Jospa jollain olisi kokemuksia...
Minkälainen asuntotilanne Lappeenrannassa on? Onko LOASin asuntoihin (yksiöt) pitkät jonot?
Millainen on vuokrataso yleensäkin yksityisillä?
Mistäpäin kannattaisi alkaa etsiä asuntoa?
LOAS ja Lappeenrannan asuntotilanne
19
3697
Vastaukset
- ja hyvät
asunnot. Muuta tietoo tuolta:
http://www.loas.fi/
Asuntotoimistossa tosi kivat tyypit neuvoo kaikessa.- ???
Ajattelin vain että jos jollain olisi omia kokemuksia, nyt kun toimistokin on suljettu koko viikonlopun niin ei voi oikein soittaa ja kysellä.
Jossain sanottiin että yksiön voisi saada vain asumalla ensin solussa, lukuunottamatta "painavia syitä". Mitähän tällaiset ovat? Onko kukaam ylipäätään saanut suoraan yksiötä?
- jjjj
LOASin yksiöön et pääse suoraan, ellei sinulla ole allergiaa yms. Jonotusaika on noin 1-2v, jonka aikaa täytyy asua jossain muussa loasin asunnossa. Yksiön saamiseen vaikuttaa myös paljon valitut asuntokohteet. Suosituimpiin on tietenkin pisin jono.
Jos haluat yksiön yksityiseltä kannattaa etsiä käsiin jostain etelä-saimaa lehti, tutkiä onko ylioppilaskunnalla vielä asuntovälityspalvelua (www.ltky.lut.fi), kysellä kiinteistövälityfirmoista, päästä jotenkin lukemaan koulun news-palveluita ja koulun ilmoitustauluilla oli ainakin jotain ilmoituksia jos sinne asti pääsee. Vuokrahinnat lappeenrannassa ovat mielestäni kohtuullisia ja kannattaa tutkia vuokrahintoja ennenkuin maksaa asunnosta liikaa. Tässä vain muutama tapa, eikun onnea asunnon hakuun! - lappeenrantaan
Itsekin olen aloittamassa opiskelut lappeenrannassa, ja alkaa pikkuhiljaa paniikki iskeä, kun kämpästä ei ole mitään tietoa. Yritin etsiä kämppää vvo:lta, mutta vapaina oli vain kolmioita, enkä yksin todellakaan tarvii sellaista. Hintataso on kuitenkin onneksi edullinen, niiden kolmioidenkin vuokrat oli alle 500 e. :) Laitoitko loasille hakemuksen? Mä laitoin hakemuksen yksiöihin, mutta nyt aluksi oisin oikeestaan kiitollinen jos ees pääsis johonkin soluun :D
- ???
...LOAS:ille hakemuksen soluun, ihan siltä varalta ettei löydy mitään muuta. Laitoin myös Etelä-Saimaaseen ilmoituksen, nyt odottelen sitten puheluita. Vähän alkaa itsellänikin paniikki kasvaa:)
Toisaalta jos saisi edes sen soluasunnon siksi aikaa että voisi sitten katsella rauhassa syksyllä...Voisin kuvitella että sitten koulun alettua olisi helpompi löytää, ainakin voisi rauhassa etsiä ja tutustua muutenkin vähän kaupunkiin. Yksiöön kuitenkin haluan ehdottomasti. Ikävää kun kauppatieteiden tulokset tulee niin myöhään että asunnonhakuun jää todella vähän aikaa! - kauppatieteidenfuksi
??? kirjoitti:
...LOAS:ille hakemuksen soluun, ihan siltä varalta ettei löydy mitään muuta. Laitoin myös Etelä-Saimaaseen ilmoituksen, nyt odottelen sitten puheluita. Vähän alkaa itsellänikin paniikki kasvaa:)
Toisaalta jos saisi edes sen soluasunnon siksi aikaa että voisi sitten katsella rauhassa syksyllä...Voisin kuvitella että sitten koulun alettua olisi helpompi löytää, ainakin voisi rauhassa etsiä ja tutustua muutenkin vähän kaupunkiin. Yksiöön kuitenkin haluan ehdottomasti. Ikävää kun kauppatieteiden tulokset tulee niin myöhään että asunnonhakuun jää todella vähän aikaa!Soittelin tänään LOAS:lle ja siellä kertoivat, että yksiötä saa jonottaa vuodesta kahteen vuoteen ja soluasunnon saan "mahdollisesti". Olen jonotussijalla 9 ja asun Vantaalla.
