertaista ole. Sultakin saattaa maito loppua ja mitäs sitten tehdään..? Tuskin rupeet lapsen huutoo kuntelemaan, kun kuvittelet sen jo saaneen tarpeeksi ruokaa, vai?
- ÄIPPÄ
SEMMOINEN ON ASIA ETTÄ EI 5VRK.N IKÄISELLÄ OLE MAHA KUIN AIKAIHMISELLÄ OLIN OSASTOLLA VAUVAN KANS JA MULLE SANOTTIIN ETTÄ EI SAA ANTAA KUIN 50MILLIÄ 3 TUNNIN VÄLEIN...
- Yksilöllistä
ÄIPPÄ kirjoitti:
SEMMOINEN ON ASIA ETTÄ EI 5VRK.N IKÄISELLÄ OLE MAHA KUIN AIKAIHMISELLÄ OLIN OSASTOLLA VAUVAN KANS JA MULLE SANOTTIIN ETTÄ EI SAA ANTAA KUIN 50MILLIÄ 3 TUNNIN VÄLEIN...
Vauvan vatsalaukku vetää pääsääntöisesti kerrallaan 30-60 ml, ruokailutahti on hyvin yksilöllinen. Joku pärjää 2 tuntia, toinen 4 tuntia, joten jokaista vauvaa on "kuunneltava" yksilöllisesti.
Itselläni oli jo syntyessään yli 5 kiloinen vauva, joka joi kertasyötöllä pullosta 90 ml ja tämä annos annettiin jo sairaalassa vauvalassa! Joten siellä me synnyttäneet ollaan kaikki oltu!
Vauva ei voi syödä yli tarpeensa, suukki menee kiinni ja ylimääräinen tulee pulautuksena ulos, joten ylisyöttää aivan pientä vauvaa ei voi!
Vatsalle on toki hyväksi, jos syöttöväli on hieman pidempi, näin vatsa saa rauhassa käsitellä ruokaa ja "levätä" ruokintojen välissä.
Ihan turvallisin mielin siis vauvojanne ruokkikaa, apua voi saada siitäkin, että pitää päiväkirjaa, jolloin laittaa ylös, mihin aikaan ja kuinka paljon vauva syö. Näin vauvan rytmiä ja ruokamääriä on helpompi seurata ja oppia.
Luottakaa itseenne äitinä, vauvaa oppii kyllä kotona pikkuhiljaa "lukemaan", kun rauhassa tutustuu ja opettelee yhdessä eloa.
Itselläni on 2 kk:n ikäinen esikoinen ja kantapään kautta oppinut ja ajankanssa, kun tässä yhdessä eletty. - HUUDA!!
ÄIPPÄ kirjoitti:
Meidän vauvaa syötettiin ensimmäiset päivät osastolla 40 ml kerrallaan. Ja sekin piti tuputtaa, ei olisi syönyt "vapaaehtoisesti" niin paljoa. Jos siis olisin syöttänyt pullosta "lapsentarhtisesti", hän olisi syönyt vähemmän.
Ei se tenava määräänsä enempää napaansa maitoa vedä. Ja jos vetää, puklaa liiat samantien pois. Laste ei voi tuon kokoisena syöttää liikaa.
- Reija
vauvaa saa ja pitää ruokkia niin paljon kun hän itse haluaa syödä. ruokaa ei tartte tuputtaa, muttei myöskään rajottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833