Moto Guzzin ilmanottokidat

kiinnostunut,,,

Uudessa Moto Guzzi Norgeessa on netistä lukemani mukaan siirytty uuteen Rotax nimisen vakmistajan moottoriin ja kapeaan hihnavetoon. Luin, että ilmanottoaukot on jätetty ikäänkuin muistona ajasta jolloin silinterit olivat vinosti ylöspäin sivuilla. Hyvän näköinen kokonaisuus tuo uusi malli. Aika kallis mielestäni. Elämä on.

22

2232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiphurraa

      Älä nyt enää - asia on jo täysin kaluttu...

    • Woblaaa!!

      Taidat olla hiukka seko ? Mihin oikein pyrit ? 90 asteen V-twinihän siinä on niinkuin Guzzeissa ennenkin, ja kardaaniveto !

    • MikiStone

      Uudessa Norgessa (Rotax) G kokeilee lämmönvaihdin jäähdyttimiä ja tosin tuovat aika tavalla mieleen esihistoriallisenGuzzin sylinterin kansien jäähdutysrivat.
      To voimansiirtohan oli omalukunsa, voima tuodaan hihnalla kampialselilta kytkimelle ja kulmavaihteelle ja lopullinrn veto hilikuiyukardaanilla takapyörälle missä on planeettapyörästö.

      • TimoStone

        Vai tuodaan se voima hihnalla kampiakselilta kytkimelle...Ja minä kun luulin, että siellä on variaattori ennen sitä ketjuvetokardaania...
        Onkohan siinä vielä vesijäähdytys ja keraaminen alipaineturbo?


      • mikä hyöty?
        TimoStone kirjoitti:

        Vai tuodaan se voima hihnalla kampiakselilta kytkimelle...Ja minä kun luulin, että siellä on variaattori ennen sitä ketjuvetokardaania...
        Onkohan siinä vielä vesijäähdytys ja keraaminen alipaineturbo?

        Minkälainen hyöty on keraamisesta alipaineturbosta? Kuinka paljon se antaa lisätehoa? Netissä olevien tietojen mukaan Norgessa on vain 95 hp. Mikä osuus siitä on tuon turbon? Onko variaattori yleinen muissakin uusissa moottoripyörissä? Skoottereissa se on melkein kaikissa.


    • das GS

      kertoi että EU parlamentissa on vireillä lakiehdotus, jossa ainoat sallitut moottoripyörät eu alueella, vm 2008 alkaen, olisivat ne joissa on kaksisylinterinen poikittainen V-moottori tai Boxer-moottori, kardaaniveto, abs-jarrut ja max. 85hp kytkimellä. Esitys on kuulema lobattu Munchenistä ja Milanosta...Sen läpimenoa pidetään lähes 100% varmana.

      • R80/7

        Minkä ihmeen takia poikittainen? Bemarissa ja Guzzissa on kumminkin pitkittäin, niinkun kardaanivetosessa kuuluukin. Aika hullunkurinen värkki tänä päivänä olis poikittainen boxeri. Näitä hullunkurisia poikittaisia v-koneitahan kyllä löytyy mm. HD:lla ja muilla.


      • das GS
        R80/7 kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia poikittainen? Bemarissa ja Guzzissa on kumminkin pitkittäin, niinkun kardaanivetosessa kuuluukin. Aika hullunkurinen värkki tänä päivänä olis poikittainen boxeri. Näitä hullunkurisia poikittaisia v-koneitahan kyllä löytyy mm. HD:lla ja muilla.

        Guzzin V ja BMW Boxer ole poikittain runkoon nähden ? H-D ja Ducatin V-koneet pitkittäin ?


      • Turo--Inkeri
        das GS kirjoitti:

        Guzzin V ja BMW Boxer ole poikittain runkoon nähden ? H-D ja Ducatin V-koneet pitkittäin ?

        vaan justiinsa toisinpäin. Kampiakselin sijoitussuunta, eikä suinkaan sylinterien asento on se, mikä määrittää, minkä "suuntainen" kone on.


      • das GS
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        vaan justiinsa toisinpäin. Kampiakselin sijoitussuunta, eikä suinkaan sylinterien asento on se, mikä määrittää, minkä "suuntainen" kone on.

        Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...

        Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.


      • se sylinterin
        das GS kirjoitti:

        Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...

        Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.

        asento sinulle kertookin !
        Ikävä pilata ilosi mutta kyllä Turo-Inkeri on oikeassa.


      • Turo--Inkeri
        das GS kirjoitti:

        Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...

        Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.

        Guzzeissa ja Bemarin boksereissa kampura on moottoripyörän rungon pituusakselin suuntaisesti
        = pitkittäinen

        Ducatissa ja HD:ssa se taas on 90 asteen kulmassa runkoon nähden
        = poikittainen.

        Sylinterien asennolla ei ole asian kanssa tekemistä.

        Piste ja aamen.


      • das GS
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Guzzeissa ja Bemarin boksereissa kampura on moottoripyörän rungon pituusakselin suuntaisesti
        = pitkittäinen

        Ducatissa ja HD:ssa se taas on 90 asteen kulmassa runkoon nähden
        = poikittainen.

        Sylinterien asennolla ei ole asian kanssa tekemistä.

        Piste ja aamen.