- ???
kauppatieteidenfuksi kirjoitti:
Soittelin tänään LOAS:lle ja siellä kertoivat, että yksiötä saa jonottaa vuodesta kahteen vuoteen ja soluasunnon saan "mahdollisesti". Olen jonotussijalla 9 ja asun Vantaalla.
Itse laitoin hakemuksen vasta eilen, joten en tiedä vielä edes millä sijalla olen. Olisi pitänyt laittaa se aikaisemmin mutta en sitä perjantaina ehtinyt tekemään...Toivottavasti tilanne ei olisi ihan mahdoton, itselläni matkaa myös Lappeenrantaan sen verran että täältä käsin käyminen (niin kauan että asunnon saa) ei oikein houkuta. Yliopistollahan on jotain hätämajoitusta mutta täytyy toivoa ettei siihen tarvitse turvautua:)
- vuokralle annetaan
asuntoa? Tässä olisi yksi vielä vapaana. otahan yhteyttä.
http://www.asuntopalsta.fi/?page=view&kat=v&id=1286 - lappeenrantaan
vuokralle annetaan kirjoitti:
asuntoa? Tässä olisi yksi vielä vapaana. otahan yhteyttä.
http://www.asuntopalsta.fi/?page=view&kat=v&id=1286Joku varmaankin on jo ehtinyt varaamaan kyseisen kämpän, mutta taidan kuitenkin huomenna yrittää soittaa ja kysellä jos olisi käynyt niin hyvä tuuri, ettei kukaan muu oisi bongannut linkkiä. :D
- linkin tarjoaja
lappeenrantaan kirjoitti:
Joku varmaankin on jo ehtinyt varaamaan kyseisen kämpän, mutta taidan kuitenkin huomenna yrittää soittaa ja kysellä jos olisi käynyt niin hyvä tuuri, ettei kukaan muu oisi bongannut linkkiä. :D
huomenna että oliko vapanaa ja saitko kämpän, niin tiedän olinko avuksi. :)
- viikko sitten
??? kirjoitti:
Itse laitoin hakemuksen vasta eilen, joten en tiedä vielä edes millä sijalla olen. Olisi pitänyt laittaa se aikaisemmin mutta en sitä perjantaina ehtinyt tekemään...Toivottavasti tilanne ei olisi ihan mahdoton, itselläni matkaa myös Lappeenrantaan sen verran että täältä käsin käyminen (niin kauan että asunnon saa) ei oikein houkuta. Yliopistollahan on jotain hätämajoitusta mutta täytyy toivoa ettei siihen tarvitse turvautua:)
Laitoin hakemuksen muistaakseni viime viikon alkupuolella, kuitenkin ennen kuin sain tietää tulokset. Toi lista on elänyt jonkun verran. Oleny nyt sijalla 10. Sen jälkeen listalle on tullut vain 15 hakijaa lisää.
- LUT
viikko sitten kirjoitti:
Laitoin hakemuksen muistaakseni viime viikon alkupuolella, kuitenkin ennen kuin sain tietää tulokset. Toi lista on elänyt jonkun verran. Oleny nyt sijalla 10. Sen jälkeen listalle on tullut vain 15 hakijaa lisää.
