Escortin venttiilit hiljaiseksi.

Jopi83

Eli mulla on Escort vm-87 jossa on 1,3OHV moottori ja venttiilit pitää melkoista ääntä.Olen säätänyt venttiilit noin kymmenkunta kertaa,mutta tunnin parin päästä pitää taas samanlaista meteliä.Jos joku osais antaa jonkun hyvän neuvon,millä ton koneen sais hiljaisemmaksi,niin olisin kiitollinen.

16

4345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1,3l CVH

      omistin aikoinaan tuollaisen 1,3l CVH-koneisen ja ainoa positiivinen asia jonka siitä mottorista voi sanoa oli se että venttiilit eivät rallattaneet.

      Niissä kun oli hydrauliset nostajat. Muuten tuo lienee sotien jälkeisen historian karkeakäyntisin moottori.

      Mutta jos tuota tehtiin vielä 1987 työntötankokoneella niin eihän sitä kovin hiljaiseksi saa.

      Ei sen kyllä hirveästi pitäisi rallattaa joten noinkohan osasit kiristää oikein ne säätöruuvit jos kone on heti säädön jälkeen hiljainen mutta alkaa rallattaa parin tunnin päästä?

      • Jopi83

        Tein kaiken niinkuin huoltokirjassa sanotaan,Mut eihän nekään aina oikeessa oo.Miten sinä olet kiristäny ne säätömutterit?


      • Kenttiä aski
        Jopi83 kirjoitti:

        Tein kaiken niinkuin huoltokirjassa sanotaan,Mut eihän nekään aina oikeessa oo.Miten sinä olet kiristäny ne säätömutterit?

        ei pitäisi olla mikään kovin kaksinen homma.

        Noin tuoretta Kenttiä (vai onko tuo jo Valencia) ei ole tullut säädettyä mutta jos se on samanlainen kuin vanha- tai välikoppaisen Kent niin keskellä oleva säätömutteri täytyy pitää ruuvarilla paikoillaan samalla kun ulompaa mutteria kiristetään oikeaan momenttiin.

        Mitään muuta mokaa ei tuossa oikein voi tehdä jos olet löytänyt oikeat välykset ja noudatat manuaalin ohjeita tarkalleen eli mittaat välykset oikeassa lämpötilassa oikeassa nokka-akselin kohdassa.

        Varmuuden vuoksi kannattaa pyörittää konetta ainakin startilla tai päräyttää peräti käyntiin ja tarkistaa sen jälkeen että välykset todella tuli säädettyä oikein.


    • diplinssi

      Onko sulla ollut sylinterinkansi tai keinuvivusto irti? Onko tangot paikallaan? Jos on, niin ne on ensin pitänyt kiristää oikeaan momenttiin, sylinterinkansi neljässä vaiheessa tietyssä kiristysjärjestyksessä, keinuvivusto 40-46Nm. Kerran olen tehnyt kansiremontin Fiesta 1.0OVH koneeseen. Kokoamisen jälkeenkään ei tarvinnu tehdä välystensäätöä uusiksi sen kokoamissäädön jälkeen.
      Venttiilinvälykset 1298cc OVH kylmänä imu 0,23-0,28 ja pako 0,51-0,56mm.
      Vai tuleeko ääni muualta?

      • Jopi83

        niin piti ihan normaalia ääntä,mitä työntötankomylly yleensä pitää.En oo käyttäny kantta enkä venttiilikoneistoa irti.Öljyt vaihdettu ajallaan eikä ikinä ajettu kuivana.


    • Jopi83

      Tällaisen ehdotuksen olen kuullut,että laittaisi tuplamutterit venttiilinsäätömuttereiksi.Onko kukaan kokeillut ja onko toiminut?

      • juuso

        kokeilla


    • esco89

      Jos venttiilit on säädetty varmasti oikein.
      ja säätömutterit pysyy kiinni.
      Epäilisin,että sinulta on hajonnut nokka-akseli,
      murtunut pala nokasta.


      OHV Hcs koneessa on venttiilit vähän eri järjestyksessä, no tuskin sinulla on hcs kone.

      • Jopi83

        se johtuu just siitä et ne mutterit löystyy itsestään,siks aattelin niitä tuplamuttereita.


      • esco89
        Jopi83 kirjoitti:

        se johtuu just siitä et ne mutterit löystyy itsestään,siks aattelin niitä tuplamuttereita.

        Jos sinne laittaa vielä mutterit niin pitäisi olla
        jousiprikat alla muuten ei pysy kiinni.Jotenkin vaan tuntuu ettei sinne pitäisi lisämuttereita laittaa.Ehkä sopiva lukitusliima olisi parempi toinen vaihtoehto.

        Itse venttiilin "säätömutteri" on eräänlainen pultti.


      • äly hoi
        esco89 kirjoitti:

        Jos sinne laittaa vielä mutterit niin pitäisi olla
        jousiprikat alla muuten ei pysy kiinni.Jotenkin vaan tuntuu ettei sinne pitäisi lisämuttereita laittaa.Ehkä sopiva lukitusliima olisi parempi toinen vaihtoehto.

        Itse venttiilin "säätömutteri" on eräänlainen pultti.

        ALETAAN nyt ensin siitä että OTTAKAA selvää mikä moottori teidän autossa on ennenkuin kysytte neuvoa eikös se lue jo ohjekirjassakin että minkä tyyppinen motti ON?


      • Taas näitä
        äly hoi kirjoitti:

        ALETAAN nyt ensin siitä että OTTAKAA selvää mikä moottori teidän autossa on ennenkuin kysytte neuvoa eikös se lue jo ohjekirjassakin että minkä tyyppinen motti ON?

        höpön höpön äly hoi28.5.2010 00:22
        ALETAAN nyt ensin siitä että OTTAKAA selvää mikä moottori teidän autossa on ennenkuin kysytte neuvoa eikös se lue jo ohjekirjassakin että minkä tyyppinen motti ON?

        Tossahan se lukee ekassa viestissä, vai etkö osaa lukea pätijä???

        Nostatko netissä huonontunutta minä kuvaasi???


    • joo ja juu

      No vittu kun jätkät puhuu CVH OHV ja vielä KENTISTÄ,tuskin ovat moisia myllyjä monia nähneetkään.
      Ja ei sinne Valencian venttiileihin VOI mitään prikkoja laitella,juntturimutterit siel on,ja Urpolle tiedoksi että jos venttiilit ei pysy säädöissä on nokka-akseli sökö thatts it!

    • Jopi83

      Oli muuten keinuvipuakseli kannakkeen kohdalta katki, ei näkynyt ennen kannakkeen irroitusta.

    • hyvä et löyty

      KYLLÄ aina kannattaa katsoa tarkkaan!
      Ja tuo Escon tyyppivika aivan kuin nokkien kuluminenkin!

    • etsco

      Mulla oli Escort HCS 1.3 koneella ei saanut venttiilejä säädettyä,vähän aikaa pysyi sitten kalisi taas. Kone ihan saman näköinen puikkokone kuin vanhoissa escoissa paitsi sisuskalut ihan erilaiset.

      Vikana oli se että nokka-akselista oli yksi nokka murtunut, ihan ominaisvika vajavainen nokka-akselin karkaisu. No siihen tilattiin uusi nokka akseli ja auto on vieläkin ajossa ajettu 214 000 vaihdon jälkeen, yhteensä 314 000.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      173
      22289
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      74
      9496
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      29
      7480
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      80
      6325
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      182
      5960
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      34
      4976
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4620
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4386
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      87
      2060
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

      Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      80
      1355
    Aihe