eli esittäkäähän mielipiteenne tvinien parhaimmistosta ja perusteluita... kävin tos koeajol suzuki tl 1000:lla joka oli muokattu pystymmäksi ajoasennolta ja oli muuten pirun hyvä!!! (ensikokemus tvineistä) ja 4 rivimoottorisen jälkee voin omast mielestä sanoa että v2 on kyl mielettämän jees ajaa. ois hyvä jos joltakin löytyis esim dynokäppyröitä ja muuta "hauskuus arvoa" todistavaa eri tvinimopoista...
V2-tvinit paremmuusjärjestykseen...
15
8581
Vastaukset
- ex. nelikko , nyk. twin
Onhan se twini kiva ajaa pikkukierroksilla mutta isoilla ei sitten mitään tapahdukaan. Sama huomio oli aluksi pyörän vaihdon jälkeen itselläkin ja tykkään kyllä twinin alaväännöstä edelleenkin mutta kaipaan silti sitä potkua, jonka nelikko antoi yläkierroksilla.
Eli jos vertaat jotain 100 hv 600-kutioista ja vähän isompaa, mutta tehottomampaa twiniä niin ensin mainittu vie kyllä minusta voiton. Arkiajossa pärjää kummallakin, muttakun haluaa vinguttaa niin twinistä ei yläkierroksilla löydykään mitään.- kokemus.
Yksi kesä sv1000ässällä riitti.Nyt on taas rivikone alla.
- prätkä on mun
No ei asiasta tarvitse enempää keskustella. Se on HD. Tästä osoituksena pelkästään kateellisten kiivas huuto joka paikassa.
- paras.
se on er5.
- tvini
nii en kyl tiijä et kuinka käy?? itelläni ollu 4 kpl rivimopoja 2 kpl 1000 jammua ja 2 kpl 600:ta r6:ta ja ei kyllä ainankaan kuussatkusta ole mun pyöräks, ei vaan yksinkertasesti jaksa vinguttaa aina yli 10000:le et on kivaa...
- Turo--Inkeri
tyyppäsin joku päivä sitten GSR600:sta, ja täytyy sanoa että omaan SV650:ni verrattuna sen kone on "hajuton, väritön ja mauton".. käy kyllä tosi nätisti, ja huipputehoa on lähes 30hv enemmän. Mutta se teho on ylhäällä, ala-ja keskikierroksilla mietitytti, onko koneessa jotain vikaa, kun se ei sano mitään. Kuin olisi skootterilla ajellut! GSR:ssä ei huipputehoakaan ole yhtä paljon kuin GSX-R:ssä, joten itse en keksi yhtään hyvää syytä vaihtaa tuollaiseen.
Tonnisissa tilanne hieman tasoittuu, rivimosassakin alkaa löytyä jo sentään hieman vääntöä. Ducati 999S on silti moottoriltaan mahtavin peli, mitä on vähään aikaan tullut kokeiltua, ´Testastrettassa´ ruttua löytyy tyhjäkäynniltä lähtien aivan älyttömästi. Ruiskun toiminta siinä tosin vähän äkkinäistä, joten alkuun pyörä on vaikeampi ajaa kuin nelikko. Makuasioita tietenkin, mutta itse pidän twinien väännökkäästä luonteesta.- ex nelikko, nyk. twin
Totta, tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla nelikko on kuten sanoit tai itse käyttäisin ilmaisua sivistynyt. Mutta kun usein haluaa ajaa "sivistyneesti" niin minusta tuolla alaväännöllä ei tee mitään ajellessa esim. Kaivopuiston rantaa tai Kehä III:sta. Porkkalan mutkatiellä asia on aivan toinen.
Mutta se tärinä tai värinä mikä twinistä lähtee on vähintään yhtä suuri miinus kuin mitä alavääntö on plussaa. Kun usein tulee ajeltua jossain 4000-5000 rpm kierroksilla niin minusta tuo kierrosalue oli paljon miellyttävämpi tasakaasulla ajellessa käyttää kuin tuo SV:n kone vastaavalla kierrosalueella. Ja kun väänsi hanan tiskiin niin alkoivat ranteet venyä ihan eri tavalla, nyt vain alkaa rajoitin pätkimään sytytystä juuri kun odottaa jotain tapahtuvan.
GSR ei ole kyykky kuten SV tai GSX-R, siinä hyvä syy ainakin minulle jos pitäisi valita. Mutta jos kyykyn haluaa niin nimenomaan sen pitää olla tehokas, nakuissa ja enskoissa riittää rauhallisempikin kone.
Eräs ristiriitaisimmalta tuntuva pyörä, johon olen törmännyt on Kawan ZL 600 Eliminator jostain -90 luvun alusta. Keppivetoinen custom, jossa on 600-kuutioinen kierrosnelikko ja muistaakseni joku 80hv. Valitettavasti en ole koskaan päässyt moista kokeilemaan. - Turo--Inkeri
ex nelikko, nyk. twin kirjoitti:
Totta, tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla nelikko on kuten sanoit tai itse käyttäisin ilmaisua sivistynyt. Mutta kun usein haluaa ajaa "sivistyneesti" niin minusta tuolla alaväännöllä ei tee mitään ajellessa esim. Kaivopuiston rantaa tai Kehä III:sta. Porkkalan mutkatiellä asia on aivan toinen.
