V2-tvinit paremmuusjärjestykseen...

tvini

eli esittäkäähän mielipiteenne tvinien parhaimmistosta ja perusteluita... kävin tos koeajol suzuki tl 1000:lla joka oli muokattu pystymmäksi ajoasennolta ja oli muuten pirun hyvä!!! (ensikokemus tvineistä) ja 4 rivimoottorisen jälkee voin omast mielestä sanoa että v2 on kyl mielettämän jees ajaa. ois hyvä jos joltakin löytyis esim dynokäppyröitä ja muuta "hauskuus arvoa" todistavaa eri tvinimopoista...

15

8581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex. nelikko , nyk. twin

Onhan se twini kiva ajaa pikkukierroksilla mutta isoilla ei sitten mitään tapahdukaan. Sama huomio oli aluksi pyörän vaihdon jälkeen itselläkin ja tykkään kyllä twinin alaväännöstä edelleenkin mutta kaipaan silti sitä potkua, jonka nelikko antoi yläkierroksilla.

Eli jos vertaat jotain 100 hv 600-kutioista ja vähän isompaa, mutta tehottomampaa twiniä niin ensin mainittu vie kyllä minusta voiton. Arkiajossa pärjää kummallakin, muttakun haluaa vinguttaa niin twinistä ei yläkierroksilla löydykään mitään.

• kokemus.

Yksi kesä sv1000ässällä riitti.Nyt on taas rivikone alla.

• prätkä on mun

No ei asiasta tarvitse enempää keskustella. Se on HD. Tästä osoituksena pelkästään kateellisten kiivas huuto joka paikassa.

• paras.

se on er5.

• tvini

nii en kyl tiijä et kuinka käy?? itelläni ollu 4 kpl rivimopoja 2 kpl 1000 jammua ja 2 kpl 600:ta r6:ta ja ei kyllä ainankaan kuussatkusta ole mun pyöräks, ei vaan yksinkertasesti jaksa vinguttaa aina yli 10000:le et on kivaa...

• Turo--Inkeri

tyyppäsin joku päivä sitten GSR600:sta, ja täytyy sanoa että omaan SV650:ni verrattuna sen kone on "hajuton, väritön ja mauton".. käy kyllä tosi nätisti, ja huipputehoa on lähes 30hv enemmän. Mutta se teho on ylhäällä, ala-ja keskikierroksilla mietitytti, onko koneessa jotain vikaa, kun se ei sano mitään. Kuin olisi skootterilla ajellut! GSR:ssä ei huipputehoakaan ole yhtä paljon kuin GSX-R:ssä, joten itse en keksi yhtään hyvää syytä vaihtaa tuollaiseen.

Tonnisissa tilanne hieman tasoittuu, rivimosassakin alkaa löytyä jo sentään hieman vääntöä. Ducati 999S on silti moottoriltaan mahtavin peli, mitä on vähään aikaan tullut kokeiltua, ´Testastrettassa´ ruttua löytyy tyhjäkäynniltä lähtien aivan älyttömästi. Ruiskun toiminta siinä tosin vähän äkkinäistä, joten alkuun pyörä on vaikeampi ajaa kuin nelikko. Makuasioita tietenkin, mutta itse pidän twinien väännökkäästä luonteesta.

• ex nelikko, nyk. twin

Totta, tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla nelikko on kuten sanoit tai itse käyttäisin ilmaisua sivistynyt. Mutta kun usein haluaa ajaa "sivistyneesti" niin minusta tuolla alaväännöllä ei tee mitään ajellessa esim. Kaivopuiston rantaa tai Kehä III:sta. Porkkalan mutkatiellä asia on aivan toinen.

Mutta se tärinä tai värinä mikä twinistä lähtee on vähintään yhtä suuri miinus kuin mitä alavääntö on plussaa. Kun usein tulee ajeltua jossain 4000-5000 rpm kierroksilla niin minusta tuo kierrosalue oli paljon miellyttävämpi tasakaasulla ajellessa käyttää kuin tuo SV:n kone vastaavalla kierrosalueella. Ja kun väänsi hanan tiskiin niin alkoivat ranteet venyä ihan eri tavalla, nyt vain alkaa rajoitin pätkimään sytytystä juuri kun odottaa jotain tapahtuvan.

GSR ei ole kyykky kuten SV tai GSX-R, siinä hyvä syy ainakin minulle jos pitäisi valita. Mutta jos kyykyn haluaa niin nimenomaan sen pitää olla tehokas, nakuissa ja enskoissa riittää rauhallisempikin kone.

Eräs ristiriitaisimmalta tuntuva pyörä, johon olen törmännyt on Kawan ZL 600 Eliminator jostain -90 luvun alusta. Keppivetoinen custom, jossa on 600-kuutioinen kierrosnelikko ja muistaakseni joku 80hv. Valitettavasti en ole koskaan päässyt moista kokeilemaan.

