onko teillä koskaan menneet leukaluut sijoiltaan kun esim syötte jotakin kovaa tai sellaista sitkeätä joka tarttuu hampaisiin?Itselläni joskus myös haukotellessa loksahtaa mutta ne menee kuitenkin itsestään paikoilleen.Mistä tälainen voisi johtua?
Tonen juttu on kun juoksee niin polvi tai nilkat pettää alta.Nuorempana ei tällaista ollut olin luokan paras juoksija koulussa .Ikääkin on vasta 41v.
leukaluut
3
3162
Vastaukset
- SAMATÄÄLLÄ
Minulla on sama ongelma. Leuat paukkuvat esim. haukotellessa tai pureskellessa.
Onko tämä yleinen ilmiö vai johtuuko iästä tai väärästä purennasta yms. - suzyanne
Kuin myös ja nilkat on sökönä, eikä polvetkaan ole parhaimmassa kunnossa.
Mulla todettiin leukanivelessä joku kuluma tvst. Diagnoosia en enää muista tarkkaan, mutta röntgenkuvassa se havaittiin. Mulla on myös purentavika.
En tiedä, liittyykö tämä asiaan, mutta oletko käynyt luustokuvauksessa (siis siinä, jossa mitataan luun tiheyttä) ? Mä olen käynyt ja todettiin siinä, että mulla on jo luut pehmentyneet/ haurastuneet - ei lääkkeitä. Että en ole varma, liittyykö sekin näihin leukanivel - oireisiin. Ja ehkä nivelviat seuraa toisiaan...
Mutta mulla on tosiaan sama juttu ja huonosti aukeaa suu, ei voi tehdä esim. normaalia tutkimusta ja kipuja on. En tiedä, auttoiko asiaan - vai mutkistiko sitä...
Voikaa hyvin. T. Suzyanne - purenta
Itselläni leukaluun paikoiltaan meno johtuu siitä että nivel on liian laakea.
Myös se voi johtua "vääristyneestä" purennasta.
Suukirurgi tai hammaslääkäri tietää kestoa kun on kuvannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882