Rv 35+2

äidiksi elokuussa

Heips...
Mites teillä muilla loppuvaiheen mammoilla on mennyt viimeinen lääkärintarkistus? Mulla on kuulemma paikat ihan ku oisin vast vkolla 20. Kohdunkaula ei oo lyhentyny, pehmenny eikä senttiäkään auki!!! Lääkäri ihan suositteli seksiä säännöllisesti, auttaa kuulemma vaivaan, mutta kun mies on peloissaan ennenaikasen synnytyksen syhteen eikä siks suostu tavalliseen seksiin, puhumattakaan että päästäis "rojut ränniin"... ite oon jo kuukauden ajan ollu valmis koitokseen. Onko muita joil ei synnytyksen lähenemisest oo merkkiäkään? Pelottaa et joutuu käynnistää tai jos alkaa spontaanisti, et sattuu sit kaksin verroin...

13

7139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elomasu 36+4

Vointi ihan ok.
      19.7 käytiin neuvolassa.Vauva laskeutunut ja hieman kiinnittynyt.Sf-mitta alkanut tippumaan(laskeutumisen takia)
      Saa vaappua ku ankka,ja tuntuu et pallo jalkojen välissä.
      Kipeitä supistuksia,vihlontaa ja nipistelyä on joka aamu,päivä,ilta ja yö.Ollut pari viikkoa.Limatulpan menon jälkeen.
      35 1(kävin päivystyksessä)kohdunkaulaa oli silloin enää puol senttii jäljellä. sanottiin et vauva voi syntyä koska vain..saas nähä koska haluaa maailmaan.
      Kaikki on vauvaa varten valmiina.Sairaalakassi pakattu.
      24.7 synnytystapa arvio.

• elomasu 36+4

Maanantaina saadaan tietää vauvan painoarvio.Nähdään viimisen kerran ennen syntymää,ultran kautta=)
        Ja mikä tilanne tuolla alhaalla.Toivotaan että olis jo jonkinverran auki.
        Sydän ja supistuskäyrässä ollaan sit myös n.20min.

• asian

vierestä....en osaa oikein kysymykseesi vastata oli vaan pakko kommentoida kun sanoit että pelottaa että käynnistetään....mun esikoinen syntyi käynnistyksellä ja nyt toivon oikeastaan että tämä toinenkin käynnistettäisiin, ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää, minusta on vaan ihana olla jo sairaalassa kun supparit alkaa ja osaava henkilökunta on koko ajan läsnä ja antaa kivunlievitystä heti kun alkaa sattua, toisin kuin jos synnytys alkaa luonnollisesti niin pähkäilet kotona että jokohan vois lähtä ja voi sattua kovastikin etkä oikein kotona saa apua tuskiin. Että älä käynnistystä hermoile, se on ihan simppeli homma :-)

• harakka2

Mulla kans vikassakin lääkärintarkastuksessa paikat kiinteät ja kiinni. Viimeisessä neuvolassa rv 39 1 vauva ei edelleenkään kiinnittynyt, laskeutunut oli sentään... Mutta niin vaan syntyi 40 2, käynnistyi spontaanisti supistuksilla juuri laskettuna päivänä. Päivä oltiin kotona kävelyllä, supistukset voimistuivat hiljakseen. Yöllä mentiin sairaalaan ja siitä meni vielä 24 h, ennen kuin syntyi... Kaikki meni paremmin kuin hyvin! Synnytys jäi mieleen tosi positiivisena, vaikka aikaa kuluikin.

• jemma29

mulla viikkoja 37 3,viime viikolla kävin synnytystapa-arviossa..vauva oli laskeutunu,mut ei kiinnittyny vielä,kohdunsuu pehmeä ja pituus 2cm,et jotain oli jo tapahtunu..tällä viikolla on supistellu enempi ja sf-mitta oli pienempi ku viimeks..että jospa sitä piakkoin..toivoa sopii..

Kyllä se sunkin vauva voi sieltä luonnollisesti alkaa syntymään,vaikkei vielä merkkejä olekaan, onhan tässä vielä aikaa..:)yritä saada se meihes innostumaan seksistä,kerro vaikka et ei se vauva sieltä sillä samalla hetkellä tule, kun sekstaatte, tarvii useamman kerran, ennen ku kohdunsuu alkaa pehmenemään..:)

• äidiksi elokuussa!

Tuli monenlaista vinkkiä ja kokemusta, kiitos! Auttaa taas pariksi vkoksi eteenpäin tähän jännitykseen... Meillä on ollu kaikki valmiina suunnilleen sairaalakassia myöten jo ennen ku vauvaa alettiin viime syksynä tekemään, voitte vaan kuvitella millanen on stressi tällasessa asiassa johon en voi vaikuttaa ;)

• Jihuuu

Itse pääsen lääkäriin vasta parin viikon päästä eli rv36.. saas nähdä mikä tilanne! Aika jänskää kun nyt alkaa tositoimet lähestyä.. seksiä on ainakin harrastettu ihan niinkun ennenkin, saa nähdä pitääkö sitä sitten jatkossa alkaa itsekin harjoittaa VIELÄ enemmän :D

Sairaalakassia vois tässä tosiaan itsekin alkaa pistää valmiiks.

Mulla on olo vielä ihan kuten ennenkin, jonkun verran on vissiin supistukset alkaneet tuntua enemmän tuolla alaselässä.. toivottavasti paikat alkaa valmistautua tositoimiin. Itsekään en ikinä haluais käynnistystä..

• valois

mulla viime käynnillä (rv 35) kohdunsuu pehminnyt huomattavasti... Paino oli noussut vain 40 g viime punnituksesta (tosin eri vaaka oli kyseessä), supistuksista ei ole tietoakaan. Kaikki tuntus olevan hyvin, vauva oleilee pää alaspäin tällähetkellä, ja sen kyllä tunnen kylkiluissani...

• Jihuuu
        valois kirjoitti:

mulla viime käynnillä (rv 35) kohdunsuu pehminnyt huomattavasti... Paino oli noussut vain 40 g viime punnituksesta (tosin eri vaaka oli kyseessä), supistuksista ei ole tietoakaan. Kaikki tuntus olevan hyvin, vauva oleilee pää alaspäin tällähetkellä, ja sen kyllä tunnen kylkiluissani...

Mullakin paino on notkunut viikkokausia samoissa lukemissa, mutta sfmitta oli kyllä viimeks kohdillaan eli keskikäyrällä. Ja kyllä tää maha on alkanut kumminkin isommalta tuntua. Onhan se ihan kiva ku ei tarvi ainakaan ressata siitä mitä suuhunsa pistää ja minkä verran ;)

Tänään tuntui vauvan potkutkin suoraan keskellä ylävatsaa eli siellä se tuntuu rupeevan olemaan jo hyvissä lähtöasemissa :)

• yhen-äiti-80

Mikä siinä käynnistyksessä on niin kauheeta? Tietysti tästäkin on monia eri mielipiteitä mutta itse synnytän mielummin käynnistyksellä kuin silleen että alkaa spontaanisti. Ihana olla jo valmiiksi sairaalassa kun alkaa sattua ja koko ajan on apu ja turva lähellä...näin itse ainakin sain lähes kivuttoman synnytyksen ja näin toivoisin kakkosenkin syntyvän. Itse taas pelkään jos alkaakin spontaanisti, ja sairaalaan on n. 45min. ajomatka ja siinä sitte kärsit vaan matkalla kivuista.

• raisuli85

kun mulla sellanen tilanne, että rv 38 5 ei yhtään kivuliasta supistusta tullu, eikä vauva vielä ees kiinnittyny, niin neuvolatäti sano että ihan normaalia eikä vaikuta mitenkään synnytykseen kestoon tai kipuihin. Joillaki vain alkaa se synnytys sitte yhtäkkiä. Viimisessä lääkärineuvolassa rv 36 ei ollut paikat pehmenny ja kohdunkaulaa vielä 3 cm jäljellä. Älä huoli, me kaikki ollaan erilaisia ja ihan kiva oikeastaan, ettei supistele kovin montaa päivää/viikkoa ennen synnytystä.

• jemma29

sen suhteen,että kun ei vielä supistele, niin saa olla rauhassa ja odotella,tavallaan siis..mulla on supistellut jo viikolta 25 ja rv 27 jäin sairaslomalle..nyt kun jo vihdoin ois vauva riittävän valmis syntymään, niin mitää ei sit enää tapahdukaan enempiä,supistelee vaan..:)

• *toiveikas*

Rv 37 4 ja H-hetki vain lähestyy uhkaavasti! :D Mulla viim. lääkärintarkastuksessa rv 36 kohdunkaula lyhentynyt 2cm:iin, kohdunsuu kiinni mutta pehmeä. Lupaavaa siis. ;)
      Nyt vaavi tuntuis laskeutuneen ainakin hitusen verran. Viime neuvolassa sf-mitta pienentynyt cm:n.

Olotila ihan hyvä, vaikka kohtu kovasti treenaakin tulevaa koitosta varten kivuttomilla mutta välillä hieman tukalilla harkkasuppareilla, ja selkä kärsii hieman kohdun painosta. Ihanaa, kun päästiin helteistä, että pystyy taas hengittämään ja tekemään jotain muutakin kuin vain juoksemaan sohvan ja suihkun väliä! ;D

Laskettuun aikaan enää pari viikkoa! Alkaa jo jännittämään! :D Kaikki viimeistelyä vaille valmista vauvaa varten. Että vaaville tiedoksi: SAA TULLA! ;D Veikkaan kuitenkin että yli lasketun menee niin että rytisee... ;)

Leppoisaa loppuaikaa kaikille! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2998
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2906
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      160
      2812
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2105
    5. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      112
      1978
    6. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      15
      1963
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1579
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1564
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      370
      1421
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1061
    Aihe