• Turo--Inkeri
        ex nelikko, nyk. twin kirjoitti:

Totta, tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla nelikko on kuten sanoit tai itse käyttäisin ilmaisua sivistynyt. Mutta kun usein haluaa ajaa "sivistyneesti" niin minusta tuolla alaväännöllä ei tee mitään ajellessa esim. Kaivopuiston rantaa tai Kehä III:sta. Porkkalan mutkatiellä asia on aivan toinen.

Mutta se tärinä tai värinä mikä twinistä lähtee on vähintään yhtä suuri miinus kuin mitä alavääntö on plussaa. Kun usein tulee ajeltua jossain 4000-5000 rpm kierroksilla niin minusta tuo kierrosalue oli paljon miellyttävämpi tasakaasulla ajellessa käyttää kuin tuo SV:n kone vastaavalla kierrosalueella. Ja kun väänsi hanan tiskiin niin alkoivat ranteet venyä ihan eri tavalla, nyt vain alkaa rajoitin pätkimään sytytystä juuri kun odottaa jotain tapahtuvan.

GSR ei ole kyykky kuten SV tai GSX-R, siinä hyvä syy ainakin minulle jos pitäisi valita. Mutta jos kyykyn haluaa niin nimenomaan sen pitää olla tehokas, nakuissa ja enskoissa riittää rauhallisempikin kone.

Eräs ristiriitaisimmalta tuntuva pyörä, johon olen törmännyt on Kawan ZL 600 Eliminator jostain -90 luvun alusta. Keppivetoinen custom, jossa on 600-kuutioinen kierrosnelikko ja muistaakseni joku 80hv. Valitettavasti en ole koskaan päässyt moista kokeilemaan.

on kyllä (minun mielestäni) aivan miellyttävä ajaa 4000-5000 välillä. Ruisku toki tekee koneesta terävämmin kaasuun vastaavan kuin kaasariversio oli, mutta tämä on lähinnä tottumuskysymys. Toki se tärisee enemmän kuin rivi-4, mutta twiniksi se käy todella nätisti, ja (taas vain omana mielipiteenäni:) jos nelipyttyisestä lähtee "värinää", se on monesti paljon ärsyttävämpää kuin twinin tärinät. Ja ainakaan GSR:n tapauksessa tuolla 4-5 tonnin välillä koneessa ei vielä ole "ketään kotona"..

Tonninen SV ja varsinkin esim. Ducatin litraiset twinit ovat vähän hankalampia ajaa matalilla kierroksilla johtuen isommista massoista, voimakkaammasta moottorijarrusta, ja Ducatin tapauksessa millimetrintarkasta ruiskun/kaasukahvan toiminnasta. Myös 3500 rundilla minuutissa mitattavat päästöt tekevät isojen twinien käynnistä matalilla kierroksilla heikompaa (koska ne on säädetty sieltä laihalle), mutta tuon voi poistaa säädättämällä ruiskua.

• MT01

Se on siinä ; ). Ajettiin juuri vajaa viikko Saksassa ja pärjäsi yllätävän hyvin myös matkassa.

Lainaus Jammun sivuilta:
      "Vauhdin Maailman testikuljettaja Tero Kiira nappasi Street Bike – luokan SM Pronssia Yamahan MT- 01:llä. Street Bike – luokassa ajetaan ns. katupyörillä. Luokan sääntöjen mukaan on sallittua madaltaa pyörää sekä takahaarukkaa on mahdollista jatkaa. Moottorin viritysaste lukuun ottamatta turboa tai ilokaasua on vapaa.

Huomionarvoista oli se, että säännöistä poiketen Tero Kiira nappasi pronssia alustaltaan täysin vakiolla MT- 01:llä. Moottoriakin oli kutitettu ainoastaan Yamahan omalla Stage 2 virityssarjalla. Näillä eväin MT- 01 kipitti varttimailin parhaimmillaan aikaan 11.719 sek. Merkille pantavaa oli Yamahan irtoaminen lähtöviivalta. 60 jalkaa, ensimmäinen 20 metriä sujui parhaimmillaan 1.720 sek, mikä on vakioalustaiselle moottoripyörälle erittäin hyvä aika. Yamaha MT-01 lähtee erinomaisesti vääntävän moottorin ansiosta viivalta kuin hauki rannasta!"

• Möhkö

Makeet äänet tossa jammussa..

• ooooo

apriliaa ole kokeillu,,rsv 1000 puskee ihan mukavasti..kokeileppa...

• Hondisti

Sama, kun vertailisi kurapaskaa ja vähän kiinteämpää: kumpi haisee ja maistuu paremmalle. Tämän pitäisi olla moottooripyöräkeskustelu, nuo twinit eivät ole moottoripyöriä, vaan joitain surkeita leluja, jotka tulisi kieltää lailla.

• MT01

"Se on makuasia sano ajokoira kun muniaan nuoli.."

Itte ajelen myös mielelläni vanhalla -50 luvun jawalla.

• Herne nenässä

Onko Hondistilla herne nenässä vai mihin sattuu, eikös tämä ole juuri keskustelua?

• sontasta

mielipidehän se on toikin,mut nypi se herne sieltä sieraimesta lopulta ja mee jollekkin muulle palstalle,,jooko...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe