intti...ihan Perseestä! turhaa ajan hukkaa!

TJ 170

hajottaa!

8

1017

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisinaan ajatteleva

Jos ei innttiä olisi, niin millä tätä maata sitten puolustettaisiin? Minusta kuitenkin Helsingissä on mukavampaa kuin Grosnyissä tai Bagdadissa tällä hetkellä. Kyllä siitä on etuja, että maassa oleva armeija on oma. Jonkun armeijatäällä on joka tapauksessa.

Ammattiarmeijan perään vaahtoavien kannattaa ensin tehdä laskelmat, mitä maksaa esimerkiksi 150 000 ammattisotilasta varusteineen ja tulla vasta sen jälkeen kirjoittamaan tänne. Tuolla määrällä ei edes puolustettaisi koko maata.

• palloilisit

vaikka toppatakissa ja polsut jalloissa et sitä inttiä niin vaan voi jättää tai paremminkin ei sinua jätetä intistä ...kaveria tai toveria tässä tapauksessa.

• Pohtia_saa

Se on selvä että armeijaa tarvitaan, mutta nykyinen systeemi ei tunnu kovin järkevältä. Armeijan tarkoitus on kouluttaa sotilaita sodan ajan tehtäviin ja pitää yllä uskottavaa puolustusta ulospäin. Tietenkin on otettava huomioon taloustilanne joten armeijastakin olisi tehtävä hyötysuhteeltaan mahdollisimman hyvä. Pitää muistaa että jokainen koulutettu sotilas maksaa valtiolle suuren summan rahaa sekä viivästyttää työhön siirtymistä. Oletus että armeijan käyneestä on hyötyä sota-ajan tehtävissä ei ole niin yksinkertainen. On paljon ihmisiä jotka käyvät armeijan mutta eivät aio osallistua sodanajan tehtäviin. Tämä siksi, että armeija on pakollinen. Tämä aiheuttaa suuren miinuksen Suomen talouteen. Paras systeemi olisi että inttiin menee ne ja vain ne jotka ovat valmiita puolustamaan maata, mutta semmoinen systeemi ei ole niin simppeli ja tarvitsee paljon muutoksia nykyiseen. Tietääkseni Ruotsissa on käytössä ammattiarmeija. En ole taloustieteiden professori mutta luulen, että Ruotsin taloustilanne on ''hiukan'' parempi kuin Suomen. Syitä voi hakea, mutta tämä on yksi mahdollinen syy... ainakin yksi suurimmista eroavaisuuksista maiden välillä.

• Skånepåg

En kyllä lähtis vertaamaan Suomen ja Ruotsin armeijaa.........ehkä Ruotsilla on kalustoa muttei tarpeeks käyttäjiä ku hätä tulee käteen?

• hmmmmmmm

Intti on ihan hyvä homma, ainakin saavat rapakuntoiset kuntoilua. Mut miltähän tuntuis jos just olis armeijassa ja Venäjä päättää hyökätä Suomeen, mua ainakin vituttais. Onkohan enää turvallista armeijassa kun katsoo itärajan taakse, nehän jyrää puolustusvoimat, ylivoima on vain niin iso. Aika saatanan taktinen pitää olla jos toinen puolustusvoitto tulee.

• geynoss

itse suosittelen yleistä aseenkantolupaa
      jokainen puolustakoon itse itseään
      tälläinen järjestelmä tulisi vielä halvemmaksi
      puolusstusvoimien kalusto jaettakoon suomalaisille

• Aasko

Miksi menit inttiin, jos et ole homo tai tykkää tarkkuusammunnasta jne. Armeija ei puolusta Suomea maahantunkeutujilta, jonka voit helposti nähdä, kun kävelet minkä tahansa kaupungin kadulla.

• reknböcken

Kyllä homssuilla on selkeesti kivempaa mellan pojkar L-järven sateenkaarikasarmilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      98
      3266
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3143
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      215
      2666
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      38
      2259
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      32
      1589
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1436
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      24
      1436
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1304
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13