Sodankylän j-prikaati

APUJA ÄKKIÄ!!

Eli aloitin intin 10.7 siellä ja pääsin nyt ekoile lomille. Eli kun p-kausi kestää 8 viikkoa ja pitäs päättä minne sitte,eli neuvokaa mua missä pääsis mahollisimman helpolla,olen nyt 1JK:ssa.

10

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekamölli

      ehottamasti kuljetuskomppanjaan tai kranaatinheitinkomppanjaan.Ite olin heitinkomppanjassa erikoistuin tekakuskiksi.Häröin komppanja koko prikaatissa...

      • jaaa 1

        Voinko itse vaikuttaa päätökseen jos haluan esim. heitin komppaniaan vai miten se oikein tapahtuu?


      • Nimetön
        jaaa 1 kirjoitti:

        Voinko itse vaikuttaa päätökseen jos haluan esim. heitin komppaniaan vai miten se oikein tapahtuu?

        jos haluat päästä helpolla, tekakuski on hyvä vaihtoehto. Itse olen ollut 4 kk:ta kranaatinheitinkomppaniassa ja 1. jk:ssa. Kranukomppania on ehkäpä mukavempi paikka. Niin ja meitsin kotikomppania. Yritin päästä tekamölliksi, mutta minusta tuli kivääri alikersantti. Vapauduin itse juuri 1. jk:sta 7.7. Aliupseerikoulu on aina kunnioitettava vaihtoehto.


      • Sopanen portilla

        Pohjanmaan tykistörykmentin kranaatinheitin komppania. Mutta ei tykkimies :)


    • Nimetön

      Missä pääsis helpolla???Hei haloo, melkein kaikki nykyajan miehenalut tarvii kyllä ton armeijan, mahtuu niin monenlaista seilaajaa sakkiin. Sielä sitä mieheksi tullaan jos missä. Ja helpolla ei pääse armeijassa muuta kuin kumipäissä. Vävyntekele kävi Sodankylässä intin, eikä valittanu ollenkaan. Matkaa lomillekin kerty melkein 600 kilsaa. Ja anoppi kävi valassa, että siitä vaan. Omat pojat oli armeijassa kumpikin 9 kuukautta ja luulin et maitojunalla kotio tulevat. Vaan niin se niistä miehiä teki. Kaikille alokkaille jaksamista ja se on kiva kertoo juttuja ekalla lomalla kotoväelle.

      • Anonyymi

        Älä sinä akka ala yhtään siinä intistä puhumaan.


    • EI !

      Missään pääse helpolla! T: Krh/tekakuski-II/97

    • kilppe

      sinun pitäis päästä helpolla????? Etkö ole elämässä oppinut vielä, että joskus joutuu pistään ittensä likoon ihan oikeesti! Ja siitä on sulle ittelles muuten ihan pelkkää hyötyä.

      Ja sitäpaitsi: älä opettele etsimään helpointa tietä, sä et kasva! Susta tulee ikuinen pikkupoika, etkä saavuta elämässä mitään...

    • Res. Ylikers.

      Olin aikoinani tykistössä siellä, sekin joukko-osasto on taidettu siirtää/lakkauttaa. Oli hyvä aselaji ja kertaukset mukavana muistoissa.

    • juristi ex varusmies

      Kun kerran haluat päästä helpolla hakeudu siviilipalvelukseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe