leukaluut

ryhti

onko teillä koskaan menneet leukaluut sijoiltaan kun esim syötte jotakin kovaa tai sellaista sitkeätä joka tarttuu hampaisiin?Itselläni joskus myös haukotellessa loksahtaa mutta ne menee kuitenkin itsestään paikoilleen.Mistä tälainen voisi johtua?
Tonen juttu on kun juoksee niin polvi tai nilkat pettää alta.Nuorempana ei tällaista ollut olin luokan paras juoksija koulussa .Ikääkin on vasta 41v.

3

3202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SAMATÄÄLLÄ

Minulla on sama ongelma. Leuat paukkuvat esim. haukotellessa tai pureskellessa.

Onko tämä yleinen ilmiö vai johtuuko iästä tai väärästä purennasta yms.

• suzyanne

Kuin myös ja nilkat on sökönä, eikä polvetkaan ole parhaimmassa kunnossa.
      Mulla todettiin leukanivelessä joku kuluma tvst. Diagnoosia en enää muista tarkkaan, mutta röntgenkuvassa se havaittiin. Mulla on myös purentavika.
      En tiedä, liittyykö tämä asiaan, mutta oletko käynyt luustokuvauksessa (siis siinä, jossa mitataan luun tiheyttä) ? Mä olen käynyt ja todettiin siinä, että mulla on jo luut pehmentyneet/ haurastuneet - ei lääkkeitä. Että en ole varma, liittyykö sekin näihin leukanivel - oireisiin. Ja ehkä nivelviat seuraa toisiaan...
      Mutta mulla on tosiaan sama juttu ja huonosti aukeaa suu, ei voi tehdä esim. normaalia tutkimusta ja kipuja on. En tiedä, auttoiko asiaan - vai mutkistiko sitä...

Voikaa hyvin. T. Suzyanne

• purenta

Itselläni leukaluun paikoiltaan meno johtuu siitä että nivel on liian laakea.
      Myös se voi johtua "vääristyneestä" purennasta.
      Suukirurgi tai hammaslääkäri tietää kestoa kun on kuvannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      55
      3654
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe