Uudessa Moto Guzzi Norgeessa on netistä lukemani mukaan siirytty uuteen Rotax nimisen vakmistajan moottoriin ja kapeaan hihnavetoon. Luin, että ilmanottoaukot on jätetty ikäänkuin muistona ajasta jolloin silinterit olivat vinosti ylöspäin sivuilla. Hyvän näköinen kokonaisuus tuo uusi malli. Aika kallis mielestäni. Elämä on.
Moto Guzzin ilmanottokidat
22
2280
Vastaukset
- Hiphurraa
Älä nyt enää - asia on jo täysin kaluttu...
- Woblaaa!!
Taidat olla hiukka seko ? Mihin oikein pyrit ? 90 asteen V-twinihän siinä on niinkuin Guzzeissa ennenkin, ja kardaaniveto !
- MikiStone
Uudessa Norgessa (Rotax) G kokeilee lämmönvaihdin jäähdyttimiä ja tosin tuovat aika tavalla mieleen esihistoriallisenGuzzin sylinterin kansien jäähdutysrivat.
To voimansiirtohan oli omalukunsa, voima tuodaan hihnalla kampialselilta kytkimelle ja kulmavaihteelle ja lopullinrn veto hilikuiyukardaanilla takapyörälle missä on planeettapyörästö.- TimoStone
Vai tuodaan se voima hihnalla kampiakselilta kytkimelle...Ja minä kun luulin, että siellä on variaattori ennen sitä ketjuvetokardaania...
Onkohan siinä vielä vesijäähdytys ja keraaminen alipaineturbo? - mikä hyöty?
TimoStone kirjoitti:
Vai tuodaan se voima hihnalla kampiakselilta kytkimelle...Ja minä kun luulin, että siellä on variaattori ennen sitä ketjuvetokardaania...
Onkohan siinä vielä vesijäähdytys ja keraaminen alipaineturbo?Minkälainen hyöty on keraamisesta alipaineturbosta? Kuinka paljon se antaa lisätehoa? Netissä olevien tietojen mukaan Norgessa on vain 95 hp. Mikä osuus siitä on tuon turbon? Onko variaattori yleinen muissakin uusissa moottoripyörissä? Skoottereissa se on melkein kaikissa.
- das GS
kertoi että EU parlamentissa on vireillä lakiehdotus, jossa ainoat sallitut moottoripyörät eu alueella, vm 2008 alkaen, olisivat ne joissa on kaksisylinterinen poikittainen V-moottori tai Boxer-moottori, kardaaniveto, abs-jarrut ja max. 85hp kytkimellä. Esitys on kuulema lobattu Munchenistä ja Milanosta...Sen läpimenoa pidetään lähes 100% varmana.
- R80/7
Minkä ihmeen takia poikittainen? Bemarissa ja Guzzissa on kumminkin pitkittäin, niinkun kardaanivetosessa kuuluukin. Aika hullunkurinen värkki tänä päivänä olis poikittainen boxeri. Näitä hullunkurisia poikittaisia v-koneitahan kyllä löytyy mm. HD:lla ja muilla.
- das GS
R80/7 kirjoitti:
Minkä ihmeen takia poikittainen? Bemarissa ja Guzzissa on kumminkin pitkittäin, niinkun kardaanivetosessa kuuluukin. Aika hullunkurinen värkki tänä päivänä olis poikittainen boxeri. Näitä hullunkurisia poikittaisia v-koneitahan kyllä löytyy mm. HD:lla ja muilla.
Guzzin V ja BMW Boxer ole poikittain runkoon nähden ? H-D ja Ducatin V-koneet pitkittäin ?
- Turo--Inkeri
das GS kirjoitti:
Guzzin V ja BMW Boxer ole poikittain runkoon nähden ? H-D ja Ducatin V-koneet pitkittäin ?
vaan justiinsa toisinpäin. Kampiakselin sijoitussuunta, eikä suinkaan sylinterien asento on se, mikä määrittää, minkä "suuntainen" kone on.
- das GS
Turo--Inkeri kirjoitti:
vaan justiinsa toisinpäin. Kampiakselin sijoitussuunta, eikä suinkaan sylinterien asento on se, mikä määrittää, minkä "suuntainen" kone on.
Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...
Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo. - se sylinterin
das GS kirjoitti:
Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...
Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.asento sinulle kertookin !
Ikävä pilata ilosi mutta kyllä Turo-Inkeri on oikeassa. - Turo--Inkeri
das GS kirjoitti:
Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...
Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.Guzzeissa ja Bemarin boksereissa kampura on moottoripyörän rungon pituusakselin suuntaisesti
= pitkittäinen
Ducatissa ja HD:ssa se taas on 90 asteen kulmassa runkoon nähden
= poikittainen.
Sylinterien asennolla ei ole asian kanssa tekemistä.
Piste ja aamen. - das GS
Turo--Inkeri kirjoitti:
Guzzeissa ja Bemarin boksereissa kampura on moottoripyörän rungon pituusakselin suuntaisesti
= pitkittäinen
Ducatissa ja HD:ssa se taas on 90 asteen kulmassa runkoon nähden
= poikittainen.
Sylinterien asennolla ei ole asian kanssa tekemistä.
