Tukholman nähtävyyksiä

matkailija00

Eli ensi viikolla olen lähdössä tukholmaan ja tarvitsisin tietoja tärkeimpien nähtävyyksien sijainnista.Eli mitkä ovat siis keskustassa,(osoite?) tai sen ulkopuolella.mm.Kuninkaan linna,vanha kaupunki yms.kiitos!

10

1223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ElSani 35v.

http://www.tukholma.com/
      Vasemmalla linkki nähtävyyksiin ja jokaisessa sijainti kartalla ja osite. Wasalaiva on muuten aquaria vesimaailman vieressä, ei ainakaan mun mielestä löytynyt tuolta sivuston listalta.

• verkkofan

Kimuranttinen tie on wasalaivan sivustolle. Listan ensimmäisen palsan lopussa on museoalukset otsikko, missä kerrotaan muutamasta Wasamuseon edustalla olevasta laivasta. Kun avaa museoalukset sajtin niin sieltä jo sitten pääseekin Wasamusoon klikkaamalla kuvan vieressä kulkuyhteys ja aukiolotietojen alla olevaa wasamuseum otsikkoa. Wasan tiedot ovat jopa suomeksikin, mutta kieli on valittava uudemman kerran.

• suosikeista
      • matkailija00

stockholmtown.com sivulle en jostain syystä pääse..?Kokeilkaa itse toimiiko teillä..
        Ja onko muuten Kuninkaanlinna jossain tukholman keskustan lähellä vai bussillako sinne matkaa?

• hitaasti
        matkailija00 kirjoitti:

stockholmtown.com sivulle en jostain syystä pääse..?Kokeilkaa itse toimiiko teillä..
        Ja onko muuten Kuninkaanlinna jossain tukholman keskustan lähellä vai bussillako sinne matkaa?

Sivuilla tuntui olevan hitautta, ei muuta.
        Kunkunlinna on vanhan kaupungin keskustan puoleisessa laidassa.
        Jos menet viikkarilla, niin vaikka kävellen 20 minuutissa. Kartan saa vaikka viikkarin lähtöselvitystiskin vierestä Katajanokalta.

• matkailija00
        hitaasti kirjoitti:

Sivuilla tuntui olevan hitautta, ei muuta.
        Kunkunlinna on vanhan kaupungin keskustan puoleisessa laidassa.
        Jos menet viikkarilla, niin vaikka kävellen 20 minuutissa. Kartan saa vaikka viikkarin lähtöselvitystiskin vierestä Katajanokalta.

Olen siljalla liikenteessä ja menen sieltä terminaalista bussilla Cityterminaaliin,joka on Tukholman keskustassa.Mites sieltä pääsee kuninkaan linnan tai muihin nähtävyyksiin..?
        Minulla ilmoittaa että tuo sivu on estetty jostain syystä?"site blocked"ja syy on:"Alkoholi & tupakka"? missäköhän vika,ei ole koneessa mitään "estoja"..

matkailija00 kirjoitti:

Olen siljalla liikenteessä ja menen sieltä terminaalista bussilla Cityterminaaliin,joka on Tukholman keskustassa.Mites sieltä pääsee kuninkaan linnan tai muihin nähtävyyksiin..?
        Minulla ilmoittaa että tuo sivu on estetty jostain syystä?"site blocked"ja syy on:"Alkoholi & tupakka"? missäköhän vika,ei ole koneessa mitään "estoja"..

Kokeile jos pääset http://www.visitsweden.com/VSTemplates/Page____40747.aspx kautta.
        Keskustaan pääset Siljan terminaalista kaikkein helpoiten Tunnelbanalla T-Gärdetin asemalta (n. 400 m terminaalista)

• matkailija00
        *** kirjoitti:

Kokeile jos pääset http://www.visitsweden.com/VSTemplates/Page____40747.aspx kautta.
        Keskustaan pääset Siljan terminaalista kaikkein helpoiten Tunnelbanalla T-Gärdetin asemalta (n. 400 m terminaalista)

Löysin paljon tietoa nähtävyyksistä,kiitos!Kävellen voi varmaankin mennä Drottninggaattania pitkin Vanhaan Kaupunkiin ja sitä kautta Kuninkaan Linnaan?Onko sinne vapaa pääsy?kiitos kovasti!!

matkailija00 kirjoitti:

Löysin paljon tietoa nähtävyyksistä,kiitos!Kävellen voi varmaankin mennä Drottninggaattania pitkin Vanhaan Kaupunkiin ja sitä kautta Kuninkaan Linnaan?Onko sinne vapaa pääsy?kiitos kovasti!!

Kävellen voi vallan hyvin mennä keskustasta Drottninggatania pitkin Vanhaan kaupunkiin, matkaa on ehkä suurinpiirtein 1 km ; Kuninkaanlinna on heti Vanhan kaupungin "alussa" keskustasta tultaessa, ja sinne on pääsymaksu.

• matkailija00
        *** kirjoitti:

Kävellen voi vallan hyvin mennä keskustasta Drottninggatania pitkin Vanhaan kaupunkiin, matkaa on ehkä suurinpiirtein 1 km ; Kuninkaanlinna on heti Vanhan kaupungin "alussa" keskustasta tultaessa, ja sinne on pääsymaksu.

Onko Tukholma-kortti kannattava jos aikoo mennä ainoastaan Kuninkaan linnaan ja keskustan lähimpiin nähtävyyksiin?Entä pääseekö sillä metroilla,busseilla & junilla ilmaiseksi vai ainoastaan kaupungin busseilla?kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      420
      3024
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      105
      2186
    3. 172
      1822
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1764
    5. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      105
      1649
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      459
      1278
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      148
      1198
    8. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      53
      1134
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      44
      1012
    10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      38
      1009
    Aihe