Mä laitoin vasta pe, skinnarilan uusimpiin kohteisiin, mutta jouduin sijoituin aika huonosti, joten eilen soitin loasille ja sanoin, että tässä vaiheessa suostun muuttamaan melkein minne vaan... Ja nyt kun katoin jonotuskyselyä, niin en ollut listoilla enää ollenkaan.. En sitten tiedä, että oliko hyvä vai huono juttu :D Mille sun jonotustilanne näyttää?
- lappeentantaan
linkin tarjoaja kirjoitti:
huomenna että oliko vapanaa ja saitko kämpän, niin tiedän olinko avuksi. :)
Kiitti tosiaan vielä linkistä, vaikka sitä en nyt itse hyödyntänytkään, soitin nimittäin äsken joka aamuisen puhelun loasille.. Virkailijat olivat ilmeisesti kyllästyneet soittoihini ja sanoivat, että lähettivät minulle eilen tarjouksen soluasunnon vuokrasta :D Toivottavasti joku muu uusi opiskelija saa vuokrattua tuon kämpän :)
- jjjj
LUT kirjoitti:
Mä laitoin vasta pe, skinnarilan uusimpiin kohteisiin, mutta jouduin sijoituin aika huonosti, joten eilen soitin loasille ja sanoin, että tässä vaiheessa suostun muuttamaan melkein minne vaan... Ja nyt kun katoin jonotuskyselyä, niin en ollut listoilla enää ollenkaan.. En sitten tiedä, että oliko hyvä vai huono juttu :D Mille sun jonotustilanne näyttää?
Loasilla oli vielä viime vuonna hyvät ja selkeät nettisivut on ne saanu nekin väännettyä päin .......
- kohde 99
LUT kirjoitti:
Eli, mikä tahansa kelpaa minulle.
- Kauppatieteiden fuksi
lappeentantaan kirjoitti:
Kiitti tosiaan vielä linkistä, vaikka sitä en nyt itse hyödyntänytkään, soitin nimittäin äsken joka aamuisen puhelun loasille.. Virkailijat olivat ilmeisesti kyllästyneet soittoihini ja sanoivat, että lähettivät minulle eilen tarjouksen soluasunnon vuokrasta :D Toivottavasti joku muu uusi opiskelija saa vuokrattua tuon kämpän :)
2hengen solun punkkerkatu 1:stä.
- ???
Kauppatieteiden fuksi kirjoitti:
2hengen solun punkkerkatu 1:stä.
Tänään tuli postissa ilmoitus solukämpästä. En tosin aio ottaa sitä, sain juuri vuokrattua yksityiseltä oman yksiön:)
Täytyy vaan nyt sitten soittaa LOAS:ille heti aamulla ja ilmoittaa etten ota asuntoa niin voivat tarjota sitä eteenpäin.
Syksyllä nähdään!
- Kauppatieteidenfuksi
Jaetaanko opiskelijat LOAS:lla vielä tiedekunnittain? Isäni opiskeli aikanaan Lutilla ja pääsi samaan soluun kahden muun teekkarin kanssa ja taisivat vielä kaikki lukea samaa pääainettakin.
- Larissae
LOASin kautta sain itse asunnon ja vielä todella hyvissä ajoin ( vuokrasopimuksen allekirjoitin 21.7 :))
asuntotilanne oli ainakin vielä tuolloin hyvä, mutta helppohan minun on sanoa kun tiesin lähteä hakemaan asuntoa jo kesäkuussa (ilmoitus paperivalinnasta tuli kesäkuun alussa)
LOASin olemassaolo pelasti kyllä hyvinkin pitkälti, sillä yksityiselle olisin tarvinnut paljon paljon enemmän rahaa ja papereita.
ja sitten off- topic:
olen muuttamassa linnunradalle, kukaan muu saanut kämppää sieltä päin?
aloitan yliopistolla 28. päivä kemian tekniikan opinnot, joten samoilla suunnitelmilla olevat ottakaa yhteyttä!
terv. Lappeenrannan tuleva fuksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793