Eli mulla on Escort vm-87 jossa on 1,3OHV moottori ja venttiilit pitää melkoista ääntä.Olen säätänyt venttiilit noin kymmenkunta kertaa,mutta tunnin parin päästä pitää taas samanlaista meteliä.Jos joku osais antaa jonkun hyvän neuvon,millä ton koneen sais hiljaisemmaksi,niin olisin kiitollinen.
Escortin venttiilit hiljaiseksi.
16
3844
Vastaukset
- 1,3l CVH
omistin aikoinaan tuollaisen 1,3l CVH-koneisen ja ainoa positiivinen asia jonka siitä mottorista voi sanoa oli se että venttiilit eivät rallattaneet.
Niissä kun oli hydrauliset nostajat. Muuten tuo lienee sotien jälkeisen historian karkeakäyntisin moottori.
Mutta jos tuota tehtiin vielä 1987 työntötankokoneella niin eihän sitä kovin hiljaiseksi saa.
Ei sen kyllä hirveästi pitäisi rallattaa joten noinkohan osasit kiristää oikein ne säätöruuvit jos kone on heti säädön jälkeen hiljainen mutta alkaa rallattaa parin tunnin päästä?- Jopi83
Tein kaiken niinkuin huoltokirjassa sanotaan,Mut eihän nekään aina oikeessa oo.Miten sinä olet kiristäny ne säätömutterit?
- Kenttiä aski
Jopi83 kirjoitti:
Tein kaiken niinkuin huoltokirjassa sanotaan,Mut eihän nekään aina oikeessa oo.Miten sinä olet kiristäny ne säätömutterit?
ei pitäisi olla mikään kovin kaksinen homma.
Noin tuoretta Kenttiä (vai onko tuo jo Valencia) ei ole tullut säädettyä mutta jos se on samanlainen kuin vanha- tai välikoppaisen Kent niin keskellä oleva säätömutteri täytyy pitää ruuvarilla paikoillaan samalla kun ulompaa mutteria kiristetään oikeaan momenttiin.
Mitään muuta mokaa ei tuossa oikein voi tehdä jos olet löytänyt oikeat välykset ja noudatat manuaalin ohjeita tarkalleen eli mittaat välykset oikeassa lämpötilassa oikeassa nokka-akselin kohdassa.
Varmuuden vuoksi kannattaa pyörittää konetta ainakin startilla tai päräyttää peräti käyntiin ja tarkistaa sen jälkeen että välykset todella tuli säädettyä oikein.
- diplinssi
Onko sulla ollut sylinterinkansi tai keinuvivusto irti? Onko tangot paikallaan? Jos on, niin ne on ensin pitänyt kiristää oikeaan momenttiin, sylinterinkansi neljässä vaiheessa tietyssä kiristysjärjestyksessä, keinuvivusto 40-46Nm. Kerran olen tehnyt kansiremontin Fiesta 1.0OVH koneeseen. Kokoamisen jälkeenkään ei tarvinnu tehdä välystensäätöä uusiksi sen kokoamissäädön jälkeen.
Venttiilinvälykset 1298cc OVH kylmänä imu 0,23-0,28 ja pako 0,51-0,56mm.
Vai tuleeko ääni muualta?- Jopi83
niin piti ihan normaalia ääntä,mitä työntötankomylly yleensä pitää.En oo käyttäny kantta enkä venttiilikoneistoa irti.Öljyt vaihdettu ajallaan eikä ikinä ajettu kuivana.
- Jopi83
Tällaisen ehdotuksen olen kuullut,että laittaisi tuplamutterit venttiilinsäätömuttereiksi.Onko kukaan kokeillut ja onko toiminut?
- juuso
kokeilla
- esco89
Jos venttiilit on säädetty varmasti oikein.
ja säätömutterit pysyy kiinni.
Epäilisin,että sinulta on hajonnut nokka-akseli,
murtunut pala nokasta.
OHV Hcs koneessa on venttiilit vähän eri järjestyksessä, no tuskin sinulla on hcs kone.- Jopi83
se johtuu just siitä et ne mutterit löystyy itsestään,siks aattelin niitä tuplamuttereita.
- esco89
Jopi83 kirjoitti:
se johtuu just siitä et ne mutterit löystyy itsestään,siks aattelin niitä tuplamuttereita.
Jos sinne laittaa vielä mutterit niin pitäisi olla
jousiprikat alla muuten ei pysy kiinni.Jotenkin vaan tuntuu ettei sinne pitäisi lisämuttereita laittaa.Ehkä sopiva lukitusliima olisi parempi toinen vaihtoehto.
Itse venttiilin "säätömutteri" on eräänlainen pultti. - äly hoi
esco89 kirjoitti:
Jos sinne laittaa vielä mutterit niin pitäisi olla
jousiprikat alla muuten ei pysy kiinni.Jotenkin vaan tuntuu ettei sinne pitäisi lisämuttereita laittaa.Ehkä sopiva lukitusliima olisi parempi toinen vaihtoehto.
Itse venttiilin "säätömutteri" on eräänlainen pultti.ALETAAN nyt ensin siitä että OTTAKAA selvää mikä moottori teidän autossa on ennenkuin kysytte neuvoa eikös se lue jo ohjekirjassakin että minkä tyyppinen motti ON?
- Taas näitä
äly hoi kirjoitti:
ALETAAN nyt ensin siitä että OTTAKAA selvää mikä moottori teidän autossa on ennenkuin kysytte neuvoa eikös se lue jo ohjekirjassakin että minkä tyyppinen motti ON?
höpön höpön äly hoi28.5.2010 00:22
ALETAAN nyt ensin siitä että OTTAKAA selvää mikä moottori teidän autossa on ennenkuin kysytte neuvoa eikös se lue jo ohjekirjassakin että minkä tyyppinen motti ON?
Tossahan se lukee ekassa viestissä, vai etkö osaa lukea pätijä???
Nostatko netissä huonontunutta minä kuvaasi???
- joo ja juu
No vittu kun jätkät puhuu CVH OHV ja vielä KENTISTÄ,tuskin ovat moisia myllyjä monia nähneetkään.
Ja ei sinne Valencian venttiileihin VOI mitään prikkoja laitella,juntturimutterit siel on,ja Urpolle tiedoksi että jos venttiilit ei pysy säädöissä on nokka-akseli sökö thatts it! - Jopi83
Oli muuten keinuvipuakseli kannakkeen kohdalta katki, ei näkynyt ennen kannakkeen irroitusta.
- hyvä et löyty
KYLLÄ aina kannattaa katsoa tarkkaan!
Ja tuo Escon tyyppivika aivan kuin nokkien kuluminenkin! - etsco
Mulla oli Escort HCS 1.3 koneella ei saanut venttiilejä säädettyä,vähän aikaa pysyi sitten kalisi taas. Kone ihan saman näköinen puikkokone kuin vanhoissa escoissa paitsi sisuskalut ihan erilaiset.
Vikana oli se että nokka-akselista oli yksi nokka murtunut, ihan ominaisvika vajavainen nokka-akselin karkaisu. No siihen tilattiin uusi nokka akseli ja auto on vieläkin ajossa ajettu 214 000 vaihdon jälkeen, yhteensä 314 000.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 972793
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1042370- 912150
- 161934
- 421786
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?1411762Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en451757- 781716
Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.1301501Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?411304