Piste ja aamen.Sinun logiikallasi nelisylinteristen pyörien (vaikkapa Suzuki GSX) kampiakseli on pitkittäin, koska sylinterit ova vierekkäin. Mietihän nyt ihan hetki, ennekuin alat täällä pätemään.
- Turo--Inkeri
das GS kirjoitti:
Sinun logiikallasi nelisylinteristen pyörien (vaikkapa Suzuki GSX) kampiakseli on pitkittäin, koska sylinterit ova vierekkäin. Mietihän nyt ihan hetki, ennekuin alat täällä pätemään.
ja mitä lajiketta - minäkin haluan maistaa, ovat näköjään tehokkaita?!?
kirjoitin juuri äsken, ettei sylinterien asennolla ole merkitystä tässä asiassa, muttei vissiin mennyt "jakeluun"... näillä sivuillahan tosin fakta ja fiktio näyttävät monesti muodostavan sellaisia soppia, ettei ole tosikaan.
Mutten ala kanssasi inttämään yhtään enempiä, koska tiedän että asia on juuri niin kuin sanoin, eikä se ole mikään väittelyn aihe, vaan ihan faktatietoa. Eikä tarvitse toki minua uskoa; ota jokin mp-tekniikan opus kauniiseen käteen, ja lue sieltä. - Oikeaa tietoa
das GS kirjoitti:
Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...
Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.Ja Turo--Hinttari on oikeassa.
- das GS
Oikeaa tietoa kirjoitti:
Ja Turo--Hinttari on oikeassa.
meitä das GS:ssiä on useampia niin voi vain todeta, että se itse asia taisi hukkua = koko tämä viestiketju ihan ensimmäisestä viestistä viimeiseen on pelkästään tyypillistä Suomi24 hevon paskaa, jossa ei ole totuuden siementäkään ? Valitettavasti voi vain sanoa että, tämä palsta antaa todella syvällisen kuvan meistä moottoripyöräilijöistä.
- ...juu
das GS kirjoitti:
meitä das GS:ssiä on useampia niin voi vain todeta, että se itse asia taisi hukkua = koko tämä viestiketju ihan ensimmäisestä viestistä viimeiseen on pelkästään tyypillistä Suomi24 hevon paskaa, jossa ei ole totuuden siementäkään ? Valitettavasti voi vain sanoa että, tämä palsta antaa todella syvällisen kuvan meistä moottoripyöräilijöistä.
Nyt kun olet huomannut virheesi, onkin teitä "das GS:ssiä" useampia. Tyypillistä Suomi24 paskaa todellakin!
- Pyykkilautaotsa
das GS kirjoitti:
Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...
Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.Esimerkiksi sinun DX corollassasi on moottori pitkittäin nokalla. ja kun joskus vähän vanhempana rikastut, saatat omistaa jopa etuveto kadetin, jossa on motti poikittain.
Vertailun vuoksi vain:) - Koukkupolvi
...juu kirjoitti:
Nyt kun olet huomannut virheesi, onkin teitä "das GS:ssiä" useampia. Tyypillistä Suomi24 paskaa todellakin!
ja kumma. 25- vuotta olen ajanut vuorotellen Guzzilla ja Bemulla ja nyt mulle selvis tämän palstan avulla, että niissä on moottorit pitkittäin ? Kuinka on mahdollista ettei vuosien varrella kukaan ole oikaissut mua leirinuotioilla tai MP-näyttelyissä ?
Kyllä nyt hävettää... - tittelit pois
Sulla on muistissa vielä ne pinnasänkyajat. Siinähän yleensä nukuttiin poikittain ja välillä pitkittäinkin. On se vaan ikävää jos vieläkin nukut poikittain ja plastiikat lakanan alla. Oudolla pyörällä olet ajellut jos kutsin ja bemun koneet on susta poikittain. Ettet vaan olis nähnyt unia..?
- KGT
tittelit pois kirjoitti:
Sulla on muistissa vielä ne pinnasänkyajat. Siinähän yleensä nukuttiin poikittain ja välillä pitkittäinkin. On se vaan ikävää jos vieläkin nukut poikittain ja plastiikat lakanan alla. Oudolla pyörällä olet ajellut jos kutsin ja bemun koneet on susta poikittain. Ettet vaan olis nähnyt unia..?
tuota viisautta tuntuu riittävän niin kuinka mielestäsi moottorit on sijoitettu esim uudessa BMW K1200S ja vanhassa BMW K1200RS malleissa ???
- Guzzisti
Turo--Inkeri kirjoitti:
Guzzeissa ja Bemarin boksereissa kampura on moottoripyörän rungon pituusakselin suuntaisesti
= pitkittäinen
Ducatissa ja HD:ssa se taas on 90 asteen kulmassa runkoon nähden
= poikittainen.
Sylinterien asennolla ei ole asian kanssa tekemistä.
Piste ja aamen.Johan nyt on helvetillisiä "inssejä" liikkeellä tällä palstalla. Kampuran asento määräytyy ns. kaikkein yksinkertaisemmin selitettynä ajoneuvon kulkusuunnan mukaan, eli Guzzi=pitkittäin. Ducce sun muut=poikittain.
Äläkä nyt ala rutajamaan "kulkusuunnan mukaan", vittu sehän on joskus taaksepäin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292835- 951079
- 58921
- 66885
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6867olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26857Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65814Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37810Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75744Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu136739