Escortin venttiilit hiljaiseksi.

Jopi83

Eli mulla on Escort vm-87 jossa on 1,3OHV moottori ja venttiilit pitää melkoista ääntä.Olen säätänyt venttiilit noin kymmenkunta kertaa,mutta tunnin parin päästä pitää taas samanlaista meteliä.Jos joku osais antaa jonkun hyvän neuvon,millä ton koneen sais hiljaisemmaksi,niin olisin kiitollinen.

16

4316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1,3l CVH

      omistin aikoinaan tuollaisen 1,3l CVH-koneisen ja ainoa positiivinen asia jonka siitä mottorista voi sanoa oli se että venttiilit eivät rallattaneet.

      Niissä kun oli hydrauliset nostajat. Muuten tuo lienee sotien jälkeisen historian karkeakäyntisin moottori.

      Mutta jos tuota tehtiin vielä 1987 työntötankokoneella niin eihän sitä kovin hiljaiseksi saa.

      Ei sen kyllä hirveästi pitäisi rallattaa joten noinkohan osasit kiristää oikein ne säätöruuvit jos kone on heti säädön jälkeen hiljainen mutta alkaa rallattaa parin tunnin päästä?

      • Jopi83

        Tein kaiken niinkuin huoltokirjassa sanotaan,Mut eihän nekään aina oikeessa oo.Miten sinä olet kiristäny ne säätömutterit?


      • Kenttiä aski
        Jopi83 kirjoitti:

        Tein kaiken niinkuin huoltokirjassa sanotaan,Mut eihän nekään aina oikeessa oo.Miten sinä olet kiristäny ne säätömutterit?

        ei pitäisi olla mikään kovin kaksinen homma.

        Noin tuoretta Kenttiä (vai onko tuo jo Valencia) ei ole tullut säädettyä mutta jos se on samanlainen kuin vanha- tai välikoppaisen Kent niin keskellä oleva säätömutteri täytyy pitää ruuvarilla paikoillaan samalla kun ulompaa mutteria kiristetään oikeaan momenttiin.

        Mitään muuta mokaa ei tuossa oikein voi tehdä jos olet löytänyt oikeat välykset ja noudatat manuaalin ohjeita tarkalleen eli mittaat välykset oikeassa lämpötilassa oikeassa nokka-akselin kohdassa.

        Varmuuden vuoksi kannattaa pyörittää konetta ainakin startilla tai päräyttää peräti käyntiin ja tarkistaa sen jälkeen että välykset todella tuli säädettyä oikein.


    • diplinssi

      Onko sulla ollut sylinterinkansi tai keinuvivusto irti? Onko tangot paikallaan? Jos on, niin ne on ensin pitänyt kiristää oikeaan momenttiin, sylinterinkansi neljässä vaiheessa tietyssä kiristysjärjestyksessä, keinuvivusto 40-46Nm. Kerran olen tehnyt kansiremontin Fiesta 1.0OVH koneeseen. Kokoamisen jälkeenkään ei tarvinnu tehdä välystensäätöä uusiksi sen kokoamissäädön jälkeen.
      Venttiilinvälykset 1298cc OVH kylmänä imu 0,23-0,28 ja pako 0,51-0,56mm.
      Vai tuleeko ääni muualta?

      • Jopi83

        niin piti ihan normaalia ääntä,mitä työntötankomylly yleensä pitää.En oo käyttäny kantta enkä venttiilikoneistoa irti.Öljyt vaihdettu ajallaan eikä ikinä ajettu kuivana.


    • Jopi83

      Tällaisen ehdotuksen olen kuullut,että laittaisi tuplamutterit venttiilinsäätömuttereiksi.Onko kukaan kokeillut ja onko toiminut?

      • juuso

        kokeilla


    • esco89

      Jos venttiilit on säädetty varmasti oikein.
      ja säätömutterit pysyy kiinni.
      Epäilisin,että sinulta on hajonnut nokka-akseli,
      murtunut pala nokasta.


      OHV Hcs koneessa on venttiilit vähän eri järjestyksessä, no tuskin sinulla on hcs kone.

