Olen tässä miettinyt jonkin aikaa vaihtaa Nissan Primera 1.6 Visia:n (vm. 03) uuteen Citroen C4 2.0i 16v VTR Coupeen. Yllättävän edullinen on tuo hinta: 22 990 €.
Minkälaisia käyttökokemuksia teiltä löytyy ko. autosta? Luotettavuus - onko paljon vikoja? Miten huolto toimii? Onko hyvä ajaa?
Toivoisin asiallisia käyttökokemuksia auton todellisilta omistajilta!
C4 2.0i 16v VTR Coupé - kannattaako ostaa?
15
7086
Vastaukset
- Potentiaalinen ostaja
Lisätään vielä, että luonnollisesti olen menossa heti ensi viikolla koeajamaan auton, jonka perusteella sitten teen lopullisen ratkaisun. Tässä kysynkin lähinnä käyttäjien rehellisiä mielipiteitä autosta.
- Anselmi-asentaja
Mukava ja ennen kaikkea HYVÄN näköinen auto =)
C4 on niin uuden tekniikan auto, että se tuntuu uudelta vielä pitkään.
Vikoja tuossa ei ole ollut tilastojen mukaan enempää kuin keskivertoautoissakaan, mutta jos luotettavuus mietitytttää niin ota samalla huoltosopimus. Auto on nyt tarjouksessa niin edullinen, että se kannattaa ostaa vaikka huoltosopparin kanssa. - Tyyne T.
2 litrainen kalliimpi vakuuttaa ja käyttää. Käytännön suorituskyky ei kuitenkaan poikkea 1.6:sta. Hankintahinnassakin eroa kuitenkin noin 3000e...
Itse ajattelen autoilusta taloudelliselta kannalta - jokainen tehkööt itse omat ratkaisunsa.- Ompi pienempi
Jos vaihdat Primerasta C4 malliin, niin tulee ottaa huomioon sen pienempi koko. Mielestäni C4 vastaa lähinnä Almeraa kooltaan.
Vielä en osaa sanoa C4:n laadusta mitään kun olen vasta pari vuotta ajellut.
On totta, että 1,6 malli on taloudellisempi. Kulutuskin jotakin 6,5l/100km. Se on niin monesta kiinni. - Citrophoros
Ompi pienempi kirjoitti:
Jos vaihdat Primerasta C4 malliin, niin tulee ottaa huomioon sen pienempi koko. Mielestäni C4 vastaa lähinnä Almeraa kooltaan.
Vielä en osaa sanoa C4:n laadusta mitään kun olen vasta pari vuotta ajellut.
On totta, että 1,6 malli on taloudellisempi. Kulutuskin jotakin 6,5l/100km. Se on niin monesta kiinni.Kuvalinkissä näkyy C4 1,6i 16 VTR coupéen polttoaineen kulutus, keskimääräinen etenemisnopeus ja ajetut kilometrit Ruotsin läpi edestakaisin eteläistä Norjaa viikon ajan kiertäen.
http://img233.imageshack.us/my.php?image=img1116kn3.jpg
Huom! Autossa on extrana Citroënin oma kojelaudan alusarja ja omaviritteinen videokamera-alusta matkaa varten. Puhelin on vanha 9210i, mahtuu sopivasti luukulliseen lokerikkoon. Harmi, ettei v. 2002 ollut vielä Nokialla hallussa Bluetooth-teknologia (tämä C4 on varustettu Sinihampalla).
Heddalin sauvakirkon läheisyydessä olleessa Statoilin huoltoasemalla 95 oktaaninen maksoi viikko sitten 12,52 NOK/l eli yli €1,60/l !! - kertomaa..
Citrophoros kirjoitti:
Kuvalinkissä näkyy C4 1,6i 16 VTR coupéen polttoaineen kulutus, keskimääräinen etenemisnopeus ja ajetut kilometrit Ruotsin läpi edestakaisin eteläistä Norjaa viikon ajan kiertäen.
http://img233.imageshack.us/my.php?image=img1116kn3.jpg
Huom! Autossa on extrana Citroënin oma kojelaudan alusarja ja omaviritteinen videokamera-alusta matkaa varten. Puhelin on vanha 9210i, mahtuu sopivasti luukulliseen lokerikkoon. Harmi, ettei v. 2002 ollut vielä Nokialla hallussa Bluetooth-teknologia (tämä C4 on varustettu Sinihampalla).
