Moto Guzzin ilmanottokidat

kiinnostunut,,,

Uudessa Moto Guzzi Norgeessa on netistä lukemani mukaan siirytty uuteen Rotax nimisen vakmistajan moottoriin ja kapeaan hihnavetoon. Luin, että ilmanottoaukot on jätetty ikäänkuin muistona ajasta jolloin silinterit olivat vinosti ylöspäin sivuilla. Hyvän näköinen kokonaisuus tuo uusi malli. Aika kallis mielestäni. Elämä on.

22

2280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiphurraa

      Älä nyt enää - asia on jo täysin kaluttu...

    • Woblaaa!!

      Taidat olla hiukka seko ? Mihin oikein pyrit ? 90 asteen V-twinihän siinä on niinkuin Guzzeissa ennenkin, ja kardaaniveto !

    • MikiStone

      Uudessa Norgessa (Rotax) G kokeilee lämmönvaihdin jäähdyttimiä ja tosin tuovat aika tavalla mieleen esihistoriallisenGuzzin sylinterin kansien jäähdutysrivat.
      To voimansiirtohan oli omalukunsa, voima tuodaan hihnalla kampialselilta kytkimelle ja kulmavaihteelle ja lopullinrn veto hilikuiyukardaanilla takapyörälle missä on planeettapyörästö.

      • TimoStone

        Vai tuodaan se voima hihnalla kampiakselilta kytkimelle...Ja minä kun luulin, että siellä on variaattori ennen sitä ketjuvetokardaania...
        Onkohan siinä vielä vesijäähdytys ja keraaminen alipaineturbo?


      • mikä hyöty?
        TimoStone kirjoitti:

        Vai tuodaan se voima hihnalla kampiakselilta kytkimelle...Ja minä kun luulin, että siellä on variaattori ennen sitä ketjuvetokardaania...
        Onkohan siinä vielä vesijäähdytys ja keraaminen alipaineturbo?

        Minkälainen hyöty on keraamisesta alipaineturbosta? Kuinka paljon se antaa lisätehoa? Netissä olevien tietojen mukaan Norgessa on vain 95 hp. Mikä osuus siitä on tuon turbon? Onko variaattori yleinen muissakin uusissa moottoripyörissä? Skoottereissa se on melkein kaikissa.


    • das GS

      kertoi että EU parlamentissa on vireillä lakiehdotus, jossa ainoat sallitut moottoripyörät eu alueella, vm 2008 alkaen, olisivat ne joissa on kaksisylinterinen poikittainen V-moottori tai Boxer-moottori, kardaaniveto, abs-jarrut ja max. 85hp kytkimellä. Esitys on kuulema lobattu Munchenistä ja Milanosta...Sen läpimenoa pidetään lähes 100% varmana.

      • R80/7

        Minkä ihmeen takia poikittainen? Bemarissa ja Guzzissa on kumminkin pitkittäin, niinkun kardaanivetosessa kuuluukin. Aika hullunkurinen värkki tänä päivänä olis poikittainen boxeri. Näitä hullunkurisia poikittaisia v-koneitahan kyllä löytyy mm. HD:lla ja muilla.


      • das GS
        R80/7 kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia poikittainen? Bemarissa ja Guzzissa on kumminkin pitkittäin, niinkun kardaanivetosessa kuuluukin. Aika hullunkurinen värkki tänä päivänä olis poikittainen boxeri. Näitä hullunkurisia poikittaisia v-koneitahan kyllä löytyy mm. HD:lla ja muilla.

        Guzzin V ja BMW Boxer ole poikittain runkoon nähden ? H-D ja Ducatin V-koneet pitkittäin ?


      • Turo--Inkeri
        das GS kirjoitti:

        Guzzin V ja BMW Boxer ole poikittain runkoon nähden ? H-D ja Ducatin V-koneet pitkittäin ?

        vaan justiinsa toisinpäin. Kampiakselin sijoitussuunta, eikä suinkaan sylinterien asento on se, mikä määrittää, minkä "suuntainen" kone on.


      • das GS
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        vaan justiinsa toisinpäin. Kampiakselin sijoitussuunta, eikä suinkaan sylinterien asento on se, mikä määrittää, minkä "suuntainen" kone on.

        Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...

        Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.


      • se sylinterin
        das GS kirjoitti:

        Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...

        Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.

        asento sinulle kertookin !
        Ikävä pilata ilosi mutta kyllä Turo-Inkeri on oikeassa.


      • Turo--Inkeri
        das GS kirjoitti:

        Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...

        Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.

        Guzzeissa ja Bemarin boksereissa kampura on moottoripyörän rungon pituusakselin suuntaisesti
        = pitkittäinen

        Ducatissa ja HD:ssa se taas on 90 asteen kulmassa runkoon nähden
        = poikittainen.

        Sylinterien asennolla ei ole asian kanssa tekemistä.

        Piste ja aamen.


      • das GS
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Guzzeissa ja Bemarin boksereissa kampura on moottoripyörän rungon pituusakselin suuntaisesti
        = pitkittäinen

        Ducatissa ja HD:ssa se taas on 90 asteen kulmassa runkoon nähden
        = poikittainen.

        Sylinterien asennolla ei ole asian kanssa tekemistä.

        Piste ja aamen.

        Sinun logiikallasi nelisylinteristen pyörien (vaikkapa Suzuki GSX) kampiakseli on pitkittäin, koska sylinterit ova vierekkäin. Mietihän nyt ihan hetki, ennekuin alat täällä pätemään.