      • Jopi83

        se johtuu just siitä et ne mutterit löystyy itsestään,siks aattelin niitä tuplamuttereita.


      • esco89
        Jopi83 kirjoitti:

        se johtuu just siitä et ne mutterit löystyy itsestään,siks aattelin niitä tuplamuttereita.

        Jos sinne laittaa vielä mutterit niin pitäisi olla
        jousiprikat alla muuten ei pysy kiinni.Jotenkin vaan tuntuu ettei sinne pitäisi lisämuttereita laittaa.Ehkä sopiva lukitusliima olisi parempi toinen vaihtoehto.

        Itse venttiilin "säätömutteri" on eräänlainen pultti.


      • äly hoi
        esco89 kirjoitti:

        Jos sinne laittaa vielä mutterit niin pitäisi olla
        jousiprikat alla muuten ei pysy kiinni.Jotenkin vaan tuntuu ettei sinne pitäisi lisämuttereita laittaa.Ehkä sopiva lukitusliima olisi parempi toinen vaihtoehto.

        Itse venttiilin "säätömutteri" on eräänlainen pultti.

        ALETAAN nyt ensin siitä että OTTAKAA selvää mikä moottori teidän autossa on ennenkuin kysytte neuvoa eikös se lue jo ohjekirjassakin että minkä tyyppinen motti ON?


      • Taas näitä
        äly hoi kirjoitti:

        ALETAAN nyt ensin siitä että OTTAKAA selvää mikä moottori teidän autossa on ennenkuin kysytte neuvoa eikös se lue jo ohjekirjassakin että minkä tyyppinen motti ON?

        höpön höpön äly hoi28.5.2010 00:22
        ALETAAN nyt ensin siitä että OTTAKAA selvää mikä moottori teidän autossa on ennenkuin kysytte neuvoa eikös se lue jo ohjekirjassakin että minkä tyyppinen motti ON?

        Tossahan se lukee ekassa viestissä, vai etkö osaa lukea pätijä???

        Nostatko netissä huonontunutta minä kuvaasi???


    • joo ja juu

      No vittu kun jätkät puhuu CVH OHV ja vielä KENTISTÄ,tuskin ovat moisia myllyjä monia nähneetkään.
      Ja ei sinne Valencian venttiileihin VOI mitään prikkoja laitella,juntturimutterit siel on,ja Urpolle tiedoksi että jos venttiilit ei pysy säädöissä on nokka-akseli sökö thatts it!

    • Jopi83

      Oli muuten keinuvipuakseli kannakkeen kohdalta katki, ei näkynyt ennen kannakkeen irroitusta.

    • hyvä et löyty

      KYLLÄ aina kannattaa katsoa tarkkaan!
      Ja tuo Escon tyyppivika aivan kuin nokkien kuluminenkin!

    • etsco

      Mulla oli Escort HCS 1.3 koneella ei saanut venttiilejä säädettyä,vähän aikaa pysyi sitten kalisi taas. Kone ihan saman näköinen puikkokone kuin vanhoissa escoissa paitsi sisuskalut ihan erilaiset.

      Vikana oli se että nokka-akselista oli yksi nokka murtunut, ihan ominaisvika vajavainen nokka-akselin karkaisu. No siihen tilattiin uusi nokka akseli ja auto on vieläkin ajossa ajettu 214 000 vaihdon jälkeen, yhteensä 314 000.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra haluaa muuttaa

      maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      97
      9005
    2. Maataloustuet pois

      Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      315
      6837
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

      Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      100
      5970
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

      Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      152
      3870
    5. Joulukinkku NYT

      Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      30
      3251
    6. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

      Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      70
      3220
    7. Kaivattusi nimi

      Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      181
      2441
    8. On asioita joita kadun

      Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1826
    9. Toivoisitko että hän löytäisi jonkun muun?

      Joka voi antaa mihin et kyennyt?
      Ikävä
      32
      1478
    10. Mitä sä pelkäät?

      Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le
      Tunteet
      19
      1276
    Aihe