Heddalin sauvakirkon läheisyydessä olleessa Statoilin huoltoasemalla 95 oktaaninen maksoi viikko sitten 12,52 NOK/l eli yli €1,60/l !!Moi Citrophoros!
Se kulutus riippuu varmaan kuormasta ja matkustajamäärästä ja maastosta ja ajotavasta.
Tuolla mun C4:llä ajellaan yleensä ilman matkustajia ja kuormaa. Lisäksi mulla on varmaan pinttynyt ajotapa, koska opetan työkseni taloudellista ajotapaa.
Nyt on mennyt tässä kesällä kulutuksella 6,4l/100km. Talvella kulutus oli 6,6-6,7l/100km. Keskinopeudet n.65km/h.
Onko sulla parempaa kuvaa siitä videokameratelineestä. Mulla on kerran ollut oikein tehdastekoinen, mutta nyt sellaista en ole mistään kaupasta enää löytänyt. - esko
Käytännön suorituskyky on nimeomaan 2 -litrasen suurin vahvuus, se vääntää matalilla kierroksilla ihan toiseen tapaan kuin 1.6 litranen ja toisaaltaan myös korkeammilla kierroksilla käskettäessä se pesee 1.6:sen ihan mennen tullen.
Se on totta, että 2 -litranen kuluttaa aavistuksen enemmän, mutta vastapainona saakin sitten ihan toisenlaisen ajonautinnon verrattuna laiskahkoon 1.6:seen. - c i t r o p h o r o s
kertomaa.. kirjoitti:
Moi Citrophoros!
Se kulutus riippuu varmaan kuormasta ja matkustajamäärästä ja maastosta ja ajotavasta.
Tuolla mun C4:llä ajellaan yleensä ilman matkustajia ja kuormaa. Lisäksi mulla on varmaan pinttynyt ajotapa, koska opetan työkseni taloudellista ajotapaa.
Nyt on mennyt tässä kesällä kulutuksella 6,4l/100km. Talvella kulutus oli 6,6-6,7l/100km. Keskinopeudet n.65km/h.
Onko sulla parempaa kuvaa siitä videokameratelineestä. Mulla on kerran ollut oikein tehdastekoinen, mutta nyt sellaista en ole mistään kaupasta enää löytänyt.http://img66.imageshack.us/my.php?image=img0215tf5.jpg
Vanerilevyn palanen verhoiltu kaiutinkankaalla, siihen kiinni Sonyn oma videokameran teline ja teline itsessään kumilenkeillä C4:n mittariston alta sellaisenaan koneruuvien siipimuttereissa kiinni ja kumilenkkien toiset päät taasen yhdistettynä tukevalla paperiliittimellä! Voilà!
Videokamera saa virran erillisen invertterin kautta, joten tasajännite muutetaan ensin invertterillä vaihtojännitteeksi ja takaisin tasajännitteeksi. Näin säästyttiin kalliin Sonyn oman jänniteadapterin ostolta ja invertteri käy myös matkalla digikameran akkujen lataukseen.
Tällä tapaa ei tarvi olla huolissaan, riittääkö videokameran tehoakun lataus kuvaukseen.
Kuva on otettu E18-tiellä länteen päin Arendalin ja Drammenin välillä. - vtr2.0
esko kirjoitti:
Käytännön suorituskyky on nimeomaan 2 -litrasen suurin vahvuus, se vääntää matalilla kierroksilla ihan toiseen tapaan kuin 1.6 litranen ja toisaaltaan myös korkeammilla kierroksilla käskettäessä se pesee 1.6:sen ihan mennen tullen.