      • Turo--Inkeri
        das GS kirjoitti:

        Sinun logiikallasi nelisylinteristen pyörien (vaikkapa Suzuki GSX) kampiakseli on pitkittäin, koska sylinterit ova vierekkäin. Mietihän nyt ihan hetki, ennekuin alat täällä pätemään.

        ja mitä lajiketta - minäkin haluan maistaa, ovat näköjään tehokkaita?!?

        kirjoitin juuri äsken, ettei sylinterien asennolla ole merkitystä tässä asiassa, muttei vissiin mennyt "jakeluun"... näillä sivuillahan tosin fakta ja fiktio näyttävät monesti muodostavan sellaisia soppia, ettei ole tosikaan.

        Mutten ala kanssasi inttämään yhtään enempiä, koska tiedän että asia on juuri niin kuin sanoin, eikä se ole mikään väittelyn aihe, vaan ihan faktatietoa. Eikä tarvitse toki minua uskoa; ota jokin mp-tekniikan opus kauniiseen käteen, ja lue sieltä.


      • Oikeaa tietoa
        das GS kirjoitti:

        Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...

        Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.

        Ja Turo--Hinttari on oikeassa.


      • das GS
        Oikeaa tietoa kirjoitti:

        Ja Turo--Hinttari on oikeassa.

        meitä das GS:ssiä on useampia niin voi vain todeta, että se itse asia taisi hukkua = koko tämä viestiketju ihan ensimmäisestä viestistä viimeiseen on pelkästään tyypillistä Suomi24 hevon paskaa, jossa ei ole totuuden siementäkään ? Valitettavasti voi vain sanoa että, tämä palsta antaa todella syvällisen kuvan meistä moottoripyöräilijöistä.


      • ...juu
        das GS kirjoitti:

        meitä das GS:ssiä on useampia niin voi vain todeta, että se itse asia taisi hukkua = koko tämä viestiketju ihan ensimmäisestä viestistä viimeiseen on pelkästään tyypillistä Suomi24 hevon paskaa, jossa ei ole totuuden siementäkään ? Valitettavasti voi vain sanoa että, tämä palsta antaa todella syvällisen kuvan meistä moottoripyöräilijöistä.

        Nyt kun olet huomannut virheesi, onkin teitä "das GS:ssiä" useampia. Tyypillistä Suomi24 paskaa todellakin!


      • Pyykkilautaotsa
        das GS kirjoitti:

        Väärän tiedon äänitorvi valistaa jälleen...

        Sekä Guzzeissa että Bemareissa on nimenomaan kampiakseli poikittain, mietihän nyt vähän. HD:ssä se taas on pitkittäin, kuten sylinterien asento kertoo.

        Esimerkiksi sinun DX corollassasi on moottori pitkittäin nokalla. ja kun joskus vähän vanhempana rikastut, saatat omistaa jopa etuveto kadetin, jossa on motti poikittain.
        Vertailun vuoksi vain:)


      • Koukkupolvi
        ...juu kirjoitti:

        Nyt kun olet huomannut virheesi, onkin teitä "das GS:ssiä" useampia. Tyypillistä Suomi24 paskaa todellakin!

        ja kumma. 25- vuotta olen ajanut vuorotellen Guzzilla ja Bemulla ja nyt mulle selvis tämän palstan avulla, että niissä on moottorit pitkittäin ? Kuinka on mahdollista ettei vuosien varrella kukaan ole oikaissut mua leirinuotioilla tai MP-näyttelyissä ?
        Kyllä nyt hävettää...


      • tittelit pois

        Sulla on muistissa vielä ne pinnasänkyajat. Siinähän yleensä nukuttiin poikittain ja välillä pitkittäinkin. On se vaan ikävää jos vieläkin nukut poikittain ja plastiikat lakanan alla. Oudolla pyörällä olet ajellut jos kutsin ja bemun koneet on susta poikittain. Ettet vaan olis nähnyt unia..?


      • KGT
        tittelit pois kirjoitti:

        Sulla on muistissa vielä ne pinnasänkyajat. Siinähän yleensä nukuttiin poikittain ja välillä pitkittäinkin. On se vaan ikävää jos vieläkin nukut poikittain ja plastiikat lakanan alla. Oudolla pyörällä olet ajellut jos kutsin ja bemun koneet on susta poikittain. Ettet vaan olis nähnyt unia..?

        tuota viisautta tuntuu riittävän niin kuinka mielestäsi moottorit on sijoitettu esim uudessa BMW K1200S ja vanhassa BMW K1200RS malleissa ???


      • Guzzisti
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Guzzeissa ja Bemarin boksereissa kampura on moottoripyörän rungon pituusakselin suuntaisesti
        = pitkittäinen

        Ducatissa ja HD:ssa se taas on 90 asteen kulmassa runkoon nähden
        = poikittainen.

        Sylinterien asennolla ei ole asian kanssa tekemistä.

        Piste ja aamen.

        Johan nyt on helvetillisiä "inssejä" liikkeellä tällä palstalla. Kampuran asento määräytyy ns. kaikkein yksinkertaisemmin selitettynä ajoneuvon kulkusuunnan mukaan, eli Guzzi=pitkittäin. Ducce sun muut=poikittain.
        Äläkä nyt ala rutajamaan "kulkusuunnan mukaan", vittu sehän on joskus taaksepäin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2835
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

      Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      95
      1079
    3. Koetko sä mitään

      Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      921
    4. Mies muistatko kun näit

      Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      867
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

      Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      857
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

      Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      814
    8. Olisi kiva

      Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    9. Oot mun koko maailma

      Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      744
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

      Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      739
    Aihe