Mutta se tärinä tai värinä mikä twinistä lähtee on vähintään yhtä suuri miinus kuin mitä alavääntö on plussaa. Kun usein tulee ajeltua jossain 4000-5000 rpm kierroksilla niin minusta tuo kierrosalue oli paljon miellyttävämpi tasakaasulla ajellessa käyttää kuin tuo SV:n kone vastaavalla kierrosalueella. Ja kun väänsi hanan tiskiin niin alkoivat ranteet venyä ihan eri tavalla, nyt vain alkaa rajoitin pätkimään sytytystä juuri kun odottaa jotain tapahtuvan.
GSR ei ole kyykky kuten SV tai GSX-R, siinä hyvä syy ainakin minulle jos pitäisi valita. Mutta jos kyykyn haluaa niin nimenomaan sen pitää olla tehokas, nakuissa ja enskoissa riittää rauhallisempikin kone.
Eräs ristiriitaisimmalta tuntuva pyörä, johon olen törmännyt on Kawan ZL 600 Eliminator jostain -90 luvun alusta. Keppivetoinen custom, jossa on 600-kuutioinen kierrosnelikko ja muistaakseni joku 80hv. Valitettavasti en ole koskaan päässyt moista kokeilemaan.on kyllä (minun mielestäni) aivan miellyttävä ajaa 4000-5000 välillä. Ruisku toki tekee koneesta terävämmin kaasuun vastaavan kuin kaasariversio oli, mutta tämä on lähinnä tottumuskysymys. Toki se tärisee enemmän kuin rivi-4, mutta twiniksi se käy todella nätisti, ja (taas vain omana mielipiteenäni:) jos nelipyttyisestä lähtee "värinää", se on monesti paljon ärsyttävämpää kuin twinin tärinät. Ja ainakaan GSR:n tapauksessa tuolla 4-5 tonnin välillä koneessa ei vielä ole "ketään kotona"..
Tonninen SV ja varsinkin esim. Ducatin litraiset twinit ovat vähän hankalampia ajaa matalilla kierroksilla johtuen isommista massoista, voimakkaammasta moottorijarrusta, ja Ducatin tapauksessa millimetrintarkasta ruiskun/kaasukahvan toiminnasta. Myös 3500 rundilla minuutissa mitattavat päästöt tekevät isojen twinien käynnistä matalilla kierroksilla heikompaa (koska ne on säädetty sieltä laihalle), mutta tuon voi poistaa säädättämällä ruiskua.
- MT01
Se on siinä ; ). Ajettiin juuri vajaa viikko Saksassa ja pärjäsi yllätävän hyvin myös matkassa.
Lainaus Jammun sivuilta:
"Vauhdin Maailman testikuljettaja Tero Kiira nappasi Street Bike – luokan SM Pronssia Yamahan MT- 01:llä. Street Bike – luokassa ajetaan ns. katupyörillä. Luokan sääntöjen mukaan on sallittua madaltaa pyörää sekä takahaarukkaa on mahdollista jatkaa. Moottorin viritysaste lukuun ottamatta turboa tai ilokaasua on vapaa.
Huomionarvoista oli se, että säännöistä poiketen Tero Kiira nappasi pronssia alustaltaan täysin vakiolla MT- 01:llä. Moottoriakin oli kutitettu ainoastaan Yamahan omalla Stage 2 virityssarjalla. Näillä eväin MT- 01 kipitti varttimailin parhaimmillaan aikaan 11.719 sek. Merkille pantavaa oli Yamahan irtoaminen lähtöviivalta. 60 jalkaa, ensimmäinen 20 metriä sujui parhaimmillaan 1.720 sek, mikä on vakioalustaiselle moottoripyörälle erittäin hyvä aika. Yamaha MT-01 lähtee erinomaisesti vääntävän moottorin ansiosta viivalta kuin hauki rannasta!"- Möhkö
Makeet äänet tossa jammussa..
- ooooo
apriliaa ole kokeillu,,rsv 1000 puskee ihan mukavasti..kokeileppa...
- Hondisti
Sama, kun vertailisi kurapaskaa ja vähän kiinteämpää: kumpi haisee ja maistuu paremmalle. Tämän pitäisi olla moottooripyöräkeskustelu, nuo twinit eivät ole moottoripyöriä, vaan joitain surkeita leluja, jotka tulisi kieltää lailla.
- MT01
"Se on makuasia sano ajokoira kun muniaan nuoli.."
Itte ajelen myös mielelläni vanhalla -50 luvun jawalla. - Herne nenässä
Onko Hondistilla herne nenässä vai mihin sattuu, eikös tämä ole juuri keskustelua?
- sontasta
mielipidehän se on toikin,mut nypi se herne sieltä sieraimesta lopulta ja mee jollekkin muulle palstalle,,jooko...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760