Pihallani on paljon krasseja, mutta niissä on myös paljon pieniä mustia öpyköitä. En tiedä mitä ovat, onko muilla ollut vastaavia? Miten pääsen niistä eroon? Kylmävesisuihku ja mäntysuopaliuos eivät ole auttaneet...
krassissa öpyköitä
4
1325
Vastaukset
ovat syöneet minunkin krassini lehdet reikiä täyteen. Toissa vuonna niitä ilmaantui meille ensi kerran ja söivät krassit täysin. En muista ennen nähneeni. Kai joku tietää keinon miten niistä pääsee?
- sirkka
ovat hyökänneet tänä kesänä parvekkeelleni. Ensin iskivät päivänsineen ja sitten levisivät krassiinkin. Toluliuoksella olen yrittänyt häätää - osin onnistunutkin. Päivänsini on nyt kuitenkin siinä kunnossa, että joutaisi muuten jo biojäteastiaan, mutta odottelen, että siemenet valmistuvat. Ihme kyllä se kukki ahkerasti. Onkohan tänä kuivana kesänä noita ötököitä tavallista runsaammin koristekasveissa?
- nakka
Tajusin soittaa puutarhaan öpykäiden poistamisesta ja he neuvoivat käyttämään melasiiniruiskutetta. Kokeilin ja kyllä krassit rupesivat virkoamaan! Melkoista tuhoainetta, joten lue ohjeet ennen käyttöä.
- Hansuli81
Hei!
Minulla on kanssa krasseissani pieniä mustia ötököitä, jotka tuhoavat lehtiä ja kukkia. Olen ruiskuttanut Mäntysuopa-liuoksella. Se on osittain auttanut, mutta luulen, että suopa ei tee oikein hyvää krassin kukille, kun ne menevät jotenkin "lyttyyn" ja muuttuvat pian ruskeiksi.
Tarvitsen siis todella apua!! Mitä tuo melasiini oikein on?? En löytänyt sitä puutarhakaupasta, enkä edes Googlella netistä.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.214421Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma963051Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1982861Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.522522- 651180
Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk651036Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie21806- 47797
Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA41740Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril106736