Se on totta, että 2 -litranen kuluttaa aavistuksen enemmän, mutta vastapainona saakin sitten ihan toisenlaisen ajonautinnon verrattuna laiskahkoon 1.6:seen.Tammikuusta tähänpäivään keskikulutus 8,4
Maantieajossa kesällä 6,9
Seka-ajo kesällä 8
Taloudellista enakoivaa ajoa,eli näistä lukemista en alempiin pääse.Laitoin lomareissulla Emännän joksinaikaa ajamaan, lähti kulutus heti nousuun.Helposti litran saa ennemän menemään ajotyyliä muuttamalla.
- peruskundi
Itsellä on vm-05 C4 3-ov aivan peruskoneella eli 1,4:lla. Hyvin riittää sekin. Panostan itse ukkonäköön autossa: musta lakkaväri, 17-komeat alut, madallussarja, alumiinikoristesarjat sisällä, tummat takaikkunat ja VTS-siipi sekä kunnon äänentoisto. Peruskone vääntää riittävästi ja taajamissa ajelen suureksi osaksi. Turha kiire pois, säästyy sakoilta ja liikenneagressioilta!
- TT-Citikka
jättäisin vielä noi heebelit pois - tulis autoilu halvemmaksi.
Noh, kukin tuhlaa tavallaan - itte tuli otettua auto kakslitraisella turbodieselillä, kun vapaastihengittävälläkin ois selvinnyt. Ja bensakonekkin ois ollut ihan riittävä (meidän kilometreillä on näes jokseenkin sama kummalla ajetaan, dieselillä vai bensalla). - nääs....
TT-Citikka kirjoitti:
jättäisin vielä noi heebelit pois - tulis autoilu halvemmaksi.
Noh, kukin tuhlaa tavallaan - itte tuli otettua auto kakslitraisella turbodieselillä, kun vapaastihengittävälläkin ois selvinnyt. Ja bensakonekkin ois ollut ihan riittävä (meidän kilometreillä on näes jokseenkin sama kummalla ajetaan, dieselillä vai bensalla).Juu mut ku olen arka kuski siinä mielessä etten tykkää kovasta vauhdista vaan rennosta köröttelystä ja lipumisesta. Sen sijaan ulkonäkö autossa tärkeää jotenka ne härpäkkeet on must.
- Potentiaalinen ostaja
Tulipa nyt koeajettua tuo C4 2.0 VTR. Kyllähän se oikein mainio on ajaa - tehoa ainakin 1.6 Primeran jälkeen on riittävästi. Hieman vain mietityttää tuo heikohko menestyminen autovertailuissa. Tarkoituksena olisi kuitenkin pitää autoa 7-10 vuotta, niin kestävyyttäkin tulisi löytyä.
Täytynee odotella Tuulilasin kestotestiä. Jokohan ensi viikolla ilmestyy?- mittarina
Tuulilasin kestotesti on samanlainen mittari, kuin kysyisit täältä palstalta.
Ensinnäkin mitä mittaa testi jossa ei ole vielä sisäänajoakaan suoritettu. Arvioinnit ovat vähän samanlaiset kuin elokuvakriitikoilla. - Potentiaalinen ostaja
mittarina kirjoitti:
Tuulilasin kestotesti on samanlainen mittari, kuin kysyisit täältä palstalta.
Ensinnäkin mitä mittaa testi jossa ei ole vielä sisäänajoakaan suoritettu. Arvioinnit ovat vähän samanlaiset kuin elokuvakriitikoilla....on niiden testien kanssa, että subjektiivisia näkemyksiä on paljon. Ja tietenkin kestotesti kuvaa vain sitä yhtä yksilöä eikä välttämättä mallisarjaa yleensä. Sitä vain on auton ostaja nykyään sellaisen valinnanvaikeuksien edessä, että jokin ulkopuolinen arvio saattaa auttaa päätöksen teossa.
Lisätään vielä, että aikoinani ajelin Peugeot 405:lla, mikä oli todellinen korjaamoyrittäjän unelma - ei löytynyt paikkaa, missä ei jotain vikaa olisi ollut. Näiden kokemuksien pohjalta aina hieman arveluttaa tuo ranskalaisten autojen laatu, mutta onhan nämä mallit tietenkin kehittyneet 90-luvulta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849