        Sinun logiikallasi nelisylinteristen pyörien (vaikkapa Suzuki GSX) kampiakseli on pitkittäin, koska sylinterit ova vierekkäin. Mietihän nyt ihan hetki, ennekuin alat täällä pätemään.


      • Turo--Inkeri
        das GS kirjoitti:

        Sinun logiikallasi nelisylinteristen pyörien (vaikkapa Suzuki GSX) kampiakseli on pitkittäin, koska sylinterit ova vierekkäin. Mietihän nyt ihan hetki, ennekuin alat täällä pätemään.

        ja mitä lajiketta - minäkin haluan maistaa, ovat näköjään tehokkaita?!?

        kirjoitin juuri äsken, ettei sylinterien asennolla ole merkitystä tässä asiassa, muttei vissiin mennyt "jakeluun"... näillä sivuillahan tosin fakta ja fiktio näyttävät monesti muodostavan sellaisia soppia, ettei ole tosikaan.

        Mutten ala kanssasi inttämään yhtään enempiä, koska tiedän että asia on juuri niin kuin sanoin, eikä se ole mikään väittelyn aihe, vaan ihan faktatietoa. Eikä tarvitse toki minua uskoa; ota jokin mp-tekniikan opus kauniiseen käteen, ja lue sieltä.


      • Oikeaa tietoa
        das GS kirjoitti:

        Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...

        Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.

        Ja Turo--Hinttari on oikeassa.


      • das GS
        Oikeaa tietoa kirjoitti:

        Ja Turo--Hinttari on oikeassa.

        meitä das GS:ssiä on useampia niin voi vain todeta, että se itse asia taisi hukkua = koko tämä viestiketju ihan ensimmäisestä viestistä viimeiseen on pelkästään tyypillistä Suomi24 hevon paskaa, jossa ei ole totuuden siementäkään ? Valitettavasti voi vain sanoa että, tämä palsta antaa todella syvällisen kuvan meistä moottoripyöräilijöistä.


      • ...juu
        das GS kirjoitti:

        meitä das GS:ssiä on useampia niin voi vain todeta, että se itse asia taisi hukkua = koko tämä viestiketju ihan ensimmäisestä viestistä viimeiseen on pelkästään tyypillistä Suomi24 hevon paskaa, jossa ei ole totuuden siementäkään ? Valitettavasti voi vain sanoa että, tämä palsta antaa todella syvällisen kuvan meistä moottoripyöräilijöistä.

        Nyt kun olet huomannut virheesi, onkin teitä "das GS:ssiä" useampia. Tyypillistä Suomi24 paskaa todellakin!


      • Pyykkilautaotsa
        das GS kirjoitti:

        Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...

        Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.

        Esimerkiksi sinun DX corollassasi on moottori pitkittäin nokalla. ja kun joskus vähän vanhempana rikastut, saatat omistaa jopa etuveto kadetin, jossa on motti poikittain.
        Vertailun vuoksi vain:)


      • Koukkupolvi
        ...juu kirjoitti:

        Nyt kun olet huomannut virheesi, onkin teitä "das GS:ssiä" useampia. Tyypillistä Suomi24 paskaa todellakin!

        ja kumma. 25- vuotta olen ajanut vuorotellen Guzzilla ja Bemulla ja nyt mulle selvis tämän palstan avulla, että niissä on moottorit pitkittäin ? Kuinka on mahdollista ettei vuosien varrella kukaan ole oikaissut mua leirinuotioilla tai MP-näyttelyissä ?
        Kyllä nyt hävettää...


      • tittelit pois

        Sulla on muistissa vielä ne pinnasänkyajat. Siinähän yleensä nukuttiin poikittain ja välillä pitkittäinkin. On se vaan ikävää jos vieläkin nukut poikittain ja plastiikat lakanan alla. Oudolla pyörällä olet ajellut jos kutsin ja bemun koneet on susta poikittain. Ettet vaan olis nähnyt unia..?


      • KGT
        tittelit pois kirjoitti:

        Sulla on muistissa vielä ne pinnasänkyajat. Siinähän yleensä nukuttiin poikittain ja välillä pitkittäinkin. On se vaan ikävää jos vieläkin nukut poikittain ja plastiikat lakanan alla. Oudolla pyörällä olet ajellut jos kutsin ja bemun koneet on susta poikittain. Ettet vaan olis nähnyt unia..?

        tuota viisautta tuntuu riittävän niin kuinka mielestäsi moottorit on sijoitettu esim uudessa BMW K1200S ja vanhassa BMW K1200RS malleissa ???


      • Guzzisti
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Guzzeissa ja Bemarin boksereissa kampura on moottoripyörän rungon pituusakselin suuntaisesti
        = pitkittäinen

        Ducatissa ja HD:ssa se taas on 90 asteen kulmassa runkoon nähden
        = poikittainen.

        Sylinterien asennolla ei ole asian kanssa tekemistä.

        Piste ja aamen.

        Johan nyt on helvetillisiä "inssejä" liikkeellä tällä palstalla. Kampuran asento määräytyy ns. kaikkein yksinkertaisemmin selitettynä ajoneuvon kulkusuunnan mukaan, eli Guzzi=pitkittäin. Ducce sun muut=poikittain.
        Äläkä nyt ala rutajamaan "kulkusuunnan mukaan", vittu sehän on joskus taaksepäin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe